;

Innowacje

Przepis na start-up: relacja ze Startup Grind Warsaw (0)

Marta Krajewska

12 grudnia 2014

Przepis na start-up: relacja ze Startup Grind Warsaw
0

Wczoraj (11.12) w Miasteczku Orange odbyło się zapowiadane spotkanie społeczności Startup Grind. Tematem przewodnim była branża digital media i digital publishing, ale dyskusja wyszła znacznie szerzej: zahaczyła o start-up’y, znaczenie innowacji dla korporacji i  sposób na przebicie się swoim biznesem.

Poznań – Paryż – Tokio – Chile

da562c2fb9f42358d1179912ede06ee9118Pierwszym rozmówcą był Michał Majewski,  laureat pierwszej edycji Orange Fab, twórca kreatora magazynów on-line PublishSoSimply. Michał opowiedział o swoich początkach i pomyśle na start-up: – Prowadziłem w Poznaniu własną agencję PR. Mieliśmy bardzo różnych klientów, ale w pewnym momencie okazało się, że wszyscy potrzebują  dedykowanego narzędzia do prezentowania kontentu w fajnej, przystępnej formie. Tak powstał PublishSoSimply.

Od stworzenia cyfrowego kreatora minęło dwa lata – dzisiaj PSS ma użytkowników na każdym kontynencie, a Michał nie zmniejsza tempa – po udanych prezentacjach dla laureatów Orange Fab w Paryżu i Tokio, w przyszłym roku wyjeżdża do Chile na zaproszenie Start – Up Chile, gdzie będzie rozwijał swój produkt.  Jakie korzyści dał mu udział w Orange Fab?

– Od przyszłego PSS będzie można kupić w „chmurze dla firm”,  to już dużo. Ale ważna jest także renoma wynikająca ze współpracy z międzynarodową korporacją. To bardzo pomaga w dalszych kontaktach biznesowych.

Networkowanie w Dolinie Krzemowej

Drugi rozmówca, Piotr Wilam, inwestor, współzałożyciel Onetu, anioł biznesu opowiadał o współpracy z innym start-up’em z dziedziny Digital Publishingu, PressPadem.

051acec1721f40c486db733736668eef030– Postanowiliśmy, że miejscem, w którym będziemy się uczyć i rozwijać będzie Dolina Krzemowa. Zdecydowały o tym dwa czynniki: merytoryczność („nieważne co masz na sobie, ważne co masz do powiedzenia”), ale przede wszystkim powszechna kultura networkowania: otwartość na rozmowę,  jasny przekaz, szybki feedback i kontakt do osoby, która może pomóc  – powiedział Piotr Wilam.

– To wynika z powszechnej w Dolinie Krzemowej tzw. ‘pay it forward culture’ – pomogę Ci, bo mogę, bo ktoś kiedyś pomógł mnie, albo pomoże mi w przyszłości. Takie podejście procentuje – dodał.

Jak ocenia tą inwestycję z perspektywy czasu? – To była słuszna decyzja. Przejście przez mentoring w Dolinie Krzemowej było lekcją , która zmieniła Pawła (Nowaka, założyciela PressPad – przyp. red.) jako przedsiębiorcę – dała mu globalną perspektywę rozwoju biznesu.

Jakie cechy musi mieć start-up, żeby zdobyć inwestora? – Start-up musi dawać rozwiązanie konkretnego problemu odbiorców. Tylko wtedy ma szansę powodzenia. Ważna jest także osoba przedsiębiorcy – to musi być lider, człowiek aktywny, który umie sprzedać swój pomysł, przekonywać do swoich racji. No i musi mieć „big vision” – wizję swojej firmy na globalnym rynku – podsumował Wilam.

Start-up’y pod parasolem korporacji

Prowadząca rozmowę Anna Walkowska ze Startup Grind  głośno zastanawiała się, skąd pomysł na współpracę korporacji ze start-up’ami.

– Współpraca ze start-up’ami w ramach Orange Fab ma w Polsce krótką historię, program wystartował na początku tego roku. Jednak jeśli spojrzeć na to szerzej, to Orange wspiera innowacje już od 12 lat – tyle trwa wewnętrzny konkurs, Telekreator, w którym poszukujemy i nagradzamy innowacyjne pomysły naszych pracowników – wyjaśnił Krzysztof Kozłowski, dyrektor Orange Labs Polska.

0f7544bb07a37f2cf93a7084bea63946b43Wbrew obiegowej opinii, w korporacjach jest miejsce dla Innowacji, jednak wspieranie takich pomysłów ma swoje ograniczenia: – Zdarza się, że pracownicy tak mocno przywiązują się do swoich rozwiązań, że nie chcą się z nimi rozstać, nawet, gdy już wiemy, że to rozwiązanie osiągnęło swój sufit i nie ma sensu dalej go rozwijać – mówił Daniel Piechocki, dyrektor Integracji Technologii i Innowacji w Orange Labs.

– Czasem hodujemy takie pomysły w cieplarnianych warunkach korporacji, ale nie wiemy, czy ta roślina przeżyłaby wystawiona na balkon. Czy innowacyjny pomysł, który rozwijamy znalazłby klientów na rynku?  – uzupełnił Krzysztof Kozłowski.

Dlatego firma szuka innowacji na zewnątrz, w naturalnych warunkach, m.in. poprzez program Orange Fab. Co zdecydowało o wyborze PublishSoSimply w pierwszej edycji programu?

– Michał przekonał nas swoim podejściem. Znalazło się wśród nas kilku entuzjastów tego rozwiązania, którzy od razu dostrzegli zastosowanie dla PublishSoSimply w swoim obszarach, więc możemy mówić tu także o czynniku szczęścia. Zaufaliśmy mu i nie żałujemy -– podsumował Daniel Piechocki.

Udostępnij: Przepis na start-up: relacja ze Startup Grind Warsaw
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Szalone okazje na święta (0)

Wojtek Jabczyński

12 grudnia 2014

Szalone okazje na święta
0

To już ostatnia edycja szalonych dni przed świętami, która potrwa do 23 grudnia. Możecie kupić smartfony w wyjątkowo atrakcyjnych cenach, a do tego skompletować fajne zestawy dla siebie lub na prezent. Nasze propozycje: Samsung Galaxy Alpha za 199 zł (stara cena 779 zł) w Smart Planie Multi 89,98 zł; Samsung Galaxy Grand Neo ze słuchawkami SBS cena zestawu 30 zł w Smart Plan Multi 49,98 zł; HTC Desire 610 ze słuchawkami SBS cena zestaw za 30 zł w Smart Planie Halo 69,98 zł; HTC One za 99 zł (stara cena 929 zł) wraz z prezentem etui Flip Case HTC One w Smart Planie Multi 89,98 zł; LG G3 za 249 zł (stara cena 1009 zł) w Smart Planie Multi 89,98 zł, Alcatel Onetouch Idol 2S za 99 zł (stara cena 329 zł) w Smart Planie Halo 39,98 zł; Orange Gova + odnowiony Sony Xperia E1 w zestawie za 2 zł w Smart Planie Halo 59,98 zł; Nokia Lumia 635 + Nokia Lumia 530 w zestawie za 2 zł w Smart Planie Halo 59,98 zł; Nokia Lumia 635 za 1 zł (stara cena 289 zł) w Smart Planie Halo 39.98 zł i Nokia Lumia 635 z tabletem za 2 zł (stara cena 269 zł) w Smart Planie Multi 49,98 zł. Oferta jest dla wszystkich klientów. Umowy podpisujecie na 24 miesiące.

42e8ff46f1dd91572376ac0d596e3cb6348

Udostępnij: Szalone okazje na święta
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Jak Sferia stworzyła news z niczego (0)

Wojtek Jabczyński

12 grudnia 2014

Jak Sferia stworzyła news z niczego
0

Uwaga, sensacja! Orange zmienił stanowisko i pozytywnie odpowiedział na propozycję współpracy przy budowie jednej sieci. Tak w skrócie brzmiał komunikat Sferii rozesłany do mediów w środę. Przy okazji dziękuję dziennikarzom, że szybko trafił również do mnie. Firma powołała się w nim na słowa wiceprezesa Orange Polska Piotra Muszyńskiego, wypowiedziane na debacie Pulsu Biznesu, która odbyła się prawie 4 tygodnie temu. Chodziło o to, że pozytywnie zareagowaliśmy na możliwości współpracy ze Sferią, którą nam zaproponowali. Pal licho słaby refleks autorów komunikatu, ale żeby robić sensację z czegoś, co jest oczywistością w biznesie? Zawsze się rozmawia, oficjalnie i nieoficjalnie. A co do meritum „sensacji” od dawna mówimy, że jesteśmy otwarci na wszystkie możliwości, aby jak najefektywniej wykorzystać dobro rzadkie jakim są częstotliwości. Zwracaliśmy jednak uwagę na dwie fundamentalne rzeczy dotyczące idei wspólnej sieci forsowanej przez firmy kontrolowane przez Zygmunta Solorza-Żaka. Po pierwsze – możemy o niej rozmawiać, ale dopiero po rozstrzygnięciu aukcji na częstotliwości 800 i 2600 MHz. Po drugie – takie rozwiązanie będzie niezwykle trudne do zrealizowania z technicznego i organizacyjnego punktu widzenia, co może spowodować opóźnienia w rozpoczęciu świadczenia usług klientom z wykorzystaniem tego pasma. Nasze stanowisko nie zmieniło się, nawet o jedno zdanie. Dlatego dla mnie komunikat Sferii wygląda na kolejny PR-owy zabieg by „utrzymywać przy życiu” pomysł wspólnej sieci i łapania się każdego słowa, które przy odrobinie inwencji twórczej, można zinterpretować po swojemu. Jestem ciekawy, czy teraz z mojego wpisu też powstanie komunikat? Jeśli tak, to służę pomocą w interpretacji tego co miałem na myśli.

56e709cda00ee654222c8ce8f28baae175f

Udostępnij: Jak Sferia stworzyła news z niczego
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej