Społeczna odpowiedzialność biznesu, jak sami wiecie, bywa czasem pustym hasłem, którego niektóre firmy używają, żeby wykazać się przed klientami tym, że robią coś ważnego. Zdarzają się jednak takie sytuacje, kiedy rzeczywistość mówi "sprawdzam!". Takim wydarzeniem była katastrofa pod Smoleńskiem. W jej wyniku zginęli ludzie odgrywający ważną rolę w życiu publicznym naszego kraju. Ale przecież te osoby to nie tylko oficjele i urzędnicy - to także, a może przede wszystkim, matki i ojcowie. Tragedia, która dotknęła całą Polskę, przede wszystkim odbija się na ich dzieciach. To właśnie z troski o ich los zrodził się pomysł powołania Fundacji 10 Kwietnia.
Inicjatywa ta ma w założeniu skupiać polskich przedsiębiorców, dużych i małych, którzy pomogą wspierać w pierwszej kolejności dzieci i uczącą się młodzież, którzy w katastrofie stracili rodziców lub opiekunów. Zgodnie z założeniami Fundacji, w miarę dostępności środków, będzie ona mogła swoją opieką obejmować także kolejne dzieci, których rodzice zginęli tragicznie.
W tej chwili akces do grona Fundatorów-Założycieli już potwierdzili: Asseco Poland, Auchan Polska, BZ WBK, Canal+, Fiat Group, Grupa ITI / TVN / Onet, Impel, Kulczyk Holding, Netia, P4 / Play, Pekao SA, PGE, PGNiG, Philip Morris, PKN Orlen, PKO BP, Powszechny Zakład Ubezpieczeń, TAURON Polska Energia i Telekomunikacja Polska / Orange, jednak wciąż pojawiają się kolejne firmy, które deklarują gotowość przystąpienia do współpracy.
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na stronie www.fundacja10kwietnia.pl, lub pod numerami telefonów 800 10 04 10 oraz 22 654 05 44.
Komentarz jest chyba niepotrzebny. Naprawdę cieszę się, że w tych trudnych momentach firmy - na co dzień nie zawsze w idealnych stosunkach - potrafią wspólnie pokazać, co oznacza odpowiedzialność.