Odpowiedzialny biznes

Social Media Day Kids z Fundacją Orange

Marek Wajda Marek Wajda
06 marca 2014
Social Media Day Kids z Fundacją Orange

Dzisiaj we Wrocławiu odbywa się pierwsza konferencja Social Media Day Kids. Partnerem konferencji jest Fundacja Orange.

Od rana trwają warsztaty edukacyjne dla dzieci (my pokazujemy jak dbać o bezpieczeństwo w Internecie), a od 15.30 zaczynają się prezentacje i debaty dla rodziców, wychowawców i pedagogów.  Wy też tam możecie być nie ruszając się z domu – na stronie socialmediaday.pl będzie streaming konferencji. Pełny program znajdziecie tutaj – jest z czego wybierać.

87caa4dfa1b9e6eceea96640db35acb1868

Fundacja Orange weźmie udział w panelu dyskusyjnym: bezpieczeństwo dzieci w social media. Zaprezentuje również zastosowanie grywalizacji w działaniach społecznych, pokazując, jak wirtualne narzędzie może zmieniać lokalne społeczności, aktywizować mieszkańców małych miast do działania na rzecz swojego otoczenia, w tym na rzecz dzieci i młodzieży.

 

Po raz pierwszy organizujecie Social Media Day Kids.

b4c84efbb0a2503309dd2ce6b5cf2589269Szymon Sikorski, prezes Publicon, organizator SMD: Social media to dla dzieci ich życie, to podstawa ich relacji i element tożsamości. Brakuje im natomiast tej wspólnoty doświadczeń z rodzicami, opiekunami czy nauczycielami. Drugim bodźcem dla mnie jest doświadczenie osobiste. Jestem technologicznym geekiem i byłem przekonany, że wiem wszystko w tym zakresie. Mój dziewięcioletni Jaś, uświadomił mi, że nie. Co więcej - to o czym rozmawia on z kolegami, jest mi zupełnie obce. Minecrafta znam, ale nie rozumiem.  Social Media Day Kids ma być początkiem dyskusji o tym, jak rodzice mają budować swoje rodzicielstwo w relacjach z dziećmi unurzanymi w social media. Pamiętajmy, że dopiero „pojawia się” pierwsze pokolenie równolatków Facebooka. Więc będziemy pierwszymi, którzy będą musieli stawić czoła tym wyzwaniom.

Jakie są największe zagrożenia dla dzieci w SM?

Nam nie chodzi o zagrożenia. Choć te niewątpliwie są: tzw. cyberbullying, prywatność, tzw. „facebookowa depresja” wynikająca z nielubienia postów czy zdjęć (!), wątpliwe moralnie i merytorycznie treści i wiele wiele innych. Nam chodzi także, a może przede wszystkim, o to, jak się odnaleźć. Czy pozwalać bezwarunkowo korzystać z sieci, czy wzbraniać, jaki mieć stosunek do gier, co jest dobre dla dzieci, co nie, na co uważać. Pytań jest tak dużo, że pierwsza edycja Social Media Day Kids jest zaledwie próbą zbudowania katalogu pytań.

Czy w ogóle w tym świecie można uciec od SM?

Nie. Nie da się. To tak, jakby uciekać od bilbordów, od cywilizacji, od gazet. Można je izolować, ale po co i dlaczego? Przesadą jest jednak np. ruch „digital trust funds”, gdzie to rodzice przystosowują swoje dzieci od najmłodszych lat do mediów społecznościowych - jako ich kapitał budują im od najmłodszych lat profile społecznościowe, uczą egzystencji w tych kanałach. Modele zachowań są bardzo skrajne i nikt z nas nie jest w stanie wskazać jednoznacznie „co robić”.

Jak rodzice mogą chronić dzieci?

Jest kilka złotych zasad, gdzie najważniejszą z nich, jest przede wszystkim „obserwować”. Złem jest zaniedbanie, czyli nie interesowanie się, co robią nasze dzieci. Trzeba je oprócz tego uczyć (tylko jak to robić?) skomplikowanych kwestii związanych z ochroną prywatności, ale także konsekwencji np. komentowania postów rówieśników.

Co dalej? Czy będą cykliczne spotkania poświęcone głównie dzieciom?

Będą. W jakiej formie - mam nadzieję, że dowiemy się więcej już po wydarzeniu.

 

Antonina Bojanowska, koordynator ds. komunikacji programów Fundacja Orange

bbdcd5cf2407318006ec455bd2093733c50

Temat Social Media Day Kids jest dla naszej Fundacji szczególnie ważny. Z naszych ostatnich badań „Kompetencje cyfrowe młodzieży w Polsce” wynika, że Internet jest codziennością młodych Polaków. 64% internautów w wieku 14-18 lat korzysta z portali społecznościowych minimum raz dziennie. Niemal 9 na 10 (88%) młodych Polaków posiada konto na Facebooku. Tymczasem, rodzice nie są w pełni świadomi, co ich dzieci robią w Internecie- połowa rodziców nie kontroluje aktywności dzieci.

Od lat zajmujemy się kwestią bezpieczeństwa dzieci w Internecie – wspólnie z Fundacją Dzieci Niczyje prowadzimy szereg działań edukacyjnych – wspieramy dzieci i młodzież w bezpiecznym korzystaniu w sieci, tworzymy różne materiały – bajki, kreskówki, gry, które pomagają im przyswoić te zasady i wytworzyć dobre, odpowiedzialne nawyki poruszania się w sieci.

Mamy materiały dla dzieci w każdym wieku, bo wiemy, że coraz młodsze korzystają z Internetu, a ich aktywność staje się coraz bardziej różnorodna. A dzięki wolontariuszom Orange do tej pory już 18 tys dzieci poznało zasady bezpieczeństwa w sieci.

Materiały dla czytelników bloga, którzy  mają dzieci, siostrzeńców, bratanków, wnuków ;)

- dla przedszkolaków: http://necio.pl

- dla dzieci z klas 1-3: http://sieciaki.pl

- dla dzieci z klas 4-6: http://dzieckowsieci.fdn.pl/

- dla gimnazjalistów: http://www.dbajofejs.pl/

- dla dorosłych: http://www.fdn.pl/kursy/


Odpowiedzialny biznes

Piszemy Raport CSR – cz.2

Monika Kulik Monika Kulik
04 marca 2014
Piszemy Raport CSR – cz.2

Zanim przejdziemy do kolejnego tematu związanego z „Pisaniem Raportu CSR”, krótkie podsumowanie oceny tego ubiegłorocznego.

Raport Społecznej Odpowiedzialności Orange Polska 2012 jest dobrze przez Was oceniany. Doceniacie jego przejrzystą formę i ciekawą treść. Podobała się Wam lekka grafika. Musimy jednak zwrócić uwagę na relację tekstu (nie umniejszając jego wartości) do obrazu i zastosować więcej wizualizacji np. w postaci ikonografik, wykresów, itp. Wyzwaniem dla tegorocznego raportu będzie także pokazanie naszej obecności lokalnie - w myśl zasady "myśl globalnie działaj lokalnie" i zaprezentowanie tego, co dajemy małym, lokalnym społecznościom.

d22f1abaf5ebea22b19b9d1f2d00a1a8651

Dziś w ramach naszego cyklu przejdziemy do wyboru treści. Planuję, że nasz Raport będzie miał 5 rozdziałów – pierwszy ogólny, w którym znajdziecie podstawowe informacje o firmie oraz 4 rozdziały poświęcone strategicznym dla nas obszarom CSR – integracja cyfrowa, bezpieczna sieć, czyste środowisko oraz ciekawy zespół.

Najpierw zastanówmy się wspólnie, jakie informacje powinny znaleźć się w rozdziale prezentującym firmę. Moim zdaniem – krótkie przedstawienie firmy, jej usług, zasięgu działania, podstawowe dane finansowe, sposób zarządzania, strategia firmy w kontekście wyzwań społecznych i ekologicznych, kwestie etyki.

A Wy o czym chcielibyście przeczytać, czego nowego dowiedzieć się o nas? Zapraszam do dyskusji.

 

P.S. Proszę Krzyśka, ziemowego i pablo_ck o kontakt na odpowiedzialny.biznes@orange.com lub do mnie - w podziękowaniu za Wasz aktywny udział w ubiegłotygodniowej dyskusji mam dla Was nagrody.


Oferta

FunBox w ofercie Orange

Aleksandra Wójcik Aleksandra Wójcik
04 marca 2014
FunBox w ofercie Orange

W naszej ofercie pojawił się nowy silny punkt – router Orange FunBox. Podobnie jak Livebox pozwoli Wam na jednoczesne korzystanie z internetu, telewizji i telefonii internetowej, a także na podłączenie i współdzielenie wielu domowych urządzeń takich jak konsole do gier, telewizory, drukarki, laptopy, tablety i smartfony. FunBox wyróżnia się większym zasięgiem WiFi, zapewniający wszystkim domownikom wygodniejszy dostęp do sieci. Jednocześnie FunBox zapewnia surfowanie po sieci z prędkością do 80Mbit/s w technologii ADSL jak i VDSL.  Z oferty możecie skorzystać zamawiając Neostradę w dowolnej opcji prędkości (do 10 Mb/s, do 20 Mb/s lub do 80 Mb/s) – samodzielnie lub w pakiecie z Orange TV i / lub telefonem domowym. Przypomnę Wam, że użytkownicy FunBox’a dołączając do społeczności Orange FunSpot, mogą korzystać z internetu także poza domem, bez dodatkowych opłat.

79a039780cb9273ee6362de69ed562d0045

Scroll to Top