Sieć

Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
05 listopada 2020
Przebadaliśmy sieć #1 i konkurencję. Jest dobrze, pracujemy dalej.

Od 15 lat grupa Orange robi badanie jakości usług telefonii komórkowej. Chodzi o to, aby wiedzieć w jakim miejscu jesteśmy i jak wypadamy w porównaniu z konkurencją. Realizuje je dla nas niezależna firma, wybrana w przetargu: Systemics - PAB.

W Polsce na tapetę zostały wzięte usługi operatorów: Play, Plus, Orange i T-Mobile. Badania przeprowadzono w sierpniu i wrześniu 2020 roku. Na podstawie zrobionych pomiarów i szczegółowej analizy planujemy teraz działania poprawiające funkcjonowanie naszej sieci. Jeśli interesują Was wyniki dla Polski znajdziecie je tutaj.

W skrócie badania potwierdzają to, czego dowiadujecie się z rankingów Speedtest.pl, RF Benchmark czy innych testów. Orange wypada bardzo dobrze na tle konkurencji, zarówno w jakości połączeń głosowych, jak i transferu danych. Jesteśmy minimalnie lepsi od T-Mobile, z którym współdzielimy sieć w ramach NetWorks! i dlatego taka „bliskość” była do przewidzenia. Natomiast Plus i Play wypadają o wiele gorzej.

Bycie siecią #1 to wynik nieustannych inwestycji w rozwój sieci mobilnej i światłowodowej. Bez nich lawinowo rosnący transfer zatkałby nas w kilka lat. Do tego dochodzą działania mniej spektakularne, ale dające różnicę. Mam na myśli: refarming, agregację pasm, lepszą parametryzację sieci radiowej i szkieletowej, efektywniejsze przydzielanie użytkownikom zasobów, wdrożenie najnowszych funkcjonalności sieciowych oraz oprogramowania we współpracy z dostawcami sprzętu, wreszcie użycie kodeka EVS, który pozwilił na poprawienie jakości usługi głosowej.

 Przed nami kolejne inwestycje, w tym budowa sieci 5G i dalsza rozbudowa światłowodów. Pracujemy dalej!

 

Komentarze

Obserwator
Obserwator 17:08 05-11-2020

* EVS i WiFi Calling w Orange na najmniejszej liczbie smartfonów (vs TM i P4).
* Brak SMS/MMS w Wi-Fi Calling (w TM i P4 jest).
* Problemy z EVS (a nawet ze zwykłym HDV) we Flex, jeśli używa się dodatkowych kart SIM itp. bajerów.
* Brak Wi-Fi Calling w prepaid za granicą…

Odpowiedz
Ron
Ron 17:21 05-11-2020

Podoba mi się, że nie tylko DATA i DATA, a także nacisk na jakość usług głosowych. Dzięki 😉

Odpowiedz
Tomek Sawicki
Tomek Sawicki 18:25 05-11-2020

Witam Panie Wojtku,

Jako wieloletni, zadowolony użytkownik Państwa sieci (jako klient biznesowy zarówno w segmencie MŚP podmiotów jaki i segmencie korporacji) gratuluję powyższego wyniku. Niestety, jak to w życiu bywa, musi pojawić się nieco goryczy. Od dobrych kilku miesięcy (rzekłbym 2 kwartałów tego roku) zarówno ja jak i wielu naszych pracowników obserwujemy wstrzymanie uruchamiania sygnału z nowych stacji TMobile. Dla jasności nie mówię tu o stacjach na schroniskach w Tatrach czy Bieszczadach (stacje TMobile, poza N), a o lokalizacjach zarówno w bardziej przystępnym terenie jak i miastach (nazwijmy to stacje MNET z wykazów UKE). Przykładem takiej stacji, w której zasięgu znajduje się siedziba naszej firmy to Białystok, ul. Plażowa (ID stacji N 24208) – od kilku miesięcy emitowany jest z niej sygnał TMobile, zaś Orange brak. Sygnał Orange w okolicy jest bardzo słaby (indoor na granicy utraty), co wskazuje na dostosowanie pozostałych stacji z sąsiedztwa do uruchomienia tej lokalizacji. To jednak ciagle nie ma miejsca, przez co korzystanie z posiadanego internetu biurowego jest niemożliwe. Opiekun biznesowy naszej firmy jest także bezsilny, nie ma w tej kwestii nic do powiedzenia. Jak Pan się domyśla trudno jest korzystać z Państwa sieci, nawet pomimo posiadanej, bardzo dobrej oferty. Pomimo kończących się właśnie umów nie zależy nam na zmianie operatora, jeżeli jednak nic się w kwestii uruchamiania sygnału z nowych lokalizacji TMobile nie zmieni nawet najlepsze wyniki dotyczące jakości nic nie pomogą – bez zasięgu i odpowiedniej jakości transferu trudno jest z takiej sieci korzystać. Dodam, że nie jest to odosobniony przypadek – mam też inne przykłady takich stacji zarówno z woj podlaskiego, lubelskiego, podkarpackiego czy wielkopolskiego (gdzie także korzystamy z Państwa sieci) wiec nie jest to indywidualny przypadek, a raczej odgórny trend. Proszę o komentarz i odpowiedź w tej sprawie – jeżeli nie chce Pan rozmawiać o tym na forum mogę skontaktować się poza forum (prośba o wskazanie adresu/telefonu do kontaktu). Pozdrawiam

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 20:21 05-11-2020

Tak trzymać. Orange od 18 lat jest dla mnie numerem 1. W tym roku mogę śmiało powiedzieć że jestem dorosły w Orange. Od 18 lat ta sama karta sim. Ciekawe ile jest aktywnych kart sim z takim stażem 😉

Odpowiedz
    emitelek
    emitelek 17:55 06-11-2020

    A jak sprawdzić ile lat jest się z danym numerem od początku w danej sieci? Czyt. orange 😉

    Odpowiedz
juzew
juzew 13:42 06-11-2020

HD Voice + czyli EVS nie działa w Orange na starszych flagowcach Samsunga, np. Galaxy S7 lub S8. U obydwu różówo-fioletowych konkurentów EVS na tych modelach działa.
Że nie wspomnę o starszych modelach iPhone, na których Orange ten kodek również blokuje w przeciwieństwie do konkurencji.
We Flexie EVS nie działa przy połączeniach wychodzących na numery, które kiedyś zostały przeniesione do Orange od innych operatorów. Problem zgłaszany od dawna do obsługi Flex, żadnych rezultatów, brak poprawy.
Zatem chwalenie się, że jesteście najlepsi w jakości połączeń głosowych jest co najmniej dyskusyjne.

Odpowiedz
PAWEŁ
PAWEŁ 15:15 06-11-2020

U mnie od wielu lat zasięg jest kiepski, i nic z tym nie robicie. Podnieście moc nadajników, to może co pomoże.

Odpowiedz
My-mobile.pl
My-mobile.pl 23:02 06-11-2020

Ostatnio tez Orange wygral My mobile RANKING ;o)

Odpowiedz
michal
michal 21:08 09-11-2020

Ale następnym razem to wybierajcie urządzenia, które wspierają to samo. Xperia XZ2 wspiera agregację 4 pasm tylko w Orange u reszty idzie max 3CA 😉

Odpowiedz
Riki
Riki 21:46 21-12-2020

Widzę że orange ma skuteczną cenzurę,bo usuwa moje wpisy o braku zasięgu.

Odpowiedz
Jarociniak93
Jarociniak93 21:33 29-12-2020

Czy wy jako Orange ( jestem użytkownikiem nju mobile) jesteście przygotowani na Sylwestra i wzmożony ruch w tę gorącą noc?:) żeby nie było że „sieć zajęta”:)

Odpowiedz
użytkownik gsm
użytkownik gsm 20:53 17-01-2021

Witam. Prawie dwa lata temu pisałem na blogu informacje do p.Piotra Domańskiego. Do dzisiaj nie otrzymałem odpowiedzi. Może Panowie i Panie z działu rozbudowy sieci mogliby pomóc?

W m.Wąsosz, powiat Grajewo, woj. podlaskie brak zasięgu orange. Działa tam od roku maszt Play. Może Orange dostawi swoje anteny na maszcie Playa? Do nadajnika Orange w Szczuczynie jest za daleko,poza tym Wąsosz leży w dole i to uniemożliwia dobry sygnał sieci. Prosimy o wzięcie tej liczącej 1500 osób miejscowości pod uwagę przy rozbudowie sieci, bo odkąd istnieje sieć Orange (a wcześniej IDEA), gdzieniegdzie tylko można „złapać” jedną kreskę na zewnątrz budynków, ciągle zrywa rozmowy, albo się nie da połączyć.

Odpowiedz

Oferta

Listopadowe nowości w Orange VOD

Beata Giska Beata Giska
03 listopada 2020
Listopadowe nowości w Orange VOD

Doskonałe animacje, przezabawne komedie i wciągające filmy sensacyjne czekają na Was w listopadzie w nowościach Orange VOD - usłudze na dekoderach Telewizji Orange i w aplikacji Orange TV Go. Obejrzyjcie takie hity, jak: „Scooby-Doo!”, „Turu. W pogoni za sławą”, „#tuiteraz”, „Nieobliczalny” czy „Polowanie”.

 

4 listopada polecamy thriller science-fiction pt.: „Viwarium”, w którym zagrali Jesse Eisenberg i Imogen Poots. To historia młodej pary, która po raz pierwszy chce zamieszkać razem. Pośrednik nieruchomości znajduje dla nich „idealny dom, na idealnym osiedlu”. Sęk w tym, że z tego osiedla nie można się wydostać. Gdzie tak naprawdę trafili zakochani?

6 listopada czeka na Was szalona przygoda w hicie „Czworo dzieci i coś”. To uroczy film familijny o potędze miłości, prawdziwej przyjaźni oraz o zrzędliwym i upartym magicznym stworzeniu - Piaskoludku. Pamiętajcie, że Wasze marzenia naprawdę mogą się spełnić, ale potem… może nie być już odwrotu.

Chociaż pies Scooby-Doo skończył już 50 lat, to wciąż bawi nowe pokolenia widzów na całym świecie. Jeśli chcecie się dowiedzieć, jak wiecznie głodny czworonóg zaprzyjaźnił się z Kudłatym i kiedy poznał Velmę, Freda oraz Daphne, to już 13 listopada obejrzyjcie kinowy megahit pt.: „Scooby-Doo!”. A jesteście klientami Telewizji Orange i macie Dekoder Premium 4K (ICU 100) lub Dekoder 4K (IWU 200), to ten film możecie zobaczyć także w jakości 4K.

13 listopada polecamy dramat „Czekając na barbarzyńców”, ekranizację powieści laureata literackiej nagrody Nobla Johna Maxwella Coetzee. W filmie wystąpiły takie gwiazdy, jak Johnny Depp oraz Robert Pattinson. To zaskakująca i skłaniająca do refleksji opowieść o sile władzy, chęci wolności i przerażających skutkach błędnych decyzji.

Także 13 listopada obejrzyjcie zwariowaną i pełną niesamowitych przygód animację pt.: „Wiking i magiczny miecz”. To historia o młodym synu wodza Wikingów, który przekona się, że nie musi być wielki jak niedźwiedź i mieć bicepsów ze stali, żeby zostać prawdziwym bohaterem.

Telewizja Orange nowe filmy

19 listopada w naszej ofercie nowości Orange VOD znajdziecie przezabawną komedię pt.: „#tuiteraz”. Francuski szef kuchni poznaje w sieci piękną Koreankę Soo i zauroczony, postanawia odwiedzić swoją wybrankę w realnym świecie. Po przyjeździe do Seulu okazuje się jednak, że rzeczywistość jest inna, niż mu się wydawało.

20 listopada polecamy rewelacyjny film akcji pt.: „Nieobliczalny”, w którym główną rolę zagrał zdobywca Oscara Russell Crowe. To historia człowieka, który czuje się skrzywdzony, wyrzucony poza nawias społeczeństwa. Przepełnia go ból i gniew. Wystarczy iskra, aby zgotował innym prawdziwe piekło. Czy ktoś zdoła go powstrzymać?

20 listopada obejrzyjcie roztańczoną i rozśpiewaną animację pt.: „Turu. W pogoni za sławą”. Jest to opowieść o młodej kwoce, która ze względu na swój odmienny wygląd i to, że nie potrafi składać jajek, jest obiektem żartów całego kurnika. Jednak Turu nie zamierza załamywać skrzydeł. Wkrótce udowadnia pierzastym mądralom, że jej „inność” to powoda do dumy. Kurka staje się wielką gwiazdą estrady!

26 listopada w Orange VOD znajdziecie kolejną nowość - wciągający thriller pt.: „Polowanie”. W filmie wystąpiła m.in. Hilary Swank. To historia dwunastu obcych sobie ludzi, którzy budzą się na polanie i nie wiedzą, skąd się tam wzięli i w jakim celu. Wkrótce okazuje się, że aby przeżyć, muszą wziąć udział w brutalnej grze. Zaczyna się czas na… polowanie.

A Wy na jakie nowości w Orange VOD będziecie polować?

Dla tych widzów, którzy nie zdążyli obejrzeć październikowych premier - polecamy sprawdzić je tutaj.

Poza nowościami, w listopadzie dalej rusza akcja filmy za 1 zł. Warto skorzystać i śledzić dalej naszego bloga, w poszukiwaniu wyjątkowych promocji.

[KGVID]https://biuroprasowe.orange.pl/wp-content/uploads/2020/11/2wersja-VOD-30102020.mp4[/KGVID]

Komentarze

Jackson
Jackson 23:26 30-06-2025

Witam. Wiadomo kiedy odpalcie pasmo C na nadajniku T-Mobile (26002) ID: 56521
Starachowice, Batalionów Chłopskich 6? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:59 02-07-2025

    Na ten moment nie ma konkretnego terminu, który mogłabym podać.

    Odpowiedz
pisz
pisz 10:39 01-07-2025

do temobile

Odpowiedz
Jackson
Jackson 12:07 01-07-2025

Chyba Orange i Tmobile ma współpracę w ramach Networks! Nadajnik nadaje wszystkie pasma w Orange bez pasma C 5 g a nadajniki wiszą na stacji.

Odpowiedz
N
N 18:48 01-07-2025

Pani Kingo, te stacje nie istnieją, skąd wy macie informacje o tych TEMPach? Coś nie tak. Wicie, Jarosławiec, Szrutowo stacji mobilnych brak. Sprawdźcie to bo poszedł fake.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:09 02-07-2025

    Absolutnie żaden fake! Część stacji już działa. Te która Pan/Pani wymieniła rzeczywiście jeszcze nie. Stacje będą uruchamiane sukcesywnie. Pozdrawiam!

    Odpowiedz
N
N 15:43 02-07-2025

Aaa no to Pani Kingo, taka sytuacja zmienia zupełnie postać rzeczy, napisaliście że „są” więc no nie jest to zgodne z prawdą, bo ich nie ma 🙂 nie chcę być czepialski ale dla wielu osób które już od początku wakacji wypoczywają w tych miejscach jest to diametralna różnica. Lepiej napisać „są lub w ciągu najbliższych dni się pojawią”
Warto przypomnieć, że z racji pięknej pogody nad morzem miejscami już są tłumy 😎 Trzymam zatem kciuki żeby wszystkie z tych stacji maksymalnie do połowy lipca rzeczywiście się pojawiły. Przy okazji zapytam co że stacją TEMP w miejscowości Bobolin koło Darłowa, jest ona tam wyjątkowo potrzebna bo bez niej po prostu nie ma tam zasięgu w części miejscowości tej najbardziej turystycznej. Czy ta stacja podobnie jak od 3 sezonów w tym też się pojawi? Dziękuję za odpowiedź 🙂

Odpowiedz
Tomek
Tomek 11:42 05-07-2025

Czy wszystkie stacje mobilne są podłączone radioliniami czy są wyjątki gdzie mobilna stacja podłączona jest światłowodem? Jeśli tak to gdzie? 🙂

Odpowiedz
Kamil
Kamil 21:50 05-07-2025

Kiedy zostanie uruchomiona stacja 96317 (Nieznany Bór)?

Odpowiedz
A.
A. 12:51 06-07-2025

Witam. Wiadomo kiedy na stacji ID: 1606 Skawina, ul. Żwirki i Wigury 17 zostanie uruchomione 5G n78? Anteny z c-bandem są zainstalowane tam, a dalej nie leci z nich sygnał prawdziwego 5G. Oraz można prosić o informację, jakie pasma z tej stacji działają? I jeszcze dwa pytania. ID: 11521 Chełm, ul. J.Kochanowskiego 36 i ID: 805 Pasłęk, pl. św. Wojciecha 11A – czy w dalszym ciągu modernizacja tych stacji przypada na 3 kwartał?

Odpowiedz
stachu_b57
stachu_b57 22:22 15-07-2025

Witam, czy są plany uruchomienia GSM i LTE na schroniskach w TPN (Ornak i dolina pięciu stawów)?
Wasz partner w ramach NetWorks (T-mobile) ma tam swoje stacje i szkoda że Orange tam nie ma zasięgu

Odpowiedz
Just
Just 09:07 20-07-2025

Nie ma planów, bo orange w networks to złotówa przebrzydła i gdyby nie inwestycje wywierane presją T-Mobile na które orange wchodzi „na gotowe” to jeszcze w wielu miejscach OPL nie mieliby zasięgu. W Tatrach są stacje z dosyłem sat a to są koszty duże I orange standardowo nie ma chęci ich ponosić.

