Przyglądaliście się kiedyś kierowcom stojącym w korku? Większość z nich podróżuje samotnie, spoglądając nieprzyjaźnie na pozostałych uczestników ruchu. A może być inaczej.
Piotr Kowalski z Orange Labs jest twórcą pomysłu serwisu carpoolingowego, w którym pracownicy firmy mogą zamieszczać swoje oferty, zarówno jako pasażerowie jak i kierowcy. Biorąc pod uwagę sukces serwisów społecznościowych, pomysł ma szansę powodzenia. Carpooling pozwala bowiem nie tylko chronić środowisko, ale też integrować się pracownikom korporacji, którzy na codzień się nie znają.
Zapraszam do wysłuchania rozmowy z Piotrkiem. Dodam, że jego pomysł został nagrodzony w konkursie ekologicznym TP i wkrótce ma szanse zostać wdrożony w naszej firmie.
Carpooling nie jest nowym pomysłem. Wspólne podróżowanie stało się popularne w USA i Europie Zachodniej w okresie kryzysu paliwowego (lata 70.). W Polsce zachęcano do wzajemnej pomocy w ramach kampanii „Podwieź sąsiada”. Zalety wspólnego podróżowania są oczywiste – koszty paliwa są dzielone pomiędzy pasażerów, zwiększa się przejezdność ulic, zyskujemy kompanów podróży, ale przede wszystkim chronimy środowisko dzięki zmniejszeniu ilości spalin emitowanych do atmosfery.
Co sądzicie o wspólnym podróżowaniu w ramach firmy? Czy ten pomysł się przyjmie?