;

Bezpieczeństwo

Pomyśl, zanim zresetujesz hasło! (0)

Michał Rosiak

25 czerwca 2015

Pomyśl, zanim zresetujesz hasło!
0

Cyber-przestępcy to niezłe cwaniaki są… Wymyślili kolejny sposób na przejęcie naszych kont mailowych. Jak sami wiecie, po wykonaniu tego pierwszego kroku mają otwartą drogę do mnóstwa wrednych akcji, że wspomnę tylko o resecie haseł do serwisów internetowych, które wysyłają prośbę o potwierdzenie właśnie na nasze… konto mailowe (np. do konta bankowego). Efekt jest taki, że czasami wystarczy 5-10 minut, by wszystkie istotne dla nas konta przestały być nasze!

Na co zatem trzeba uważać? Wyobraźcie sobie, że dostajecie SMSa od dostawcy swojej usługi e-mailowej, że „ze względów bezpieczeństwa koniecznie musicie natychmiast zresetować hasło”. Wytłuszczony fragment nie został wytłuszczony przypadkiem – uwielbiam te prostackie call to action, na które ja się nie nabiorę, ale jestem w stanie wyobrazić sobie od połowy do 3/4 internautów, którzy to „łykną”. W końcu uczymy ich, że bezpieczeństwo jest ważne (i o tym pamiętają – o tym, że takie informacje trzeba czytać powoli do samego końca, już nie zawsze). Powiem więcej – jeśli dostaniecie SMSa, że bezpieczeństwo Waszego konta jest na szali i dla potwierdzenia musicie natychmiast odesłać sześciocyfrowy kod, który właśnie dostaliście? Nic to, że tamten kod wysłało np. Google, a SMS z prośbą o jego odesłanie też przyszedł od Google’a (zespoofowanie nadawcy jest trywialnie proste). Oczywiście jak najbardziej, trzeba zmienić hasło ze względów bezpieczeństwa, ale logując się ze strony na nasze konto i – dodatkowo, jeśli jeszcze tego nie zrobiliście – włączyć uwierzytelnianie dwuskładnikowe, za pomoca aplikacji na smartfon (nie SMSa).

Udostępnij: Pomyśl, zanim zresetujesz hasło!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Neostrada za mniej niż 40 zł i abonament komórkowy za pół ceny (0)

Wojtek Jabczyński

24 czerwca 2015

Neostrada za mniej niż 40 zł i abonament komórkowy za pół ceny
0

Takie informacje lubię przekazywać! Od jutra kupicie Neostradę za 39,90 zł w całej Polsce i do tego możecie dobrać abonament na telefon komórkowy z rabatem 30 zł. Dzięki temu naprawdę sporo zaoszczędzicie. Wszystko za sprawą dwóch, nowych ofert. Pierwsza to Superpromocja, która daje Wam jeden, niski abonament na Neostradę – bez limitów transferu danych. Dotychczas taka cena była tylko na terenie 76 gmin, w których jesienią 2014 internet został uwolniony z ograniczeń regulacyjnych. Jeśli chodzi o prędkość nie będzie już trzech różnych opcji. Zostaje jedna do 80 Mb/s za 39,90 zł. Prosto i tanio. Od razu obniżyliśmy też cenę FunPacka (internet, telefon stacjonarny, telewizja) do 59,90 zł. Druga nowość to trzy wybrane abonamenty mobilne z rabatem aż 30 zł miesięcznie, kiedy macie zarazem dowolną usługę stacjonarną za minimum 39 zł. Przykładowo, w nielimitowanym planie Super Smart Plan Open w opcji „Tylko SIM” obniżka sięga aż 50 proc. I moim zdaniem właśnie ten plan w połączeniu z Neostradą będzie hitem. Za 29,90 zł miesięcznie dostajecie nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y do wszystkich sieci, bezpieczny i nielimitowany internet w telefonie (po wykorzystaniu pakietu 5 GB prędkość internetu spada, ale za niego nie płacicie) oraz na dokładkę pakiet roamingowy: 400 minut na rozmowy i 100 MB na internet w krajach UE. Pozostałe dwa plany mają smartfony. Do wyboru Smart Plan Halo Open za 39,98 zł oraz Smart Plan Multi Open za 59,98 zł. Każdy, kto posiada Neostradę lub telefon domowy może kupić dowolną liczbę promocyjnych planów dla rodziny. Na wszystkie otrzyma taki sam rabat – 30 zł miesięcznie, przez cały czas trwania umowy. Więcej szczegółów znajdziecie w materiałach dla mediów po dzisiejszej konferencji prasowej, a od jutra oferta pojawi się na stronie www.orange.pl. Jeśli macie pytania dotyczące opłaty za utrzymanie łącza, która dotyczy tylko klientów posiadających „czystą” Neostradę, tutaj jest mój wpis na ten temat.

bac4af0127326de3f3572c296b3f669d4d9

Udostępnij: Neostrada za mniej niż 40 zł i abonament komórkowy za pół ceny
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Skąd się bierze opłata za utrzymanie łącza i dlaczego? (10)

Wojtek Jabczyński

23 czerwca 2015

Skąd się bierze opłata za utrzymanie łącza i dlaczego?
10

Jutro zaprezentujemy nową ofertę Neostrady i pokażemy naprawdę świetne pakiety stacjonarnego internetu z mobilnymi abonamentami. Zawsze kiedy uatrakcyjniamy Neostradę, komentarze na forach i tak prędzej czy później meandrują do opłaty za utrzymanie łącza. Pytacie, dlaczego dalej ją doliczamy, jeśli ktoś nie ma telefonu stacjonarnego i czemu kosztuje prawie 30 zł? I tak od wielu lat. Wiem, że i tym razem nie jesteśmy w stanie uniknąć tej dyskusji, dlatego odpowiadam wyprzedzająco. Opłata za utrzymanie łącza dla użytkowników „czystej” Neostrady pozostaje w nowej ofercie. Wynika to z obowiązków regulacyjnych, jakie zostały nałożone na Orange Polska przez UKE. Jesteśmy zobowiązani utrzymywać sieć telekomunikacyjną, doprowadzaną do lokali klientów, w stanie pełnej gotowości do świadczenia usług z zachowaniem wysokich standardów jakości. To oznacza stały nadzór, permanentną modernizację i usuwanie awarii. Do tego trzeba doliczyć płacenie podatków infrastrukturalnych i opłat za zasoby numeracyjne itp. Jednym zdaniem: To wszystko kosztuje i musi być uwzględnione w cenach usług. Inne podmioty np. dostawcy usług telekomunikacyjnych w Polsce i Unii Europejskiej, dostawcy energii, czy gazu również pobierają cykliczne opłaty, by utrzymywać sieć. Dlaczego jednak opłaty za utrzymanie łącza nie można wliczyć w cenę Neostrady? Na jednym łączu może być świadczonych kilka usług telekomunikacyjnych, a opłata za utrzymanie łącza może być wliczona w cenę jednej z usług lub wyodrębniona jako osobna pozycja na fakturze. Natomiast jest pobierana tylko raz. W przypadku telefonu stacjonarnego opłata od początku istnienia tej usługi jest wliczona w abonament. Kolejne wdrażane do oferty usługi nie musiały już zawierać tej opłaty w abonamencie, jeśli były świadczone na łączu, gdzie był już telefon. Dopiero w przypadku, kiedy klient korzystający np. z Neostrady nie korzysta z telefonu lub z niego zrezygnuje zaczynamy naliczać opłatę. Wiem, że nie wszystkich takie wytłumaczenie przekonuje, ale innego nie mam.

429d7dfe561d835c81397510a190bdf7121

 

Udostępnij: Skąd się bierze opłata za utrzymanie łącza i dlaczego?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    Francik 13:29 05-02-2017
    Pic na wode fotomontaż. Wierzę że nie masz innego wytłumaczenia, bo nie ma takiego. Jest to zwyczajne kłamstwo. Koło mojego domu biegnie światłowodowa linia TP i stoi słup ze skrzynka przyłączeniową. Po podłączeniu kabla (miedź, bo światłowodu do domu nie doprowadzają), będzie tego ok. 15 m.b. Proszę mi powiedzieć, co będziecie robili przy tym kawałku kabla za 30 zł. miesięcznie? Ten kabel wytrzyma 50 lat i nawet na niego nie popatrzycie a będziecie brać 30 zeta miesięcznie, za co? Teraz linia jest uitrzymywana a jak dołączycie jeden kabel to jej utrzymanie podrożeje o 30 zł? kpina ze zdrowego rozsądku i tyle. Nie chcę waszej neostrady i nie dostaniecie moich pieniędzy, chyba że zaniechacie kradzieży nienależnych wam 30 zeta msc.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Abba 13:30 11-02-2017
    i jeszcze ten internet// "do..." zamiast 80 to jest do 20mb. Ale no rzeczywiscie wysoki standard jakościi
    Odpowiedz
  • komentarz
    nsx 18:34 22-03-2017
    Jaki wysoki standard? Linia wyciąga trochę ponad 1Mb/s i wy to nazywacie wysokim standardem?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Yarek 11:17 03-06-2017
    Płacę jak za 80 mb/s, a dostaję 5mb/s. Chcą mi wcisnąć radiówkę podczas gdy interesuje mnie tylko i wyłącznie na kablu. nie wiem czy UOKiK coś poradzi, jak nie to trzeba będzie szukać pomocy w europie. Orange dostaje ogromne pieniądze z uni żeby każdy w Polsce miał kabel a nie radio. Nigdy nie zgodzę sie na radio, a jeżeli nie zapewnią mi 100 mb/s do 2020 zaczną się sądy i w podskokach będą kopali kabel.
    Odpowiedz
  • komentarz
    zorro 13:28 09-09-2017
    dziwne,konkurencja nie pobiera tych opłat i żyje,a usługi ma na wyższym poziomie
    Odpowiedz
  • komentarz
    Asan 13:49 27-03-2018
    Czyste jawne oszustwo - Telefon stacjonarny mam od chwili ogolnej telefonizacji i ostatno ponad rok temu "Orange" zaoferowalo mi pakiet Fun Packa prosta promocja. Jest to telefon,internet i telewizja - wszystko pracuje na dotychczasowym starym kablu, no I oczywiscie zmienil sie "wysoki standart" bo doliczono oplate za utrzymanie lacza. Niech "Orange" nie wciska kitu , ze przy telefonie stacjonarnym nie pobiera utrzymania lacza. Okradany bede tylko do Konica umowy.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Maciej K. 16:43 21-06-2018
    I dlatego w tym roku podziękowałem firmie Orange. Już nawet nie chodzi o transfer bo do 10 mb w domu mi wystarczało, ale o fakt że konkurencyjna firma, pociągnęła światłowód i zaoferowała kwotę o 20 zł niższą za internet 120 mb Oczywiście bez żadnej oszukańczej kwoty za "utrzymanie łącza" A tak przy okazji Orange, zdejmiecie stare kabel, te za które płaciłem 30 zł / msc?
    Odpowiedz
  • komentarz
    piban 09:07 18-09-2018
    Rozumiem, że utrzymanie łącza kosztuje. Tylko dlaczego w nowej ofercie "love" za utrzymanie łącza płacą wyłącznie użytkownicy domków jednorodzinnych? Czyżby gorszy sort? Pisze Pan, że płacimy opłatę za utrzymanie sieci elektrycznych i gazowych. Tak to prawda, ale płacą wszyscy, niezależnie od tego czy dostawa jest do bloku czy domku. Powołuje się Pan przy tym na decyzję UKE. Proszę, niech pan przytoczy oryginalny tekst tej decyzji.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Tommus 08:36 12-03-2019
    Oczywiście. W ubiegłym tygodniu w domu sygnał na łączu Orange ucichł. Przestał działać telefon. Przestał działać internet. Sprawa została zgłoszona na infolinię. Po 3 (!) dniach roboczych przyjechał technik, stwierdził, że usterka jest poważna i możliwe, że zerwą z nami umowę. Po kolejnych 2 (!) dniach roboczych przyjechała kolejna grupa techników. Stwierdziła, że problem jest z kablem przed domem. Nie w domu. Nie na elewacji. Nie z infrastrukturą wewnątrz domu tylko PRZED domem. Wystawili fakturę na 139 złotych i pojechali. Nijak ma się to do "Jesteśmy zobowiązani utrzymywać sieć telekomunikacyjną, doprowadzaną do lokali klientów, w stanie pełnej gotowości do świadczenia usług z zachowaniem wysokich standardów jakości. To oznacza stały nadzór, permanentną modernizację i usuwanie awarii." Pytam się więc, za co jest ta stała, miesięczna opłata za utrzymanie linii, skoro jak ICH infrastruktura się zepsuje, to i tak ostatecznie klient płaci za usługę serwisową? Przez 20 lat z tą linią nikt nie zrobił nic. W tym czasie poniesione zostały koszty utrzymaniowe 20*12*X złotych. Będzie tego kilka tysięcy. Za tyle to bym sobie światłowód położył, a nie kawałek miedzianego drutu...
    Odpowiedz
  • komentarz
    cookie monster 13:34 18-02-2021
    Nie ma wysokich standardów, ciągłe przerwy w dostawie, po kolejnej wizycie serwisu i kolejnym przełączeniu kabelków - informacja, że kończą się kabelki do przekładania i przy następnej przerwie nie wiedzą co zrobić... prędkość - w porywach 50 % tego co na umowie... dramat
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej