
Uczestnictwo w procesie budowania standardów ma wiele zalet, oznacza jednak, że równocześnie można natknąć się na wyzwania, których nikt jeszcze nie przeanalizował i nie rozwiązał. Kiedy pół roku temu pisaliśmy o naszych planach dotyczących największego w Polsce (i jednego z największych na świecie) pilotażu płatności bezstykowych (NFC) z wykorzystaniem telefonu komórkowego, nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę na jak duże przedsięwzięcie się porywamy.
Na szczęście udało się nam. Z przyjemnością zapraszamy Was do wzięcia udziału w pierwszym w Polsce pilotażu płatności bezstykowych za pomocą telefonu, do którego może przystąpić każdy zainteresowany klient indywidualny Orange – zarówno ten, który podpisuje z nami nową umowę, jak i ten, który chce przedłużyć poprzednią. Oraz, rzecz jasna, skorzysta z usług naszego partnera – banku BZ WBK.
Co możemy Wam zaoferować? Nie będziemy wspominać o tak oczywistych rzeczach jak doskonałe usługi telekomunikacyjne Orange i bankowe BZ WBK, skoncentrujmy się na tym co wyróżni ofertę dla uczestników naszego pilota od standardowej:
1. Telefon Samsung Avila NFC – jest to jedyny dostępny na rynku nowoczesny aparat obsługujący płatności bezstykowe w technologii NFC (w najdogodniejszym i bezpiecznym dla klienta standardzie SIM-centric), więcej o nim znajdziesz tu. Warto zauważyć, że telefon, w przeciwieństwie do klasycznych kart bezstykowych, czy też naklejek NFC, umożliwia włączanie i wyłączanie anteny NFC (co dodatkowo podnosi bezpieczeństwo tego rozwiązania).
2. Nowoczesna karta SIM z funkcjonalnością NFC – od standardowej karty różni się pojemnością i sposobem zarządzania bezpiecznymi informacjami. Oprócz standardowego oprogramowania, które pozwala używać jej do rozmów telefonicznych, posiada bezpieczne miejsce na dodatkowe aplikacje. Takie jak aplikacja bankowa, dzięki której telefon może pełnić rolę karty płatniczej. W przypadku naszego pilota będzie to mobilna karta debetowa MasterCard wydana przez BZ WBK – dodatkowo umożliwiająca zbieranie punktów w Programie PAYBACK.
3. Będziesz miał możliwość płacenie telefonem (tak jak klasyczną kartą zbliżeniową) w ponad 15000 terminali POS – m.in. w punktach handlowo – usługowych takich sieci jak: Empik, Smyk, coffeeheaven, Douglas, Żabka, McDonald’s, Venezia, Kakadu, w sklepach komputerowych Sferis, w księgarniach Matras, na stacjach paliw Shell, w biletomatach na terenie Warszawy, czy na wybranych stadionach Ekstraklasy oraz wielu innych miejscach, akceptujących płatności MasterCard PayPass i Maestro PayPass. Transakcja będzie widoczna na Twoim koncie w BZ WBK tak jak transakcja zwykłą kartą (taką oczywiście też możesz dostać).
4. Weźmiesz udział w pierwszym Pilocie w Polsce, który uwzględnia pełną infrastrukturę, obejmującą:
– Zaufaną firmę (Trusted Service Manager), która umożliwi bankowi w bezpieczny i wygodny dla Ciebie sposób dodanie mobilnej karty do Twojej karty SIM i telefonu. Bez konieczności odwiedzania oddziału banku i wręczania telefonu/karty SIM jego pracownikowi – bezpieczeństwo tego rozwiązania zostało potwierdzone już w trakcie kilku testów w Europie (m.in. we Francji), ale w Polsce wdrażamy je jako pierwsi na taką skalę.
– Zdalne zarządzanie kartą przez bank – co znacząco zwiększa bezpieczeństwo Twoich pieniędzy. Bez konieczności wizyty w oddziale Banku, zostanie zainstalowana aplikacja płatnicza na karcie SIM.
– Wygodny dostęp do zarządzania swoimi finansami przez bankowość elektroniczną BZ WBK.
Cóż pozostaje? Serdecznie zapraszamy Cię do zostania liderem i uczestnictwa w naszym pilotażu.
Witold Siekierzyński, Erwin Ziarkiewicz