Oferta

Symboliczne dopłaty w roamingu w prepaid Orange i nju na kartę (30)

Wojtek Jabczyński

17 maja 2018

Symboliczne dopłaty w roamingu w prepaid Orange i nju na kartę
30

Nikogo nie muszę przekonywać, że zasada Roam Like at Home jest świetna dla klientów. Z drugiej strony dla operatorów przekłada się na lawinowe zwiększenie liczby połączeń i transmisji danych, a to z kolei na duże straty. W ubiegłym roku operatorzy stracili ponad pół miliarda złotych. Dlatego, podobnie jak inni wystąpiliśmy do UKE o możliwość choćby częściowej rekompensaty tych strat w formie tzw. opłaty dodatkowej. Wynika to wprost z przepisów UE, a dopłata stosowana jest już przez operatorów w innych krajach unijnych.
UKE wydał taką zgodę kilkunastu operatorom, w tym Orange Polska. Jako pierwszy z dużych operatorów komórkowych opłatę dodatkową wprowadził Play, zrobił to zarówno dla klientów postpaid, jak i prepaid.
My zdecydowaliśmy się to zrobić jedynie dla klientów prepaid. Od 18 czerwca użytkownikom taryf na kartę Orange i nju, korzystającym z usług roamingowych na terenie UE, do ceny połączenia czy transmisji danych „jak w kraju” doliczona będzie symboliczna opłata dodatkowa. Wyniesie ona 5 gr za minutę połączenia wykonanego, 2 gr za minutę połączenia odebranego, 1 gr za wysłany SMS oraz niecały grosz za MMS lub megabajt transmisji danych. Taka wysokość dopłaty oznacza, że roaming w Orange wciąż będzie bardzo tani i nie będzie stanowił ograniczenia w swobodnym korzystaniu z usług na terenie UE.

Udostępnij: Symboliczne dopłaty w roamingu w prepaid Orange i nju na kartę
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Piotrekk85 18:15 17-05-2018
    Szanuję prawo do wprowadzania dopłat, ale czy cennik roamingowy http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2006172/4108641339.pdf musi być tak niejednoznaczny? Wykupując płatny pakiet na internet z jednej strony wcześniej mamy info o limicie GB a dopiero na kolejnej stronie o dopłacie. Można to klarowniej i czytelniej zrobić.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 07:46 18-05-2018
      Dzięki za zwrócenie uwagi. Przekażę do osób z marketingu. Pozdrawiam
      Odpowiedz
  • komentarz
    Jarek 18:17 17-05-2018
    W całości popieram. Cieszę się, że wprowadzacie dopłaty - może dzięki temu, nie będziecie dalej psuli oferty na kartę :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 19:19 17-05-2018
    A w postpaid są długofalowe plany wprowadzenia dodatkowej opłaty czy możemy spać spokojnie?
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 21:04 17-05-2018
      Popieram takie zmiany, bo myślę że sporo na tym interesie traciliście. Nie podoba mi się natomiast to że klientów prepaid traktuje się gorzej od postpaid. Albo wszyscy tworzymy sieć, albo sieć Orange tworzą tylko klienci "na abonament". Sam posiadam ofertę przedpłacaną i abonamentową, ale....zawsze staram się być fair play i dlatego uważam że klienci na kartę powinni troszkę się "postawić".
      Odpowiedz
    • komentarz
      Wojtek Jabczyński 07:47 18-05-2018
      Jeśli chodzi o postpaid to na dzisiaj nie mamy planów stosowania dopłat. Pozdrawiam
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 09:46 18-05-2018
        Dziękuję Wojtku za komentarz. Chociaż osobiście wprowadziłbym podobne dopłaty dla postpaid. Nie można traktować jednych klientów lepiej innych gorzej. No ale.....pozdrawiam.
        Odpowiedz
        • komentarz
          MAURYCY 09:55 18-05-2018
          Zawsze inaczej traktowano abo i prepaid. Na szczęście nikt nie każe brać abo albo siedzieć w ofercie na kartę, wolność wyboru, co dla kogo lepsze i wygodniejsze. Pablo przejdź z prepaida do nju (abo w nju nie jest straszne) i po kłopocie :-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            Free 11:01 18-05-2018
            Zawsze prepaid miał bardziej wypasioną, z dużo większym pakietem internetu, tańszą ofertę. Klient prepaid jest wolnym człowiekiem i w każdej chwili może wybrać korzystniejszą ofertę, abonamentowiec jest przywiązany jak chłop pańszczyźniany do operatora bo jak nie to gruba kara umowna i komornik na koncie.
            Odpowiedz
        • komentarz
          Astis 11:13 20-05-2018
          Pablo nie rozumiem Twojego entuzjazmu ai tego lukrowania . . .
          Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 09:50 18-05-2018
        No i to mnie cieszy :-) Pozdrawiam
        Odpowiedz
      • komentarz
        pf 11:35 18-05-2018
        chwila, ale jak brałem początkiem roku abonament (orange love + 2komórki) to, czy czasem jak wprowadzicie te dopłaty w roamingu, czyli zmienicie warunki umowy, to wtedy będę mógł wypowiedzieć te umowy?
        Odpowiedz
        • komentarz
          mike278 20:24 19-05-2018
          Zawsze można wypowiedzieć umowę ( o ile zgadzasz się zapłacić "karę umowną") i nie potrzeba do tego żadnego powodu. Wystarczy wola.
          Odpowiedz
  • komentarz
    Teofil 21:06 17-05-2018
    W końcu! Ale i tak odbije wam się to czkawka :) odpływ klientów będzie większy, nawet francuzik nie zatrzyma generowania strat. Przyszedł popsuł co miał popsuć i zadowolony. Szkoda tylko ze najpierw sami obnizyliscie tak koszty w roamingu ze było wiadome od samego początku ze będzie w plecy, a jelenie wam uwierzyły ze można tanio i dużo mieć poza polska.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Pan Pikuś 21:11 17-05-2018
    Skończyła się laba. Opłaty rzeczywiście symboliczne ale "jak w domu" już nie będzie.
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 22:37 17-05-2018
    Eh ta przewidywalność Orange. "Dajemy jako pierwsi roaming za free" - rok później: "zabieramy roaming za free". "Dajemy Grunwald bez limitu ważności" - trzy miesiące później "zabieramy Grunwald bez limitu ważności". A naliczanie opłat już od pierwszego MB: ż-e-n-a-d-a. Nawet biedo-plej daje skromne, ale wciąż paczki.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Zdzisław Dyrman 23:41 17-05-2018
    No to niestety się pożegnamy bo trzymał mnie przy was tylko fajny roaming. Kupuję pakiet no limit za 25 zł chociaż w Polsce prawie wogóle nie dzwonię i nie korzystam z internetu ale za to w roamingu wykorzystuję darmowy pakiet 1,6 GB i wykonuję 120 minut połączeń do kraju w miesiącu. Dotychczas miałem to w ramach pakietu, a teraz będę musiał dopłacić 24 zł. Z jakiej racji? Przecież nie nadużywam roamingu, a wy mnie karzecie. Lepiej byście się wzięli za tych co mają u was karty, a mieszkają za granicą.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Gemami 10:25 18-05-2018
