;

Innowacje

Świat kodów QR (0)

Marek Marek

16 sierpnia 2010

Świat kodów QR
0

Czy wiesz, co to są kody QR? To innowacyjny sposób zapisywania dowolnych informacji, wymyślony przez japońską firmę Denso Corporation w 1994 roku. Odnajdziesz je w wizytówce elektronicznej, URL, telefonie, zwykłym tekście… Zatem znasz? No pewnie, że tak!

 

Wspaniała byłaby rzeczywistość, gdybyśmy podchodzili do towaru na półce i po zeskanowaniu telefonem kodu mieli dostęp do wszystkich informacji na temat wybranego produktu. Mogłoby się okazać, że lepiej jest kupić ten produkt w innym, tańszym sklepie. Jednak na razie, niestety, to tylko marzenie.

Warto wiedzieć, że wszystkie inteligentne urządzenia mogą obecnie czytać kody QR dzięki wbudowanym (np. w przypadku Nokii N82) lub doinstalowanym aplikacjom (Symbian, WM, Android, iOS ). Zatem ogłoszenie na słupie, czy też informacja na plakacie, mogłyby ograniczać się tylko do kodu – po jego odczytaniu uzyskiwalibyśmy od razu dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. Mocno dziwi tak powolne wdrażanie kodów QR – zwłaszcza w branży reklamowej, w której kody (głównie z powodu swojej innowacyjności) są nośnikiem o wiele bardziej angażującym Odbiorcę i przez to o wiele bardziej efektywnym – zwłaszcza w porównaniu do tradycyjnych haseł.

Pomimo prób wylansowania kodów przez operatorów (pod nazwą fotokodów), nie można mówić o opanowaniu naszej przestrzeni przez kody 2D. Fotokody używane są raczej rzadko – ostatnim eventem, którego promocja przebiegała z wykorzystaniem fotokodów był festiwal Chopina w Warszawie (multimedialne / fotokodowe ławki na Krakowskim Przedmieściu). Natomiast Wrocław wprowadził fotokody w 2009 roku na przystanki tramwajowe. Także w reklamie jest podobnie – kody zdecydowanie są bardziej popularne za granicą niż w Polsce. Czemu na przykład w polskiej wersji Iron Man nie nosił kodu w zbroi? Niestety, raczej nie powinniśmy oczekiwać od telewizji, że wprowadzi kody na antenę, takie jak na przykład te tutaj.  Kody QR powszechniejsze są w przemyśle i firmach kurierskich, niż dookoła nas. Szkoda…

Przykładów na wdrożenie kodów jest więcej: przycinacz linków od Google  generuje kody QR; można oznaczać nimi ciekawe miejsca, jak też radzi Google; pomijając zastosowania w przemyśle, jak np identyfikacja produktów i monitoring przesyłek, same kody są coraz częściej spotykane w wizytówkach. Warto wiedzieć, że od 2008 roku kody QR obecne są na fakturach i korespondencji Orange. Pojawił się także specjalny dział na naszej stronie:  sprawdźcie sami 🙂

Choć mija już 16 lat od wymyślenia kodów QR (fotokodów, kodów 2D) to pomimo rozpowszechnienia się czytników, ich wdrażanie następuje na razie dosyć powoli. Czemu kody są tak mało popularne w Polsce? Może Wy macie pomysł?

PS: Więcej przykładów kodów reklamowych znajdziecie tutaj i tutaj. Warto także pamiętać, że kody możemy robić sami 🙂

Udostępnij: Świat kodów QR
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Truck. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Promocja sierpniowa (0)

Redakcja Bloga

16 sierpnia 2010

Promocja sierpniowa
0

Dziś startujemy z kolejną promocją dla wszystkich klientów Orange prepaid. Każde doładowanie konta kwotą 40zł przez stronę www.doładowania.orange.pl nagradzać będziemy 25-proc. bonusem! Bonus trafia na konto promocyjne i jest do wykorzystania na rozmowy, SMS-y i MMS-y w Orange, a także na rozmowy z numerami stacjonarnymi i transfer danych (internet). Promocja potrwa przez tydzień – do 23 sierpnia 2010.

Udostępnij: Promocja sierpniowa
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

GG w Orange reaktywacja (0)

Wojtek Jabczyński

16 sierpnia 2010

GG w Orange reaktywacja
0

Dziś pierwszy z zapowiadanych przedurlopowo newsów i dobra wiadomość dla wszystkich, którzy cierpliwie czekali na reaktywację GG w Orange. Usługa jest ponownie dostępna. Dla przypomnienia, aby ją uruchomić należy wysłać SMS-a o treści GG pod numer 8075 (koszt zgodny z planem taryfowym), a następnie kliknąć na otrzymany link zwrotny i pobrać aplikację na telefon. Pierwsze 2 tygodnie korzystania są darmowe. Potem proponujemy dwie formy abonamentu na 7 i 30 dni za odpowiednio za 1,22 zł i 4,88 zł brutto. Ci z Was, którzy skorzystali z wcześniejszej wersji aplikacji dostępnej od 29 stycznia 2010 również mają prawo do korzystania z 14 dniowego okresu próbnego. Szczegóły znajdziecie tutaj i przepraszam, że wystawiliśmy waszą cierpliwość na tak dużą próbę.

Udostępnij: GG w Orange reaktywacja
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej