Innowacje

Social Media w korporacji (0)

Marek Wajda

24 czerwca 2013

Social Media w korporacji
0

Już jutro odbędzie się konferencja Social Media Day tym razem w Warszawie a tematem będzie SM w korporacji. Jakie tematy będą poruszone, jak firmy już korzystają z SM, a co czeka ich w przyszłości i dlaczego warto przyjśc na konferencję – opowiada nam Szymon Sikorski, prezes agencji Publicon, głównego organizatora konferencji.

fa5444d5edc665db8262b7a5a093d63b3a4

Dla kogo tak naprawdę jest ta konferencja?
To już jedenasta edycja Social Media Day Poland. Projektowaliśmy tę konferencję nie dla branżystów, ale dla tych, których rewolucja social media bezpośrednio dotyczy – a nie zawsze sobie z tego zdają sprawę. Wcześniej rozmawialiśmy o polityce, o roli miast w social media, o NGO, o małych i średnich firmach. Teraz chcemy porozmawiać o tym, jak media społecznościowe zrewolucjonizowały i rewolucjonizują funkcjonowanie korporacji. I nie chodzi o działania marketingowe, nie chodzi o komunikację zewnętrzną, produktową, ale o rolę SM w procesach HR i PR, ale w ujęciu employer brandingu. Przecież PR begins at home, a media społecznościowe stały się podstawowym źródłem wiedzy nie tylko dla konsumentów, ale i dla otoczenia biznesowego firmy oraz jej bieżących i przyszłych pracowników. Tematy które będziemy poruszać, to social media policy, to budowanie wizerunku pracodawcy przez SM. Będziemy też mówić o mediach własnych i ich roli w życiu korporacji i innych zmianach, którym towarzyszymy.

Czy social media pomaga (dotarcie z pominięciem reklam w mediach, szybki kontakt z klientami) czy też wręcz przeciwnie (jeszcze szybsze rozprzestrzenianie się „kryzysów”).
Trudno w ogóle rozpatrywać social media w kontekście „pomagania” lub „nie pomagania”. One są. To tak jakbyśmy pytali o rolę prasy – bo dzięki niej można dotrzeć do nowych grup odbiorców, ale i media mogą firmom zaszkodzić. Media społecznościowe stały się stałym otoczeniem funkcjonowania biznesu i trzeba się z tym pogodzić. Chwała tym, którzy potrafią to wykorzystać, chwała tym, którzy myślą o social media głębiej niż tylko w kontekście komunikacji zewnętrznej i profili na facebooku, czy gadżetowaniu blogerów. Jesteśmy w bardzo dynamicznym okresie zmian i razem z firmami na bieżąco uczymy się zmian, które przynoszą nam social media.

Jak polskie firmy radzą sobie w social media?
Radzą sobie. Mamy pewne zapóźnienie wobec szybciej adaptujących zmiany rynków (np. Stany), jednak uczymy się szybko, bo media społecznościowe wymagają szybkiej adaptacji. Najczęściej uczymy się na błędach i kryzysach, bo to najlepszy nauczyciel. Martwi jednak ciągle dość płytkie rozumienie social media, na poziomie realizacji targetów (lajki, fani, followersi) i lolcontentu i wdrażania nowych narzędzi. A gdzie treść? Myślę, że po pierwotnym zachłyśnięciu się możliwościami budowania zasięgu, firmy po jakimś czasie wrócą do głębokiej integracji celów strategicznych i społecznych. A platformą do tego będą kanały komunikacji SM.

Z jakich narzędzi SM głównie korzystają?
Ze wszystkich możliwych. A agencje reklamowe i interaktywne śpieszą się by dostarczać im coraz to nowsze rozwiązania. Podczas social media day będziemy chcieli porozmawiać także o tych narzędziach, o których mówimy trochę mniej, a które służą do budowania komunikacji wewnętrznej i z zainteresowanymi grupami interesariuszy.

fbf18023b30b480c4be2892147c86fbf40e

Które firmy według Pana komunikują się z klientami najlepiej i dlaczego?
Wolałbym nie odpowiadać na to pytanie wymieniając poszczególne marki [no i nie pochwalił profilu Serca i Rozumu ani naszej platformy blogowej – red. ;)]. Na pewno najlepiej radzą sobie te, które mają bardzo silny monitoring, które prowadzą odpowiedzialną politykę consumer care oraz te, które dobrze radzą sobie z komunikacją także poza siecią.

Przed jakim wyzwaniem stoją obecnie korporacje?
Korporacje stają przed jednym, ale za to wielkim wyzwaniem, a mianowicie przed zmianą zasad funkcjonowania. Nie przypadkiem powstają dokumenty sygnowane przez reprezentantów najmożniejszych firm typu Visions2050 a dotyczących zrównoważonego rozwoju. Nie przypadkiem rozwijają się takie gałęzie komunikacji jak CSV (corporate shared values), czy też zaangażowany społecznie design. To wszystko jest system naczyń połączonych, a gdzieś tam u zarzewia tej rewolucji stoją social media i niesamowite wręcz przyspieszenie przepływu informacji oraz big data. Dziś korporacje nie są samotną wyspą, dzięki szybkiemu i prostemu dostępowi do informacji, muszą stawać się coraz to bardziej transparentne.

Dlaczego warto przyjść na SMD? 😉
Ponieważ jest to jedna z bardziej merytorycznych konferencji na polskiej scenie, a to wydarzenie powinno dać uczestnikom bardzo dużo, konkretnej i rzeczowej wiedzy na temat funkcjonowania social media w korporacjach.

Udostępnij: Social Media w korporacji
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Odpowiedzialny biznes

Kiedy Polska zagra w ….? (0)

Jarosław Konczak

24 czerwca 2013

Kiedy Polska zagra w ….?
0

Kiedy Polska zagra w Pucharze Konfederacji? Wasze pomysły są … bardzo pomysłowe. Naprawdę super !!! Myślę, że wspólnie zrewolucjonizowalibyśmy nie tylko UEFA ale też FIFA. Proponuje wspólne hasło wyborcze „Może nie będzie lepiej – ale będzie weselej”.

Poniżej prezentuję trochę wybranych Waszych pomysłów – a całość lektury znajdziecie w komentarzach do wpisu http://blog.orange.pl/sportowy/entry/konkurs-w-barwach-konfederacji/ A tak zupełnie poważnie tą zabawę wygrywa Natalia – brawo dziewczyno !!! Jej pełną twórczość zobaczcie na końcu tego wpisu. (Natalia w sprawie nagrody pisz do mnie na jaroslaw.konczak@orange.com ) Tych, którym zabawa się spodobała zapraszam do wzięcia udziału w kolejnym twórczym konkursie, który znajdziecie we wpisie http://blog.orange.pl/sportowy/entry/konfederacyjnych-zawodow-ciag-dalszy/   

Jamessz (31.60..**) . A kiedy zagramy w pucharze konfederacji ?
Zaraz po tym jak termalica bruk-bet nieciecza wygra Lige Mistrzow ! Czyli wtedy kiedy w kadrze narodowej doczekamy odpowiednikow Szmala, Lijewskich, Bieleckiego, czy tez Mozdzonka albo Kurka – z podobna walecznoscia, determinajcja i wola walki w klubach jak i w reprezentacji , bo poki co nie mamy zespolu gotowego na walke przez 90minut na murawie

szymon (212.160..**) . Ale patrząc realnie nie wydaje mi się żeby udało to się do momentu.. zmiany regulaminu Pucharu Konfederacji 🙂
Jeżeli jedno miejsce byłoby zagwarantowane dla drużyny:
A) najbardziej pompującej nadzieje społeczne
B) notującej największa liczbę ‚zwycięskich remisów’
C) grającej najwięcej ‚meczy o wszystko’ lub
D) wyliczającej najwcześniej ‚matematyczne szanse awansu’
to mamy naprawdę WIELKIE szanse na udział już w następnej edycji Pucharu Konfederacji! 🙂

Crazy (213.25..**) . Polska zagra w Konfederacji – to proste – rok później po zdobyciu pucharu Ligii Mistrzów przez Kolejarza Stróże, na stadionie olimpijskim na 70 000 miejsc w Niecieczy.

Tomasz Kuliszenko (46.169..**) . A w pucharze konfederacji zagramy jak zmienia sie przepisy i w turnieju bedzie bralo udzial 80 najleszych druzyn swiata:)
 Jamessz (46.76..**) . He he he Polska reprezentacja jest tak słaba, ze jak by grała z Polska to i tak by przegrali 😉

toms (46.45..**) . Polska wystąpi za 2013 lat w Międzygalaktycznym Pucharze Konfederacji Reprezentacji nie z tej Ziemi… i oczywiście wygra finał z reprezentacją mieszkańców Marsa o swojsko brzmiącej nazwie UEFAludki 🙂
Oczywiście wygramy ponieważ polscy piłkarze grają ko(s)micznie 🙂 !

Natalia (89.228..**) . Polska w Pucharze Konfederacji?
To możliwe – i mam sporo racji!
Ile lat minie, kiedy się to zdarzy?
Kibic(-ka) Reprezentacji nauczyła się już marzyć!

Stanie się to po kilku wydarzeniach
z Polski i ze świata
– gdy nauczy się islandzkiego Hidetoshi Nakata.

Gdy Waldemarowi uśmiech na twarzy się pojawi,
a Lech Poznań wygra z Knattspyrnufelag Reykjavik.
Gdy Natalia Siwiec piersi swe schowa,
a Warta Poznań będzie na Ekstraklasę gotowa.

Gdy Piotr Żyła Inwokację z powagą wyrecytuje,
a Cezary Kucharski przyzna, że o transferze żartuje.
Gdy choć jeden mecz o wszystko wygramy
i doczekamy się Widzewa z Zawiszą sztamy.

Gdy piro legalna będzie na stadionach,
a GKS Bełchatów zagra jak FC Barcelona.
Gdy Królowi wszyscy za Polonię wybaczą,
a polski kibic nie będzie z Narodowego wychodził z rozpaczą.

Gdy farba z lisa odpadnie,
a Wisła po prostu zagra ładnie.
Gdy Collina włosem zarzuci,
a kibic inną piosenkę zanuci

Nie jak zawsze: „nic się nie stało…”,
a „rywale cieszcie się, że tak mało się wam dostało!”

Gdy Sergiusz Ryczel będzie ciszej komentował Borussi mecze
i pech opuści Termalicę Nieciecze.
Gdy Jacek Gmoch przestanie rysować taktyki swoje,
a Paweł Brożek zagra jak Brożków…dwoje!

Orzeł nareszcie swój pazur pokaże
i Polska wygra – nawet na Saharze!
Wtedy gra w Pucharze Konfederacji
będzie formalnością dla Polskiej Reprezentacji!
Tylko to o czym napisałam musi się wydarzyć
i wreszcie będziemy w blasku zwycięstwa się smażyć!

Udostępnij: Kiedy Polska zagra w ….?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Oferta

SMS za grosz do wszystkich (0)

Wojtek Jabczyński

24 czerwca 2013

SMS za grosz do wszystkich
0

Lubię przekazywać Wam dobre newsy, a ten bez wątpienia taki jest. Od dzisiaj w taryfach Orange One, Orange POP i Nowe Orange Go ruszamy z pakietem 1000 SMS-ów do wszystkich sieci komórkowych w Polsce, który kosztuje 10 zł i ma ważność 30 dni. Promocja potrwa do 31 sierpnia 2013, ale nie wykluczamy jej przedłużenia. Żeby włączyć wysyłacie SMS-a o treści PAKIET pod numer 585 lub krótkim kodem *110*55# [przycisk połączenia]. Natomiast by sprawdzić stan pakietu oraz jego ważność wystarczy SMS o treści ILE pod numer 585 lub krótkim kod *110*55*1# [przycisk połączenia]. Za SMS-y opłata wynosi jak do Orange, natomiast krótkie kody są bezpłatne. Szczegóły znajdziecie tutaj.

e153887389465ee0d42dcfcc590d0d222f9

Udostępnij: SMS za grosz do wszystkich
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej