Swobodny dostęp bez barier architektonicznych i stanowisko z niskim biurkiem w ponad 150 salonach, możliwość wydrukowania dokumentów powiększoną czcionką, otrzymania faktury i dokumentów powiększoną czcionką, w alfabecie Braille’a czy e-mailem, oferta odpowiednich telefonów – to niektóre ze zmian, które już wprowadziliśmy, aby lepiej odpowiadać na potrzeby klientów z niepełnosprawnościami i dostosować się do wymogów Rozporządzenia MAC. Przed nami kolejne wyzwania - umożliwienie skorzystania z usług tłumacza migowego, zapewnienie pełnej dostępności strony internetowej czy testy z pętlą indukcyjną w 10 wybranych salonach.
Aby lepiej zrozumieć, jak dobrze odpowiadać na potrzeby tej grupy klientów przeprowadziliśmy szeroko zakrojony proces konsultacji społecznych z ekspertami - osobami pracującymi na rzecz osób z różnymi grupami niepełnosprawności oraz poprosiliśmy o opinie osoby z niepełnosprawnościami (wzroku, słuchu, ruchu). Podjęliśmy też stałą współpracę z Fundacją Integracja, z którą konsultowaliśmy wprowadzone zmiany. Fundacja pomogła nam przygotować materiały szkoleniowe i informacyjne dla pracowników, przygotowała audyt wybranych salonów, wytyczne do stworzenia dostępnych dokumentów. Natomiast naszym ekspertem od strony internetowej jest Fundacja Widzialni, z którą pracujemy już od ponad roku nad tym, aby strona internetowa www.orange.pl była dostępna dla wszystkich.
Opis wszystkich udogodnień, które mogą być najbardziej korzystne z punktu widzenia klientów z niepełnosprawnościami można znaleźć na stronie www.orange.pl w zakładce „bez barier”.