;

Oferta

Świąteczna niespodzianka Orange (0)

Wojtek Jabczyński

31 marca 2009

Świąteczna niespodzianka Orange
0

Wczoraj prezes Orange Grażyna Piotrowska-Oliwa w TVN CNBC Biznes zapowiedziała, że jeszcze przed świętami firma przedstawi nową ofertę prepaid. W necie i na moim blogu od razu pojawiło się wiele interpretacji, komentarzy i plotek. Dlatego myślę, że najlepszym rozwiązaniem będzie zamieszczenie stenogramu rozmowy.

Redaktor: No, ale odpuszcza, że tak powiem, w wojnie o prepaid? Bo na razie nie widać odpowiedzi.

GPO: Panie redaktorze, ofertę bardzo łatwo jest zakomunikować, że teraz 29 gr jest do wszystkich, ale klient widzi 29 gr, natomiast nie widzi, że oferta od poprzedniej różni się tym, że w przypadku jednego z operatorów, ruch poza siecią kosztował 59 gr w ramach sieci kosztował 19 gr. Struktura ruchu dużych operatorów i przy prepaidzie jest mnie więcej taka, że 80 proc. ruchu odbywa się na poziomie sieci. Teraz znowu prosta arytmetyka, 29 gr do wszystkich oznacza podwyżkę z 19 gr do 29 w 80 proc. wykonywanych rozmów i dla 20 proc. wykonywanych rozmów obniżkę z 59 do 29 gr, więc ja bym była ostrożna, co do określeń mówiących: wojna cenowa. Mamy przygotowaną w tej chwili ofertę, lada moment ją wypuścimy i myślę, że nie będziemy się tak bawić z klientami.

Redaktor: Lada moment, czyli?

GPO: Na dniach.

Redaktor: Na dniach?

GPO: Na dniach.

Redaktor: Pierwszy tydzień kwietnia, czyli ten tydzień, już? Tak?

GPO: Może świąteczna niespodzianka.

Udostępnij: Świąteczna niespodzianka Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Flaga. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Porównania w euro i internetowy maruder (0)

Wojtek Jabczyński

26 marca 2009

Porównania w euro i internetowy maruder
0

Dziś gazety opisują coroczny raport Komisji Europejskiej na temat rynku telekomunikacyjnego w 27 krajach UE. Co zrozumiałe skupiają się głównie na cenach, bo to interesuje czytelników. Lubimy się porównywać. Tu taniej niż w Rumunii, tam drożej niż Holandii. Wszystko byłoby dobrze, gdybyśmy mieli w portfelach euro. Niestety mamy złotówkę, a ta potrafi płatać niemiłe figle i osłabić się o 30 proc. w kilka miesięcy. Dlatego np. przeliczanie cen z lipca 2008, nie da nawet zbliżonego wyniku do stycznia 2009. To samo dotyczy stawek MTR, które np. teraz wynoszą ok. 5 eurocentów i są zdecydowanie poniżej średniej UE, a jeszcze w październiku 2008 było to ok. 12 eurocentów, czyli zdecydowanie powyżej. Tutaj jednak złożyły się dwa czynniki kurs + obniżka stawek przez UKE. Tyle o porównaniach, a teraz Internet. Wyniki dostępności szerokopasmowego Internetu w Polsce są fatalne i niestety takich właśnie się spodziewałem. Szybkie łącze ma zaledwie 13,2 proc gospodarstw. Ponownie jesteśmy w ogonie Europy i to jest cywilizacyjna klęska.  Moim zdaniem zmarnowaliśmy kolejny rok, w którym tematem numer jeden, zamiast inwestycji w sieć był podział TP. W pełni zgadzam się z diagnozą KE, że Polska potrzebuje natychmiastowego inwestowania w rozwój sieci, gdyż posiadanie jednej z najniższych penetracji telefonii stacjonarnej, stanowi ogromną barierę dla szybkiego internetu. Zresztą nie tylko KE to dostrzega. Dziś „Rzeczpospolita” na pierwszej stronie pisze „Polska maruderem Internetu” i publikuje wyniki Global Information Technology Report http://www.rp.pl/artykul/2,282042_Polska_maruderem_Internetu.html Najwyższy czas to zmienić.

Udostępnij: Porównania w euro i internetowy maruder
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Wszyscy jesteśmy kibicami (0)

Wojtek Jabczyński

24 marca 2009

Wszyscy jesteśmy kibicami
0

Przed nami dwa mecze naszych piłkarzy w eliminacjach Mistrzostw Świata RPA 2010, które musimy wygrać. Do Irlandii niestety nie pojadę 🙁 ale do Kielc obowiązkowo wybieram się z szalikiem reprezentacji i Orange na szyi. To pierwsze mecze kadry po zmianie brandu głównego sponsora z TP na Orange. Moja firma pomaga, ja będę jak zawsze mocno kibicował. Spotkaniom kadry będzie towarzyszyć kampania w duchu Orange „Together we can do more”, bo dla każdego piłka jest czymś innym, ale wszyscy jesteśmy kibicami, jak brzmią ostatnie słowa w naszym spocie.

Udostępnij: Wszyscy jesteśmy kibicami
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Ciężarówka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej