;

Innowacje

Rozszerzamy zasięg HSPA+DC (0)

Wojtek Jabczyński

2 marca 2011

Rozszerzamy zasięg HSPA+DC
0

Dzisiaj jestem we Wrocławiu, a jutro w Katowicach, aby promować najszybszy w Polsce moblilny dostęp do Internetu z prędkością do 42 Mb/s. Od razu uprzedzam, że nie będę go nazywał „5G”, aby pokazać różnicę między operatorami 🙂 Ostatnio ktoś z Was pytał mnie o dalszy rozwój zasięgu. Zatem po kolei. W II kwartale technologię HSPA+ DC odpalimy w: Warszawie, Łodzi, Bydgoszczy, Toruniu, Białymstoku, Lublinie i Trójmieście. Zwiększymy zasięg wokół Szczecina, Poznania, Wrocławia i Krakowa, a w aglomeracji śląskiej przybędzie kolejnych ok. 40 miejscowości. W III kwartale dołączymy obszary wokół Warszawy, a także: Koszalin, Słupsk, Elbląg, Olsztyn, Suwałki, Grudziądz, Gorzów Wlkp, Gniezno, Zielona Góra, Płock, Kalisz, Ostrów Wlkp, Legnica, Wałbrzych, Opole, Częstochowa, Bielsko Biała, Kielce, Tarnów i Rzeszów. W ostanim kwartale przybędzie kilkadziesiąt mniejszych miejscowości m.in. na wybrzeżu. Plan na koniec 2011 przewiduje ok. 2600 stacji bazowych z HSPA+DC, co pozwoli pokryć zasięgiem 60 proc. populacji kraju.

Aktualizacja. Wczoraj we wpisie pomyliłem kwartały. Kolejne duże miasta, w tym Warszawę, planujemy dołączyć w drugim kwartale, a nie już w tym, jak napisałem. Chyba za bardzo chciałem, aby był kwiecień i wiosna. Notka poprawiona. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.

Udostępnij: Rozszerzamy zasięg HSPA+DC
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Bez Facebooka w mediach? (0)

Tomasz Sulewski

1 marca 2011

Bez Facebooka w mediach?
0

Przed kilkoma dniami Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, reagując na skargę jednego ze słuchaczy radiowej Jedynki, stwierdziła, że praktyka odsyłania przez media ich odbiorców do facebookowych profili stacji powinna zostać zakazana. Zdaniem Krzysztofa Lufta, jednego z członków KRRiT: „niedopuszczalne jest (…) promowanie takich serwisów na antenie, zwłaszcza jeśli słuchaczy i widzów odsyła się tam po informacje inaczej niedostępne”.

Pomimo, że do Rady napisał słuchacz stacji publicznej, może okazać się, że KRRiT będzie chciała zakazem objąć także prywatnych nadawców: „Moim zdaniem zakaz reklamowania serwisów społecznościowych w audycjach powinien dotyczyć zarówno mediów publicznych, jak i komercyjnych. Nie chciałbym, żeby na antenie co chwila pojawiały się komunikaty: więcej na Facebooku” – tłumaczył mediom Stanisław Celmer, dyrektor departamentu reklamy KRRiT, który opracowuje stanowisko rady w sprawie serwisów społecznościowych.

Efekt tej pracy poznamy pewnie za kilka tygodni. Póki co zastanawiam się jednak na dwiema rzeczami. Po pierwsze – jak odróżnić „informowanie o byciu na facebooku” od „zachęcania do odwiedzenia serwisu”? Przecież cała wartość firmowych profili na portalach społecznościowych polega na tym, że są tam informacje specjalnie przygotowywane dla fanów. Czy jeśli jakieś radio zrobi na swoim profilu aplikację konkursową, to będzie mogło o tym informować? A może aktualizacja fanpage’a ma się sprowadzać tylko do przeklejania informacji z www danej stacji?

Ale jest też druga sprawa – co to znaczy „informacje inaczej niedostępne”? Jak mierzyć taką dostępność? Czy jeśli stacja odsyła do swojej strony internetowej, a ktoś akurat nie ma w swojej miejscowości dostępu do internetu, to czy także popełnia nadużycie? A czy konkretne audycje, mające swoje profile na MySpace lub Last.fm też będą musiały się z nich wycofać? I co z YouTubem? Wydaje mi się, że ktoś tu stanowczo chce wylać dziecko z kąpielą.

Cóż, na dziś nie pozostaje nam nic innego, jak czekać na końcowe stanowisko KRRiT. Może przez tych kilka tygodni jej członkowie spróbują posłuchać co o takim pomyśle mówią słuchacza i widzowie. Ci, którzy z mediów społecznościowych korzystają.

Udostępnij: Bez Facebooka w mediach?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Babcia żony tez jest kibicem piłkarskim (0)

Jarosław Konczak

1 marca 2011

Babcia żony tez jest kibicem piłkarskim
0

Ja dosyć skromnie – żona, rodzice, kolega Paweł umieścił żonę, rodziców i teściów, Bartek poszedł na całość – żona, jej siostra, teść, tesciowa, mama, tata i 98-letnia babcia żony. Te wszystkie osoby mają konta na biletowym portalu i te wszystkie ruszą do ataku na bilety ne Euro 2012. W myśl zasady, że Polak potrafi – pewnie nie jestesmy oryginalni i podobnie całą rodzinę zapisze co drugi kibic, tak by zwiększyć swoje szanse w losowaniu.

Pamiętajmy jednak, że za bilety nawet te nie wylosowane trzeba UEFA zapłacić (jak nie wylosujemy to UEFA nam pieniądze zwraca) , a to oznacza, że przy opcji ja, rodzice, teściowe i babcia trochę zapłacimy i na trochę zamrozimy gotówkę. Pamiętajmy, że nie trzeba tego zrobić dzisiaj  – mamy na to cały miesiąc, a wcale nie obowiązuje zasada kto pierwszy ten lepszy.

Mimo wszystko ciekawość i chęć zakupu w narodzie jest większa, bo ja od godziny próbując wejść na portal biletowy UEFA widzę komunikat „W tej chwili zbyt wiele osób próbuje wejść na portal biletowy”. No, ale może ktoś z Was będzie miał więcej szczęścia. A może ktoś wylosuje bilet, trzymam za Was kciuk – za mnie też trzymajcie.

Udostępnij: Babcia żony tez jest kibicem piłkarskim
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej