;

Sieć

Sieciowe podsumowanie wakacji (1)

Wojtek Jabczyński

8 września 2021

Sieciowe podsumowanie wakacji
1

Wróciliśmy z wakacji, zatem czas na krótkie podsumowanie jak klienci Orange korzystali w miejscowościach turystycznych z naszej sieci mobilnej. Przypomnę, że w letnich miesiącach mieliśmy akcję, w której zwiększyliśmy pojemność sieci i postawiliśmy dodatkowe, mobilne stacje bazowe aby ułatwić Wam korzystanie z usług. Mimo to, w niektórych miejscach obciążenie ruchem było ekstremalnie duże. Fizyki nie oszukamy. Tysiące ludzi na plaży, czy w górach to zawsze wyzwanie.

Miłość do Zakopanego

Nie ma żadnego zaskoczenia – kolejny rok z rzędu wzrosło korzystanie z internetu i dłużej rozmawialiśmy w miejscowościach turystycznych. Najlepiej to widać, porównując trzy ostatnie lata, nawet mając w pamięci efekt pandemii:

Transmisja danych (dane w GB)

  • 2019 – 14 209 957,43
  • 2020 – 21 033 399,55
  • 2021 – 22 739 925,44

Rozmowy (dane w erlangach)

  • 2019 – 2 595 850,25
  • 2020 – 4 355 807,47
  • 2021 – 5 187 218,34

Jeśli chodzi o turystyczną miejscowość numer pod względem ilości zużytych GB i rozmów było nim Zakopane. Internet – 711 467 GB (2020 – 575 667 GB, 2019 – 446 209 GB); rozmowy – 221 185,1 erlangów (2020 – 173 220,02; 2019 – 112 859,56).  Widać miłość Polaków do Zakopanego i … komórek.

TOP 15 miejscowości turystycznych

Transmisja danych (dane w GB)

  1. Zakopane – 711 467,2
  2. Kołobrzeg – 558 810,9
  3. Świnoujście – 547 475,4
  4. Ostróda – 395 120,3
  5. Władysławowo – 337 972,8
  6. Augustów – 308 822,2
  7. Nowy Targ – 297 963,9
  8. Giżycko – 288 358,5
  9. Łeba – 253 297,6
  10. Mielno – 252 935,4
  11. Międzyzdroje – 231 653,1
  12. Ustka – 225 726,3
  13. Jastarnia – 223 048,4
  14. Kościerzyna – 221 012,5
  15. Mrągowo – 219 968

Rozmowy (dane w erlangach)

  1. Zakopane – 221 185,1
  2. Kołobrzeg – 218 330,4
  3. Świnoujście – 178 158,4
  4. Nowy Targ – 129 912,5
  5. Ostróda – 120 087,9
  6. Władysławowo – 99 314,9
  7. Augustów – 85 207,2
  8. Giżycko – 79 736,8
  9. Łeba – 75 609,4
  10. Ustka – 73 286,7
  11. Ustroń – 72 583,8
  12. Mielno – 65 898,5
  13. Międzyzdroje – 63 367,4
  14. Jastarnia – 55 026,1
  15. Mrągowo – 54 466,1
Udostępnij: Sieciowe podsumowanie wakacji
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Cup. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 14:15 09-09-2021
    Ciekawe dane, a że nie ma na tej liście takiego miasta jak Gdańsk to aż dziwi.
    Odpowiedz

;

Reklama

Dzień na planie zdjęciowym (1)

Stella Widomska

7 września 2021

Dzień na planie zdjęciowym
1

Przyszedł wrzesień. No nie da się ukryć. Może pogoda udaje jeszcze końcówkę lata, ale moim zdaniem to tylko gra pozorów. Dzieci wróciły do szkół, co ewidentnie zaowocowało korkami na mieście. A jak wychodzę na poranny spacer z psem, to widać mój oddech. 😉 Ale żeby nie było pesymistycznie (bo może to tylko taka moja uroda, że nienawidzę jesieni, a Wy na przykład kochacie ten czas), to dla osłody donoszę, że dziś do Was nadaję z Miasteczka Orange. Formalnie pierwszy raz od początku pandemii. Miło wrócić do starych kątów, które po takim czasie wydają się lekko obce. Na nowo poznaję moich kolegów i koleżanki, a ja kocham poznawać ludzi! 🙂 I nawet nie pytajcie, o której dziś wstałam. 😉

Ale do konkretów. Bo skoro wrzesień, to też w marketingu tak zwany sezon Back2School, a wraz z nim nowe ramówki w stacjach telewizyjnych, ale też nowe kampanie reklamowe. My w najnowszej namawiamy Was do Orange Światłowodu, który jest gigaszybki. O ofercie przeczytacie o tu. Natomiast ja zapraszam do obejrzenia relacji z planu zdjęciowego. Ulka i Michał występowali w spocie, a ich pracę podglądał i relacjonuje dla Was Kuba Duszek. Jesteście ciekawi?

Poniżej zobaczycie efekty tego dnia spędzonego na planie. Tak wygląda nasza kampania, z którą pewnie już spotkaliście np. w telewizji albo internecie. Ja dorzucę garść informacji branżowych. Nad kreacją pracowaliśmy wspólnie z Leo Burnett. Produkcją zajęła się Papaya. Postprodukcja to tym razem Film Garden. Spot wyreżyserował Łukasz Zabłocki. Media kupił dom mediowy Initiative, a za odsłonę w mediach społecznościowych odpowiada Follow Agency. To miłego oglądania i głowy do góry – razem jakoś przetrwamy jesień! 🙂

Udostępnij: Dzień na planie zdjęciowym
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 19:31 07-09-2021
    Fajne są te Wasze reklamy. Ula i Michał robią dobrą robotę. Stella jakbyście szukali kogoś do jakiegoś epizodu to wiesz gdzie szukać 🤣🤣
    Odpowiedz

;

Innowacje

Google Chromecast 4.0 – test adaptera multimedialnego do TV (2)

Karol Owczarek

6 września 2021

Google Chromecast 4.0 – test adaptera multimedialnego do TV
2

Kolejna odsłona przystawki multimedialnej Google Chromecast to coś więcej niż udoskonalenie sprawdzonej formuły. Przede wszystkim urządzenie zostało wyposażone w pełną odsłonę Android TV 10 z nakładką Google TV, co znacząco zwiększa jego możliwości. Ponadto w zestawie otrzymujemy pilot – we wcześniejszych wersjach musieliśmy polegać wyłącznie na obsłudze za pomocą smartfona lub tabletu.

Nowy duch w starym telewizorze

Google Chromecast 4.0 pozwala uzyskać dostęp do funkcji Smart TV w starszych telewizorach jej pozbawionych lub takich, w których oprogramowanie dostarczone przez producenta nie działa prawidłowo lub nie jest uaktualniane. Wystarczy mieć telewizor z wejściem HDMI.

Przeczytaj też: Telewizor z internetem – wszystko, co warto wiedzieć

Minimalistycznej obudowie Chromecasta nie można odmówić uroku. To niewielkie, owalne urządzenie ma tylko diodę i jeden przycisk, a do tego umieszczony na stałe krótki kabel HDMI. Włącza się automatycznie po uruchomieniu telewizora, wymaga jednak dodatkowego zasilania ładowarką z kablem USB-C.

Dużym udogodnieniem Google Chromecasta 4.0 jest pilot. Urzeka designem i znacząco ułatwia korzystanie z funkcjonalności systemu Android TV. Pozwala poruszać się po menu, sterować odtwarzaniem, regulować głośność, uruchamiać jednym przyciskiem aplikacje Netflixa i YouTube’a, za jego pomocą można też grać w gry ze sklepu Google Play. Ma mikrofon, dzięki czemu może odbierać nasze polecenia głosowe w Asystencie Google, który bezproblemowo rozpoznaje komunikaty. Pilot jest zasilany dwoma bateriami AAA, które znajdują się w pudełku.

Przeczytaj też: Z małego urządzenia na większy ekran, czyli jak połączyć telefon z telewizorem?

Po prostu działa

Konfiguracja Google Chromecast 4.0 nie należy do najłatwiejszych, choć jesteśmy prowadzeni  przez nią krok po kroku. Po podłączeniu urządzenia do telewizora musimy sparować pilot, zeskanować kod wyświetlony QR, a następnie wprowadzić odpowiednie ustawienia w aplikacji Google Home – Chromecast jest traktowany jako element tzw. inteligentnego domu. Możemy też ustawić tapetę, np. z wybranych dziełem sztuki, która będzie prezentowana w trybie czuwania. Całość instalacji zajmuje około 10 minut.

Dużą zaletą Google Chromecast 4.0 jest szybkość działania. Poszczególne elementy systemu Android TV uruchamiają się bardzo sprawnie i raczej nie zdarzają się przestoje. Na głównym ekranie widzimy skróty do najcześciej używanych aplikacji, takich jak Netflix, Prime Video, Spotify, czy YouTube. Mamy też dostęp do filmów ze sklepu Google Play oraz sugerowane wideo z YouTube’a.

Prawdziwe bogactwo kryje się w zakładce Aplikacje. Pośród kategorii takich jak rozrywka, styl życia, sport, czy zdrowie i fitness znajdziemy z pewnością wiele przydatnych narzędzi, znanych z urządzeń mobilnych z systemem Android. Do dyspozycji mamy niemal wszystkie popularne apki serwisów streamingowych z filmami i serialami.

Przeczytaj też: Kino w domu – sprawdź soundbary i telewizory w Orange

Za pośrednictwem Google Chromecast 4.0 możemy też przesyłać do telewizora obraz z aplikacji mobilnej danej platformy VOD. Na dane i programy mamy 4 GB pamięci wewnętrznej.

Przystawka multimedialna umożliwia odtwarzanie obrazu w rozdzielczości 4K z 60 klatkami na sekundę. Wspiera popularne standardy, takie jak HDR10+ i  Dolby Vision. To wszystko oznacza, że wydobędzie to, co najlepsze ma do zaoferowania nasz telewizor w kwestii jakości wideo. Dodatkowo adapter może się łączyć przez Bluetooth z urządzeniami takimi jak głośniki i słuchawki bezprzewodowe.

Google Chromecast 4.0 jako przystawka multimedialna spełnia swoją rolę i ciężko znaleźć jakąś wadę w tym urządzeniu. Być może przydałoby się więcej portów, czy więcej możliwości dopasowania menu do swoich potrzeb. Jeśli jednak zależy nam przede wszystkim na w pełni funkcjonalnym Smart TV w starszym telewizorze i wygodnym oglądaniu wideo w streamingu, Chromecast będzie znakomitym wyborem.

Sprawdź ofertę adaptera multimedialnego do TV Google Chromecast 4.0 w sklepie Orange>>

Udostępnij: Google Chromecast 4.0 – test adaptera multimedialnego do TV
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 23:30 06-09-2021
    Fajne urządzenie tylko jego cena.....w Polsce mamy zazwyczaj tendencje że ludzie szukają czegoś "taniego" bo po co do starego tv dokładać dużą sumę. Uważam że w tym segmencie rynku Xaiomi swoimi produktami daje mocno odczuć swoją obecność na rynku.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mike 09:42 08-09-2021
    Jaki zwykle, przegięliście z ceną.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej