;

Oferta

Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS. (14)

Wojtek Jabczyński

16 listopada 2017

Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS.
14

Jak ostatnio czytaliście w mediach, najwięksi operatorzy złożyli lub są w trakcie składania w UKE wniosków o dopłaty do roamingu. My również nie będziemy wyjątkiem. Zgodnie z tym, co zapowiedzieliśmy podczas prezentacji wyników po 3 kwartale, nasz wniosek właśnie został złożony. Chodzi nam dokładnie o to samo, co innym operatorom. Wszyscy zabezpieczamy się przed nadużywaniem zasady Roam Like at Home (RLAH) Od chwili jej wprowadzenia, koszty operatorów wyniosły nawet ćwierć miliarda zł. Tylko w Orange – ponad 70 mln zł.

Wniosek, wnioskiem ale od razu zaznaczam, że opłaty za korzystanie z roamingu w Orange nie zmienią się i będą jak do tej pory zgodne z zasadą RLAH. Ewentualne dopłaty będą dotyczyć TYLKO tych klientów, którzy nadaktywnie korzystają z roamingu. Chodzi np. o osoby pracujące na stałe za granicą, czy studentów przebywających na międzynarodowych wymianach. W skali wszystkich korzystających z RLAH, to nie jest to duża grupa osób, za to kosztują operatorów sporo pieniędzy.

Dodatkowo przypomnę, że jeśli ktoś w ciągu 4 miesięcy jest dłużej poza granicami kraju i ponad 50 proc. jego ruchu następuje w roamingu, to zgodnie z regulacją RLAH może być mu naliczona dodatkowa opłata. Takie działanie jest zgodne z tzw. Polityką Uczciwego Korzystania.

Niektórzy operatorzy (Plus, Play) rozpoczęli już wysyłanie SMS-ów informujących klientów o możliwości naliczenia dodatkowych opłat, w sytuacji kiedy nadużywają roamingu i nie zaprzestaną tego robić. My również zastosujemy te zasady wynikające z regulacji roamingowej.

Udostępnij: Orange także złożył wniosek o dopłaty do usług świadczonych w roamingu. Będą ostrzegające SMS.
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Pan Pikuś 16:38 16-11-2017
    No i bardzo dobrze. Siedzisz więcej za granicą to kup sobie kartę lokalnego operatora. Przez takich januszy biznesu możemy mieć przywrócone stare zasady roamingu.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 18:36 16-11-2017
      Co gorsza opy mogą pokusić się o podwyżki. Jeśli jeden zacznie, i nie "oberwie po łapkach" od klientów reszta pójdzie za nim. To oczywiste.
      Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 07:03 17-11-2017
        Zawsze ktoś na rynku się wyłamie i da ofertę zbliżoną czy identyczną jak w Orange do tej pory. Wtedy po prostu przy wyjeździe turystycznym kupię starter takiego opa i z niego będę korzystał przez ten czas. Nie ma co płakać zawczasu, zawsze się znajdzie jakieś rozwiązanie na dwutygodniowy urlop.
        Odpowiedz
    • komentarz
      manyaky 01:50 17-11-2017
      Obawiam się, że to nie dopłaty dla "siedzących więcej za granicą" (bo ci są już objęci FUP), ale także dla osób, które - jak ja - są turystycznie/biznesowo jedynie kilka dni w miesiącu (a więc nie większość czasu), ale w pełni wykorzystują pakiet. Miesiąc w miesiąc wykorzystując ~500 minut w kraju, kilkaset SMS, 20GB i 1,75GB w roamingu płacąc 28zł raczej zysku mojemu drogiemu Orange nie przynoszę.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 19:25 16-11-2017
    To nic nowego nie napisaliście bo to było wiadomo.My także wystąpimy o dopłaty ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 01:45 17-11-2017
    Dziwny krok. To że Play czy Plus zamierzają dokręcać klientów to żadna nowość. Natomiast po co taki wniosek w Orange? Zasady RLAH zawierają już odpowiednie FUP - czy to do pobierania od klientów nadużywających potrzebny jest wniosek? Czy raczej do osób, które mieszczą się w FUP, ale operatorowi nie pasują? Bo obawiam się, że to drugie. Jasne, złożenie wniosku nic nie kosztuje, ale ja (jak pewnie i wielu innych klientów) miesiąc w miesiąc jestem kilka dni za granicą i wykorzystuję w pełni swoje 1,76GB - ciekawe, czy nie będę na czarnej liście - w końcu pewnie nie jestem dochodowy dla opa.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Koolo 10:07 17-11-2017
    Oby przez "zaradnych" nie oberwało się normalnym użytkownikom ...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kris 11:31 17-11-2017
    Czy te doplaty to beda nakladane na jakis pewien okres czy na caly okres obowiazywania umowy?
    Odpowiedz
  • komentarz
    maciek 21:31 20-11-2017
    Nie byłbym sobą, gdybym nie próbował wycisnąć z nowego sprzętu hucznie zapowiedzianych możliwości. I niechybnie sfotografowałbym w pierwszej kolejności wszystko to, co fotografowałem wcześniej, poprzednimi smartfonami. Czyli najbliższych oczywiście, scenki rodzajowe, fajne widoki, dziwne zjawiska i śmieszne akcje. Nie zabrakłoby też układu kabli przy naprawie bojlera, odczytów liczników prądu, burchli na lakierze auta i dramatycznych komunikatów na ekranie komputera. I w związku z tym nie jestem pewien czy domownicy się ucieszą, kiedy i nocny spokój zaburzy im „lokalny paparazzi”, polujący na „świetny materiał”. Ale nie dam za wygraną i udowodnię, że warto się poświęcać dla bezkonkurencyjnej jakości zdjęć. A zatem, nie, nie „wszystkie światła na mnie” – to ja przyniosę światło.
    Odpowiedz
  • komentarz
    robert 10:04 21-11-2017
    a miało być tak pięknie ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 17:57 22-11-2017
      A ja jestem za zlikwidowaniem darmowego roamingu ;p ;p Wakacje są po to by odpocząć, a nie gnieść na "plaży" smartfona.
      Odpowiedz
      • komentarz
        robert 10:05 23-11-2017
        A ja jestem za zlikwidowaniem darmowego wszystkiego... bo darmo nie ma nic ;-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 23:17 22-11-2017
    A kto by nie złożył wniosku o dopłatę? Dla mnie to oczywiste. Trochę i tak widać pazerność operatorów. Nic nie ma za darmo. Nawetw Orange !
    Odpowiedz
  • komentarz
    andrzejisko 16:07 27-11-2017
    Czy wiadomo od kiedy bedzie można płacić za netflix w rachunku orange?
    Odpowiedz

;

Sieć

Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G! (14)

Wojtek Jabczyński

16 listopada 2017

Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!
14

Cały czas inwestujemy w sieć, abyście mogli korzystać z jak najwyższej szybkości transferu danych i jakości połączeń. Dlatego cieszę, że mogę Wam powiedzieć, że właśnie przekroczyliśmy „magiczną barierę” – 10 000 stacji bazowych (w przypadku 4G nazywanych eNodeB), na których możecie korzystać z 4G/LTE, w ramach NetWorkS! Przekłada się to na blisko 99,8 proc. Polaków w zasięgu. Ponad 5100 stacji działa w paśmie 800 MHz, które zapewnia najlepszy zasięg wewnątrz budynków. Dwa lata po zakończeniu aukcji na częstotliwości zrealizowaliśmy wszystkie zobowiązania pokryciowe, które powinniśmy zrealizować w ciągu pierwszych 24 miesięcy.

Oczywiście zasięg to nie wszystko, równie ważna jest szybkość transferu danych, a także „pojemność” sieci. Już przeszło 1/3 wszystkich naszych stacji bazowych zapewnia agregację częstotliwości. Oznacza to, że możecie korzystać z internetu na Waszych smartfonach z prędkością rzędu 100 Mb/s czy nawet 200 Mb/s. Z drugiej strony w bardzo zatłoczonych miejscach – gdzie najczęściej wykorzystujemy agregację pasm – pozwala ona na komfortowe korzystanie z netu. W takich miejscach agregujemy wszystkie, dostępne dla Orange pasma: 800 MHz, 1800 MHz i 2600 MHz. Takie stacje stanowią już 1/4 wszystkich, na których mamy LTE-Advance.

Oczywiście to nie koniec inwestycji. Nadal będziemy rozwijać sieć i pracować nad zasięgiem, pojemnością i szybkością.

Udostępnij: Klienci Orange, korzystacie już z 10 tysięcy stacji z 4G!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Czytelnik 16:10 16-11-2017
    Lepiej byście postawili chociaż zwykłe stacje 2G na trasie kolejowej Białystok-Suwałki, by można było przynajmniej porozmawiać przez telefon o dostępie do internetu w podróży już nawet nie marząc. Są tam niesamowite białe plamy przez zdecydowaną większość trasy, sytuacja niestety nie do pomyślenia...
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 17:10 16-11-2017
      Niemiecki Vodafone wyłączy sieć 3G. Będzie 2G i 4G.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Katarynka 17:31 16-11-2017
      Porozmawiać przez tel to sobie możesz poza pociągiem, bo dużo podróżuję i nie mam życzenia słuchać Twoich wywodów telefonicznych. Internet jak najbardziej ma być, ale rozmowy to zachowaj poza pociąg.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Czytelnik 20:05 16-11-2017
        @Katarynka chyba przegapiłaś wynalazek technologiczny o nazwie wiadomości SMS. Sprawdź w Internecie co to takiego. Wydawać by się mogło że to pojęcie nie jest ludziom obce, a tu taka niespodzianka...
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ron 21:02 16-11-2017
          Ok już wyjaśnione, @Katarynka nie przepada jak obok niej ktoś rozmawia i rozumiem to doskonale:) a @Czytelnik okazał wyrozumiałość, widać bardzo dobrze wie o co chodzi i chce zasięgu do podstawowej łączności :)
          Odpowiedz
  • komentarz
    Przemek219 17:00 16-11-2017
    Ha ha postępy tak widać tylko szkoda że nie robicie raz a porządnie i szkoda że jak wam się coś zgłasza to wy twierdzicie że jest OK i dostaje się rabat
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 17:05 16-11-2017
    W temacie zasięgu rynek należy do Orange :) Mogę prosić o info, ile (Orange) MHz jest dla 2G w paśmie 900MHz ??
    Odpowiedz
  • komentarz
    Nvsb 17:16 16-11-2017
    Lepiej się pochwalcie przenoszeniem transmisji 3G->LTE, które już zaczęło działać w niektórych częściach kraju :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      manyaky 01:52 17-11-2017
      U mnie jest od dawna...
      Odpowiedz
      • komentarz
        Bzv 10:55 17-11-2017
        Chyba w Play... Orange na dopiero od niedawna.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 19:27 16-11-2017
    Witaj Play ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pogodabartek 00:35 17-11-2017
    taa... Wrocław duże osiedle Kozanów,BTS ( jest tylko LTE 1800) ul.Modra co wieczór/weekend przeciążony-LTE ma download 2-5 Mb/s,pomaga przełączenie na 3G ale i tak nie działa płynne oglądanie filmów w full HD wypowiedziane już 2 numery w NJU internet,bo zgłaszane reklamacje,a dają tylko rabaty zamiast modernizować sieć. Na Nowym Dworze dali LTE 2600 w agregacji i działa zawsze ponad 100 Mb/s, ale sygnał leci w osiedlowe ogródki i w związku z tym czy to jest logiczne ich myślenie ? Na infolinii mówią,że nie planują tu-ul.Modra modernizacji,więc trzeba uciekać do kablówki- 1Gb/s(światłowód) w obie strony 80zł/msc więc Wasz światłowód to jest mega drogi i prędkości tylko do 600Mb/s i z czym Wy do ludzi startujecie Panie Jabczyński? Ps. Dziękuję za obiecaną pomoc w wymianie karty sim w NJU mobile na bezpinową,której nikt mi nie wymienił i nikt się nie skontaktował,tak jak Pan napisał,że ktoś się odezwie. Gratuluję sieci Nr.1 w olewaniu klientów i reklamacji/zgłoszeń
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 01:53 17-11-2017
    Widać efekt zdecydowanie - czasami jeżdżę pociągiem przez pół Polski i w porównaniu do tego co było rok temu = jest duuużo lepiej. Dalej niestety są w kraju problemy z uploadem, który dziwnie "skacze", nie wiem skąd ten problem - tylko w Orange występuje.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr 23:55 17-11-2017
    A to dobre! A w czasie kiedy czytałem te przechwałki telefon dziesięć razy przełączył się między LTE a 3G, a zasięg skacze jak pijany zając.
    Odpowiedz

;

Urządzenia

LG V30 – warto było poczekać (6)

Wojtek Jabczyński

16 listopada 2017

LG V30 – warto było poczekać
6

 

My już wiemy, że warto było poczekać 🙂

Niebawem powiemy Wam, jak zostać szczęśliwym posiadaczem LG V30, którego europejską premierę mieliśmy w ubiegły poniedziałek. Tymczasem dziś zapraszamy Was, byście razem z nami rzucili okiem na tę długo oczekiwaną nowość. Naszym gościem jest Jarek Bukowski z LG, który zdradza nam kilka fajnych szczegółów tego, co Was czeka.

Zajrzyjcie do nas już jutro będzie czekała kolejna porcja wiadomości o LG V30 w Orange i spora garść subiektywnych wrażeń po pierwszym dniu używania tego niezwykle multimedialnego sprzętu.

Teraz dodam tylko, że materiał, który możecie zobaczyć był rejestrowany właśnie za pomocą LG V30. Z góry więc przepraszamy, ale nie ogarniamy jeszcze fantastycznej czułości nagrywania dźwięku i stąd trochę niepotrzebnych dźwięków z tła znalazło się na nagraniu. Niestety nie jesteśmy też w stanie pokazać pełni jakości materiału zarejestrowanego w jakości UHD – 3840×2160 – musicie nam uwierzyć, że obraz jest doskonały.

 

Udostępnij: LG V30 – warto było poczekać
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    mike278 14:04 16-11-2017
    Piękny kawałek elektroniki. Poetycznie ujmując: niebieski obiekt pożądania. Premiera późna, ale parametry codo. Słuchawki i możliwości DACa coś wspaniałego dla takiego maniakalnego wielbiciela słuchania muzyki jak ja. I ten ekran, ależby się na nim ebooki czytało.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 14:35 16-11-2017
      Szlag: parametry cudo.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 14:26 16-11-2017
    Możliwości filmowe po w/w materiale oceniam na 4+ :p Trochę za dużo w nim pomarańczy - chyba za Wojtek i Pan Jarek to "króliczki" wcinające codziennie marchewkę :) Urządzenie prezentuje się bardzo dobrze, ale jako "koneser" fotografii smartfonowej musiałbym przeprowadzić test tego urządzenia. Dla mnie jak na razie nr 1 pod względem fotografii jest HTC U11.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomiii 17:32 16-11-2017
    Czy ten model będzie obsługiwał Orange-owe VoLTE i WiFi Calling?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 11:16 04-12-2017
    Mam LG V10 od dwóch lat i powiem, że NIGDY nie miałem tak długo smartfona ???? co wskazuje wg mnie, że taki sprzęt to dobry kombajn ! Polecam LG i czekam juz z miesiąc na jakąś nową ofertę.... ktoś obiecał , ale zapomniał więc złożyłem wypowiedzenie tv, światłowodu bo tego czego nie pisze się tu zmieniono oferte tv i można bez kary rozwiązać umowę....
    Odpowiedz
    • komentarz
      Astis 11:32 25-01-2018
      I po co chwaliłem ... :) właśnie zawiesza się, i restartuje i znów zawiesza i restartuje :( idzie do serwisu, ale już mam po wszystkich danych . . . :(
      Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej