Oferta

Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS.

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS.

Jak ostatnio czytaliście w mediach, najwięksi operatorzy złożyli lub są w trakcie składania w UKE wniosków o dopłaty do roamingu. My również nie będziemy wyjątkiem. Zgodnie z tym, co zapowiedzieliśmy podczas prezentacji wyników po 3 kwartale, nasz wniosek właśnie został złożony. Chodzi nam dokładnie o to samo, co innym operatorom. Wszyscy zabezpieczamy się przed nadużywaniem zasady Roam Like at Home (RLAH) Od chwili jej wprowadzenia, koszty operatorów wyniosły nawet ćwierć miliarda zł. Tylko w Orange - ponad 70 mln zł.

Wniosek, wnioskiem ale od razu zaznaczam, że opłaty za korzystanie z roamingu w Orange nie zmienią się i będą jak do tej pory zgodne z zasadą RLAH. Ewentualne dopłaty będą dotyczyć TYLKO tych klientów, którzy nadaktywnie korzystają z roamingu. Chodzi np. o osoby pracujące na stałe za granicą, czy studentów przebywających na międzynarodowych wymianach. W skali wszystkich korzystających z RLAH, to nie jest to duża grupa osób, za to kosztują operatorów sporo pieniędzy.

Dodatkowo przypomnę, że jeśli ktoś w ciągu 4 miesięcy jest dłużej poza granicami kraju i ponad 50 proc. jego ruchu następuje w roamingu, to zgodnie z regulacją RLAH może być mu naliczona dodatkowa opłata. Takie działanie jest zgodne z tzw. Polityką Uczciwego Korzystania.

Niektórzy operatorzy (Plus, Play) rozpoczęli już wysyłanie SMS-ów informujących klientów o możliwości naliczenia dodatkowych opłat, w sytuacji kiedy nadużywają roamingu i nie zaprzestaną tego robić. My również zastosujemy te zasady wynikające z regulacji roamingowej.

Komentarze

Pan Pikuś
Pan Pikuś 16:38 16-11-2017

No i bardzo dobrze. Siedzisz więcej za granicą to kup sobie kartę lokalnego operatora. Przez takich januszy biznesu możemy mieć przywrócone stare zasady roamingu.

Odpowiedz
    mike278
    mike278 18:36 16-11-2017

    Co gorsza opy mogą pokusić się o podwyżki. Jeśli jeden zacznie, i nie „oberwie po łapkach” od klientów reszta pójdzie za nim. To oczywiste.

    Odpowiedz
      MAURYCY
      MAURYCY 07:03 17-11-2017

      Zawsze ktoś na rynku się wyłamie i da ofertę zbliżoną czy identyczną jak w Orange do tej pory. Wtedy po prostu przy wyjeździe turystycznym kupię starter takiego opa i z niego będę korzystał przez ten czas. Nie ma co płakać zawczasu, zawsze się znajdzie jakieś rozwiązanie na dwutygodniowy urlop.

      Odpowiedz
    manyaky
    manyaky 01:50 17-11-2017

    Obawiam się, że to nie dopłaty dla „siedzących więcej za granicą” (bo ci są już objęci FUP), ale także dla osób, które – jak ja – są turystycznie/biznesowo jedynie kilka dni w miesiącu (a więc nie większość czasu), ale w pełni wykorzystują pakiet. Miesiąc w miesiąc wykorzystując ~500 minut w kraju, kilkaset SMS, 20GB i 1,75GB w roamingu płacąc 28zł raczej zysku mojemu drogiemu Orange nie przynoszę.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 19:25 16-11-2017

To nic nowego nie napisaliście bo to było wiadomo.My także wystąpimy o dopłaty 😉

Odpowiedz
manyaky
manyaky 01:45 17-11-2017

Dziwny krok. To że Play czy Plus zamierzają dokręcać klientów to żadna nowość. Natomiast po co taki wniosek w Orange? Zasady RLAH zawierają już odpowiednie FUP – czy to do pobierania od klientów nadużywających potrzebny jest wniosek? Czy raczej do osób, które mieszczą się w FUP, ale operatorowi nie pasują? Bo obawiam się, że to drugie. Jasne, złożenie wniosku nic nie kosztuje, ale ja (jak pewnie i wielu innych klientów) miesiąc w miesiąc jestem kilka dni za granicą i wykorzystuję w pełni swoje 1,76GB – ciekawe, czy nie będę na czarnej liście – w końcu pewnie nie jestem dochodowy dla opa.

Odpowiedz
Koolo
Koolo 10:07 17-11-2017

Oby przez „zaradnych” nie oberwało się normalnym użytkownikom …

Odpowiedz
Kris
Kris 11:31 17-11-2017

Czy te doplaty to beda nakladane na jakis pewien okres czy na caly okres obowiazywania umowy?

