Sieć

Pasmo sprzedane. Sorry, rozmyśliliśmy się! (0)

Wojtek Jabczyński

24 lipca 2014

Pasmo sprzedane. Sorry, rozmyśliliśmy się!
0

Otrzymaliśmy właśnie decyzję UKE anulującą przyznanie nam bloku 2,4 MHz w paśmie 1800 MHz. Chodzi o częstotliwość, którą kupiliśmy od Polkomtela, ale potem nasz biznesowy partner nagle wykręcił efektowny piruet, zmienił zdanie i sprzedanego pasma oddać już nie chciał. Dlatego spodziewaliśmy się takiej decyzji  UKE i nie jesteśmy nią zaskoczeni. Urząd dużego pola manewru nie miał. W tej sytuacji bardziej znamienna jest postawa Polkomtela, który najpierw podpisał umowę pozbywając się niepotrzebnego mu pasma, a potem wycofał z transakcji. Moim zdaniem to sygnał dla całego rynku, jak ta firma podchodzi do podpisanych umów. W biznesie też obowiązują zasady. Sprawa pewnie na tym się nie skończy, ale to już kwestia dla prawników. Ostateczną decyzję, czy będziemy odwoływać się od otrzymanej decyzji UKE, podejmiemy po analizie liczącego kilkadziesiąt stron uzasadnienia. Tak czy owak bez tego kawałka pasma da się żyć. Już 97 proc. Polaków jest zasięgu 3G i ponad 50 proc. może korzystać z LTE w Orange.

eff21735b3bdcae347428cb42794ae99765

Udostępnij: Pasmo sprzedane. Sorry, rozmyśliliśmy się!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Bezpieczeństwo

Zadbaj o bezpieczeństwo domowej sieci! (0)

Michał Rosiak

24 lipca 2014

Zadbaj o bezpieczeństwo domowej sieci!
0

„Aby dotrzeć do celu, prostą ścieżką nie pójdziemy” – mawiał pewien zielony osobnik mały wzrostem, ale niezwykle wielki duchem i przede wszystkim mocą, w pewnym kręgach znany jako mistrz Yoda. Wojtek ostatnio pisał tutajo powtarzających się atakach phishingowych nie tylko na Klientów usług Orange Polska. Niestety, coraz częściej okazuje się, że nawet jeśli nasze zachowanie w sieci wydaje się być odpowiedzialne, złe rzeczy potrafią dziać się bez naszej ingerencji. I tu teoretycznie robi się skomplikowanie, ale od tego jesteśmy my, by te trudne sprawy Wam ułatwiać 🙂

By jeszcze bardziej zminimalizować zagrożenia gorąco zachęcam Was do sprawdzenia, jak wygląda kwestia dostępu do Waszych domowych modemów. Oczywiście jeśli już dawno zmieniliście Wasze domyślne hasło, mogę tylko bić Wam brawo! Pozostawienie domyślnego loginu i hasła wiąże się bowiem z ryzykiem przejęcia kontroli nad urządzeniem na szereg różnych sposobów. Jeśli jednak nie wiecie o czym piszę – koniecznie musicie przeczytać ten tekst do końca.

Poniższą instrukcję, bazującą na Liveboxach i Funboxach, można traktować jako generyczną, myślę, że sprawdzi się na większości dostępnych na rynku urządzeń. Zachęcam gorąco do przesłania jej również Waszym bliższym i dalszym znajomym, którzy nie dysponują zbyt rozbudowaną wiedzą informatyczną!

• sprawdź, czy korzystasz z domowej sieci (na WiFi lub po kablu)
• otwórz dowolną przeglądarkę
• w oknie adresu wpisz 192.168.1.1
• gdy pojawi się monit, w polu „hasło” wpisz: admin
• jeśli urządzenie zapyta o login i hasło, w obu miejscach wpisz: admin
• wybierz zakładkę zaawansowane, następnie z lewego menu wybierz opcje zarządzanie
• w niektórych urządzeniach zakładka może nosić nazwę bezpieczeństwo/security
• w polu „aktualne hasło” wpisz: admin. W polu „nowe hasło” wpisz ciąg znaków będących nowym hasłem, to samo hasło wpisz w kolejnym polu
• w modemach z anglojęzyczną wersją oprogramowania będą to zwroty „current password” / „new password”
• przy tworzeniu hasła pamiętaj o tym, by nie było zbyt łatwe do odgadnięcia, ciekawe informacje na temat tworzenia bezpiecznych haseł znajdziesz tutaj
• potwierdź zmiany, klikając „Zapisz”

W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z tym procesem zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.orange.pl/pomoc lub prosimy o kontakt z infolinią 0 801 505 505. Jeżeli podejrzewacie, że z waszą siecią lub komputerem dzieje się coś niepokojącego, zachęcamy do kontaktu z zespołem CERT Orange Polska, zajmującym się bezpieczeństwem naszych klientów pod adresem cert.opl@orange.com oraz oczywiście do regularnego odwiedzania strony cert.orange.pl.

Udostępnij: Zadbaj o bezpieczeństwo domowej sieci!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Wybierz usługę godną polecenia! (0)

Aleksandra Wójcik

22 lipca 2014

Wybierz usługę godną polecenia!
0

Lubię przekazywać Wam fajne informacje, a ta do nich należy. Wystartowaliśmy z kolejną, letnią edycją konkursu Klienci Orange Polecają. Możecie głosować na jedną z trzech usług, które moim zdaniem idealnie pasują na wakacje: Muzyka Tu i Tam, Telewizja Tu i Tam oraz Orange Cloud. Swój głos oddajecie klikając na przycisk „chcę zagłosować” umieszczony pod wybraną usługą na stronie www.klienciorangepolecaja.pl. Dodatkowo wypełniając formularz i dzieląc się opinią na temat usługi możecie wygrać nagrody. Pierwsze 300 osób otrzyma kod rabatowy na zakup oferty Internetu mobilnego Orange Free Net. Pięć osób, które najciekawiej uzasadnią swój wybór otrzyma samochodowy zestaw głośnomówiący, natomiast dziesięć kolejnych nagrodzimy voucherem do dwumiesięcznego bezpłatnego korzystania z usługi Muzyka Tu i Tam. Na Wasze głosy i opinie czekamy do 21 sierpnia br. W pierwszej, wiosennej edycji za ofertę godną polecenia uznaliście Smart Plan Multi, zawierający w abonamencie m.in. nielimitowane rozmowy i SMSy, duży pakiet internetowy, a także 400 minut na rozmowy w roamingu.

7dc29412be2e11510c3eb274ecd6f97c07e

 

Udostępnij: Wybierz usługę godną polecenia!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej