Obecnie dla wielu firm ważnym tematem jest kwestia raportowania danych niefinansowych. Temat ten jest dyskutowany w związku z przyjęciem Dyrektywy Unijnej (2014/95/UE), która nakłada na wybrane firmy obowiązek raportowania niefinansowego, czyli kwestii społecznych i pracowniczych, środowiska naturalnego, poszanowania praw człowieka oraz przeciwdziałania korupcji i łapownictwu, a także opisu rezultatów stosowania obowiązujących w firmie polityk w tych obszarach.
Raportowanie niefinansowe w Orange Polska
Dla nas to nic nowego, ponieważ nasza przygoda z raportowaniem niefinansowym trwa już 10 lat. Pierwszy nasz Raport Społeczny, jeszcze dla Telekomunikacji Polskiej, powstał w 2006 roku (dane za 2005 r.). Już wtedy przygotowaliśmy raport według międzynarodowego standardu Raportowania GRI (Global Reporting Initative). Nasz coroczny Raport CSR bazuje na standardzie GRI, odwołuje się do wskaźników ISO 26000 i zasad Global Compact. Jest też sprawdzany przez niezależnego audytora.
W tym roku podęliśmy kolejne wyzwanie – stworzyliśmy raport zintegrowany, który stanowi nową jakość komunikacji nie tylko do inwestorów, ale do wszystkich interesariuszy.
Raport zintegrowany
Raport taki łączy informacje finansowe, zawarte do tej pory w corocznych sprawozdaniach finansowych firmy, z informacjami niefinansowymi, które są domeną Raportów CSR, zapewniając jednoznaczny i spójny obraz dokonań ekonomicznych, społecznych i środowiskowych organizacji. To nie jest proste „dodanie” kolejnych rubryk do rozbudowanych tabel finansowych, ale nowy sposób budowania opowieści o firmie – o tym, w jakich warunkach działa, jak robi biznes - jaki ma model biznesowy, jakie cele sobie stawia i jakie ma wyniki.
Raport zintegrowany Orange Polska 2016 w formie pdf jest już opublikowany na stronie. Stworzyliśmy również interaktywną stronę internetową, którą chcielibyśmy przetestować z Wami, zanim ją uruchomimy. Zapraszam do współpracy osoby, które chciałyby zostać testerami funkcjonalności tej strony. Osoby te otrzymają od nas link testowy. Ich zadaniem będzie przeklikać się przez raport i napisać dla nas recenzję – wskazując co się podoba, a co wymaga poprawy przed publikacją.
Osoby, które wybierzemy do testowania, otrzymają od nas w podziękowaniu słuchawki Sennheiser HD 201 oraz płytę wybranego artysty z Orange Warsaw Festival lub Open'er Festival powered by Orange
Czekamy na Wasze zgłoszenia do jutra – 13 lipca, do godziny 12.00. W zgłoszeniu napiszcie, jakie funkcjonalności powinien posiadać dobry internetowy Raport.
Komentarze
Ja jestem chętny do zgłoszenia ale nigdzie nie widzę adresu @ na który można wysłać ofertę.
OdpowiedzRozumiem że to jest kontynuacja wątku jak i konkursu http://biuroprasowe.orange.pl/blog/piszemy-raport-zintegrowany/?
OdpowiedzZgłoszenia przez komentarze pod wpisem.
OdpowiedzPowinien:
Odpowiedz-wykorzystywać interaktywne obrazy, muzykę oraz działania zachęcające odbiorce do nawiązania dialogu,
– oprogramowanie na zasadach CC (tzw. otwarte źródła)
– nie powinno to być nudne czytanie a m.in. interaktywne poznawanie danych poprzez dopisywanie treści przez czytelnik typu Zdanie: W Polsce na działania CSR wydajemy x złotych. Tu czytelnik wpisuje jedną z nazw działań typu Kluby Sportowe a system nam pokaże inne działania lub mapkę. Tu czytelnik wskazuje swoje woj (wtedy widzi tylko działania z tego obszaru).
– jak najmniej słów i tekstu, jak najwięcej video, muzyki, Zawsze dla mnie wzorem było to https://www.youtube.com/watch?v=ukQzttbefho
– wizualizacja danych (interaktywna) na podstawie np. https://skuteczneraporty.pl/blog/4-nowoczesne-techniki-wizualizacji-i-analizy-danych-na-mapach/ oraz https://skuteczneraporty.pl/blog/category/przyklady/
Powinno być także odniesienie do pozostałych działań Orange z pozostałych lat. Czytelnik musi widzieć w procentach jak rozwija się dana dziedzina, czy jest ona perspektywiczna i czy jest zapotrzebowanie. Typu w roku X na infrastrukturę wydaliśmy 100 mln zł, rok później 115 mln zł. Wzrosło 15% z czego t% trafiło do polskich podwykonawców. W następnym roku przewidujemy p% wzrostu na daną dziedzinę. Tu czytelnik powinien mieć adres @ lub ankietę gdzie mógłby zgłosić np. chęć posiadania światłowodu.
OdpowiedzJa się z chęcią zgłaszam, bo lubię uczestniczyć w jego tworzeniu (kiedyś nawet wymienialiście nas w spisie osób biorących współudział w pisaniu:-) Dobry raport internetowy to wg mnie przede wszystkim wygodny dostęp wieloplatformowy. Wspominam o tym, ponieważ ostatnio wiele stron jest przeładowanych javascriptami i innymi „dobrodziejstwami” przez co stają się nieczytelne, nieklikalne i zamulające, zwłaszcza na tak popularnych smartfonach i tabletach. Ze swojej strony zapewniam test tych rzeczy na iPadzie i iPhonie. Cenne też są możliwości jakie daje linkowanie do innych treści (rozwinięcia tematu, podobne informacje) czy swego rodzaju odniesienia/dymki i interaktywne wykresy/schematy, których nie da rady umieścić w wersji papierowej, a które znacząco ułatwiają i ubarwiają odbiór treści.
OdpowiedzPanie Piotrze D. chciałbym Panu uprzejmie donieść, że mój NIEBRANDOWANY Samsung Galaxy S6 posiada usługi WoWifi i VoLTE. Dziękuję. Dobranoc ?
OdpowiedzGratulacje Panie Pikusiu 😉
OdpowiedzInternetowy raport przede wszystkim powinien być prosty i obrazkowy. Powinien zawierać krótkie (max. 1.5-2min.) filmiki z odpowiednim podkładem muzycznym wskazującym dokonania w tym liczbowe w związku przyczynowo – skutkowym, czyli dana rzecz wpłynęła na taki i taki wynik (takie filmiki robi Ministerstwo Cyfryzacji – do znalezienia na ich fanpage). Oczywiście nie powinno zabraknąć konkretów, ale tak powinny być one umieszczone żeby użytkownik mógł dostać tylko to co chce, czyli jakieś odnośniki, które go przeniosą w odpowiednią część raportu. Co do wyglądu to strona powinna być tak „interaktywna” jak strona o VoLTE/WiFi Calling w sensie te przesuwające się z inną prędkością obrazki w tle. Świetnie to wygląda. Chyba nie muszę wspominać, że koniecznie musi być responsywna żebym mógł ją oglądać na urządzeniach mobilnych i powinna ładować się szybciej niż Mój Orange 😉
OdpowiedzPodeślij proszę swój mail na monika.kulik@orange.com, abym mogła wysłać link do testowania 😉
OdpowiedzCześć! Zgłaszam się do testowania funkcjonalności strony, lubię nowości, chętnie zobaczę jak to wygląda, pochwalę to, co jest dobrze, ale jak trzeba to wytknę też błędy! 😀
Raport powinien być przede wszystkim czytelny, ale powinien zawierać również części interaktywne (np. krótkie ankiety), obrazki, krótkie filmy, tak, by nie zanudzić użytkownika ogromem tekstu. Strona natomiast powinna być przygotowana pod wszystkie urządzenia, by zapewnić użytkownikowi przyjemne korzystanie zarówno na urządzeniach mobilnych jak i na komputerach.
Myślę, że ładną ale i elegancką formą jest Raport z 2016 roku, moim zdaniem powinien on zostać w takiej formie z drobnymi zmianami. Pomimo, że posiadał aż 113 stron, to część z nich to strony tytułowe i całość czytało się bardzo przyjemnie.
OdpowiedzPodeślij proszę swój mail na monika.kulik@orange.com, abym mogła wysłać link do testowania 😉
OdpowiedzDziękuję za Wasze zgłoszenia.
OdpowiedzKrzysiek, Maurycy, Portek i Gizmo – jutro wyślę Wam linki do roboczej wersji Raportu oraz inne informacje potrzebne do testów.
Super 🙂
Odpowiedz🙂 czekamy na szczegóły.
OdpowiedzMożna się jeszcze zgłosić? Przegapiłam post 🙁
OdpowiedzPrzekonaj nas, napisz odpowiedź na zadanie:)
OdpowiedzSpróbuję 🙂 Według mnie dobry raport internetowy powinien mieć jasny, łatwy i spójny układ graficzny. Powinien nie być za długi i zawierać kluczowe informacje, wnioski i rekomendacje, żeby nie zanudzić czytelnika. Warto też pomyśleć o streszczaniu raportu, aby czytelnik po kilku zdaniach mógł się dowiedzieć czego raport dotyczy. Raport internetowy warto wzbogacić o ciekawe ilustracje, obrazki, zdjęcia czy wykresy a nawet filmiki. Nie należy zapominać też o formacie raportu. Ważne, aby był przygotowany pod każde urządzenie, tak aby czytelnicy mogli mieć do niego dostęp zawsze i wszędzie.
OdpowiedzPodeślij proszę swój mail na monika.kulik@orange.com, abym mogła wysłać link do testowania 😉
OdpowiedzO ja ostatnia lajza zapomnialem na smierc. A chcialem napisac ze biorac pod uwage kto i jak czyta raporty dzisiejsza forma musi byc krotka,kolorowa i pozbawiona skomplikowanych wyrazen. Wszedzie obecnie dominuja piktogramy jesli wykresy to najlepiej kolowe i jak najprostsze zwroty. Zwroty jak agregacja , konsolidacja, dywersyfikacja sa nieakceptowalne przez mlodych ludzi. Może brzmie staroswiecko ale widze po swoim synu ze o wiele lepiej przemawiaja formy graficzne niz skomplikowane wyrazenia techniczne. Stąd i raport taki byc powinien. Wiem ze po czasie i sromota mi za takie zaniedbanie. 🙂
OdpowiedzRzutem na taśmę 😉 Podeślij do mnie – monika.kulik@orange.com swój mail, abym mogła przesłać link do testowania.
OdpowiedzMówiąc w skrócie strona powinna być lekka , łatwa i przyjemna .
Odpowiedz