
Monika Kulik
Jak co roku przygotowujemy raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska. W tym roku podjęliśmy nowe wyzwanie i przygotowujemy … raport zintegrowany, co oznacza, że dane finansowe i niefinansowe znajdą się w jednym wspólnym dokumencie, który zyska całkiem nową jakość.
A przy okazji przygotowujemy się już do realizacji nowych przepisów związanych implementacją w Polsce Dyrektywy 2014/95/UE w sprawie raportowania informacji niefinansowych. Wprowadza ona od 2017 roku dla wybranych firm, w tym dla naszej, obowiązek sprawozdawania kwestii związanych z obszarami: środowiskowym, społecznym i zarządzania.
Chciałabym zaprosić Was do dyskusji nad zawartością naszego Raportu. W 2014 roku przez kilka tygodni na blogu pracowaliśmy wspólnie nad kształtem i zawartością tego dokumentu w ramach cyklu „Piszemy raport CSR”.
W tym roku również liczę na Wasze podpowiedzi. Jakie dane niefinansowe – społeczne czy środowiskowe, powinny znaleźć się w tegorocznym dokumencie.
Spójrzcie na nasze poprzednie Raporty CSR – co warto przenieść, co uznać za mniej istotne, co dodać, aby dać pełny obraz firmy.
Aby zachęcić Was do dyskusji, obiecuję nagrody dla najbardziej aktywnych dyskutantów, którzy przedstawią ciekawe pomysły na treść.
Komentarze
-
'' Zaangażowanie To czas na dialog z naszymi interesariuszami, czyli grupami ważnymi dla funkcjonowania firmy i takimi, na które firma ma istotny wpływ '' Ja uważam , że jedną z najważniejszych grup do funkcjonowania Orange są abonenci , i trzeba być na bieżąco ztym czego oni oczekują . Trzeba wprowadzić uproszczoną ofertę pre-paid gdzie no-limity będą nie w cyklach 30 dniowych ale również za 50 zł na 93 dni 100 zł 155 dni czy 200 zł na 10miesięcy i w tym gigabajty . Dla wielu było by prościej i wygodniej .
-
Paweł, czyli wpisuję, aby w Raporcie znalazły się kwestie opisu dialogu z klientami, a co do samego pomysłu na nowy produkt - to podsyłam do ludzi do oferty pod rozwagę jako pomysł od klienta ;).
-
Dialog z klientami jest jednym z ważniejszych dla firm aby wiedziały czego np. abonent oczekuje . Moim zdaniem oferta pre-paid Orange jest zbyt '' opakietowana '' i przez to mało przejrzysta . Wprowadzić 3 pakiety głosowo sms-owe i 3 internetowe w wersjach 30 dniowych oraz no-limity w wersji 3 , 5 i 10 lub 12 miesięcy oprócz 30 dniowego gdzie były by minuty do wszystkich sieci w tym stacjonarne , sms-y , mms-y i internet .
-
-
-
Konsultowanie poszcz. działań CSR z klientami.
-
Więcej infografik, wideo itd (w wersji pdf) niż tekstu.
-
Krzysiek, to będzie wyzwanie, bo teraz piszemy także do finansistów ;) ale postaramy się o ikonografiki.
-
Obok infografik także kody QR. Im mniej tekstu tym lepiej się czyta raport. Czytelnik musi sam z siebie chcieć wgłębić się w treści poszukiwać sensu konkretnych działań.
-
-
-
Może coś o Orange recykling?? Wpływ tej akcji na środowisko. Kolejna sprawa - Fundacja Orange :) To Wasze atuty, asy których nie ma żaden inny operator.
-
Temat zbierania i recyklingu starych telefonów jest ważny z uwagi na wpływ na środowisko. Tak więc w raporcie się znajdzie.
-
-
Poszcz. firmy określają swój CSR jako idealna drogę do rozwoju dialogu ze społeczeństwem. Warto podkreślić mocne strony CSRowej wersji Orange i różnic miedzy CSR konkurencji (o ile to jest) a CSR Orange.
-
Widzę, że powtarza się temat dialogu - w raporcie zintegrowanym opiszemy dialog z rożnymi interesariuszami i najważniejsze kwestie, jakie są przedmiotem ich zainteresowania.
-
Jakie oszczędności daje Orange elektroniczna faktura (ile zaoszczędzonych kartek, drzew, ha lasów, tonerów do drukarek, czasu na wydruk, zaadresowanie i nadanie listu itp.), która przynosi klientom oszczędności w postaci rabatu.
-
Dzięki MAURYCY - ilość zaoszczędzonego papieru, drzewa i hektary lasu liczymy i będą w raporcie, zobaczę, czy da się inne proponowane przez Ciebie dane oszacować.
-
To było tak na szybko co mi przyszło na myśl. Może nie uda się dowiedzieć i przeliczyć wszystkiego, ale jakieś dane porównane do czegoś namacalnego dla przeciętnego Kowalskiego to wg mnie daje wiele do myślenia. Łatwiej sobie wyobrazić że np. miesięcznie dzięki elektronicznej fakturze zachowujemy małej wielkości park miejski a rocznie to tyle co Las Kabacki czy Park Śląski (oczywiście to tylko przykład).
-
Poszukamy obrazowych przeliczników, dziękuję za podpowiedź.
-
-
-
-
Warto podzielić raport na część polską i część reszty krajów gdzie działa orange. Czy wszystkie działania Grupy Orange są z automatu realizowane we wszystkich krajach gdzie na rynku jest Orange? Czy każdy oddział Orange ma pole do popisu i samo może realizować konkretne działania bez zgody Matki-Centrali?
-
Podstawą działań CSR jest zawsze dialog z interesariuszami, co zapewnia dostosowanie do lokalnych potrzeb i oczekiwań. Pokreślimy ten wątek, aby zaznaczyć, że mimo pewnych wspólnych zasad w Grupie Orange, nasze działania zawsze są dopasowane do lokalnych potrzeb.
-
Kiedy można zobaczyć pierwsze efekty odnośnie Raportu?
-
Pierwsza wersja raportu już niedługo - w 2. połowie kwietnia.
-
-
-
-
Przydałaby się lepsza współpraca z NGO. Np. Ngo zajmujące się szkoleniem osób niepełnosprawnych. Orange ,,zamawia" w takich ngo informatyków określonych umiejętnościach a rok później NGO dostarcza Orange określonych pracowników (np. osoby niepełnosprawne) o określonych umiejętnościach. Na to NGO zdobywa dotacje a Orange daje gwarancję zatrudnienia ON gdy oni zdadzą pozytywnie wszystkie egzaminy.
-
Warto także stworzyć konkurs na działania CSR. Niech klienci wypowiedzą się na jakie akcje społeczne Orange powinien przeznaczyć pewne kwoty typu Kluby kodowania, Kluby sportowe, Działania ekologiczne itd. Klienci glosując wybierają działania, które według nich powinny być kontynuowane- coś w rodzaju Budżetu Obywatelskiego. Możecie być pierwszą firmą w Polsce lub na świecie, która rozwija Budżet Obywatelski w taki sposób.
-
Krzysiek - dziękuję za oba pomysły - bardziej na działania, niż do raportu ;) Ad - współpracy z NGOs mamy kilka dobrych przykładów u siebie - Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę, z którą już kilkanaście lat współpracujemy w ramach projektów związanych z bezpieczeństwem dzieci, Fundacja - Widzialni czy Integracja które nam pomagają w kwestiach dostosowania do klientów z niepełnosprawnościami i szkolą nas w tym zakresie. Co się zaś tyczy kwestii środków finansowych na działania społeczne - nasze programy są zawsze odpowiedzią na konkretne potrzeby społeczne i powstają w oparciu o badania i opinie ekspertów. Myślę, że budżety partycypacyjne sprawdzają się bardziej lokalnie, a nie w przypadku długofalowych programów społecznych o zasięgu krajowym. My również wykorzystujemy ten model dla pracowników - którzy decydują o środkach na dodatkowe działania w naszych lokalnych siedzibach.
-
Może warto uruchomić identyczne działania adresowane do klientów. Klienci wybierają określone działania a Orange inwestuje w to małe pieniądze (rzędu 20 tys Ł).
-
-