Oferta

Pakiety internetowe prepaid – fakty i mity

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
21 września 2009
Pakiety internetowe prepaid – fakty i mity

Jeszcze raz świadomie wejdę na cieńki lód związany z pakietami internetowymi w ofertach prepaid. Nie będę jednak pisał o zaletach oferty Orange Free na kartę, gdzie 100kb jest za 3 gr., ale o świętej zasadzie popytu i podaży. W piątek podczas debaty rzeczników na temat blogów, mój dobry kolega Marcin Gruszka z Play powiedział, że wychodził u siebie w firmie pakiet, który koniecznie chcieli internauci (nazywany później "pakietem Gruszki") i okazało się, że po jego wprowadzeniu marketingowcy mieli rację. "To nie miało sensu, bo niewiele osób go aktywowało" - stwierdził Marcin. W Orange mamy podobną sytuację. Jedyna różnica jest taka, że to ja chodzę i przekonuję marketingowców, powołując się na blogowe komentarze. Szef prepaida już tylko z grzeczności ze mną o tym rozmawia, bo kiedy robimy badania efekt jest identyczny jak w Play, czyli zainteresowanie niewielkie. Okazuje się, że prócz osób dyskutujących u mnie na blogu, są jeszcze setki tysięcy klientów, z których większość nie ma potrzeby korzystania z netu, ani dobrych telefonów, a bez tego szkoda przecież wydawać kasę. Maksymalnie kilka procent wyraża w ogóle chęć posiadania pakietu, a kupiłoby go zapewne niewielu z nich. Rozumiem punkt widzenia marketingu. Jest biznesowo logiczny i dlatego, chociaż rozumiem też racje prepaidowej awangardy, to na moją głowę nie należy spodziewać się w bliskiej przyszłości wysypu wielu nowych ofert dostępu do netu dla prepaid. Raczej zostanie zachowane status quo. Inaczej niż w tradycyjnych ofertach mobilnego dostępu do netu, gdzie popyt szybko rośnie, a konkurencja jest coraz mocniejsza. Ale taki już jest nasz rynek.


Odpowiedzialny biznes

Owocowa debata, czyli rzecznicy o blogach

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
18 września 2009
Owocowa debata, czyli rzecznicy o blogach

Pomyślałem, że nikomu nie zaszkodzi odrobina lansu, dlatego zapraszam dziś od godz. 18.00 do śledzenia w necie: http://transmisja.pasjagsm.plhttp://flaker.pl/t/poznanpr debaty na temat blogów korporacyjnych, prowadzonej w ramach cyklu spotkań PoznańPR. Aktorzy widowiska to "owocowi" rzecznicy Play i Grupy TP. Organizatorzy (agencja Płodni.com) przygotowali nam trzyrundowy pojedynek, w którym będziemy odpowiadali na pytania internautów, moderatora, a w kulminacyjnym momencie niczym w kampanii prezydenckiej, nawzajem rzucimy sobie jeszcze po trzy kwestie. JesPtem jednak pewny, że nie chodzi o to, aby ktoś debatę wygrał, tylko o zachęcenie firm do prowadzenia korporacyjnych blogów. Moim zdaniem to doskonałe miejsce do dyskusji i poznawania realnych oczekiwań ludzi/klientów. Potwierdza to liczba unikalnych użytkowników na tym blogu - ok. 8-9 tys. miesięcznie i już prawie 7 tys. komentarzy. Moje doświadczenia z jego prowadzenia są tylko pozytywne, chociaż nie ukrywam, że czasami sporo krytyki spada mi głowę, ale jeśli jest konstruktywna to da się przeżyć. Poznałem też wielu fajnych ludzi, udało się w kilku sprawach pomóc i mogłem się wiele nauczyć. Dlatego chętnie podzielę się spostrzeżeniami z innymi kolegami po fachu i będę ich przekonywał, że warto rozmawiać z internautami.


Sieć

Zmiany to część biznesu

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
16 września 2009
Zmiany to część biznesu

Wczoraj rada nadzorcza zdecydowała się na zmiany w zarządzie TP i PTK Centertel. Za mojego rzecznikowania to kolejna roszada, więc nic niezwykłego się nie stało. No może jest jedna różnica. Po raz pierwszy ważne zmiany, które były przygotowywane z wyprzedzeniem, nie były "anonsowane" przez media zanim się wydarzyły. Nic tak nie burzy mi krwi, jak plotkowanie przed każdą radą nadzorczą. A przecież zmiany to normalna część biznesu, który wymaga szybkiego i elastycznego modyfikowania swoich działań i strategii. To z kolei w oczywisty sposób dotyczy managementów. Rynek telekomunikacyjny nie jest przesadnie łatwy, co tym bardziej skłania do szukania "świeżego spojrzenia". Jak to w życiu, jedni odchodzą (Richard Shearer), inni przychodzą (Vincent Lobry), awansują (Piotr Muszyński, Mariusz Gaca) lub dostają nowe propozycje, gdyż po 9 latach w Grupie TP każdy ma prawo coś zmienić w swoim życiu zawodowym (Grażyna Piotrowska-Oliwa). Najważniejsze jednak, że sytuacja firmy pozostaje stabilna, a kurs od kilku lat mocno trzyma Maciej Witucki. Jest tylko jedno małe "ale" - takie naturalne zmiany są mało sexi dla mediów. Plotki zawsze lepiej smakują.

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.