;

Innowacje

Serwery Treści (0)

Marta Cieślak-Krajewska

10 lutego 2010

Serwery Treści
0

Podczas emisji pierwszej edycji programu „Mam talent”, serwis plejada udostępniał materiały, które nie zostały wyemitowane w tv. Internauci (w tym autorka 😉 szybko przekonali się, że niepublikowane fragmenty zawierały prawdziwe „perełki” i zaraz po transmisji programu oblegali strony serwisu, przeglądając, komentując i dzieląc się ze znajomymi linkami do najbardziej zwariowanych filmów. Pomimo dużego ruchu, serwis działał sprawnie, filmy szybko się ładowały, a jedynym utrudnieniem w odbiorze były reklamy sponsorów 😉 Jakiś czas później dowiedziałam się, że szybki i sprawny dostęp do nagrań był zasługą testowanej wówczas usługi Serwery Treści, która powstała w polskim Orange Labs we współpracy z grupą profesora Larrego Petersona z Princeton University.

Rozwiązanie polega na automatycznym przekierowaniu użytkownika do najbliższego węzła CDN (Content Delivery Network) zamiast bezpośrednio do serwera dostawcy. Najbardziej popularne dane są przechowywane najbliżej użytkownika końcowego, mniej popularne – dalej. Zapobiega to generowaniu niepotrzebnego ruchu w sieci IP i skraca czas pobierania danych.
Serwery Treści były testowane przez wiodące portale w kraju. Podczas pilotażu prowadzonego w Sciagnij.pl, serwisie technologicznym Agory, internauci mogli pobrać pliki gry „Wiedźmin: Edycja Rozszerzona”. W ciągu pierwszych trzech dni z serwisu ściągnięto 72 TeraBajtów danych. Łącznie internauci pobrali 115 TeraBajtów danych, co odpowiada pojemności 165 tysięcy płyt CD. W ciągu kilkunastu dni pilotażu systemy odpowiedziały na blisko 31 milionów zapytań internautów, co było pierwszym na tak dużą skalę przedsięwzięciem w Polsce. Możecie o tym przeczytać tutaj
Sukcesem zakończył się także pilotaż przeprowadzony dla Wirtualnej Polski. Serwery Treści umożliwiły przesłanie około 350 TeraBajtów z wykorzystaniem serwisów wp.tv oraz wp.pl. Pozytywne wyniki testów prowadzonych w serwisie wp.tv skłoniły Wirtualną Polskę do przełączenia całego ruchu z portalu wp.tv na Serwery Treści w okresie testów. Usługa była także z powodzeniem testowana przez wspomniany serwis plejada.pl, tvn24.pl (Grupa Onet S.A.), rmf.fm oraz miastomuzyki.pl (BROKER S.A.).
Do głównych zalet systemu należą bezawaryjność – w przypadku ewentualnej awarii jednego serwera CDN jego zadania przejmuje inny, oszczędność – brak konieczności inwestycji we własną infrastrukturę sieciową, skalowalność – możliwość łatwego dotarcia do wielu odbiorców, również tych, których nie stać na rozbudowę własnej sieci oraz wysoka jakość i duża szybkość dostarczania treści do odbiorcy końcowego. Od stycznia tego roku Serwery Treści są dostępne ofercie TP. Obecnie trwają prace nad wykorzystaniem systemu CDN do strumieniowania treści audio i wideo „na żywo”.

Udostępnij: Serwery Treści
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Stan darmowy, czyli uatrakcyjnianie posagu (0)

Wojtek Jabczyński

10 lutego 2010

Stan darmowy, czyli uatrakcyjnianie posagu
0

Dziś od rana dziennikarze portali telco zagadują mnie o komentarz do stanu darmowego w Play sugerując małą rewolucję na polskim rynku alias kontynuację wojny cenowej. Komentujący na blogu, także czekają na kilka słów i chociaż zazwyczaj unikam bezpośredniej oceny ofert konkurencji tym razem ośmielę się wyrazić opinię. Trudno zaprzeczyć, że promocja jest korzystna dla klientów Play, ale tylko dla nich, czyli wciąż niewielkiej grupy w porównaniu z W3. Od razu pomyślałem, że chodzi o aktywizację klientów, którzy mają za 5 zł ważną przez rok kartę SIM, ale jej nie używają. Teraz skuszeni onnetem za free mogą zapłacić 30 zł miesięcznie, chociaż moim zdaniem to zbyt optymistyczne założenie. Tak, czy owak wzrost ARPU jest niebagatelną korzyścią w sytuacji Play. Jednak coś za coś. Mitem jest, że rozmowy onnetowe nic nie kosztują. Nie ma interconnectu, ale przecież trzeba rozwijać sieć i pokryć ogromne koszty inwestycji idące setki milionów zł. Nasz konkurent częściowo może to zrobić dzięki asymetrycznemu MTR. Jednak moim zdaniem i tak udziałowcy P4 (ostatnio dołożyli sporo kapitału do spółki) musieli zaakceptować, że oferta będzie na granicy kosztów lub nawet poniżej. Będę dalej trzymał się tezy, że Play przygotowuje się do sprzedaży i agresywnym marketingiem chce uatrakcyjnić swój posag. Dlatego nie przypuszczam, aby inni operatorzy szybko zdecydowali się identyczny ruch, ponieważ ich bazy klientów są nieporównywalne z Play. W Orange mamy już atrakcyjne oferty onnetowe, z których korzysta ponad 70 proc. użytkowników. Czy kiedyś minuta do wszystkich w naszej sieci będzie w promocji za 0 gr? Tego nie możemy wykluczyć.

Udostępnij: Stan darmowy, czyli uatrakcyjnianie posagu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Dom. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Film

Kinowe walentynki z Orange! (0)

Kasia Barys

10 lutego 2010

Kinowe walentynki z Orange!
0

Dzisiaj środa z Orange. Polacy uważają, że kino łączy w sobie oglądanie filmów i spotkanie się ze znajomym, przy czym aspekt towarzyski wydaje się być istotniejszy. Dlatego zastanawiam się ile par poczuje już zbliżające się Walentynki i pójdzie do kina na film o miłości. Nie będzie pewnie łatwo, gdyż wybór filmu na randkę może okazać się trudny. Wg raportu „Preferencje kinowe Polaków” przygotowanego na zlecenie Orange i New Age Media  mężczyźni i kobiety preferują odmienne gatunki filmowe. Horror, który wg raportu lubią głównie młodzi panowie nie jest dobrym pomysłem na randkę. Mężczyźni lubią wrażenia, duże kina, najnowocześniejsze efekty specjalne. Kobiety natomiast przychodzą do kina, żeby się zrelaksować, odpocząć. Są więc mniej wyrozumiałe dla tych, którzy zakłócają spokój w kinie. Proponuję panom tego dnia pójść na kompromis i wybrać się np. na komedię romantyczną „Walentynki” do małego, zacisznego kina, bez popcornu i co chwilę smsujących telefonów. Dla chętnych podrzucam również mały prezencik: tapeta do pobrania.

plakat filmowy

Jakie filmy zostały przez Polaków uznane za najlepsze produkcje 2009 r, a które uznane zostały za przereklamowane. Odpowiedzi na te i inne pytania poznacie już w kwietniu z badania „Preferencje kinowe Polaków”, które zostało przeprowadzone w styczniu  2010 roku na zlecenie Orange i New Age Media przez instytut Ipsos. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1010 Polaków wieku 15+

Udostępnij: Kinowe walentynki z Orange!
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Flaga. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej