Trudno nie zauważyć, że ciekawy mamy koniec roku w ofertach mobilnego dostępu do netu. Większe limity, niższe ceny, nowe laptopy i modemy w pakietach. Klienci zadowoleni, analitycy telekomunikacyjni wskazują duży potencjał wzrostu itd. To wszystko prawda. Nic dziwnego, że operatorzy prześcigają się w pomysłach, jak wypromować swoją ofertę, opakowując produkt także PR-owo. Mam na myśli raport, który zrobił Plus. W porównaniu z zamawiającym konkurenci wypadli bladziutko, zwłaszcza Play. Nam też się dostało. Badania przeprowadzono w 6 miastach. Prawidłowość wykonania potwierdziła certyfikatem Politechnika Warszawska. Nie mam żadnych powodów, by kwestionować uczciwość uczelni, jednak nad metodologią badania i czasem jego przeprowadzenia warto się pochylić. Opublikowanie raportu zbiegło się z uruchomieniem przez Plus w wybranych miastach technologii HSPA+ i konferencją prasową. Lokalizacje do badań wybrano w 6 miastach, co absolutnie zniekształca obraz, bo mobilny net to nie tylko aglomeracje, ale cała Polska. Wystarczyło zbadać, tam gdzie hulały nowe urządzenia i wynik oczywisty. Można się pochwalić, zdyskredytować konkurencję, która jest tańsza lub ma większy zasięg. Tylko, jak czytam komentarze internautów pod opublikowanymi badaniami nie mam wątpliwości, że niewielu dało się nabrać na PR-ową zagrywkę. Różnica w słupkach za mocno kłuje w oczy.
- rozmiar tekstu
- RSS
-