      Odpowiedzialność zbiorowa :) i super. Skończyło się januszowanie. Zarabiasz w euro? Płac w euro :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        Adam 12:29 18-05-2018
        Owszem ale da zarobić zagranicznemu operatorowi , problem Orange jest taki że NIE POTRAFI zrobić drugiej taryfy dla tych co wyjeżdżają za granicę , powiedzmy 30zł i daję np 500minut , 1gb neta i smsy powiedzmy 500 i sprawa załatwiona a tu podszczypuje , miesza , kombinuje I PO CO TO KOMU?
        Odpowiedz
    • komentarz
      tata 22:29 18-05-2018
      @Zdzisław Dyrman Jeden siedzi ciągle za granicą i za nolimit zakupiony za 25zł wydzwoni 120 minut (ciekawe ile min./godz. odbiera, bo to przecież też jest istotne!), ale inny dzwoni prawie non stop, a jak go dopada FUP to zmienia kartę i jedzie od nowa - właśnie przez takich użytkowników są dopłaty w prepaid (abonamentem nie można tak żonglować). I powiem szczerze, że dobrze, że są, bo jest nadzieja, że usługi "lokalne" nie będą drożeć.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Adam 12:17 19-05-2018
        W Orange jest zawsze winny pre-paidowiec i nie dziwi fakt że ludzie odchodzą od tego operatora jeśli natomiast ja mam płacić za takich cwaniaczków to ja dziękuję za takie traktowanie.Orange systematycznie psuje ofertę na kartę,zabrali rok ważności bonusa za doładowanie co najbardziej zdenerwowało klientów.Nawet nie dadzą wykupić powiedzmy za 10zł aby bonus nie stracił ważności i się odnawiał.Niech całkowicie zlikwidują ofertę na kartę i będzie spokój bo mnie zaczynają już poważnie denerwować.Zamiast zrobić jakiś pakiet minut dla wyjeżdżających za granicę to jeszcze dokładają innym użytkownikom podwyżki to niesprawiedliwe ale co się dziwić abonamentowcom musieliby zmienić regulamin i wiedzą że mieliby odpływ bo wielu by się nie zgadzało z dodatkową opłatą to najlepiej i najbezpieczniej uderzyć w kartowców w końcu i tak jest spadek więc podejrzewam że jest to im obojętna ta grupa chociaż to spora siła bo kilka milionów ludzi
        Odpowiedz
  • komentarz
    iooo 13:47 18-05-2018
    Czy w ofercie nju jak będę korzystał z roamingu i dotrę do ceny maksymalnej to nadal będą naliczanie opłaty symboliczne?
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 18:10 18-05-2018
      W nju abo nie ma i miejmy nadzieję nie będzie opłat dodatkowych.
      Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 18:11 18-05-2018
      Jeśli masz abonament nic Ci się nie zmienia. Gadasz opór ☺️
      Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 19:13 18-05-2018
    "symboliczne" - ale u operatora to miliony... Można przełknąć tę gorzką pigułkę zwłaszcza, że nie jest to dla mnie straszną podwyżką ;)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Klient LU 13:22 19-05-2018
    Czy w związku z tymi zmianami z oferty na kartę dla przenoszących numer za 25 zł zniknie dostępny w cenie pakiet internetu w UE 1.61 GB, czy po prostu do każdego z tym megabajtów w ramach pakietu będzie doliczony 1 gr (co oznaczałoby, że będzie de facto kosztować 16 zł)???
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 11:12 20-05-2018
    Z czego Wy się tu cieszycie ? Dopłacają klienci a miało być za free. A dwa straciliście tylew stosunku do czego ? Do tego jak Wszyscy operatorzy zarabiali na roamingu? Te czasy poszły w dal. Wiem, że nie jesteście firmą charytatywną i macie zarabiać, ale bez przesady. Ja jak mam straty w firmie w stosunku co było kiedyś to do kogo mam zgłosić się po rekompensatę ? Tetaz Operatorzy płaczą a za chwil parę Prezesi będą mieli premie ... I nie tylko.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Balot 11:17 20-05-2018
    Witajcie. Jeśli mam "Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 31 dni" to od 18 czerwca po przekroczeniu granicy od razu płacę 1 grosz za 1 megabajt czy najpierw w ramach pakietu zużywam 1.61 GB, a pozniej place... no i wlasnie 1 gr czy 3 gr za 1 megabajt? Z góry dziękuje za odpowiedzi Pozdrawiam
    Odpowiedz
  • komentarz
    Koolo 10:11 21-05-2018
    Rozumiem że chodzi o zaradnych cwaniaków naciągaczy i bezmyślnych uzależnionych od internetu ale czemu normalnych użytkowników którym wystarczyłoby np. 100 min i 1gb na miesiąc w Roam Like at Home też się "opodatkowuje" ?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 21:59 21-05-2018
      Otóż to. Jesteś na wakacjach, to wypoczywaj a nie trzy godziny z firmą gadasz. Dwie minutki, żeby co słychać i dziękuję. Trochę neta, żeby na portal focię wrzucić i wszystko by było ok. Zresztą... Mnie dopłaty jeszcze nie obowiązują 😀
      Odpowiedz

Sieć

Wybieramy największych twardzieli – jak to działa #2 (5)

Piotr Domański

16 maja 2018

Wybieramy największych twardzieli – jak to działa #2
5

Wytrzymały na zgniatanie, na mróz i upał, przyjmujący ciosy niczym bokser wagi ciężkiej muśnięcia nadmorskiego wiatru – taki jest światłowód i inne elementy naszej sieci, którymi dostarczamy do Was internet. Może nieco przekoloryzowałem, ale dużą uwagę, przykładamy do tego, by w naszej sieci wykorzystywać tylko te materiały, które zagwarantują niezawodność i stabilność świadczonych usług, a przy tym trwałość i estetykę wykonania. Dlatego testujemy wszystkie te elementy – skrzynki, szafy, mufy. Eliminujemy te, które są złej jakości. Jest takie miejsce w Orange, które zajmuje się właśnie tym. Dzisiaj Was tam zabiorę.

Swoją drogą, to praca w takim miejscu wydaje się spełnieniem marzeń każdego faceta (i pewnie niejednej kobiety) – systematyczne i sumienne zgniatanie, łamanie, rozciąganie, zrzucanie ciężarów, podgrzewanie i wymrażanie. Ba, panowie kiedyś nawet testowali światłowody, które stosujemy w mieszkaniach przyklejając je do ściany, a następnie zrywając. Po to, by mieć pewność, że gdy Wy zrobicie to samo, światłowód nadal będzie cały, a co więcej – nadal będzie dobrze spełniał swoje zadanie. Jednak roboty przy tym co nie miara, bo samo niszczenie nie jest tutaj celem, lecz ocena wytrzymałości urządzeń na nie. Więc po części pierwszej przychodzi druga, znacznie żmudniejsza przygotowanie dokładnego kilkudziesięciu stronicowego raportu, w którym opisywane są kolejne etapy testów i uszkodzenia jakie zaszły w ich wyniku.

A takich testów jest bardzo dużo, bo i bardzo dużo nowych instalacji powstaje. Gdyby połączyć wszystkie włókna światłowodowe w naszej sieci w jedno, można by nim opasać największą planetę naszego układu słonecznego – Jowisza 10 razy po jego równiku, albo 12 razy połączyć Księżyc z Ziemią. W końcu 4,5 mln km to nie w kij dmuchał. Piszę tu o wszystkich naszych światłowodach – zarówno tych z sieci szkieletowej, jak i dystrybucyjnej. W nagraniu pokazujemy głównie urządzenia, które służą do podłączania mieszkań i domów, czyli budowy naszej sieci FTTH. I właśnie do tej wartości odnosi się owe mniej-więcej 50 tys. km światłowodów, o których mówię o nagraniu. Precyzując –to 50 tys. km kabli światłowodowych i budynkowych, kładzionych zarówno w kanalizacji jak i w ramach linii napowietrznych – (które mogliście obejrzeć w poprzednim filmie) począwszy od 2013 do dzisiaj. Owe 50 tys. km bez problemu wystarczy do opasania Ziemi. Do tego dołóżcie choćby blisko 60 tys. muf światłowodowych. Przy takiej skali działania pracy jest zapewne sporo.

Było o sieci stacjonarnej, teraz bierzemy się za mobilną. Kolejny odcinek będzie nieco szybciej, niż za miesiąc! A jeżeli chcecie światłowód, zostawcie nam tutaj swój adres.

Udostępnij: Wybieramy największych twardzieli – jak to działa #2
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    mike278 17:02 16-05-2018
    O i to było ciekawe. Orange Labs dobrze się kojarzy. ;) I tu małe pytanie odnośnie linka i kwestionariusza. U mnie widać że ulica nie jest polem obowiązkowym (przynajmniej ja nie widzę *). Co Wam po miejscowości i numerze domu skoro nie potrzeba wpisywać ulicy?
    Odpowiedz
  • komentarz
    j 19:04 16-05-2018
    Ale muzykę w tle to trochę ciszej.
    Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 21:13 17-05-2018
    Fajne i bardzo ciekawe video, czekamy na kolejne odcinki :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    kuba 23:04 17-05-2018
    Panie Piotrku opisz lub nakręć film na blogu jak działa telewizja oparta o łącza światłowodowe iptv.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 07:49 18-05-2018
      To nie jest do nakręcenia, to jest wyłącznie do opisania. Pamiętam o Tobie, pewnie w czerwcu-lipcu tekst będzie.
      Odpowiedz

Bezpieczeństwo

RODO za 10 dni, czyli apogeum szaleństwa (7)

Michał Rosiak

15 maja 2018

RODO za 10 dni, czyli apogeum szaleństwa
7

RODO, czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych. Jeśli jesteście przedsiębiorcami, ta nazwa najprawdopobniej spędza Wam sen z powiek. Cyberprzestępcy dobrze o tym wiedzą i zamierzają uszczknąć z Waszego niepokoju duże co nieco dla siebie.

„Certyfikat LTE”

Socjotechniczne sztuczki używane podczas phishingowych ataków w sieci grają na naszych podstawowych emocjach. Opierają się w znacznej większości na naszym strachu i/lub niewiedzy. Ja jestem – hmmm, inny niż większość społeczeństwa, ale jestem w stanie zrozumieć ludzi, którzy otrzymując SMSa o konieczności „zainstalowania certyfikatu LTE 5+” po prostu to zrobią. Media zarzucają nas mnóstwem nierzadko kompletnie niezrozumiałych informacji o RODO. Przedsiębiorców straszą, a zwykłych użytkowników uspokajają, że „ich dane będą teraz bezpieczniejsze”. W sumie przestępcom należą się brawa za spryt. W końcu jeśli coś ma być bezpieczniejsze, to certyfikat na pewno się przyda, prawda?

Będzie zalew phishingu „na RODO”?

Obawiam się, że ten sprytny atak, kierowany w użytkowników telefonów z systemem Android, to dopiero początek. Dlatego pamiętajcie, że jeśli jesteście zwykłymi użytkownikami internetu, jedyne do czego większość z Was zmusi RODO to ponowne potwierdzenie, że zgadzacie się na przetwarzanie Waszych danych we wszystkich miejscach, gdzie je kiedyś specjalnie lub nieopatrznie zostawiliście (ja np. traktuję to jako świetny pomysł na wypisanie się z niechcianych mailingów 😉 ).

Na pewno ze względu na RODO nie będziemy Wam wysyłać próśb o instalację mobilnej aplikacji, nie będziemy blokować Waszych połączeń i transmisji danych, nie będziemy limitować internetu, czy blokować kont mailowych. Pamiętajcie, by absolutnie nie instalować niczego z podejrzanych linków (a w przypadku Androida nie ruszać aplikacji spoza Sklepu Play), nie wchodzić na dziwne strony, nie podawać swoich danych wrażliwych jeśli nie jesteście pewni, że korzystacie z witryny operatora, nie odpowiadać na podejrzane maile (bo nie wszystko musi być tym, czym się wydaje), a jeśli macie wątpliwości co do prawdziwości treści – wyślijcie mail (jako załącznik) do CERT Orange Polska. Wtedy pomożecie też innym potencjalnym ofiarom.

Jak zawsze – nie dajcie się oszukać.

Udostępnij: RODO za 10 dni, czyli apogeum szaleństwa
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    mike278 22:50 15-05-2018
    Fakt. A jakie to narzędzie do walki z zalewem "promocji telefonicznych". Oj, urwą się telefony z propozycjami spotkań, garnków, pokazu sprzętu etc..
    Odpowiedz
    • komentarz
      tom 09:48 16-05-2018
      Urwą się telefony albo się nie urwą. Bo te telefony już dziś są nielegalne, najczęściej nie ma zgód na komunikację elektroniczną. Problem w tym, że wszyscy dzwoniący wiedzą, że nikt za to jeszcze firmy nie stracił i prawo nie jest egzekwowane. Czyli opłaca się dzwonić. Czas pokaże czy RODO nie okaże się kolejną prawną wydmuszką.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 10:01 16-05-2018
        I dlatego zaczynam często rozmowę od stwierdzenia: Zgodnie z polskim prawem informuję że rozmows jest nagrywana. Zazwyczaj nie zdążę dokończyć że jeśli rozmówca się nie zgadza powinien zakończyć rozmowę. 😀😈
        Odpowiedz
      • komentarz
        Morris 01:20 17-05-2018
        Ja myślę że tak właśnie będzie, Co z tego że jest jakiś RODO jeżeli Nr-y telefonów dalej będą latać po najróżniejszych bazach marketingowych a operator WIE O TYM a nic z tym nie robi Szansa na poprawę byłaby dopiero wtedy gdy Nr tel. będzie traktowany tak samo poważnie jak Imię nazwisko / PESEL
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotr Domański 14:23 17-05-2018
          Numery telefonów nie "latają po bazach" bez zgody. A że wielu z nas zgadza się na przetwarzanie danych i ich przekazywanie dalej zupełnie bezrefleksyjnie - to inna sprawa.
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 21:21 17-05-2018
            Oj Piotrze tutaj mam troszkę inne zdanie, uwierz mam sporo numerów......kartę z Plusa, Playa, Virgin Mobile i kilka z Orange - zgadnij na które numery mam wyłącznie telefony :) I na ów numerach prerpaid mam zablokowane wszystkie zgody i tak mam telefony. Kiedyś wszedłem w dyskusję z Panią to odesłała mnie do operatora. Ciekawe kto i za ile mnie sprzedaje?? Chociaż mam podobny patent jak mike278 :) Jak mam telefon z nieznajomego mi numeru to zawsze odbieram...słucham tu zakład pogrzebowy..... :)
            Odpowiedz
          • komentarz
            Astis 11:27 20-05-2018
            A inni niejako "zmuszają" wyrażenie zgody bo straci się zniżkę AŻ 4.99 złotych... A jak wiadomo zgody by nie było, ale nie będzie zniżki a przy takich zarobkach każda złotówka się liczy :(
            Odpowiedz

Sieć

Kwiecień według RFBenchamark należał do nas! (12)

Piotr Domański

15 maja 2018

Kwiecień według RFBenchamark należał do nas!
12

Nasza sieć mobilna 4G LTE była (uśredniając) najszybsza, zarówno gdy przychodziło do wysyłania plików, jak i do odbierania ich. Zapewniała także najniższe PINGi. Średnia prędkość downloadu wyniosła ponad 31 Mb/s, a wysyłania – 12 Mb/s, a PING dokładnie 38,24 ms. Tutaj macie link do strony RFBenchmark, na której znajdziecie pełne wyniki. Moim zdaniem ważna jest tam także inna, nieco mniej rzucająca się w oczy informacja – blisko 83% testów wykonano w technologii 4G.

Pokazuje to jak bardzo stała się ona rozpowszechniona. W kwietniu w naszej sieci już 4 na każde przesyłane 5 MB przechodziło właśnie przez sieć LTE. A ruch w niej cały czas wzrasta, choć ruchem kolejki górskiej – raz w górę raz w dół. W grudniu 2017 roku wyniósł on nieco ponad 40 PB, w marcu przebił 45 PB, by w kwietniu spaść do blisko 43 PB. Jeżeli jesteście zainteresowani skąd takie wahania, to powodów jest kilka – pogoda (liczba dni słonecznych zwiększa ilość przesyłanych danych), liczba dni wolnych itp. Jednak na wzrost także jesteśmy przygotowani. Nasze 4G dociera już do prawie każdego Polaka  (99,8% populacji), a z agregacji pasma może już skorzystać prawie połowa z nas. W kwietniu 2018 objęła ona bowiem 45,8% populacji Polski. W liczbach bezwzględnych to blisko 10400 stacji bazowych obsługujących 4G, oraz w tym 4260 obsługujących agregację wielu pasm. Tych pierwszych przybyło od początku roku o nieco ponad 150, a drugich o blisko 350.

Udostępnij: Kwiecień według RFBenchamark należał do nas!
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    p 14:41 15-05-2018
    A może jakiś komentarz o LTE2100? Ile już stacji ma to pasmo ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:47 15-05-2018
      Na razie testujemy. Jak będzie się czym chwalić, zrobimy to.
      Odpowiedz
      • komentarz
        p 15:09 15-05-2018
        Te testy wchodzą coraz bardziej wgłąb Warszawy, a dzisiaj do Poznania. To są dalej testy? ;)
        Odpowiedz
  • komentarz
    kozien70 14:53 15-05-2018
    Poznań, stacje Networks współdzielone przez T-mobile i Orange: L800 T-mobile ma na 103 stacjach, zaś Orange tylko na 72 spośród nich. Stacje są zmodernizowane, bo magentowy konkurent ma na nich L800, tylko Orange z niewiadomych przyczyn L800 na nich nie uruchamia. Sytuacja ciągnie się od jesieni zeszłego roku. Słowo komentarza?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:09 17-05-2018
      Ponieważ nie zawsze możemy wszędzie odpalić stacje. Tak się składa, że w Poznaniu do końca roku planujemy odpalić 800 na stacjach, o których wspominasz?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Robert 14:59 15-05-2018
    Poprosimy o statystyki dla VoLTE
    Odpowiedz
  • komentarz
    tomi81 15:01 15-05-2018
    Dołączając się do pytania @koziena70 - w Białymstoku mamy analogiczną sytuację (brak LTE800 ze stacji T-Mobile - ul. Wołodyjowskiego 5 oraz Zwycięstwa 8/10) - przez co w sporej części miasta (w tym Szpitalu USK - największym w regionie) brak LTE indoor (jest U900 nie nadające się do użycia). Coś słowem komentarza?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Oleks 15:49 15-05-2018
    Po co pchacie te WIFI ludziom.Jak ktoś nie chce WIFI .Tylko kablowy modem.Dlaczego nie ma takiej opcji.Wifi jest szkodliwe do organizmu.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 16:45 15-05-2018
      W tekście nie pada ani razu sformułowanie WiFi, więc trudno odnieść się do komentarza. Mogę jedynie założyć, że chodziło o stacje bazowe. Choć nadal nie wiem, skąd idea o ich szkodliwości, skoro mądre głowy piszą, że nie: https://www.telko.in/raport-o-pem-stacje-bazowe-nie-szkodza-zdrowiu
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 22:53 15-05-2018
        I kury się nie niosą i krowom mleko kiśnie, a gospodyni proboszcza to nawet przez promieniowanie w ciążę zaszła. :P Poza tym merytorycznie, można mieć od opa po kablu i 300 mb i kiepski własny router. I op winny że speedtest po wifi pokazuje 50.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Gonzo 15:20 17-05-2018
    Czytam, że przedłużyliście ważność najmniejszych kart, ale dla poł. przychodzących podczas gdy czekamy na połączenia wychodzące korzystniejsze ważności konta promocyjnego oraz bonusu internetowego. Do lipca mam ważny bonus internetowy przedłużany smsem na ROK, jeżeli do tego czasu nie stworzycie atrakcyjnej oferty przedłużania tego bonusu, czy smsem czy doładowaniem na rok to zmieniam sieć.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Adam 13:13 19-05-2018
      Również tak zrobię bo mam już tego dosyć
      Odpowiedz

Urządzenia

Xperia XZ2 w Orange, teraz w świetnym zestawie (7)

Piotr Domański

11 maja 2018

Xperia XZ2 w Orange, teraz w świetnym zestawie
7

Najnowszy flagowiec od Sony wszedł niedawno do oferty Orange. Producent postanowił zerwać z ze znanym (chyba przez wszystkich) i lubianym (przez niektórych) wyglądem swoich smartfonów. Osobiście bardzo go lubiłem, ale jednak trendy w modzie są nieubłagane i czasem trzeba za nimi podążyć. Nie inaczej było tym razem. Ostatecznie zamiast dwóch szklanych płytek i grubej, półokrągłej ramki mamy nieco zaokrąglone plecki ze znajdującym się niemal po środku czytnikiem linii papilarnych i znajdującym się powyżej niego aparatem. Producent w swoich materiałach pisze, że dzięki tej zmianie „smartfon doskonale leży w dłoni”, widać, więc jak dużą uwagę zwrócono na ten element.

Z drugiej strony duży, dzięki skasowaniu większej części ramek, ekran o przekątnej 5,7 cala. Rozdzielczość ekranu to 2160 x 1080, a proporcje to najmodniejsze obecnie 18:9. Co warto dodać, to ekran Full HD wykorzystujący High Dynamic Range (HDR), dzięki któremu ekran lepiej daje sobie radę z dużymi różnicami w jasności obrazu, a przez to wszystko wygląda bardziej realistycznie. Telefon waży prawie 200 gram, jest więc zauważalnie cięższy niż wiele innych urządzeń o podobnej wielkości.

Xperia XZ2 to prawdziwy flagowiec

W środku Sony zmieścił potężne wyposażenie – Snapdragon 845, który wykorzystuje 8 rdzeni – 4×2,7 GHz i 4×1,7 GHz, układ graficzny Adreno 630, 4 GB RAM oraz pamięć 64 GB, którą można rozszerzyć kartą micro SD. Urządzenie napędza bateria 3180 mAh, która dzięki odpowiedniemu oprogramowaniu i procesorowi wystarczy na zaskakująco długo.

Sony Xperia XZ2 w Orange

Opis żadnego smartfonu nie obyłby się bez aparatu. Zastosowano w nim jednoobiektywowy aparat o rozdzielczości 19 megapikseli ,jasności F/2.0 i ogniskowej 25 mm po przeliczeniu na ekwiwalent pełnej klatki. Efektem są świetnie zdjęcia w dzień i jedynie nieco słabsze nocą. Smartfon pokazuje jednak swój potencjał dopiero, gdy zaczynamy kręcić wideo. Jest to bowiem pierwszy smartfon, który nagrywa w 4K HDR. Do tego dołóżcie fakt, że ten smartfon nagrywa Super Slow Motion w Full HD.

Jak to w urządzeniach Sony bywa jakość dźwięku stoi na najwyższym poziomie.  Producent w materiałach pisze o dwóch rozwiązaniach – High-Resolution Audio1 i LDAC Xperia XZ2

Najnowsza Xperia w Orange z dodatkiem dla graczy

Sony Xperia XZ2 w Orange

W Orange kupując XZ2 otrzymacie dodatkowo konsolę Sony Playstation 4 Slim 500GB w raz z trzema grami w prezencie. Pisała już o tym Kasia Barys, we wpisie o prezentach na komunię. Jeżeli jesteście naszymi klientami na start za zestawie zapłacicie tradycyjnie nic (chyba, że w Planie Podstawowym). Warto przyjrzeć się temu całemu zestawowi w cenie minimalnie ponad 3 tys. złotych (w planie Optymalnym), a nawet 2423,89 w Planie Wzbogaconym. W pierwszym przypadku miesięczna opłata za urządzenia to 125 zł, w drugim 101 zł. Równie dobrze wyglądają ceny w ofercie dla przenoszących numer, szczególnie w Planie Optymalnym, gdzie zapłacicie za niego 799 zł na start i 92 zł miesięcznie. W Planie Standardowym wyjdzie Wam niewiele więcej – 899 zł na start, a później 110 miesięcznie.

Pamiętajcie, że w naszych planach możecie teraz łączyć wszystkie plany (poza Podstawowymi) ze sobą.

Udostępnij: Xperia XZ2 w Orange, teraz w świetnym zestawie
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    mike278 13:43 11-05-2018
    O tak. Dźwięk w tych telefonach stoi na wysokim poziomie.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 15:08 11-05-2018
      Dokładnie. Używam kilka lat już Sony Xperia Z Ultra i jestem naprawdę zadowolony.
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 16:24 11-05-2018
        A ja do dziś mam zwykła Zetkę. I niewiele ustępuje dźwiękiem terminalowi który jest dla mnie wyznacznikiem pomimo upływu lat. Nokia 5800 XM.
        Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 06:15 14-05-2018
    A ja po dwóch, podobno spalonych płytach głównych już nie mam zaufania do serii Z. I mimo bez problemowej wymianie telefonów na nowe, dziękuję, ale na ten czas Huawei, albo do teraz LG V10 mimo, że przed końcem gwarancji też wymieniono mi płytę a nie cały telefonik jak w Sony ...
    Odpowiedz
  • komentarz
    jh 10:05 14-05-2018
    A VoLTE/WiFi Calling ma?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 10:51 14-05-2018
      Nie ma i na razie nie wiem, kiedy będzie miał.
      Odpowiedz
      • komentarz
        jh 12:47 14-05-2018
        Może jakiś wpis z pełną listą urządzeń VoLTE/WiFi Calling + ilość klientów używających tych usług? Albo chociaż aktualizacja stron z opisem tych usług... ;)
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej