;

Innowacje

Podkowa Leśna jest Smart dzięki Orange (2)

Piotr Domański

5 listopada 2018

Podkowa Leśna jest Smart dzięki Orange
2

Podkowa Leśna – stworzone w czasie dwudziestolecia międzywojennego „Miasto-Ogród” już pojawiła się na blogu, gdy podsumowaliśmy pierwsze półroczne 2018. Nie bez powodu – z Orange Światłowodu korzystało tam wtedy aż 1/3 wszystkich mieszkań, domów i firm, które znajdowały się w zasięgu. Jednak dzieje się tam wiele ciekawszych rzeczy, które razem tworzą Smart  City z prawdziwego zdarzenia, przez duże „S”.

Smart City nie musi być widoczne by działać poprawnie…

Osobiście nie przepadam za tłumaczeniem Smart City na „Inteligentne Miasto”. Angielskie słówko „Smart” jest dużo bardziej pojemne, niż polskie „Inteligentne”. Dlatego wolę pisać „bardziej przyjazne mieszkańcom miasta” i tego będę się trzymał. Właśnie takim miastem jest Podkowa Leśna.

Zresztą wystarczy obejrzeć to wideo. Warto, bo znajdziecie tam kilka ciekawych cyferek.

W Podkowie Leśnej aż 1200 gospodarstw domowych ma dostęp do liczników wody działających w ramach systemu Orange Smart Water, które pozwalają na zdalny odczyt wody w czasie rzeczywistym. Co godzinę dzięki niemu można nie tylko odczytać zużycie, lecz także parametry pracy wodomierza. Informacje wysyłane są do centralnego serwera, gdzie są analizowane. Dzięki temu zespoły techniczne mają dostęp do wiedzy o bilansie wodnym w poszczególnych strefach miasta, co pozwala szybciej reagować  na awarię. O sprzedaży i księgowości nie wspomnę. Pozwoliło to zwiększyć sprzedaż (ilość zafakturowanej wody) o 20% rok do roku.

Więcej o Orange Smart Water można przeczytać w tekście: Ile wody płynie w Józefowie? Odpowiedzą liczniki podłączone do mobilnej sieci Orange

… jednak w Podkowie Leśnej „przyjazne rozwiązania miejskie” widać doskonale

W Podkowie Leśnej działa także system energooszczędnego oświetlenia ulicznego wyposażonego w oprawy LED, a wydatki na oświetlenie spadły o 52%. Jeżeli chcecie je obejrzeć z bliska i dowiedzieć się więcej o oszczędnościach, zajrzyjcie do tego materiału. Jednak to dopiero początek. Mamy także plan wdrożenia w mieście systemu zarządzania oświetleniem Smart Lights, który pozwoli na jeszcze większe oszczędności. Dzięki temu lampy w miejscach, gdzie nie ma ruchu będą przygaszane,  a cały system oświetlenia będzie dostosowany także do warunków pogodowych. A dla tych, którzy twierdzą, że pod latarnią najciemniej, mam także wiadomość, że w mieście został uruchomiony również dwukierunkowy system komunikacji między urzędem a mieszkańcami Podkowy Leśnej za pomocą platformy API telco od Orange.

Miasto planuje również powiązanie monitoringu miejskiego z inteligentnymi parkingami, które już dziś dzięki pętlom indukcyjnym przekazują informacje o liczbie wolnych miejsc. Z publicznych parkingów korzysta w dni powszednie 140 kierowców, co w skali roku oznacza ponad 35000 parkujących pojazdów. Dzięki wprowadzeniu systemowi rozpoznawania numerów rejestracyjnych pojazdów możliwe będzie nawigowanie do wolnych miejsc postojowych i sprawne pobieranie opłat za parkowanie.

