To, że pytam Was a także innych ważnych interesariuszy firmy, co powinno się znaleźć w Raporcie Społecznej Odpowiedzialności Orange 2013 i to, że wydajemy taki Raport, a także dyskutujemy z Wami o tym, na jakie wyzwania społeczne firma powinna odpowiadać, na co zwracać uwagę – to część procesu tzw. dialogu z interesariuszami - wiem, że to brzmi poważnie i skomplikowanie – ale nie udało nam się znaleźć bardziej odpowiedniego określenia ;).
Dialog z interesariuszami obejmuje działania związane z komunikacją i angażowaniem naszych partnerów społecznych i biznesowych, klientów czy pracowników do zmian w firmie. W ramach tego procesu oprócz standardowych działań tj. badania, ankiety, wywiady, organizujemy panele dyskusyjne, audyty społeczne, konsultacje dotyczące np. wprowadzenia usług dla osób z niepełnosprawnościami, współpracujemy w partnerstwie z organizacjami społecznymi, a także wykorzystujemy media społecznościowe do komunikacji.
I właśnie za te działania zostaliśmy nagrodzeni w Konkursie „Lider dialogu z interesariuszami", który realizowany był przez Konfederację Lewiatan oraz Deloitte w ramach unijnego projektu „Promocja zaangażowania przedsiębiorstw w budowę kapitału społecznego w Polsce poprzez wykorzystanie narzędzi CSR". Nadesłane projekty zostały poddane ocenie Kapituły Konkursu i nam przypadło pierwsze miejsce wśród dużych przedsiębiorstw. Nasze działania mają posłużyć innym jako przykład aktywności w zakresie odpowiedzialności społecznej.