Odpowiedz
BORAX
BORAX 20:41 22-07-2025

W Krynicy Morskiej stacja tymczasowa „przy plaży” jest podłączona światłowodem

Odpowiedz
Ryszard
Ryszard 20:57 25-07-2025

Pani Kingo, korzystam z sieci NJU, o ile wiem korzysta ona z przekaźników ORANGE.
Proszę o informację czy wiadomo decydentom tej sieci o tym że w rejonie Borzęcino, 10 km od Słupska jest wielka dziura, która uniemożliwia korzystanie z sieci NJU. Czy powinienem zmienić na PLUS, ci którzy korzystają z tej sieci nie mają kłopotu z łączności i internetu.
pozdrawiam

Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Cyfrowe pomaganie. Rozmowa z Jakubem Wygnańskim

Monika Kulik Monika Kulik
03 listopada 2020
Cyfrowe pomaganie. Rozmowa z Jakubem Wygnańskim

Badania, które przeprowadziliśmy w czerwcu pokazały, że w trakcie pandemii COVID-19 blisko 60% Polaków zdeklarowało, że zaangażowało się w pomoc osobom potrzebującym wsparcia. Najczęściej przekazywaliśmy środki materialne, w tym finansowe, a prawie 41% z nas aktywnie wzięło udział w akcjach pomocowych, ofiarując swój czas i umiejętności innym - szyjąc maseczki, robiąc zakupy seniorom i gotując posiłki medykom. Ponad połowa badanych uświadomiła sobie, że tylko pomagając sobie wzajemnie, możemy łatwiej żyć. Aż 56,3% z nas pod wpływem doświadczeń związanych z epidemią zdało sobie sprawę, jak cenne jest pomaganie i jak dzięki wzajemnemu wsparciu można łatwiej radzić sobie w trudnych czasach. Przyspieszona cyfryzacja, którą zawdzięczamy aktualnej sytuacji zmieniała także nasze podejście do pomagania. Częściej do działania wykorzystywaliśmy technologie – podczas pandemii robił to co piąty badany.

Nowe technologię mogą nam więc pomagać w pomaganiu, ale mogą też ukrywać naszą bezczynność i znieczulać, gdy nasza społeczna solidarność ogranicza się do wstawienia komentarza czy szerowanie na FB.  Technologia sprawia wprawdzie, że od emocji i decyzji o pomaganiu do realnego działania dzielą nas obecnie sekundy, a mimo to nadal wiele osób zatrzymują się na pierwszym „kliku” i nie idzie dalej. A jeśli już zdarzy nam się pomagać – to raczej jest to impuls, a nie stała pomoc.

Czy nasze powszechna mobilizacja może przerodzić się w stały solidaryzm, czy wystarczy nam siły na dłuższy dystans a nie tylko na sprint? Czy brak zaufania i kapitału społecznego nie przeszkodzi nam po raz kolejny w budowaniu systemu wzajemnej pomocy. Czy raczej czeka nas kolejna fala solidarności społecznej i jaką rolę mogą tu pełnić małe społeczności? I jak w pomaganiu można wykorzystać nowe technologie – na przykład aplikację 4bells przeznaczoną do koordynowania pracy wolontariuszy?

Na te i inne pytania w rozmowie z Pawłem Oksanowiczem odpowiada Jakub Wygnański - socjolog, prezes Pracowni Badań i Innowacji Społecznych "Stocznia".

Zapraszamy!

To czwarta rozmowa z cyklu „Nowa cyfrowość” pod patronatem Orange Polska w ramach projektu Nienieodpowiedzialni.pl. Z naszymi gośćmi rozmawiamy o tym, jak wygląda nowa rzeczywistość cyfrowa, czego nauczyliśmy się podczas pandemii, a co nadal jest dla nas wyzwaniem nie tylko w wirtualnym świecie.

Zobacz wcześniejsze rozmowy z:

- Alkiem Trakowskim socjologiem, prezesem zarządu Centrum Cyfrowego.

- Marzeną Rudnicką, założycielką oraz prezeską Krajowego Instytutu Gospodarki Senioralnej.

Jackiem Królikowskim, pedagogiem i prezesem Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.

Komentarze

Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.