;

Inne

Orange w Mobility Trends (0)

Piotr Domański

19 stycznia 2017

Orange w Mobility Trends
0

Piotrek Domański

Początek każdego roku można rozpoznać po wzmożonym ruchu w branży „konkursowo-rankingowej” i licznych podsumowaniach poprzednich 12 miesięcy. Jednym z takich konkursów, ważnym i dla nas, i zapewne dla Was jako fanów telekomunikacji, jest Mobility Trends. Internauci mogą głosować tu na swoje typy w ponad dwudziestu kategoriach. Znajdziecie wśród nich chociażby: urządzenia, aplikacje, usługi, produkty, a nawet bankowość mobilną czy kategorię związaną ze Smart Home.

W tym roku jako Orange walczymy w Mobility Trends w 9 kategoriach.

Z naszego punktu widzenia kluczowa kategoria to „Oferta operatorska B2C”, w której nie mogło zabraknąć Orange Światłowodu. Technologia, która dotarła już do 1,5 mln mieszkań i domów w kilkudziesięciu miastach, zapewnia nie tylko błyskawiczny transfer danych, ale także umożliwia dostarczanie usług takich jak telewizja VoD, czy telefonia VoIP. W tej samej kategorii znalazła się inna oferta naszego domowego internetu, tym razem świadczona w ramach 4G – Internet LTE dla Domu. Zapewnia ona dostęp do sieci w naszej „strefie domowej” praktycznie bez ograniczeń.

Kolejne zgłoszenie nie jest związane z naszą ofertą, lecz z wydarzeniem, które zostało określone przez CBOS jako najważniejsze wydarzenie mijającego roku w Polsce. Chodzi oczywiście o Światowe Dni Młodzieży. Byliśmy ich partnerem technicznym, odpowiadaliśmy za dużą część infrastruktury telekomunikacyjnej i sądzę, że to wszystko było jednym z kluczowych „Produktów specjalnych roku 2016”, bo w takiej kategorii znalazło się to wydarzenie.

Pozostając przy technologii i sieci, zgłosiliśmy także wprowadzenie, jako pierwsi na polskim rynku telko,  usługi VoLTE. Bez wątpienia był to spory sukces i bodziec dla innych. Z korzyścią dla klientów. Jeżeli będziecie chcieli zagłosować na pierwsze w naszym kraju VoLTE, szukajcie go w kategoriach „Nowość roku” i „Usługa roku”.

Jednym z moich faworytów w konkursie jest także aplikacja „Chroń Dzieci w Sieci”, służąca do kontroli rodzicielskiej. Wybija się ona pośród innych dostępnych na rynku przede wszystkim tym, że chroni nie tylko kartę SIM, ale i całe urządzenie. Nie bez znaczenia jest także możliwość interakcji pomiędzy dzieckiem i rodzicem, który posiada sprzężone oprogramowanie na swoim telefonie. Może on na bieżąco akceptować wykorzystanie przez dziecko nowej aplikacji, czy decydować o dłuższym czasie surfowania w sieci. Na aplikację możecie zagłosować w kategorii „Mobilna Aplikacja roku”.

To nie jedyna aplikacja, którą zgłosiliśmy do konkursu. Trafiła tam też Nawigacja Orange, którą od zeszłego roku zaczęliśmy oferować w ramach planów taryfowych. Zgłosiliśmy także naszą aplikację do elektronicznego bankowania – Orange Finanse. A skoro przy finansach już jesteśmy – w kategorii „Nowość Roku – produkt” znajdzie się także Orange Energia z ofertą „200zł na energię”.

Celowo nigdzie nie podałem linku do poszczególnych zgłoszeń. By zagłosować musicie bowiem wejść na stronę: http://ankieta.mobilitytrends.pl/. Tam podajecie swój adres mailowy, potwierdzacie go, klikając na link który do Was przychodzi. I otwiera się przed Wam owe ponad dwadzieścia kategorii z kilkoma setkami rożnych zgłoszeń do konkursu. Ale teraz przynajmniej wiecie już, gdzie szukać naszych. 😉

Udostępnij: Orange w Mobility Trends
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Bezpieczeństwo

Jest źle, a będzie jeszcze gorzej (0)

Michał Rosiak

19 stycznia 2017

Jest źle, a będzie jeszcze gorzej
0

Michał Rosiak

Przełom lat – nieważne jakich, dowolnych lat, przełom po prostu – to standardowo okres podsumowań i przewidywań. Gdzie by nie patrzeć, w dziedzinie cyberbezpieczeństwa jednego możemy być pewni: na pewno nie zabraknie roboty dla specjalistów, bowiem przestępcy, jakkolwiek dziwnie by to nie zabrzmiało, mają jeszcze spore pole do rozwoju.

Teoretycznie opłaca się tylko kradzenie danych, najlepiej strategicznych, dużych firm. Złodziej może być pewny, że ich dotychczasowi właściciele będą się licytować z konkurencją, kto da więcej. Ale kto może zapłacić za informacje z komputerów zwykłego internauty? A może… właśnie ten internauta? – w ten sposób istotę i sens działania ransomware wyjaśniał podczas swojej prezentacji na ubiegłorocznej konferencji Security Case Study Mikko Hypponen, legenda wśród bezpieczniaków. Dokładnie tak jest, a CERT Orange Polska regularnie obserwuje coraz to nowe kampanie mające na celu przekonanie internautów do zainstalowania na swoich komputerach ransomware’u. Ten trend w tym roku na pewno nie zwolni, w czym absolutnie zgadzam się z Wielandem Alge, wiceprezesem Barracuda Networks. Co gorsza, w jego opinii cyberprzestępcy coraz częściej będą brać na celownik małe i średnie firmy – przede wszystkim dlatego, że nie stać ich (firm, nie przestępców) na odpowiednio duże inwestycje w rozwiązania bezpieczeństwa. Także jednak (to już moje spostrzeżenie) ze względu na fakt iż szansa na to, iż firma wprowadziła redundancję kluczowych dla funkcjonowania biznesu systemów, czy choćby regularnie wykonuje trzymane w bezpiecznym środowisku kopie bezpieczeństwa, są wprost proporcjonalne do jej wielkości. Ergo – „strzał” w małą firmę to nie tylko duża szansa na zablokowanie jej działania, ale także na zapłacenie okupu, gdy jedyną alternatywą jest tzw. „biznes stop”.

Co robić, jak żyć? Zainwestować w rozbudowę własnej infrastruktury bezpieczeństwa lub zwrócić się w kierunku tych, którzy zrobili to już znacznie wcześniej. To nie wstyd, w końcu nie każdy ma prawo jazdy/samochód, wielu z nas jeździ komunikacją zbiorową lub taksówkami, a ostatecznie efekt jest taki sam: dotarcie z punktu A do punktu B. I tak jak nie ma sieci w pełni bezpiecznych – są tylko niedokładnie przeskanowane – tak samo nie ma ludzi w pełni gotowych na zagrożenia bezpieczeństwa w sieci. Warto jednak przyjrzeć się tym, którzy mają już wieloletnie doświadczenie spore doświadczenie na „placu boju”, poparte certyfikatami i międzynarodową współpracą. Którzy z większością problemów sobie poradzą, a przy pozostałych będą wiedzieli, jak zareagować.

Udostępnij: Jest źle, a będzie jeszcze gorzej
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Inne

Walczymy o The European Business Awards (0)

Monika Kulik

18 stycznia 2017

Walczymy o The European Business Awards
0

Monika Kulik

Orange Polska bierze udział w prestiżowym konkursie The European Business Awards.

To największy konkurs biznesowy w Europie, promujący dobre praktyki przedsiębiorstw. Do pierwszego etapu w obecnej, dziesiątej edycji do konkursu, zgłosiło się ponad 33 tysiące firm z 34 krajów, a wśród nich my.

Startowaliśmy w kategorii Environmental & Corporate Sustainability, w które ocenia i docenia się działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu. I udało się – zostaliśmy zakwalifikowani do kolejnego etapu konkursu.

Ta część to głosowanie internautów na filmy, które przygotowały poszczególne firmy. Zobaczcie nasz materiał o tym, jak aktywnie uczestniczymy w życiu społecznym i gospodarczym Polski, jaki jest nasz wkład w edukację czy rozwój małych społeczności, co robimy dla bezpieczeństwa dzieci w sieci i jak angażujemy naszych pracowników w działania prospołeczne.

Na firmy i ich filmy głosować można na stronie www.businessawardseurope.com do 1 marca 2017 r.

My oczywiście zachęcamy do głosowania na nas 😉

Udostępnij: Walczymy o The European Business Awards
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Flaga. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej