Rozrywka

Serce i Rozum nr. 1 na Facebooku!

Tomasz Owsianko Tomasz Owsianko
16 stycznia 2013
Serce i Rozum nr. 1 na Facebooku!

Mamy ponad 1,6 mln fanów i zostaliśmy najpopularniejszym profilem na polskim Facebooku! Dziękujemy!

bccd9e595a615df3ff481ffa2acd395285f

Trochę historii: Serce i Rozum pojawili się na polskim Facebooku w październiku 2010 roku. W ciągu trzech pierwszych miesięcy polubiło ich 40 tys. fanów, a fanpage znalazł się w TOP 10 najszybciej rosnących stron na Facebooku. Od początku profil przyjął kilka strategicznych założeń, które zapewniły mu niesłabnącą popularność. Zgodnie z duchem social media fani mieli dostają to, czego oczekują, nie zapominając o wartościach marki Orange.

- Zaczęliśmy budować fanpage w oparciu o emocje, które przekładają się na zaangażowanie. Chcieliśmy,

by fani Serca i Rozumu poczuli się wyjątkowo, a przez to chętnie polecali sobie kolejne filmy i aplikacje – wyjaśnia Paweł Patkowski, dyrektor Marki, Mediów i Komunikacji. - W konkursach mieli okazję pozytywnie współzawodniczyć, poznawać ofertę oraz budować zaangażowanie znajomych. Atrakcyjny kontent na profilu zapewniał i wciąż gwarantuje rozrywkę, podtrzymuje sympatię i powoduje, że fanów wciąż przybywa. Serce i Rozum w pewnym sensie kontynuują swoje przygody ze spotów TV i wspólnie z nami przeżywają kolejne przygody. To wartość dodana dla całej platformy komunikacyjnej, a przede wszystkim dla jej miłośników.

Udało nam się też zebrać trochę nagród po drodze. W 2011 r. działania wokół profilu zostały docenione nagrodami: Grand Webstar 2011, nagrodą Klubu Twórców Reklamy 2011, Golden Arrow 2011 oraz wyróżnieniem Złote Orły 2011. W kolejnym roku profil Serca i Rozumu stał się drugim, najpopularniejszym miejscem na polskim Facebooku. Nasi brandheroes zdobyli serca prawie 900 tys. nowych fanów. Rok 2012 był również czasem wielkiej przeprowadzki Serca i Rozumu do Orange.

W 2012 roku 409 wpisów wywołały lawinę ponad 1.6 mln „lubię to”, 126 tys. komentarzy i 187 tys. „share’ów”. W sumie w ciągu roku 57 tys. osób zaangażowało się w dodatkowe aplikacje dostępne na profilu. Fanów wciąż przybywa i są to fani lojalni – to największa wartość profilu Serce i Rozum na facebooku.

Obiecujemy nie spocząć na laurach i dalej rozwijać profil! Planuję również kilka fajnych akcji na ten rok, więc obiecuję, że będzie się działo :)


Odpowiedzialny biznes

Każdy może być twórcą w Internecie

Joanna Bieniek Joanna Bieniek
16 stycznia 2013
Każdy może być twórcą w Internecie

Ostatnio sporo się słyszy o crowdfundingu, czyli społecznościowym finansowaniu ciekawych inicjatyw poprzez micro wsparcie Internautów. Taka pomoc obejmuje inicjatywy społeczne (w tym charytatywne), kulturalne i biznesowe np. start-upy. W zamian za  wsparcie, beneficjent oferuje swoim dobroczyńcom atrakcyjne bonusy np. gadżety, bilety albo swoje produkty i usługi.  W Internecie można znaleźć platformy poświęcone takiej społecznościowej pomocy np. siepomaga, polakpotrafi, crowdfunders albo międzynarodowy -  kickstarter.  Na rodzimym gruncie skarbnicą wiedzy na temat takiej formy finansowania jest portal: crowdfunding.pl. Wydaje się, że świadomość dotycząca istnienia takich miejsc w Sieci jest w Polsce wciąż dość niska. Crowdfunding to dość nowy trend. Do tego dochodzą uwarunkowania prawne, które nie zawsze sprzyjają zbiórkom pieniędzy przez Internet, nie wspominając o  crowdfundingu udziałowym. Mimo różnych trudności, w 2011 roku wsparcie społecznościowe dla  różnorodnych ,w tym technologicznych, inicjatyw wyniosło aż 51 mln złotych.

Wydaje się, że sama idea  jest przejrzysta i warta naśladowania. Zgłaszający pomysły są weryfikowani przez portale i niemalże namacalni, a darczyńcy wiedzą, że przeznaczają pieniądze na konkretny cel. Do tego portale crowdfundingowe można łatwo, za pomocą dosłownie kilku kliknięć, znaleźć. Jedna z wyszukiwarek, o wdzięcznej nazwie Mamuna, pozwala nie tylko na wyszukanie, ale także na sprawdzenie czy dany portal jest godny zaufania i jakie ma noty wśród internautów. To odnosi się do wszystkich ciekawych miejsc w Internecie. Dla szczególnie wnikliwych, Mamuna oferuje opis portalu – informacje o jego celu, funkcjonalnościach czy nawet oprawie graficznej.  Jeśli jakiegoś portalu brakuje, użytkownik może łatwo dodać swoją pozycję.

A co mi się podoba w crowdfundingu? To, że zachęca Internautów do podjęcia obywatelskiej i przedsiębiorczej postawy. Internauci są przede wszystkim twórcami, nie konsumentami - a więc ludzkość ma jeszcze szansę na ocalenie ;-) Crowdfunding sprawia, że nowe technologie są pozytywnym, przynoszącym pożytek narzędziem. Co sądzicie o takiej formie finansowania projektów? A może ktoś z Was jest twórcą pomysłu crowdfundingowego lub wsparł ciekawy, technologiczny projekt w ten sposób?

db7c49ab5c339f22bb5ffcdb6ec44b2f7df


Oferta

Szalone dni ze smartfonami

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
15 stycznia 2013
Szalone dni ze smartfonami

W tym roku dalej będziemy Was zaskakiwać okazjami na kupienie taniego smartfona w wybranych ofertach. To kolejny sposób by zaoszczędzić całkiem spore pieniądze z Orange. W styczniowych szalonych dniach, które trwają od dziś do 22 stycznia, dajemy Wam do wyboru sześć telefonów. Samsung Chat357 w Smart Planie Halo 29,90 zł kosztuje teraz 1 zł zamiast 149 zł; Samsunga Galaxy S III w Smart Planie Multi 129,90 zł obniżyliśmy do 99 zł (stara cena 1039 zł); Samsunga I9100 Galaxy S II w Smart Planie Halo 79,90 zł dostaniecie za 1 zł zamiast 849 zł, ten sam telefon również za 1 zł jest w Smart Planie Multi 129,90 zł (stara cena 49 zł); Sony Xperia J w Smart Planie Multi 49,90 zł kosztuje 49 zł zamiast 249 zł; Sony Xperię Tipo dostaniecie za 149 zł w Smart Planie Halo 29,90 zł i za 1 zł w Smart Planie Halo 39,90 zł (stare ceny to odpowiednio 329 zł i 229 zł); wreszcie HTC Desire C A320e w Smart Planie Multi 49,90 zł obniżyliśmy z 339 zł do złotówki. Wszystkie umowy na 24 miesiące. Myślę, że jest z czego wybierać. Szczegóły znajdziecie tutaj.

aec8b1c7cadcbf78895fd11d1ba274f5e82

Scroll to Top