;

Innowacje

Pierwszy milioner – Sylwester Wardęga (0)

Marek Wajda

11 lutego 2014

Pierwszy milioner – Sylwester Wardęga
0

Sylwester Wardęga został pierwszym polskim jutuberem, który przekroczył milion subskrypcji. Jego filmy jako Spidermana czy testera sprawności policjantów przeszły do legendy pojawiając się również w tradycyjnych mediach.

8c0bcb95d6a2fab2a4de9006579851675c6Zostałeś pierwszym polskim jutuberem, który przekroczył milion subskrybcji. Co teraz?
Sylwester Wardęga: Konsekwentnie do przodu.

Jak myślisz dlaczego właśnie Ty zdobyłeś pierwszy milion?
Bo jako jedyny w Polsce potrafię tym co robię zainteresować zagranicznych widzów. Większość polskich kanałów to gadanie do kamery w języku polskim. Nikt zza granicy nie jest w stanie zrozumieć jakie treści chce przekazać twórca.

Kilka miesięcy temu świadomie otworzyłeś się na zagranicznych widzów (dodając również napisy).
Heh, ciężko dodać napisy do filmów w których nie pada żadne słowo. Od pierwszego filmu miałem zagranicznych widzów i nie chodzi tu o napisy.

Z których filmów jesteś szczególnie dumny?
Z tych, które nadejdą. Mam nadzieję, że będą dobre.

Widzowie nie tylko chwalą Twoje firmy. Niektóre, jak akcja z policją, a szczególnie ostatni z tramwajem, również są krytykowane. Sugerują, że stwarzasz zagrożenie i utrudniasz, prace/życie przypadkowym osobom.
Straszna tragedia zatrzymać tramwaj na 60 sekund. W centrum Warszawy czasem stoją w rządku po 10 minut gdy jeden ulegnie awarii – trzeba rozstrzelać maszynistę takiego pojazdu.

Wśród widzów jest część hejterów, często nie komentują filmów ale osobę w mocnych słowach. Jak sobie z tym radzisz?
Płaczę godzinami. Cóż mogę zrobić. Nie da się z tym walczyć. Ludzie, którzy nie mają innych zajęć uwielbiają obrażać innych przez internet. Jeśli są przez to szczęśliwsi to okej, niech dalej obrazają… ja to jakoś przeżyję.

Jak reaguje rodzina i przyjaciele na to co robisz?
Już zdążyli się przyzwyczaić.

Wyobrażasz sobie siebie za 5-10 lat?
Za 5-10 lat nie wiem co będę robił, ale chciałbym by w dalszym ciągu było to coś co sprawia mi radość i satysfakcję.

Rozpętałeś małą burzę stwierdzeniem, że najbardziej wpływowi blogerzy mają mniejsze zasięgi niż jutuberzy. Dlaczego postanowiłeś włożyć kij w mrowisko. Czy nie boisz się że właśnie napisałeś scenariusz do filmu „Jak rozpętałem wojnę blogowo-jutubową?
To tak jakbyś zapytał czy napisałem scenariusz do wojny Sri Lanka – USA. Albo nie: Radom – USA. A tak na serio to założyłem się z kimś kto twierdził, że blogerzy to bardzo inteligentna grupa i nie da się ich łatwo sprowokować bo rozumieją internet. Nie muszę już mówić, że zakład wygrałem. To zadziwiające, że text „Blogerzy mają małe zasięgi i wpływy” tak bardzo rozzłościł tych ludzi i teraz tak bardzo mnie nienawidzą. Oj dostało mi się od nich w komentarzach.

 

A to ostatni film Sylwka – czyli ciasteczkowy telefon 😉

 

 

Które filmy Sylwka podobają Wam się najbardziej? Jak w ogóle oceniacie jego działalność?

Udostępnij: Pierwszy milioner – Sylwester Wardęga
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Aukcyjne wojny PR-owe Polkomtela (0)

Wojtek Jabczyński

10 lutego 2014

Aukcyjne wojny PR-owe Polkomtela
0

Dziś po raz kolejny Polkomtel postanowił przypomnieć, jak rzekomo bardzo jest dyskryminowany na rynku. Do mediów rozesłał dramatycznie brzmiący komunikat na trzy strony, że państwo utraciło kontrolę nad przydziałem częstotliwości. Że interes Skarbu Państwa i wszystkich Polaków jest zagrożony (sic!). A wszystko to po ostatnich wydarzeniach związanych z aukcją. Jako PR-owiec doceniam pracę włożoną w komunikat i odwagę w rzucaniu mocnych oskarżeń, ale absolutnie nie mamy chęci uczestniczyć w tej PR-owej hucpie. Aukcja to zbyt poważna sprawa. Sytuacja wymaga zachowania powagi i zdrowego rozsądku, a nie medialnego dęcia w trąby bez żadnego opamiętania. Takie działania to nic innego, jak chęć wpłynięcia na proces rozdysponowania częstotliwości. Można się tylko domyślać, że prawdziwym celem działań grupy Zygmunta Solorza-Żaka jest opóźnienie procesu przydziału nowych częstotliwości pod LTE, ponieważ sama posiada ich najwięcej. Im dłużej ma tę przewagę, tym więcej może zarobić. Aukcja nie leży w interesie Polkomtela, ale leży w interesie wszystkich klientów, innych operatorów i budżetu państwa. Po takim komunikacie jak dziś, mamy obawę, że nasz konkurent jest w stanie zrobić absolutnie wszystko by osiągnąć swój cel. Nawet strasząc przez media wymyślonym  spiskiem UKE i zagranicznych T-Mobile i Orange, wymierzonym w Polskę i polskiego Polkomtela, którego formalnym właścicielem jest szwedzka firma Eileme4 AB. Ale czy przy tej skali demagogii ma to jakiekolwiek znaczenie?
f34832539fc99cbdde3a7770680e35ae165

Udostępnij: Aukcyjne wojny PR-owe Polkomtela
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Smartfonizacja w Polsce (0)

Marek Wajda

10 lutego 2014

Smartfonizacja w Polsce
0

Już 44 proc. Polaków ma smartfona – wynika z raportu najnowszego badania TNS Polska, którego wyniki zostały udostępnione w raporcie jestem.mobi “Marketing mobilny w Polsce”, którego jesteśmy partnerem medialnym. Popularność smartfonów zależy od wieku. Im młodsza grupa tym więcej osób z nich korzysta. 46 proc. użytkowników korzysta z aplikacji mobilnych. To z jednej strony 31 proc. więcej niż rok wcześniej, ale z drugiej strony dla mnie, mimo wszystko szokująco niski wynik.

0d62216e680e66a262e7bbbab2a76b8f986

Dlaczego tylko 46 proc. posiadaczy smartfonów korzysta z aplikacji mobilnych?
Monika Mikowska: Bo wciąż uczymy się z nich korzystać. Telefony zawsze służyły do dzwonienia i wysyłania SMS-ów. Nagle, mogą robić więcej, ba, mogą robić tak dużo, że ich początkujący użytkownik nie może (a często i nie chce) się w tym odnaleźć.
Oczywiście osoby młodsze (w przedziałach wiekowych 16-30 lat) zdecydowanie częściej korzystają i pobierają aplikacje w porównaniu do osób starszych.
Te 46 proc. posiadaczy smartfonów korzystających z aplikacji mobilnych, to i tak o 31 proc. więcej niż w roku poprzednim. Z drugiej jednak strony więcej osób deklaruje całkowity brak zainteresowania aplikacjami. W roku 2012 z aplikacji nie korzystał co czwarty użytkownik smartfona, w roku 2013 już co trzeci.

To po co im smartfon, skoro nie wykorzystują jego możliwości?
Do dzwonienia ;))

Do czego głównie wykorzystują smartfony?
Poza wspomnianymi wykonywaniem i odbieraniem połączeń oraz wysyłaniem i odbieraniem wiadomości SMS, robienie zdjęć to wciąż najpopularniejsza funkcja telefonów komórkowych. 60 proc. użytkowników telefonów komórkowych i 83 proc. posiadaczy smartfonów wykorzystuje je do robienia zdjęć. To zachowanie jest już wyraźnie ukonstytuowane i od lat niezmiennie popularne. Zdjęcia telefonem najczęściej pstrykają osoby najmłodsze (80 proc.), niemniej ponad połowa osób z najstarszej badanej kategorii wiekowej (51-60 lat) również regularnie korzysta z tej możliwości.

A jakie są Twoje 3-5 aplikacji bez których nie wyobrażasz sobie życia?
1. Klient poczty, bo dzięki niemu mogę jechać na urlop bez komputera (a prowadząc własny biznes nie mogę odcinać się całkowicie na 2 tygodnie).
2. Przeglądarka internetowa, bo gdybym musiała, to mogę odinstalować zdecydowaną większość aplikacji, z których korzystam, bo posiadają swoje odpowiedniki webowe.
3. I teraz zabrzmię banalnie: kalendarz i budzik. Ale to pierwszy (czyli niezbędny) poziom w piramidzie potrzeb Maslova, a ja nie posiadam już ani tradycyjnego, kartkowanego kalendarza, a tym bardziej budzika 🙂

 

Pełna infografika do pobrania tutaj.

6b693e9cf19d7cf54fbc13fdcf6fd2202ce

 

Dla mnie najważniejszy jest odtwarzacz muzyki, gry (zwłaszcza on-line) i aplikacje społecznościowe. Bez jakich aplikacji Wy nie wyobrażacie sobie smartfona?
Swoją drogą, czy jesteście zaskoczeni wynikami?

Udostępnij: Smartfonizacja w Polsce
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej