
Innowacje można wprowadzić wszędzie. Czasem wystarczy mała zmiana, by usprawnić złożony proces. Zazwyczaj poprzedza ją myślenie „out of the box”, czyli wyjście z pudełka, zmiana perspektywy, odrzucenie starych szablonów.
Pudełko i szablon nieprzypadkowo znalazły się w jednym zdaniu. To właśnie te dwa przedmioty zapoczątkowały innowację w przesyłkach kurierskich realizowanych przez Orange.
– W ciągu roku wysyłamy z magazynu centralnego ponad pół miliona paczek ze smartfonami, funboxami, dekoderami, czy innymi urządzeniami ze sklepu Orange. Najczęściej w przesyłce znajduje się także umowa, którą klient podpisuje i oddaje kurierowi – tłumaczy Marek Kamiński, kierownik Wydziału Logistyki Magazynu Centralnego.
Pożegnanie kangurka
To właśnie sposób dołączania umowy był kością, a raczej folią niezgody między formalnymi wymaganiami dostarczania dokumentów a ekologicznymi celami firmy.
– Wcześniej umowę dołączaliśmy do przesyłki w foliowej kieszeni, tzw. kangurku. Chodziło o to, by klient mógł się z nią zapoznać, zanim otworzy przesyłkę z urządzeniami. Zazwyczaj klienci podpisują ją i oddają kurierowi. Jednak w przypadku zastrzeżeń klient ma prawo odmówić przyjęcia przesyłki i odesłać ją do nas – wyjaśnia Marek.
Okazało się, że foliowego kangurka można łatwo wyeliminować zmieniając konstrukcję pudełka.
Drugie dno
– Jest w tym drugie dno – śmieje się Marek. I to dosłownie, bo w nowym pudełku do przesyłek klienckich folię zastąpiła oddzielna komora, w której umieszczona jest umowa. Pudełko jest tak skonstruowane, że można w nim także łatwo odesłać urządzenia, czyli wykorzystać je ponownie. Nie wymaga dodatkowego oklejania, czy zabezpieczania np. taśmą.
Innowacyjne pudełka są dostępne w czterech rozmiarach. Są w całości wykonane z surowców wtórnych, bez folii i tworzyw sztucznych. Wysyłane są w nich mniejsze urządzenia – smartfony, dekodery, funboxy, akcesoria.
– Zmiana folii na tekturę może wydawać się niewielka. Jeśli jednak pomnożymy ją przez pół miliona, to robi różnicę – konkluduje Marek.
Dostaliście już coś w naszym nowym pudełku?
***
To kolejny wpis z cyklu „Innowacje Orange” Poprzednie: Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości; Drony, nowe usługi od Orange i Wyjdź z pudełka, spójrz inaczej




Komentarze
-
Zmiany na duży plus, gdyby jeszcze te pudełka miały drugie życie, np w przypadku gdy klient zwróci pudełko do salonu dostanie w najbliższym okresie rozliczeniowym rabat 15‰ to.....byłoby super.
-
Nie rozumiem, czemu to ma być nowe pudełko, jak przesyłki dostarczane są w takiej konstrukcji pudełka już przynajmniej rok. Zgadzam się, że wcześniej dokumenty były w kieszeni foliowej. Ale sama konstrukcja pudełka nie jest nowa. Pomysł z takim pudełkiem bardzo fajny. Ze dwie sztuki trzymam, jak by zaistniała sytuacja odesłania.