Smart City to także pomoc dla mieszkańców

W Podkowie „smartne” są także – moim zdaniem najważniejsze w przestrzeni miejskiej elementy – ławki. Często w Polsce się o nich zapomina, albo montuje niewygodne „oparcia” zamiast zwyczajnych ławeczek, bez których spacer dla osób starszych zamienia się w maraton, bo nie mogą nigdzie usiąść gdy się zmęczą. A w Podkowie Leśnej planuje się montaż ławeczek, które nie dość że będą zasilane energią słoneczną, to na dodatek umożliwiają doładowanie smartfona i skorzystanie z WiFi.

Chcecie zobaczyć te ławki z bliska, oto wideo, które przygotowała Marta.

Żadne „przyjazne miasto” nie obyłoby się bez rowerów. W Podkowie planowany jest system Orange Smart Bike, podobny do tego z Olsztyna. Nie potrzebuje on stacji dokujących, lecz dzięki zastosowaniu GPS, GSM oraz czujnikom ruchu można będzie rozpocząć i zakończyć jazdę w dowolnym miejscu wyznaczonym przez administratora.

By stworzyć ze zwykłego tekstu „sztukę wysoką” należy zastosować zabieg stylistyczny 😉 Będzie to zatem „klamra”, a dokładniej wspomnienie o światłowodzie, od którego zacząłem. W Podkowie Leśnej na koniec września ze światłowodu korzysta 43% wszystkich mieszkań, domów i firm w zasięgu. A w zasięgu było ich ponad tysiąc.

Udostępnij: Podkowa Leśna jest Smart dzięki Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:18 05-11-2018
    Mega miasteczko :) Smart city :) Może po wyborach zmieni się coś i w innych miastach na lepsze ;p
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 19:53 28-04-2019
      Nie sądzę by wybory cokolwiek zmieniły na lepsze.
      Odpowiedz

;

Oferta

Gimme Fiber Day (9)

Piotr Domański

4 listopada 2018

Gimme Fiber Day
9

Właśnie dzisiaj świętujemy ogłoszony przez FTTH Council Europe „Gimme Fiber Day”, czyli w wolnym tłumaczeniu dzień „Dawaj Mi Światłowód”. Data nieprzypadkowa, bo 4 listopada 1933 r. w Szanghaju, w Chinach urodził się sir Charles Kuen Kao, który udowodnił, że światłowód można wykorzystać do komunikacji. Dostał  za to w 2009 roku Nagrodę Nobla w dziedzinie fizyki.

Orange „robi” światłowód

Orange dostarcza światłowód – to wiemy wszyscy. Na koniec ubiegłego roku 28% wszystkich korzystających ze światłowodu w Polsce,  to użytkownicy  tej technologii w naszej sieci. Rozwój jest błyskawiczny – gdy Polska pojawiła się po raz pierwszy w rankingu FTTH Council Europe w zasięgu było milion gospodarstw domowych, a korzystało z niej 145 tys. Teraz w samej sieci Orange Polska w zasięgu jest 3,2 mln gospodarstw domowych, a z naszego światłowodu korzysta 324 tys. klientów. A nasz światłowód, to prawdziwy światłowód, doprowadzony bezpośrednio do mieszkania klienta ;-).

Małe miasta i domy jednorodzinne na „pierwszej linii” światłowodu

Gimme Fibre Day na blogu Orange Polska - grafika ilustracyjna

Jesteśmy już w 116 miejscowościach – mniejszych i większych. Od takich jak Podkowa Leśna (więcej o tym przypadku niedługo na blogu), czy Kamień Pomorski lub Szczawno Zdrój, przez Chrzanów, Puławy, przez Olsztyn i Rzeszów na Warszawie kończąc. W 50 z nich z naszej oferty może skorzystać więcej niż połowa mieszkańców. Bardzo mocno inwestujemy teraz szczególnie w mniejszych miastach i w domkach jednorodzinnych. W trzecim kwartale tego roku ponad połowa wszystkich naszych inwestycji realizowana była w średnich i małych miastach. W tym czasie o blisko połowę (dokładnie o 47%) zwiększył się zasięg światłowodu w zabudowie jednorodzinnej.

Nasze dalsze plany są bardzo ambitne –  5 mln gospodarstw domowych w zasięgu do 2020 r.

A jak chcecie to zobaczyć jak się podłącza światłowód w domkach jednorodzinnych nie pozostaje Wam nic innego jak zobaczyć to nagranie.


Więcej o Gimme Fiber Day

Udostępnij: Gimme Fiber Day
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Ron 13:06 04-11-2018
    W dalszym ciągu jest to kropla w morzu potrzeb :) Czekam kiedy modernizacja w Jastrzębie-Zdrój woj. Śląskie dawnych bloków mieszkalnych z TP. Właśnie zdecydowałem się na Abonament Mobilny w Orange, a jak dojdzie kiedyś światłowód, to będzie super. :) Nie narzekam na konkurenta na "koncentryku" (40 - 115 Mb/s na Wi/Fi), ale fajnie będzie oszczędzić i połączyć usługi.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:58 14-11-2018
      Ron, każdego roku w światłowód inwestujemy olbrzymie pieniądze. W samym pierwszym półroczu 2018 roku było to ponad 320 mln zł. Ale nawet takie pieniądze nie pozwalają nam inwestować wszędzie, może 320 mld by pozwoliło? Nie wiem, maszynki do wydruku pieniędzy nie mamy. Nie powiedziałbym, że to "kropla w morzu". W Polsce mamy jakieś 14 mln gospodarstw domowych. Do 3,2 mln dochodzi nasz światłowód. To znaczna część.
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:24 05-11-2018
    O proszę, czyli mamy kolejne święto :) ;p Wnioskuję o czerwoną kartkę w kalendarzu i święto ultra-szybkiego Internetu :) ;p ;p
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tomaszpo 10:33 06-11-2018
    W Chrzanowie jest a kiedy w Libiążu?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:59 14-11-2018
      Tomasz, cały czas rozbudowujemy naszą sieć światłowodową. Nie znam jednak planów na każde miasto w Polsce.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek87 20:47 06-11-2018
    Trzeba przyznać,że w Nowym Sączu inwestycję idą pełną parą,również na domkach jednorodzinnych U Mnie okablowana jest połowa ulicy a druga część niestety nie,bo pomiędzy słupami Orange stoi jeden należący do Tauronu i instalatorzy nie chcieli przeciągnąć światłowodu przez niego,a zwykły kabel telefoniczny oczywiście przez ten słup przechodzi. Piotrze jak rozwiązujecie takie sytuacje?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 06:23 07-11-2018
      Krzysiek87, powodów może być cała masa. Może na przykład chodzić o opłaty za udostępnienie infrastruktury. Czasem są one zbyt duże i na czas negocjacji musimy wstrzymać inwestycje. Powodów jest dużo i wszystko zależy od sytuacji, więc nie wiem dokładnie jak jest u Ciebie.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzys 08:56 24-11-2018
    A kiedy można oczekiwać światłowodu w Dębicy/Podkarpacie?
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 20:01 28-04-2019
    Nigdy bym się nie domyślił że nobla za odkrycie sposobu transmisji światła poprzez włókna optyczne przyznają DOPIERO w 2009r. Stawiałbym że dużo wcześniej.
    Odpowiedz

;

Oferta

Dajemy 200 zł na start w Orange na kartę (45)

Marta Krajewska

2 listopada 2018

Dajemy 200 zł na start w Orange na kartę
45

Dzisiaj startujemy z nową promocją „200 zł na start” w Orange na kartę. Każdy nowy klient, który zdecyduje się na zakup naszych usług na kartę, może otrzymać 200 zł na rozmowy. Wystarczą dwa kroki:

  • W pierwszym należy aktywować oraz zarejestrować nowy starter Orange na kartę,
  • W drugim – włączyć promocję wysyłając bezpłatny SMS o treści PREZENT pod nr 815.

Bonus w wysokości 200 zł jest ważny 30 dni od dnia aktywacji. Można je wykorzystać na połączenia ze wszystkimi sieciami komórkowymi i stacjonarnymi.

Ważność środków pozostałych do wykorzystania w ramach bonusu można sprawdzić wysyłając SMS o treści ILE MINUT pod nr 901 (koszt standardowego SMSa) lub poprzez konto w Orange Online. Promocja trwa do 31.12.2018 r.

Aktualne informacje o promocjach i ofercie na kartę znajdziecie na stronie: Orange na kartę

 

Udostępnij: Dajemy 200 zł na start w Orange na kartę
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Ron 12:32 02-11-2018
    Zobaczymy ile numerów będziemy mieli zablokowanych. Promocja fajna, ale należy pozwolić użytkownikom wykorzystać te prawie 700 minut. Będę śledził Forum NO :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrekk85 12:37 02-11-2018
      I znowu z blokadami. To naprawdę rzadkie zjawisko. Ludzie niezablokowani nie piszą na forach, że wszystko działa ?
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 13:05 02-11-2018
        Będziemy obserwować na forum ;) Mam nadzieję, że będzie jak piszesz :)
        Odpowiedz
        • komentarz
          mabud73 21:24 18-12-2018
          Już są pierwsze blokady ;) Bynajmniej te, z którymi ktoś próbuje walczyć :)
          Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 12:51 02-11-2018
    Ktoś usuwa komentarze ??
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:55 02-11-2018
      Małe zamieszanie było. Ale już wszystko na miejscu ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 13:04 02-11-2018
        Dzięki za sprostowanie ;)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Marcin 13:10 02-11-2018
    Piotrze, chciałem wysłać bardzo pilną wiadomość odnośnie inwestycji FTTH na adres e-mail: orangeswiatlowod@orange.com, jednak wasza skrzynka odrzuca mój e-mail z komunikatem: "Skrzynka pocztowa adresata jest pełna i nie może w tej chwili przyjmować wiadomości. Spróbuj wysłać wiadomość ponownie później lub skontaktuj się bezpośrednio z adresatem." To są jakieś żarty ? ;) ktoś w ogóle czyta te meile ? Mam ważną sprawę i w sumie nie wiem do kogo się teraz kierować. Czy mogę mieć do ciebie prośbę i jakieś rozwiązanie wobec opisanej sytuacji ? Niby poważna firma, a problemy jak u dziecka które zaczyna swoją przygodę z komputerem ... ;/ Z góry dzięki
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:02 04-11-2018
      Przesłałem Twoją prośbę do właściwych osób. Nie obsługuje każdej skrzynki w firmie, więc tyle tylko mogę zrobić.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Marcin 08:29 05-11-2018
        Ale jesteś rzecznikiem i twoim obowiązkiem jest reagować w takich sytuacjach ;) Dzięki
        Odpowiedz
        • komentarz
          mike278 12:54 05-11-2018
          Akurat Piotr rzecznikiem nie jest i nie jestem pewien czy to jest jego obowiązek. Inna sprawa ze jest niezwykle pomocny i uczynny. ?
          Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:04 05-11-2018
          Nie jestem rzecznikiem. Ale to akurat jest tutaj najmniejszy problem. Tak jak napisałem, nie zajmuje się także wszystkimi skrzynkami mailowymi w Orange. Napisałem do kolegów, którzy ją prowadzą i poprosiłem o reakcję. Bardzo dziękuję, że dałeś nam znać, że coś nie działa jak powinno.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Marcin 10:33 06-11-2018
            Wiem, ze Piotrek jest bardzo pomocny co zresztą udowodnił już nie raz ;) Ja mam zastrzeżenia głównie wobec organizacji pracy w firmie Orange. Miałem wczoraj „przyjemność” rozmawiać z 3 pracownikami Orange i żaden nie był w stanie podać mi adresu kontaktowego e-mail firmy, nie mówiąc już o kwestii światłowodu. Wiem Piotrze, ze nie znasz wszystkich adresów i nie masz kontroli nad wszystkimi procesami, ale dziś naprawdę trudno trafić na kompetentnego pracownika w waszej firmie, który obroniłby się wiedzą. Warto, czasem odsłuchać rozmów konsultantów i zweryfikować na jakim poziomie jest poziom ich merytoryki oraz wiedzy na której operują. Mimo wszystko, dzięki za pomoc. Mam nadzieje, iż uda mi się w końcu z wami skontaktować i wysłać wskazanego meila.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Piotrekk85 16:33 06-11-2018
              Gdyby firma chciała kontaktować się z klientami przez email, podałaby taki adres email w sekcji Kontakt podpiętej pod stronę www. Obecnie większość skrzynek mailowych dla klientów jest wygaszana. Stąd wniosek, że firma nie chce kontaktować się z klientami w ten sposób - a proponuje inne formy kontaktu.
              Odpowiedz
  • komentarz
    bartsimpson 14:05 02-11-2018
    Ja czekam za tymi nowymi pakietami internetu na kartę dla obecnych klientów, mam nadzieję że jeszcze w tym roku się doczekam.
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 19:42 02-11-2018
    Pewnie macie za dużo starterów... Nie łaska dać coś więcej, za przeniesienie numeru??? Bo te 2GB są trochę śmieszne przy ofertach play i fakt!... :P
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 19:55 02-11-2018
    Ciekawe co dacie na święta dla stałych klientów chodz do świąt długa droga.Promocja fajna szkoda tylko że dla nowych ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Puczi 21:07 03-11-2018
      Nic nie dadzą, pamiętam jak w tamtym roku przerwali tradycję fajnych promocji świątecznych prepaid. Co roku dawali coś fajnego, a w tamtym nie było nic! nie licz zatem na orange w te święta. Mi już faza orange przemija na szczęście jak widzę u konkurencji powiew świeżości i dopasowywanie ofert na bieżąco.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 08:28 03-11-2018
    Konkurs przepis na wakacje z Orange - kiedy podacie wyniki ?Dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:03 04-11-2018
      To konkurs na blogu? Nie przypominam sobie takiego... jeżeli nie, napisz proszę w tym miejscu gdzie konkurs widziałeś. Jeżeli nasz to wezmę Geriavit i postaram się sobie przypomnieć.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Łukasz 17:45 04-11-2018
        Wakacje z Orange notka z 10 sierpnia 2018 roku kiedy beda wyniki tego konkursu ? Dziękuję za odpowiedź
        Odpowiedz
        • komentarz
          mike278 12:56 05-11-2018
          Bralem udzial. Przeczytalem regulamin. Nie bylo tam ze wyniki beda podane na blogu.
          Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 16:08 05-11-2018
          Cześć, wszystkie informacje możesz zdobyć pisząc maila na adres konkurs@bluemedia.pl lub dzwoniąc na numer 58 7604 822. Sądzę, że to najlepszy pomysł.
          Odpowiedz
          • komentarz
            Łukasz 16:53 05-11-2018
            Dzięki Piotrze :)
            Odpowiedz
            • komentarz
              pablo_ck 08:35 07-11-2018
              Też brałem udział, myślę że gdybyśmy coś wygrali to już by do nas dzwonili :) No może doładowanko jeszcze wpaść :)
              Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 06:14 04-11-2018
    Już święta :) Promocja fajna :) Czekamy na prezenty dla stałych klientów. Pewnie nie będą one takie atrakcyjne jak dla świeżaków, ale wtedy operator pewnie by zbankrutował :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 13:00 05-11-2018
      A ja czekam na "cos wystrzalowo tworczego" z 10tka w nazwie. Oj ciekawi taki wpis, ciekawi. I infografika wielka jak stodola. ?
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 00:58 06-11-2018
        @mike278 myślisz że będą aż takie fajerwerki??? Ciekawe, jeszcze chwila i się dowiemy :)
        Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 00:59 06-11-2018
        Ciekawe czy będą duże fajerwerki, czy małe "korsarze" ;p
        Odpowiedz
    • komentarz
      Łukasz 16:30 05-11-2018
      Proponuje prezent na święta 2000 zł na konto na 30 dni :-D
      Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 13:05 05-11-2018
    I wpis na temat. Promocja w miare. W dobie no limitow od 19 pln (niu,niu,niu ?) taka kwota wyglada ładnie tylko marketingowo. Fajnie że gratis,ale......
    Odpowiedz
  • komentarz
    NoiCo 13:32 05-11-2018
    Ktoś ma wpływ na pracowników tegoż Orange, zgłoszona usługa poszerzająca ( drugi telewizor) od tygodnia żaden pracownik się nie zgłosił. Zero kontaktu telefonicznego czy też jakiegokolwiek innego. Żenada i poczucie totalnej olewki.
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 16:13 05-11-2018
    Pani Marta Cieślak-Krajewska! Nikt jeszcze tego tutaj nie skomentował, więc napiszę. Troszkę zabrakło informacji, że owe 200zł są również dla przenoszących numer! :D Tak przynajmniej wskazuje pkt. 1 "Zasady promocji" Regulaminu ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 13:44 06-11-2018
    SUPER promocja xd ... Chyba skuszę się na nowy numerek xD
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 18:00 08-11-2018
    Myślę że powinniście pomyśleć nad kontem promocyjnym albo je zlikwidować bo w dobie no limit jest to nie opłacalne chodzi tu o osoby które posiadają pakiety no limit wiadomo także że są osoby które nie korzystają z tych pakietów.Zastanówcie się nad wprowadzeniem czegoś innego co mogłoby zastąpić konto promocyjne...
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 15:54 09-11-2018
      Ja już nie raz sugerowałem twardogłowym w orange, aby zamiast 10% na konto promocyjne dawać "tylko" 5%, ale żeby to było na wszystkie usługi! Niestety mój pomysł nie może przebrnąć przez niektóre umysły ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 01:45 12-11-2018
    Dla mnie fajnym prezentem byłoby gdyby Orange przywrócił sprzedaż złotych numerów w Orange na Kartę :) Chętnie bym taki numer przytulił :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 11:38 13-11-2018
      Jeszcze niedawno różowy operator oferował startery z tzw. "srebrnymi" numerami; jak poszukasz to może jeszcze gdzieś znajdziesz - później przenosiny do orange i jesteś happy ;) https://firma.t-mobile.pl/pl/dla-mediow/wiadomosci/-/_a_gdy_nie_mozesz_zapamietac_numeru_spraw_sobie_prosty_numer_w_t-mobile_z_limitowanej_edycji_starterow_dostepnej_w_kioskach_ruch/aid/e9bcbbf437e3d5461d3c730aa7d533a3
      Odpowiedz
  • komentarz
    Prada 23:58 14-11-2018
    Przeniosłem numer do Orange na kartę. Od dnia 07.11.2018 r. Jestem w sieci. Dlaczego po wysłaniu SMS o treści PREZENT na nr 815 otrzymuje komunikat Przepraszamy, nie jestes uprawniony do skorzystania z promocji.
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 19:04 18-11-2018
      Pozostaje reklamacja ;)
      Odpowiedz
  • komentarz
    foe 12:08 05-12-2018
    Co znaczy nowy klient ? Taki, który nigdy nie miał zarejestrowanego startera?
    Odpowiedz
  • komentarz
    jaras 21:56 12-12-2018
    Jaka to fajna promocja obecnie pakiet sms i minuty no limit kosztują około 19 zł miesięcznie a te 200 zł na wygadanie to tak realnie właśnie pakiet darmowych rozmów i smsów nic więcej...jednak brzmi lepiej 200 zł zamiast 19 zł prezentu.
    Odpowiedz
  • komentarz
    BRYŚ 16:17 20-12-2018
    MAM PYTANIE CZY TE PRAWIE 700 MINUT MOGĘ WYKORZYSTAĆ NP DZWONIĄC DO USA? DZIĘKUJĘ Z GÓRY ZA ODPOWIEDŹ
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 17:07 20-12-2018
      Nie, nie można.
      Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 20:05 28-04-2019
    Dwie stówki to dużo!
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej