Oferta

Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS.

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS.

Jak ostatnio czytaliście w mediach, najwięksi operatorzy złożyli lub są w trakcie składania w UKE wniosków o dopłaty do roamingu. My również nie będziemy wyjątkiem. Zgodnie z tym, co zapowiedzieliśmy podczas prezentacji wyników po 3 kwartale, nasz wniosek właśnie został złożony. Chodzi nam dokładnie o to samo, co innym operatorom. Wszyscy zabezpieczamy się przed nadużywaniem zasady Roam Like at Home (RLAH) Od chwili jej wprowadzenia, koszty operatorów wyniosły nawet ćwierć miliarda zł. Tylko w Orange - ponad 70 mln zł.

Wniosek, wnioskiem ale od razu zaznaczam, że opłaty za korzystanie z roamingu w Orange nie zmienią się i będą jak do tej pory zgodne z zasadą RLAH. Ewentualne dopłaty będą dotyczyć TYLKO tych klientów, którzy nadaktywnie korzystają z roamingu. Chodzi np. o osoby pracujące na stałe za granicą, czy studentów przebywających na międzynarodowych wymianach. W skali wszystkich korzystających z RLAH, to nie jest to duża grupa osób, za to kosztują operatorów sporo pieniędzy.

Dodatkowo przypomnę, że jeśli ktoś w ciągu 4 miesięcy jest dłużej poza granicami kraju i ponad 50 proc. jego ruchu następuje w roamingu, to zgodnie z regulacją RLAH może być mu naliczona dodatkowa opłata. Takie działanie jest zgodne z tzw. Polityką Uczciwego Korzystania.

Niektórzy operatorzy (Plus, Play) rozpoczęli już wysyłanie SMS-ów informujących klientów o możliwości naliczenia dodatkowych opłat, w sytuacji kiedy nadużywają roamingu i nie zaprzestaną tego robić. My również zastosujemy te zasady wynikające z regulacji roamingowej.

Komentarze

Pan Pikuś
Pan Pikuś 16:38 16-11-2017

No i bardzo dobrze. Siedzisz więcej za granicą to kup sobie kartę lokalnego operatora. Przez takich januszy biznesu możemy mieć przywrócone stare zasady roamingu.

Odpowiedz
    mike278
    mike278 18:36 16-11-2017

    Co gorsza opy mogą pokusić się o podwyżki. Jeśli jeden zacznie, i nie „oberwie po łapkach” od klientów reszta pójdzie za nim. To oczywiste.

    Odpowiedz
      MAURYCY
      MAURYCY 07:03 17-11-2017

      Zawsze ktoś na rynku się wyłamie i da ofertę zbliżoną czy identyczną jak w Orange do tej pory. Wtedy po prostu przy wyjeździe turystycznym kupię starter takiego opa i z niego będę korzystał przez ten czas. Nie ma co płakać zawczasu, zawsze się znajdzie jakieś rozwiązanie na dwutygodniowy urlop.

      Odpowiedz
    manyaky
    manyaky 01:50 17-11-2017

    Obawiam się, że to nie dopłaty dla „siedzących więcej za granicą” (bo ci są już objęci FUP), ale także dla osób, które – jak ja – są turystycznie/biznesowo jedynie kilka dni w miesiącu (a więc nie większość czasu), ale w pełni wykorzystują pakiet. Miesiąc w miesiąc wykorzystując ~500 minut w kraju, kilkaset SMS, 20GB i 1,75GB w roamingu płacąc 28zł raczej zysku mojemu drogiemu Orange nie przynoszę.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 19:25 16-11-2017

To nic nowego nie napisaliście bo to było wiadomo.My także wystąpimy o dopłaty 😉

Odpowiedz
manyaky
manyaky 01:45 17-11-2017

Dziwny krok. To że Play czy Plus zamierzają dokręcać klientów to żadna nowość. Natomiast po co taki wniosek w Orange? Zasady RLAH zawierają już odpowiednie FUP – czy to do pobierania od klientów nadużywających potrzebny jest wniosek? Czy raczej do osób, które mieszczą się w FUP, ale operatorowi nie pasują? Bo obawiam się, że to drugie. Jasne, złożenie wniosku nic nie kosztuje, ale ja (jak pewnie i wielu innych klientów) miesiąc w miesiąc jestem kilka dni za granicą i wykorzystuję w pełni swoje 1,76GB – ciekawe, czy nie będę na czarnej liście – w końcu pewnie nie jestem dochodowy dla opa.

Odpowiedz
Koolo
Koolo 10:07 17-11-2017

Oby przez „zaradnych” nie oberwało się normalnym użytkownikom …

Odpowiedz
Kris
Kris 11:31 17-11-2017

Czy te doplaty to beda nakladane na jakis pewien okres czy na caly okres obowiazywania umowy?

Odpowiedz
maciek
maciek 21:31 20-11-2017

Nie byłbym sobą, gdybym nie próbował wycisnąć z nowego sprzętu hucznie zapowiedzianych możliwości. I niechybnie sfotografowałbym w pierwszej kolejności wszystko to, co fotografowałem wcześniej, poprzednimi smartfonami. Czyli najbliższych oczywiście, scenki rodzajowe, fajne widoki, dziwne zjawiska i śmieszne akcje. Nie zabrakłoby też układu kabli przy naprawie bojlera, odczytów liczników prądu, burchli na lakierze auta i dramatycznych komunikatów na ekranie komputera. I w związku z tym nie jestem pewien czy domownicy się ucieszą, kiedy i nocny spokój zaburzy im „lokalny paparazzi”, polujący na „świetny materiał”. Ale nie dam za wygraną i udowodnię, że warto się poświęcać dla bezkonkurencyjnej jakości zdjęć. A zatem, nie, nie „wszystkie światła na mnie” – to ja przyniosę światło.

Odpowiedz
robert
robert 10:04 21-11-2017

a miało być tak pięknie 😉

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 17:57 22-11-2017

    A ja jestem za zlikwidowaniem darmowego roamingu ;p ;p Wakacje są po to by odpocząć, a nie gnieść na „plaży” smartfona.

    Odpowiedz
      robert
      robert 10:05 23-11-2017

      A ja jestem za zlikwidowaniem darmowego wszystkiego… bo darmo nie ma nic 😉

      Odpowiedz
Astis
Astis 23:17 22-11-2017

A kto by nie złożył wniosku o dopłatę? Dla mnie to oczywiste. Trochę i tak widać pazerność operatorów. Nic nie ma za darmo. Nawetw Orange !

Odpowiedz
andrzejisko
andrzejisko 16:07 27-11-2017

Czy wiadomo od kiedy bedzie można płacić za netflix w rachunku orange?

Odpowiedz

Sieć

Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!

Cały czas inwestujemy w sieć, abyście mogli korzystać z jak najwyższej szybkości transferu danych i jakości połączeń. Dlatego cieszę, że mogę Wam powiedzieć, że właśnie przekroczyliśmy „magiczną barierę” - 10 000 stacji bazowych (w przypadku 4G nazywanych eNodeB), na których możecie korzystać z 4G/LTE, w ramach NetWorkS! Przekłada się to na blisko 99,8 proc. Polaków w zasięgu. Ponad 5100 stacji działa w paśmie 800 MHz, które zapewnia najlepszy zasięg wewnątrz budynków. Dwa lata po zakończeniu aukcji na częstotliwości zrealizowaliśmy wszystkie zobowiązania pokryciowe, które powinniśmy zrealizować w ciągu pierwszych 24 miesięcy.

Oczywiście zasięg to nie wszystko, równie ważna jest szybkość transferu danych, a także „pojemność” sieci. Już przeszło 1/3 wszystkich naszych stacji bazowych zapewnia agregację częstotliwości. Oznacza to, że możecie korzystać z internetu na Waszych smartfonach z prędkością rzędu 100 Mb/s czy nawet 200 Mb/s. Z drugiej strony w bardzo zatłoczonych miejscach - gdzie najczęściej wykorzystujemy agregację pasm - pozwala ona na komfortowe korzystanie z netu. W takich miejscach agregujemy wszystkie, dostępne dla Orange pasma: 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz. Takie stacje stanowią już 1/4 wszystkich, na których mamy LTE-Advance.

Oczywiście to nie koniec inwestycji. Nadal będziemy rozwijać sieć i pracować nad zasięgiem, pojemnością i szybkością.

Komentarze


Oferta

LG V30 – warto było poczekać

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
LG V30 – warto było poczekać

 

My już wiemy, że warto było poczekać :)

Niebawem powiemy Wam, jak zostać szczęśliwym posiadaczem LG V30, którego europejską premierę mieliśmy w ubiegły poniedziałek. Tymczasem dziś zapraszamy Was, byście razem z nami rzucili okiem na tę długo oczekiwaną nowość. Naszym gościem jest Jarek Bukowski z LG, który zdradza nam kilka fajnych szczegółów tego, co Was czeka.

Zajrzyjcie do nas już jutro - będzie czekała kolejna porcja wiadomości o LG V30 w Orange i spora garść subiektywnych wrażeń po pierwszym dniu używania tego niezwykle multimedialnego sprzętu.

Teraz dodam tylko, że materiał, który możecie zobaczyć był rejestrowany właśnie za pomocą LG V30. Z góry więc przepraszamy, ale nie ogarniamy jeszcze fantastycznej czułości nagrywania dźwięku i stąd trochę niepotrzebnych dźwięków z tła znalazło się na nagraniu. Niestety nie jesteśmy też w stanie pokazać pełni jakości materiału zarejestrowanego w jakości UHD - 3840x2160 - musicie nam uwierzyć, że obraz jest doskonały.

 

Komentarze

Yaro
Yaro 11:59 26-08-2025

Czy 5G na częstotliwości 700 MHz pojawi się na terenach przygranicznych z obwodem królewieckim? Czy te pasmo będzie współdzielone z LTE tak jak ma to miejsce na częstotliwości 2100 MHz?

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:58 26-08-2025

Czy przewidują Państwo zwiększenie pojemności GSM (przeznaczenie większej części pasma 900MHz lub 1800MHz) w miejscach, gdzie przewidywany jest duży ruch pochodzący od terminali realizujących do tej pory połączenia głosowe w 3G?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:00 27-08-2025

    Tak, lokalnie, w zależności od potrzeb sieciowych i możliwości technicznych.

    Odpowiedz
Malech
Malech 04:27 27-08-2025

Nie. Nie.

Odpowiedz
elektrogość
elektrogość 09:24 27-08-2025

Czy jest harmonogram uruchomień sieci 5G na paśmie 700-800MHz?

Odpowiedz
Robert
Robert 10:34 27-08-2025

700 nie będzie w DSS.

Odpowiedz
Pablo
Pablo 13:52 27-08-2025

Czy wiadomo już coś może o nadajnik w miejscowości 28-220 Oleśnica woj. Świętokrzyskie. Wyłączono 3g w czerwcu a lte900 nie zostało uruchomione do tej pory. I dodatkowo jest to bardzo obciążony nadajnik bo prędkości neta są w przeważającym czasie poniżej 1mb/s.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:58 27-08-2025

    Niestety ze względów technicznych opóźniło się uruchomienie LTE. Zaplanowane jest na ostatni kwartał roku.

    Odpowiedz
OrangeCEO
OrangeCEO 15:35 27-08-2025

Zrobiliście dosyć dużo modyfikacji 5g, 3g off, pełen komplet pasm w Krotoszyn Wlkp 63-700 ale i sieć nie działa lepiej niż bez ulepszeń co jest przyczyną??? upload tragiczny

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:05 28-08-2025

    Po stronie sieci nie widzimy problemów technicznych, które mogłoby być przyczyną obniżenia jakości sieci. Najlepiej byłoby skontaktować się z obsługą klienta, która będzie mogła ocenić sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Pablo
Pablo 11:13 28-08-2025

A czy ten nadajnik zostanie zmodernizowany do innych pasm? np. 5G 700mhz czy LTE1800,2100?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:19 28-08-2025

    Tak, to będzie połączone z modernizacją. Na ten moment w planach jest LTE800, 1800 i 2100.

    Odpowiedz
Telek
Telek 19:59 28-08-2025

Zauważyłem że nie które połączenie z sieci Orange do Plus obsługują kodek evs czyli hd + czy planujecie jakieś oficjalne info w tej sprawie? Jeśli tak to kiedy? Pozdrawiam

Odpowiedz
Derrek
Derrek 10:59 09-09-2025

Pasmo 700MHz w Orange nie będzie współdzielone z LTE.

Odpowiedz
Marek
Marek 17:58 17-09-2025

Pani Kingo. Czy wyłączenie sieci 3G może odbiegać od planu?
Małopolska > pow. Myślenicki z mapy wynika wyłączenie na Listopad. Jest wrzesień a 3G już zgasło w tym powiecie. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:39 24-09-2025

    Panie Marku, mieliśmy błąd na mapie – przepraszamy. Powiat myślenicki zaplanowany był na wrzesień i w tym czasie 3G zostało wyłączone. Dziękuję za uważność!

    Odpowiedz
Moni
Moni 10:03 21-09-2025

Witam serdecznie;) Co z terenami, które mają GSM/UMTS? (Głównie te przygraniczne). Czy będą one miały modernizację do technologii LTE? Jak to będzie wyglądało?

Odpowiedz
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.