Odpowiedz
maciek
maciek 21:31 20-11-2017

Nie byłbym sobą, gdybym nie próbował wycisnąć z nowego sprzętu hucznie zapowiedzianych możliwości. I niechybnie sfotografowałbym w pierwszej kolejności wszystko to, co fotografowałem wcześniej, poprzednimi smartfonami. Czyli najbliższych oczywiście, scenki rodzajowe, fajne widoki, dziwne zjawiska i śmieszne akcje. Nie zabrakłoby też układu kabli przy naprawie bojlera, odczytów liczników prądu, burchli na lakierze auta i dramatycznych komunikatów na ekranie komputera. I w związku z tym nie jestem pewien czy domownicy się ucieszą, kiedy i nocny spokój zaburzy im „lokalny paparazzi”, polujący na „świetny materiał”. Ale nie dam za wygraną i udowodnię, że warto się poświęcać dla bezkonkurencyjnej jakości zdjęć. A zatem, nie, nie „wszystkie światła na mnie” – to ja przyniosę światło.

Odpowiedz
robert
robert 10:04 21-11-2017

a miało być tak pięknie 😉

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 17:57 22-11-2017

    A ja jestem za zlikwidowaniem darmowego roamingu ;p ;p Wakacje są po to by odpocząć, a nie gnieść na „plaży” smartfona.

    Odpowiedz
      robert
      robert 10:05 23-11-2017

      A ja jestem za zlikwidowaniem darmowego wszystkiego… bo darmo nie ma nic 😉

      Odpowiedz
Astis
Astis 23:17 22-11-2017

A kto by nie złożył wniosku o dopłatę? Dla mnie to oczywiste. Trochę i tak widać pazerność operatorów. Nic nie ma za darmo. Nawetw Orange !

Odpowiedz
andrzejisko
andrzejisko 16:07 27-11-2017

Czy wiadomo od kiedy bedzie można płacić za netflix w rachunku orange?

Odpowiedz

Sieć

Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!

Cały czas inwestujemy w sieć, abyście mogli korzystać z jak najwyższej szybkości transferu danych i jakości połączeń. Dlatego cieszę, że mogę Wam powiedzieć, że właśnie przekroczyliśmy „magiczną barierę” - 10 000 stacji bazowych (w przypadku 4G nazywanych eNodeB), na których możecie korzystać z 4G/LTE, w ramach NetWorkS! Przekłada się to na blisko 99,8 proc. Polaków w zasięgu. Ponad 5100 stacji działa w paśmie 800 MHz, które zapewnia najlepszy zasięg wewnątrz budynków. Dwa lata po zakończeniu aukcji na częstotliwości zrealizowaliśmy wszystkie zobowiązania pokryciowe, które powinniśmy zrealizować w ciągu pierwszych 24 miesięcy.

Oczywiście zasięg to nie wszystko, równie ważna jest szybkość transferu danych, a także „pojemność” sieci. Już przeszło 1/3 wszystkich naszych stacji bazowych zapewnia agregację częstotliwości. Oznacza to, że możecie korzystać z internetu na Waszych smartfonach z prędkością rzędu 100 Mb/s czy nawet 200 Mb/s. Z drugiej strony w bardzo zatłoczonych miejscach - gdzie najczęściej wykorzystujemy agregację pasm - pozwala ona na komfortowe korzystanie z netu. W takich miejscach agregujemy wszystkie, dostępne dla Orange pasma: 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz. Takie stacje stanowią już 1/4 wszystkich, na których mamy LTE-Advance.

Oczywiście to nie koniec inwestycji. Nadal będziemy rozwijać sieć i pracować nad zasięgiem, pojemnością i szybkością.

Komentarze

emitelek
emitelek 19:32 30-04-2025

Prosimy o komentarz do promocji za przeniesienie numeru!!!
Czekamy!!!

Odpowiedz

Oferta

LG V30 – warto było poczekać

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 listopada 2017
LG V30 – warto było poczekać

 

My już wiemy, że warto było poczekać :)

Niebawem powiemy Wam, jak zostać szczęśliwym posiadaczem LG V30, którego europejską premierę mieliśmy w ubiegły poniedziałek. Tymczasem dziś zapraszamy Was, byście razem z nami rzucili okiem na tę długo oczekiwaną nowość. Naszym gościem jest Jarek Bukowski z LG, który zdradza nam kilka fajnych szczegółów tego, co Was czeka.

Zajrzyjcie do nas już jutro - będzie czekała kolejna porcja wiadomości o LG V30 w Orange i spora garść subiektywnych wrażeń po pierwszym dniu używania tego niezwykle multimedialnego sprzętu.

Teraz dodam tylko, że materiał, który możecie zobaczyć był rejestrowany właśnie za pomocą LG V30. Z góry więc przepraszamy, ale nie ogarniamy jeszcze fantastycznej czułości nagrywania dźwięku i stąd trochę niepotrzebnych dźwięków z tła znalazło się na nagraniu. Niestety nie jesteśmy też w stanie pokazać pełni jakości materiału zarejestrowanego w jakości UHD - 3840x2160 - musicie nam uwierzyć, że obraz jest doskonały.

 

Komentarze

dgi
dgi 22:21 03-04-2025

Czy 5G powinno zadziałać także w taryfie Nju podstawowy? Telefon z obsługą 5G, karta USIM, zasięg – wszystko jest a połączenie mam tylko LTE.

Odpowiedz
Maniek
Maniek 22:29 26-04-2025

Witamy w klubie też mi nie działa 5G w nju

Odpowiedz
Scroll to Top