Oferta

Prezesie spółdzielni, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód (47)

Wojtek Jabczyński

11 sierpnia 2017

Prezesie spółdzielni, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód
47

To prawda! Nasz pracownik w Legionowie powiedział jednemu z mieszkańców: „Możemy panu włączyć światłowód, ale pod warunkiem, że nie mieszka pan w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej Lokatorsko-Własnościowej.” Ten przypadek odbił się echem w mediach. Niestety to nie jedyna spółdzielnia, która na hasło „inwestycje światłowodowe Orange” zamyka się w sobie. A przy okazji zamyka też mieszkańcom dostęp do najszybszego internetu. Żeby była jasność dotyczy do także innych operatorów np. Netii. Problem z dostępem mamy w wielu miejscach. Obecnie czekamy na decyzję regulatora w 57 przypadkach, w których realizujemy inwestycje światłowodowe i nie jesteśmy wpuszczeni, chociaż przepisy prawa nakazują właścicielom czy ich zarządcom udostępnianie nieruchomości.

Ze względu na wiele takich przypadków – nawet przy dobrej woli regulatora – na rozstrzygnięcie sporu potrzeba, co najmniej kilku miesięcy. A każdy miesiąc oznacza blokowanie konkurencji i „kupowanie sobie czasu”. Przepisy w praktyce nie zawierają sankcji dla utrudniających dostęp do nieruchomości. Dlatego zwyczajnie „opłaca się” przedłużać proces, zwłaszcza tym, którzy sami dostarczają usługi w danej lokalizacji albo współpracują z wybranym dostawcą. Tak jest m.in. w Legionowie. Biznesowo potrafię to zrozumieć, ale z punktu widzenia kilku tysięcy spółdzielców już niekoniecznie. I chyba tylko oni stanowią realną siłę by przekonać władze swojej spółdzielni.

W sumie Orange Polska od 2015 r. skierował do UKE ponad 100 spraw dotyczących problemów w dostępie do nieruchomości. Wśród nich znalazła się także ta dotycząca działania SML-W w Legionowie. Złożyliśmy ją 21 marca br. Postępowanie toczy się.

Swoją drogą nie czekamy z założonymi rękoma na wydanie decyzji regulatora. Zawsze staramy się negocjować i przekonywać właścicieli nieruchomości by uzyskać ich zgodę na udostępnienie nieruchomości bez interwencji UKE. Zapewniamy o wysokim standardzie wykonania instalacji światłowodowej i korzyściach dla mieszkańców całej spółdzielni wynikających z podłączenia najnowszej technologii np. możliwości monitoringu. Niestety uzyskanie zgody na realizację inwestycji, zwłaszcza w dużych spółdzielniach (np. SM Przylesie w Koszalinie – 9246 gospodarstw domowych czy SM Hutnik w Częstochowie – 12 500 gospodarstw domowych) jest trudne i długotrwałe. Spółdzielnie, czy wspólnoty szczególnie niechętnie podchodzą do realizacji instalacji światłowodowej tam gdzie już są inni operatorzy kablowi. Zdarzało się nam, że uzależniały dostęp do nieruchomości np. od wybudowania placu zabaw.

Udostępnij: Prezesie spółdzielni, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    mime278 09:24 11-08-2017
    Wojtku monopol to fajna rzecz. A w zasadzie to niestety prawa nie łamią, prawda? A że tracą Ci co na końcu "łańcucha pokarmowego" to też niestety prawda.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:41 12-08-2017
      Cześć Mike278. Monopol nigdy nie jest fajny z punktu widzenia klienta.
      Odpowiedz
  • komentarz
    andrzej 11:33 11-08-2017
    Mozecie odpowiedziec na pytanie kiedy aplikacja MOJ ORANGE bedzie dzialac dluzej niz minute? Od kilku miesiecy nie mozecie tego naprawic.
    Odpowiedz
    • komentarz
      manyaky 20:05 11-08-2017
      A to ciekawe, u mnie działa git
      Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 09:59 12-08-2017
      To najprawdopodobniej indywidualny kłopot z Mój Orange. Może wynikać w wielu powodów. Proszę skontaktuj się w tej sprawie z BOK lub przejrzyj nasze fora na temat MO. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    kovalskybobi 11:53 11-08-2017
    podobne kłopoty macie chyba ze SM Nasza Praca w Częstochowie - dookoła wszędzie światłowód, tylko nie w dzielnicy Tysiąclecie. Swego czasu ta spółdzielnia walczyła nawet z antenami satelitarnymi na balkonach mieszkańców, by przekonać ich do swojej oferty kablowej.
    Odpowiedz
  • komentarz
    666 12:09 11-08-2017
    bo to taka zaleznosc. tam gdzie nie chca mieszkancy ftth to orange chce a tam gdzie mieszkancy chca to orange nie chce. inna rzecz ze spoldzielnie chca doic kase od operatora za byle co. nawet za powieszenie plakatu w gablocie
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 15:06 11-08-2017
    Ja się dziwię, że ludzie nie wpuszczają konkurencji. Na zeszłorocznym zebraniu mojej wspólnoty mieszkaniowej też został odrzucony wniosek orange o instalacji światłowodu. Niestety nie byłem na zebraniu, a gdy podpisywaliśmy wszelkie uchwały byłem JEDYNY "za"!!! Moim zdaniem trzeba wpierw "dotrzeć" do samych mieszkańców i wytłumaczyć im co, gdzie i jak, a potem składać wnioski do Spółdzielni, czy wspólnot mieszkaniowych.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 10:03 12-08-2017
      Zgoda dlatego właśnie napisałem, że dużą siłą są właśnie spółdzielcy by przekonać szefów, aby nie blokowali inwestycji, które są dobre dla mieszkańców.
      Odpowiedz
  • komentarz
    zły 15:42 11-08-2017
    Prawidłowo! aby nigdzie Was nie wpuszczali! jestem antyOrange od paru dni jak to zablokowali mi nr ze środkami na koncie twierdząc, że trzeba przerejestrować na aktualnego Użytkownika.
    Odpowiedz
    • komentarz
      emitelek 17:04 11-08-2017
      Co prawidłowo??? Jak masz własny problem, to go rozwiąż zgodnie z procedurami!!! :P
      Odpowiedz
      • komentarz
        zły 20:55 11-08-2017
        Grunt w tym, że próbowałem i odmawiają mi zdjęcia blokady z prepaida! twierdząc, że trzeba przerejestrować go, a wszystko jest prawidłowo!
        Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 19:38 11-08-2017
    Konkurencja jest bardzo ważna. Wszyscy widzimy jak zmienił się rynek usług telko po wejściu na rynek Play. Podobna sytuacja może być w przypadku usług telewizyjnych. Panowie Prezesi, Orange Was nie pogryzie. Naprawdę.
    Odpowiedz
    • komentarz
      manyaky 20:19 11-08-2017
      Że spadła wartość rynku? Jaki prezes chciałby spadku wartości rynku :)
      Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 21:56 11-08-2017
      Nie zauważyłeś że niejednokrotnie Orange chce kłaść światłowód w miejscach, w których popytu nie ma i nie będzie? Ale mają w tych miejscach swoją kanalizację na wsiach więc chcą w nią upychać kable światłowodowe, bo koszt niewielki i żadnych problemów z uzyskiwaniem pozwoleń na budowę. Wystarczy że zgłoszą usterkę/awarię i układają za miedź świeżą szklaną rurkę. A tam gdzie popyt jest, ale kanalizacji brak, to Orange twierdzi że się nie da? Nawet w Katowicach i Sosnowcu to wyraźnie widać - dostęp światłowodu jest na zadu...przedmieściach, a w centrum brak. Ciekawe że wg nich się nie opłaca poprowadzić światłowodu do skupiska kilkudziesięciu tysięcu ludzi na dużym osiedlu, a ciągną ten sam drogi światłowód do pojedynczych kamienic na przedmieściach ;-) No ale ja się nie znam i nie wiem co piszę :-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 20:08 11-08-2017
    Centrum Warszawy: Wspólnota chce, Orange już nie. I co teraz? Mam pisać peany - "Prezesie Orange Polska, proszę pozwól mieszkańcom mieć światłowód"? :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 10:19 12-08-2017
      MAURYCY, manyaky wiele razy komentowałem podobne opinie. Nie sposób inwestować wszędzie w jednym czasie, potrzeba czasu i pieniędzy. Doskonale to wiecie. Jedni już mają dostęp do światłowodu, inni będą musieli trochę poczekać, a niektórych być może nigdy nie przyłączymy. Tak to działa. Każda lokalizacja pod inwestycje jest dokładnie sprawdzana od biznesowej strony. To, co Wam może się z pozoru wydawać zaskakujące, wcale nie musi tak wyglądać od naszej strony. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        uuu 12:23 14-08-2017
        tu mialo byc. a mi sie wydaje ze swiatlowod jest dostarczany tam gdzie jest mozliwosc technicza, gdzie nie potrzeba duzych nakladow finansowych. w pelni to rozumiem. tylko pytanie czy jest sens robienia takiej inwestycji skoro pod danym adresem gdzie od dnia TestLabu do dnia dzisiejszego tj mija juz 12-18mc nie ma zadnego chetnego na zalozenie uslugi. wiem jakie sa koszty podlaczenia jednego HH w bloku a jakie domku jednorodzinnego. przy czym chyba warto zworcic uwage ze w bloku jest kilku dostawcow a na domkach jeden praktycznie (nie mowie tu o WLR czy BSA).
        Odpowiedz
  • komentarz
    rado 22:34 11-08-2017
    Przyjaciele a możecie mi zdradzić po co niby inwestujecie w ten podstarzały światłowód zamiast w jakieś lte lepsze o wiekszym zasięgu? Dziś każdy ma tableta laptopa komórke i korzysta sie bezprzewodowo! Internet przewodowy już jest przestarzały. Po jaki ch** światłowody skoro Lte Advanced nawet 800 mbps osiaga?? No po co ten swiatlowód??
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:23 12-08-2017
      Inwestujemy i w jedno i w drugie. Mamy w zasięgu 4G/LTE niemal wszystkich mieszkańców Polski. Przygotowujemy się pod 5G. Dlaczego światłowód? 1. Sieć szkieletowa niezbędna by obsłużyć szybko rosnącą transmisję danych. 2. W domu nie ma stabilniejszego i szybszego dostępu do sieci niezależnego od pogody i liczby klientów (jak w dostępie mobilnym). Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Krzysiek 08:23 12-08-2017
    woj. podlaskie chciałoby ale Orange już nie chce
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:25 12-08-2017
      Mój komentarz jak wyżej dla MAURYCY i manyaky. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Krzysiek 14:33 12-08-2017
        Zgadza się ale skoro klient chce wziąć od Was Orange love, kilka aktywacji tel. kom. a w salonie słyszy NEOSTRADA to o czym to świadczy. Dlaczego ja mam być gorszy i płacić tyle samo co klient światłowodu a mieć tylko wybór na NEO? Mam pomysł: Zróbmy wspólnie spotkanie mieszkańców jednego z miast na Podlasiu z Orange. Zobaczymy ile osób chce światłowodu?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Wojtek Jabczyński 17:06 12-08-2017
          Nie jesteś gorszym klientem, tylko jak w Twojej lokalizacji nie ma światłowodu to nie możemy Ci go zaproponować. Jeśli zapytasz klientów w dowolnym miejscu czy chcą mieć światłowód i internet 600 Mb/s to zawsze odpowiedzą, że tak. Mamy tego świadomość, dlatego szybko inwestujemy i do 2018 roku chcemy objąć zasięgiem 3,5 mln gospodarstw domowych. Mam nadzieję, że dotrze także do Ciebie. Pozdrawiam
          Odpowiedz
  • komentarz
    rino 09:33 12-08-2017
    Ja mam pytanie czy będziecie inwestować w światłowody na wiosce np takiej jak w Żyrowej w woj opolskiej. Poza tym doszyłem do źródeł na stronie telepolis że macie wprowadzić nowe plany jak są takie jak opisane to według mnie nie są korzystne ponieważ mój stary lepszy niż wasz nowy najtańszy. Poza tym zasięg wasz nie jest najlepszy w mojej wiosce choć jest lepszy raz raz gorszy co jest dla mnie nie zrozumiałe. Poza tym słyszałem że chcecie przejąć roaming krajowy z pley co obawiam się że jeszcze bardziej spadnie poziom waszych usług chciałem się dowiedzieć czy zmienią się ceny usług telefonu stacjonarnego na kablu? Ponieważ ja nie mogę skorzystać z orange lov ponieważ mam za słaby łącze żeby rodzice chcą mieć stacjonarny telefon a internet jest bardziej awaryjny i modemy i rutery niż telef na kablu stacjonarnym. Pozdrawiam wasz wierny klient od lat. PS choć po tych informacjach awariach zaczynam myśleć nad zmianą operatora
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:31 12-08-2017
      Jeśli chodzi o obszary słabo zurbanizowane gdzie standardowe inwestycje światłowodowe są nieopłacalne, to rozwiązaniem jest rządowy Program Operacyjny Polska Cyfrowa, do którego dokłada się Unia Europejska. Właśnie został rozstrzygnięty 2 konkurs. Jako Orange Polska będziemy największym inwestorem w POPC. Proszę sprawdź na stronach Ministerstwa Cyfryzacji, czy Twoja miejscowość jest objęta tym programem. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        spl 15:17 13-08-2017
        Czy Orange doprowadzi światłowód do klientów końcowych w miejscowościach, gdzie wybudowano sieć światłowodową w ramach projektu unijnego "Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej – województwo podlaskie"?
        Odpowiedz
  • komentarz
    Kraków Nowy-Prokocim 10:29 12-08-2017
    Zastanawiające jest to, że Orange pcha się tam gdzie ma konkurencję, która oferuje niższe ceny i atrakcyjniejszą ofertę, a nie są zainteresowani miejscami, w których mogliby być monopolistami. Na moim osiedlu postawiliście kanciapę, w której Wasz przedstawiciel zbiera zamówienia. Wisi na niej duża mapa, na której są zaznaczone bloki, w których oferujecie światłowód. Ciekawe jest to, że akurat w nich macie konkurentów. W moim budynku jesteście monopolistami, a światłowodu nie można się doprosić. Złożyłem zamówienie, minęło już pół roku i cisza. Na mapie nic się nie zmieniło. Muszę dalej korzystać z prędkości do 10 Mb. Piszecie o problemach ze spółdzielniami, a z PGM też macie problemy? Kiedy do mojego budynku zostanie doprowadzony światłowód???
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 11:37 12-08-2017
      Mogę tylko powtórzyć to, co odpowiedziałem MAURYCY i manyaky. Niestety nie potrafię się odnieść konkretnie do Twojego przypadku, bo go nie znam. Mam tylko nadzieję, że w Twoim bloku też pojawi się światłowód, a zwłoka wynika po prostu z kolejności realizacji naszych inwestycji. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        Doswiadczony 13:16 12-08-2017
        Wiemy, wiemy. W czasach PRL też czekałem bardzo długo na telefon. Jedyna odpowiedź to była BMT ( brak możliwości technicznych), zgłoszenia nie trzeba ponawiać....... czekałem 20 lat.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Wojtek Jabczyński 13:57 12-08-2017
          Moi rodzice też czekali sporo na telefon. Teraz wystarczy parę minut by kupić sobie komórkę :-) Czasy się zmieniają. Jednak żeby zbudować milionom Polaków światłowody trzeba dużo pieniędzy i czasu. Jeśli masz inny rozsądny i opłacalny biznesowo pomysł jak to ogarnąć, daj znać ;-) Z PRL nie ma to nic wspólnego, chyba że tak sobie tylko nostalgicznie skojarzyłeś. Pozdrawiam
          Odpowiedz
          • komentarz
            Doswiadczony 15:07 12-08-2017
            To trzeba potencjalnych klientów szukać tam, gdzie może ich być dużo, a nie tam, gdzie konkurencja połknela wszystko.
            Odpowiedz
            • komentarz
              Wojtek Jabczyński 17:13 12-08-2017
              Klientów trzeba szukać wszędzie, także odbierać ich konkurencji lepszą ofertą i obsługą. Pozdrawiam
              Odpowiedz
  • komentarz
    p2225 16:03 12-08-2017
    Witam, mam telefon LG G6 w wersji z wolnego rynku. Nie mogę zainstalować apki WiFi Calling, bo jest niekompatybilna, bo telefon "wspiera" tą usługę natywnie. Niestety nawet na Waszym sofcie te usługi nie działają, tzn. przełączniki się pojawiły po ostatniej aktualizacji, ale praktycznie usługi nie działają. Co w takim razie mają zrobić osoby z softem bez brandu? Wgrać Waszego się nie da, bo nawet po zainstalowaniu go, telefon przechodzi w wersję open. Czy jest w planach dodanie tych usług na taką wersję?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 16:59 12-08-2017
      Jeśli chodzi o LG G6 to doszlifowujemy oprogramowanie, ponieważ pojawiają się utrudnienia w korzystaniu z WiFi Calling. Pracujemy nad tym i już niedługo na telefonach z naszym softem powinno być ok. W przypadku urządzeń bez naszego oprogramowanie, nie potrafię odpowiedzieć. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Zbigniew 21:21 13-08-2017
    taki światłowód a nie działa juz 3 dzień we Wrocławiu. Dzwoniąc na infolinię z numeru Orange i ze wszystkim no-limit w komórce pobiera mi za połączenie. Więc to jest no-limit czy nie limit ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Orange Ekspert 09:12 14-08-2017
      @Zbigniew w Twojej ofercie możesz bezpłatnie dzwonić na telefony komórkowe jak i stacjonarne. Numer infolinii jest połączeniem specjalnym wobec czego jest to połączenie płatne 0,25 zł za minutę. Bezpłatnie możesz się z nami skontaktować poprzez aplikację Mój Orange.
      Odpowiedz
      • komentarz
        uuu 12:06 14-08-2017
        to w takim razie odpowiedz mi czy numer 510 100 100 itp jest numerem komorkowym czy nr specjalnym? moj operator komorkowy traktuje te numery jako polaczenia komorkowe. chyba nie musze mowic u jakiego operatora mam nr obecnie ;) a mi sie wydaje ze swiatlowod jest dostarczany tam gdzie jest mozliwosc technicza, gdzie nie potrzeba duzych nakladow finansowych. w pelni to rozumiem. tylko pytanie czy jest sens robienia takiej inwestycji skoro pod danym adresem gdzie od dnia TestLabu do dnia dzisiejszego tj mija juz 12-18mc nie ma zadnego chetnego na zalozenie uslugi. wiem jakie sa koszty podlaczenia jednego HH w bloku a jakie domku jednorodzinnego. przy czym chyba warto zworcic uwage ze w bloku jest kilku dostawcow a na domkach jeden praktycznie (nie mowie tu o WLR czy BSA).
        Odpowiedz
      • komentarz
        Zbigniew 13:21 14-08-2017
        Proszę mi napisać z kim się kontaktować w ramach niedziałających usług. Infolinia mnie zbywa twierdząc, że uszkodzone zostało urządzenie do przesyłania sysygnu na kilka budynków jednorodzinnych a że komponent jest chiński to dostawa potrwa. Instalator umywa ręce twierdząc ,ze nie może podłączyć mnie do innego urządzenia. Nie jest to pierwsza przerwa przy braku łączności. W jaki sposób można zrezygnować z usług na niezgodność usługi z tym co mam w umowie. Czy może od razu skontaktować się z UOiK bo z Wami Państwo nie można nic załatwić. Dziękuję za szybką odpowiedz.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Jarek 09:19 14-08-2017
    A gdzie zgłosić spółdzielnię/zarządcę budynków którą jest otwarta na światłowód?
    Odpowiedz
    • komentarz
      999 11:48 14-08-2017
      do mnie mozesz sie zlgosic. wysle Ci formatke ktora trzeba wypelnic i odeslac
      Odpowiedz
    • komentarz
      Orange Ekspert 11:57 14-08-2017
      @Jarek zachęcamy Cię do wypełnienia formularza na stronie http://oferty.orange.pl/internet/, a jak pojawi się możliwość założenia internetu światłowodowego u Ciebie to poinformujemy o tym.
      Odpowiedz
  • komentarz
    vdsl2 18:01 14-08-2017
    Panie Wojtku u mnie cały czas wolna droga do podłączenia światłowodu w bloku tylko Orange się umywa ręce staram się już 3 lata i ile można czekać a UPC zrobiło to w 3 miesiące podłączenie do bloku.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Rommie 18:10 14-08-2017
    Cool story, bro... U mnie w budynku jakoś pol-net położył instalacje sieci światłowodowej orange. Ale do dnia dzisiejszego nie mogę się dowiedzieć kiedy będzie istniała możliwość podpisania umowy i podłączenia światłowodu... Zatem wpierw popracowałbym nad biurokracją wewnątrz orange...
    Odpowiedz
  • komentarz
    Marek 00:21 15-08-2017
    A ja mam pytanie bo prawie 2 miesiące temu wspólnota mieszkaniowa podpisała z Orange umowę na okablowanie światłowodu w budynku.Do dnia dzisiejszego cisza.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jacek 15:20 16-08-2017
    Prezes jednej ze spółdzielni warszawskich skarżył mi się - wiedząc ze jestem pracownikiem Orange - ze przy okazji instalacji światłowodu w jego spółdzielni nie uporządkowano dotychczasowej "pajęczyny " dotychczasowych przewodów wiszącej na korytarzach ich budynków.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 20:23 16-08-2017
    W Kielcowie chyba nie ma z tym problemu...chociaż na swojej klatce widzę że na chwilę obecną nikt się jeszcze nie podłączył do światłowodu. Ja czekam na zakończenie umowy i może........zobaczymy jak wyjdzie to cenowo, bo UPC też ma kilka fajnych atutów.
    Odpowiedz

Bezpieczeństwo

Stalking – (nie)Bezpieczna Sieć, odc. 13 (2)

Michał Rosiak

10 sierpnia 2017

Stalking – (nie)Bezpieczna Sieć, odc. 13
2

Coś Wam zdradzę. Kiedy ostatnio przeglądaliśmy z blogo-koleżeństwem najpopularniejsze teksty przez lata bloga, zaskakująco wysoko znalazł się ten. A skoro stalking jest dla Was na tyle ważny, że po siedmiu latach wciąż szukacie o nim informacji – nasz klient, nasz per pan (swoją drogą, kto pamięta z jakiego klasyka polskiego kina pochodzi ten cytat?).

Stalking w erze internetu

Jakby nie patrzeć, dziś stalker ma łatwiej. O niebo łatwiej. Kiedyś musiał wystawać pod domem potencjalnej ofiary, utrzymywać odpowiedni dystans, grzebać w śmie… – chociaż akurat dumpster diving przy szpiegostwie przemysłowym wciąż nie traci na popularności. W dzisiejszych czasach szpiegowanie nas może być trywialne. W dużej części dlatego, że sami ułatwiamy życie tym, którzy czyhają na naszą prywatność. Niefrasobliwość w rozrzucaniu wiadomości o sobie po sieci może się źle skończyć. Przede wszystkim o tym opowiadam w najnowszym odcinku cyklu (nie)Bezpieczna Sieć. O czym za to NIE mówię? O tym, o czym – mam nadzieję – wszyscy pamiętacie: konieczności tworzenia bezpiecznych, niepowtarzalnych haseł, a w przypadku danych wrażliwych także raz na jakiś czas zmienianych, haseł.

Bo tak naprawdę to cały ten materiał o… dolną część pleców potłuc, jeśli nasze hasło zna/może poznać pół świata. Jeśli sprawca może zalogować się na nasze konta, nieważne jak dobrze pilnujemy tego, co wpisujemy. Stalking staje się trywialnie prosty. Dlatego – dla przypomnienia – pod nowym materiałem podrzucam Wam też materiał o hasłach. Co ciekawe – pierwszy, który powstał w ramach naszego cyklu.

Co w następnych odcinkach?

Odpowiedź na pytanie ze śródtytułu może zależeć od Was. Oczywiście oczy i uszy trzymam otwarte na bezpieczniackie trendy, ale to dla Was powstają te materiały i to Wasze oczekiwania mają spełniać. Jeśli jeszcze nie widzieliście naszych wszystkich materiałów wideo z cyklu (nie)Bezpieczna Sieć, zajrzyjcie tutaj. A potem zastanówcie się, czego Wam tam jeszcze brakuje? Taka okazja zdarza się rzadko – film dokładnie taki, jaki Wam się wymarzył 🙂 Może warto spróbować?

A póki co, zapraszam na wcale nie feralny, 13. odcinek (nie)Bezpiecznej Sieci!

A tu parę słów (czy też minut) o bezpiecznych hasłach.

A teraz się z Wami żegnam… ale tylko na jakiś czas 🙂 Przez ostatnie lata zwracaliście mi uwagę, że na urlopie się wypoczywa, a nie pisze teksty na bloga, więc wziąłem to sobie do serca i wrócę na łamy 31 sierpnia. Tym, którzy przez najbliższy czas będą mieć równie dobrze ;), życzę udanych wakacji!

Udostępnij: Stalking – (nie)Bezpieczna Sieć, odc. 13
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:27 16-08-2017
    Michale Twoje video są super :) Po raz kolejny to napiszę że powinieneś otworzyć swój vlog na YT :) Pierwszego subskrybenta już masz. A co do tematu.......przemoc w Internecie była, jest i będzie, jest ona jak chwast którego nie da się wyplewić.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Michał Rosiak 18:14 17-08-2017
      Dzięki za dobre słowo, ale bez znakomitych operatorów i montażystów z amacom.tv mój scenariusz, nawet gdyby był na miarę Oscara, wiele by nie dał :) Pozdro z plaży z drugiej strony Europy :)
      Odpowiedz

Film

Wygraj smartfon Samsung Galaxy S8 (11)

Stella Widomska

9 sierpnia 2017

Wygraj smartfon Samsung Galaxy S8
11

Jeśli śledzicie nasze aktywności, to wiecie, że w tym roku można spotkać nasz projekt kinowy Filmowe Lato z Orange i Multikinem na szlaku wakacyjnych podróży. Nasze kino objazdowe pojawia się w letnich kurortach Polski – m.in. na Mazurach, w Karkonoszach, na Kaszubach i Pomorzu, na Podkarpaciu czy Zamojszczyźnie. To aż 34 miejscowości i ponad 80 pokazów. Filmowe Lato z Orange i Multikinem, to nie tylko kino, ale też super konkurs!

Do połowy września raz w tygodniu możecie wygrać smartfon Samsung Galaxy S8. Co trzeba zrobić? Wystarczy wejść na stronę Filmowego Lata z Orange i Multikinem i napisać krótką recenzję (max 160 znaków) wybranego filmu prezentowanego podczas naszego kina objazdowego. Nagroda przyznawana jest autorowi najciekawszej odpowiedzi.

Trzymam za Was kciuki. Niezależnie od konkursu zapraszam Was na nasze najbliższe projekcje w  Łomnicy k. Karpacza, Żywcu, Białce Tatrzańskiej i Rabce Zdrój na takie filmy, jak „Za jakie grzechy, dobry Boże?”, „Najlepsze najgorsze wakacje” czy „Miś”. Szczegółowy repertuar dostępny jest tu.

Udostępnij: Wygraj smartfon Samsung Galaxy S8
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 21:18 09-08-2017
    Może warto spróbować szczęścia?? HTC U11 robił super zdjęcia, ale myślę że S8 może z nim swobodnie konkurować :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 10:56 10-08-2017
    Marne szanse, ale chyba też spróbuję. A co. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 09:12 11-08-2017
    Piotrze przepraszam że nie na temat ale ciekawi mnie odpowiedź ile prawdy jest w zasygnalizowanych przez telepolis informacjach na temat nowych gorszych taryf? Gorzych w mojej ocenie dla jasnosci.
    Odpowiedz
  • komentarz
    kamilrmn 11:15 11-08-2017
    Witam, posiadam u Państwa kilka usług (2 x abonament na telefon komórkowy, internet oraz telefon stacjonarny). W związku z kończącymi się terminami umów postanowiłem skorzystać z promocji Orange Love. Kontaktowałem się z Państwem przez BOK gdzie załatwiłem wszystkie formalności "Zgłoszenie 37257288 - 18 lipca 2017" Po kilku dniach otrzymałem SMS z informacją o nadaniu paczki (nr. DPD 0085495489139B). Niestety kurier informuje mnie, paczka nie posiada dokumentów zwrotnych i nie może mi jej wydać. Paczka wraca (nr. DPD 0000002767929L). Na następny dzień ponowny kontakt z BOK, miła Pani informuje mnie, że w tym momencie nic nie można zrobić i muszę czekać aż paczka wróci do Państwa firmy (dopiero wtedy można ponowić zamówienie). 29 lipca 2017 - kolejny kontakt z BOK (zgłoszenie 37350515) - ponawiam zamówienie. Po kilku dniach otrzymuje SMS z informacją o nadaniu paczki (nr. DPD 0092960489139B). Niestety i tym razem kurier informuje mnie o braku dokumentów zwrotnych przy przesyłce. Zwrot (nr. DPD 0000002801999L). Kolejny telefon do BOK - "musi Pan czekać aż paczka wróci do Nas". Proszę konsultanta o kontak w tej sprawie. Niestety do dnia dzisiejszego zero odzewu. statusy zgłoszeń dalej "w toku". Proszę o pilną interwncję w mojej sprawie. Nie chce ponosić dodatkowych kosztów bycia Państwa klientem - każdy kontakt z BOK. Nic chce więcej się prosić... Pozdrawiam.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 11:52 11-08-2017
      Cześć, dwie kwestie - sprawa pierwsza dziękujemy za Twój sygnał - zajmiemy się nim. Bezpłatny kontakt z BOK (i bez przechodzenia, przez menu głosowe) jest możliwy poprzez aplikację Mój Orange.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 15:39 11-08-2017
      P.S. już koledzy z obsługi próbowali do Ciebie się dodzwonić ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Kerkor 09:48 16-09-2017
    Podobno wyniki miały być co tydzień, a wciąż ich nie ma!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:54 16-09-2017
      Sprawdzimy i damy znać.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Majka 11:34 16-09-2017
    Dzien dobry państwu! Kiedy można się spodziewać wyników?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:13 16-09-2017
      Niestety nie pracuję przy tym konkursie, więc jedyne co mogę obiecać to zając się tematem w poniedziałek :-) Oczywiście, jeżeli rozwiązania nie bedzie do tego czasu.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Stella Widomska 10:33 18-09-2017
    Wszystkich zainteresowanych konkursem odsyłam do regulaminu: https://filmowelatozorange.pl/Regulamin_Konkursu_MojeFilmoweLato_2017.pdf Zgodnie z jego zapisami nagroda główna jest przyznawana co tydzień, jednak nazwisko zwycięzcy jest publikowane na stronie dopiero po odebraniu przez niego nagrody. Dziś na stronie pojawią się nazwiska pierwszych czterech zwycięzców.
    Odpowiedz

Sieć

Konkurs – rok po Światowych Dniach Młodzieży 2016 (34)

Piotr Domański

8 sierpnia 2017

Konkurs – rok po Światowych Dniach Młodzieży 2016
34

Światowe Dni Młodzieży skończyły się nieco ponad rok temu. Dokładnie rok i pięć dni temu Wojtek wrzucił na blog tekst o bardzo jednoznacznym tytule: „Nie było Armagedonu, tylko telekomunikacyjny sukces

Było to olbrzymie wydarzenie, do którego wiele instytucji, firm i organizacji przygotowywało się przez wiele miesięcy. Orange Polska, jako partner strategiczny i technologiczny należał do tej grupy. O przygotowaniach i pracach przed samym wydarzeniem pisałem w dwóch tekstach – pierwszym o elementach zakopanych w ziemi, drugim o tych, które widać na jej powierzchni. Także Marta przygotowała fajny materiał wideo o przygotowaniach. Jest poniżej:

Kraków w trakcie Światowych Dniach Młodzieży

W końcu rozpoczęło się samo wydarzenie. Wiem, że byliście na nim także Wy – choćby pablo_ck, który dzielnie pomagał uczestnikom Światowych Dni Młodzieży, gdy potrzebna była pomoc lekarska. Ja na Światowych Dniach Młodzieży 2016 byłem tylko jeden dzień, ale przyznaję, że także udzieliła mi się atmosfera, która panowała w Krakowie w tych dniach. Było pięknie, kolorowo i radośnie. Niezwykli ludzie, niezgłębione pokłady życzliwości i dobroci.

Przyznaję też, że nie udało się całej tej atmosfery zamknąć w obrazie. Ale próbowałem, przygotowując relację, która trafiła na bloga. Cieszę się, że dostałem tą okazję.

Za ŚDM stał ogrom pracy!

Za tym sukcesem stała olbrzymia rzesza ciężko pracujących i rozwiązujących najróżniejsze problemy ludzi. To ich zasługa, że wszystko dobrze się skończyło.Trzeba pamiętać, że nawet dla pielgrzymów, uczestniczących w Światowych Dniach Młodzieży, smartfon był czymś oczywistym. Poniżej małe podsumowanie, które jednak nie oddaje w pełni sytuacji.

Grafika - podsumowanie wkładu Orange Polska w Światowych Dniach Młodzieży 2016

Przywołuję to wszystko nie bez powodu. Jak pewnie wiecie w Orange staramy się, by nic się nie marnowało – faktury wysyłamy mailem, zbieramy na festiwalach zużyte telefony, a także dbamy, by odnawiać urządzenia, które wcześniej spędzały czas w Waszych domach, służąc Wam do korzystania z internetu. Nic dziwnego, że banery, które przygotowaliśmy na Światowe Dni Młodzieży przerobiliśmy później, zgodnie z tradycją na…torby. Do 10 osób, które odpowiedzą na pytanie o ile mobilnych stacji bazowych rozstawionych było na Brzegach, a ile na Błoniach, trafi po jednej sztuce. Czas na odpowiedzi krótki – czwartku do godziny 12:00. Odpowiedzi oczywiście w komentarzach poniżej, liczy się kolejność zgłoszeń 😉

O te 😉

Torby z banerów przygotowanych na potrzeby Światowych Dni Młodzieży 2016

 

Zatem powodzenia 😉

Udostępnij: Konkurs – rok po Światowych Dniach Młodzieży 2016
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 16:45 08-08-2017
    Sygnał komórkowy zapewniało 10 masztów, które były czasowo umieszczone na Brzegach oraz 2, które stanęły na Błoniach.
    Odpowiedz
  • komentarz
    TomaszRog 16:55 08-08-2017
    Było 12 dodatkowych stacji - 2 Błonie - 10 Brzegi
    Odpowiedz
    • komentarz
      TomaszRog 17:00 08-08-2017
      A dokładnie sieć Orange postawiła 3 swoje w Brzegach
      Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 17:41 08-08-2017
    Okropne te torby :D
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:09 08-08-2017
      A gdy podmieniłem zdjęcia?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jola 17:49 08-08-2017
    Było 12 dodatkowych stacji: 2 na Błoniach i 10 Brzegi
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ziemowy 18:14 08-08-2017
    12 stacji - 2 Błonie i 10 Brzegi
    Odpowiedz
  • komentarz
    pabloki 18:22 08-08-2017
    Piotrze czy wiadomo juz co powoduje niemożność przeniesienia numeru do orange free gdy klient kiedyś był już klientem orange i nie ma zadłużenia? System orange rozkłada sie przy 97% wniosku.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 18:50 08-08-2017
      Pracujemy nad tym. Nieco pomogłoby nam, gdybyś przesłał swój numer telefonu na mojego maila piotr.domanski2@orange.com.
      Odpowiedz
      • komentarz
        pabloki 21:43 08-08-2017
        Piotrze ale ja nie mam numeru w orange. Pracownik proponował wprowadzić go jakoś recznie ale to wyszło by na to jak przenosiny przez internet tylko ze miałbym wrócić do salonu. Wysłałem . Ale to jest numer który nie jest w telefonie.
        Odpowiedz
      • komentarz
        pabloki 22:02 08-08-2017
        Piotr, to musi być jakaś niespójność w systemach orange bo wniosek nie może wyjść z orange - brak możliwości zakończenia wniosku. Jak widze nie jestem sam w tej sytuacji .
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 08:20 10-08-2017
          Jakby to powiedzieć - ludzie, którzy zajmują się tematem, poprosili, bym poprosił się o numer. Najwyraźniej może im się przydać ;-)
          Odpowiedz
    • komentarz
      Snajpiq 19:46 08-08-2017
      Mam podobny problem. Nie mogę przenieść numeru z abonamentu w Play do Orange Free na kartę, ani w salonie, ani online. Podobno jak przejdę w Play na kartę to wtedy będę mógł.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotrek Domański 20:18 08-08-2017
        Podobna odpowiedź - wyślij maila, podaj numer telefonu, opisz sytuacje, będziemy naprawiać :-)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Rogi 18:41 08-08-2017
    2 na Błoniach i 10 w Brzegach.
    Odpowiedz
  • komentarz
    adlugi 19:25 08-08-2017
    2 na Błoniach i 10 w Brzegach :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 19:26 08-08-2017
    Brzegi - 10 stacji mobilnych, Błonia(e) 2 stacje mobilne
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kubix 19:45 08-08-2017
    10 stacji na Brzegach oraz 2 na Błoniach
    Odpowiedz
  • komentarz
    KMOTALA 20:52 08-08-2017
    2 na Błoniach i 10 w Brzegach.
    Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 21:03 08-08-2017
    Wiem ile było, ale nie napiszę, bo pójdzie to łańcuszkiem ;) Ps. Za taką akcję muszę pochwalić orange!!! Choć ostatnio nadepnęliście mi na odcisk i to nie jeden, więc pozostanę z wami, aż przegniecie na całego ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Żółty 21:40 08-08-2017
    Razem 12 stacji mobilnych - 10 na Brzegach i 2 na Błoniach
    Odpowiedz
  • komentarz
    MartinPL 21:52 08-08-2017
    Na Brzegach - 10 stacji mobilnych, Błoniach 2 stacje mobilne
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 07:36 09-08-2017
    Świetne torby, szkoda że nie zdążyłem :-( Było 10 masztów w Brzegach i jeszcze 2 na Błoniach.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Sycylia 14:04 09-08-2017
    Było 12. 2 na Błoniach, 10 na Brzegach.
    Odpowiedz
  • komentarz
    k0tia 16:49 09-08-2017
    W sumie było 12 dodatkowych stacji, w tym 2 ma Błoniach i 10 na Brzegach.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Piotr Domański 08:23 10-08-2017
    Cześć, Prośba do pablo_ck, TomaszRog, Jola, Ziemowy, Rogi, odlugi, mike278, Kubix, KMOTALA i Żółty o przesłanie adresów pocztowych na mój adres mailowy piotr.domanski2@orange.com, bym mógł Wam wysłać nagrody ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Rogi 20:02 10-08-2017
      Wysłałem dane. To ja Piotr R. z Wro :) Czym będziesz to wysyłać?
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 10:00 11-08-2017
        Dostałem (choć wpadł w spam). Będziemy słać kurierem.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Tomaszrog 23:36 11-08-2017
          Swoj wyslalem wczoraj
          Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 07:47 11-08-2017
      Moich danych nie macie ;p??
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 09:17 11-08-2017
        A wiesz że też mnie to kiedyś zastanawiało? Ale wyjaśnienie jest proste, maile są kasowane a pamięci nie ma co obarczac. ? :-P
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 09:39 11-08-2017
          Panowie, przecież zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych nie możemy Waszych danych przetwarzać i przechowywać bez Waszej wyraźnej zgody. Nie mamy także zgłoszonej do GIODO bazy, w którą można by Was wpisać. Więc danych nie przechowujemy ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 12:11 11-08-2017
            Hehe ;) A jednak torba dotarła ;) Dziękuję :) Miła pamiątka z ŚDM :)
            Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 10:09 11-08-2017
        A jakbyś się przedwczoraj przeprowadził pod nowy adres? :-P
        Odpowiedz

Inne

Konkurs HTC U 11- mamy zwycięzcę! (14)

Piotr Domański

8 sierpnia 2017

Konkurs HTC U 11- mamy zwycięzcę!
14

Wyszło na to, że stałem się sekretarzem całego konkursu, a więc zgodnie ze wszystkimi prawidłami mi przypadło ogłoszenie zwycięzcy, wybranego głosami jury. Przyznaję – obejrzałem prace konkursowe i doceniam zaangażowanie, pomysłowość i pracę włożoną w wideo. Gratulacje dla całej trójki.

Nie zmienia to jednak faktu, że zwycięzca naszego konkursu z HTC U11 w roli głownej. W skondensowanej formie udało mu się odpowiedzieć na wszystkie zadania konkursowe, zrobić to z polotem i fantazją. Jury najwyżej oceniło właśnie kreatywność i wartość merytoryczną.

Z mojej strony jestem pod wrażeniem gadżetów, wykorzystanych w nagraniu. Jest to zresztą jedna z najbardziej docenianych przez widzów element nagrania. W końcu tworzący wideo, musi się wcześniej zastanowić nad tym, jakie gadżety powinny trafić do materiału, w którym momencie je zastosowań, a następnie dotrzeć z nimi na plan, a w niektórych przypadkach nawet je kupić. To wymaga dużo większego zaangażowania w nagranie, niż ustawienie kamery i mikrofonu.

Ok, koniec dygresji.

Zadania nie były proste – skupiały się na funkcji, która wyróżnia U11, czyli Edge Sens. W telegraficznym skrócie, dzięki niej możemy sterować telefonem ściskając jego ramkę. Moim zdaniem najlepiej pokazać to właśnie na teście. A nawet wideo teście 😉 Jak się to sprawdza? Czy ma jest funkcjonalne?

Zobaczcie sami wideo zwycięzcy naszego konkursu!

Mateusz pokazał zdaniem jurorów (i moim skromnym też) klasę. Wielkie brawa!

A sam HTC U11? Na filmie można zobaczyć, że to kawał fajnego telefonu. Piękny design, szkło odbijające światło pod każdym kątem, najlepszy aparat wśród smartfonów wg DxOMark, słuchawki z Aktywną Redukcją Szumów i sporo możliwości dzięki Edge Sens. Telefon jest oczywiście dostępny w Orange – jeżeli wideo naszego zwycięzcy Was zainteresowały więcej o HTC U11 dowiecie się tutaj.

Udostępnij: Konkurs HTC U 11- mamy zwycięzcę!
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Piotr Domański 14:16 09-08-2017
    O już działają komentarze! Przepraszam, moja wina. Dzięki pablo_ck za sygnał.
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 17:34 09-08-2017
    Jak działają to pierwszy pogratuluję.
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 18:53 09-08-2017
    Gratulacje :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:22 09-08-2017
    Również wielkie gratulacje dla kolegi. Dobrze obstawiałem zwycięzce. Życzymy udanego użytkowania HTC U11 :) Mnie zaskoczyła w tym aparacie jakość zdjęć, jest mega super :) Fajnie że przez te dni mogłem upamiętnić wiele fajnych rodzinnych chwil :) Szkoda że się nie udało, bo "walka" z doświadczonym kolegą, to jak walka mrówki że słoniem, ale jeszcze raz brawa dla kolegi za super pomysł, montaż i jakość filmu, pełen profesjonalizm :) Pozdrawiam.
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 10:53 10-08-2017
      To było nas 2ch z poprawnie wytypowanym faworytem. :) Ale ja Ci powiem że fotki pal diabli, mój złomik robi porównywalne mam wrażenie. Ale dźwięk w tym U11 to poezja, procesor,kodeki, jakość, słuchawki GENIALNE! Miałem bardzo mało czasu ale to mi się udało przetestować. KLASA!
      Odpowiedz
  • komentarz
    robert 11:44 10-08-2017
    Gratulacje, fajny film. A czy można zobaczyć co nakręcili konkurenci?
    Odpowiedz
    • komentarz
      mike278 11:52 10-08-2017
      Uwierz mi, nie chcesz tego. Ja jestem zadowolony że tego nie upubliczniono.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 11:59 10-08-2017
        Jeżeli obaj z Pawłem zgadzamy się bezapelacyjnie z werdyktem jury, bez zgrzytów, ansy, aluzji jak zwał tak zwał to o czymś świadczy prawda?
        Odpowiedz
        • komentarz
          robert 13:49 10-08-2017
          To może chociaż jeden film zmontowany z najlepszych fragmentów obydwu prac? ;-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 16:17 10-08-2017
            Przeszukaj dobrze YT :) Pozdrawiam.
            Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz 11:36 12-08-2017
    Dziękuję bardzo. Szczerze powiedziawszy zadania w II etapie długo spędzały mi sen z powiek, ale ostatecznie nie wyszło najgorzej :). Co do telefonu - po prostu rewelacja.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Sebek 18:43 14-08-2017
    Panie Wojtku nie na temat ale jestem ciekawy... Kończycie współpracę z z Multikinem i środami z orange... Czy wracacie do współpracy z Cinema City czy całkiem rezygnujecie z tej promocji? :(
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 20:30 16-08-2017
      Myślę że jeśli to prawda to będzie to kolejny krok w pozyskiwaniu oszczędności - "darmowy" roaming jednak kosztuje i trzeba gdzieś te 50 milionów zaoszczędzić :/ Ale cóż......można było się tego spodziewać.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Sebek 18:19 18-08-2017
        W Multikinie do końca sierpnia środy z Orange czyli jeszcze tylko 2 środy...
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej