Oferta

Symboliczne dopłaty w roamingu w prepaid Orange i nju na kartę

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
17 maja 2018
Symboliczne dopłaty w roamingu w prepaid Orange i nju na kartę

Nikogo nie muszę przekonywać, że zasada Roam Like at Home jest świetna dla klientów. Z drugiej strony dla operatorów przekłada się na lawinowe zwiększenie liczby połączeń i transmisji danych, a to z kolei na duże straty. W ubiegłym roku operatorzy stracili ponad pół miliarda złotych. Dlatego, podobnie jak inni wystąpiliśmy do UKE o możliwość choćby częściowej rekompensaty tych strat w formie tzw. opłaty dodatkowej. Wynika to wprost z przepisów UE, a dopłata stosowana jest już przez operatorów w innych krajach unijnych.

UKE wydał taką zgodę kilkunastu operatorom, w tym Orange Polska. Jako pierwszy z dużych operatorów komórkowych opłatę dodatkową wprowadził Play, zrobił to zarówno dla klientów postpaid, jak i prepaid.

My zdecydowaliśmy się to zrobić jedynie dla klientów prepaid. Od 18 czerwca użytkownikom taryf na kartę Orange i nju, korzystającym z usług roamingowych na terenie UE, do ceny połączenia czy transmisji danych „jak w kraju” doliczona będzie symboliczna opłata dodatkowa. Wyniesie ona 5 gr za minutę połączenia wykonanego, 2 gr za minutę połączenia odebranego, 1 gr za wysłany SMS oraz niecały grosz za MMS lub megabajt transmisji danych. Taka wysokość dopłaty oznacza, że roaming w Orange wciąż będzie bardzo tani i nie będzie stanowił ograniczenia w swobodnym korzystaniu z usług na terenie UE.

Komentarze

Piotrekk85
Piotrekk85 18:15 17-05-2018

Szanuję prawo do wprowadzania dopłat, ale czy cennik roamingowy http://www.orange.pl/ocp-http/PL/Binary2/2006172/4108641339.pdf musi być tak niejednoznaczny? Wykupując płatny pakiet na internet z jednej strony wcześniej mamy info o limicie GB a dopiero na kolejnej stronie o dopłacie. Można to klarowniej i czytelniej zrobić.

Odpowiedz
    Wojtek Jabczyński
    Wojtek Jabczyński 07:46 18-05-2018

    Dzięki za zwrócenie uwagi. Przekażę do osób z marketingu. Pozdrawiam

    Odpowiedz
      Michał od lat w Orange
      Michał od lat w Orange 17:55 30-06-2018

      kupując pakiet No Limit za 25 zł miesięcznie przysługuje co najmniej 20 GB internetu w Polsce i 1, 6 GB w UE do tej pory po wykorzystaniu 1, 6 GB pakiet na Internet się kończył i należało do kupić kolejny ja wybierałem pakiet za 12 zł 2 GB w Polsce 0 ,74 GB w UE dodam że w każdym miesiącu część Polska mimo że zapłacona przepada gdyż korzystam tylko z internetu za granicą a przynajmniej w większości za granicą. Nie dość że limit w każdym pakiecie jest mocno ograniczony to teraz będzie Trzeba dopłacić jeszcze odpowiednio do pierwszego pakietu 16 zł a do drugiego i Każdego kolejnego po 7 zł A biorąc pod uwagę fakt że potrzebne będzie około pięciu dodatkowych pakietów to wtedy trzeba zapłacić dodatkowo 35 zł i przypominam że 20 GB internetu w Polsce przepada plus 10 GB w Polsce z drugiego pakietu również. Orange liczy straty które przynoszą nieuczciwi konsumenci ale nie liczę zysków na tym co przepada klientowi. przez wiele lat przypadały mi Gigabyte z opłaconych limitów internetowych różne promocje za doładowanie wciąż otrzymuje jakieś dodatkowe pieniądze za doładowania których nie mogę wykorzystać posiadając pakiety i to wszystko przepada staram się korzystać uczciwie z usług a teraz Czuję się oszukany Szczególnie jeśli chodzi o internet bo część Gdzie są rozmowy to oczywiście rozumiem.

      Odpowiedz
        Edi
        Edi 12:33 09-07-2018

        To po co wykupujesz pakiet za 25 zł kiedy wystarczy ci ten za 16 zł.

        Odpowiedz
        Michał od lat w Orange
        Michał od lat w Orange 11:00 03-09-2018

        Okazuje się że Orange nie poprzestało na drobnych dopłatach w wysokości 5 gr za minutę połączenia wykonanego w roamingu poza pakietem dwa grosze za minute połączenia odebranego w roamingu poza pakietem wysłanego smsa 1 grosz i 1 MB internetu 0,738 zł. Wystarczy przebywać częściej w roamingu a dopłaty zmieniają się jeszcze gorzej a więc 16 gr za minutę połączenia wybieranego 4 grosze za minutę połączenia odebranego 5 gr za wysłanego smsa i 3 gr za 1 MB internetu. W związku z powyższym wykupując pakiet No Limit za 25 zł otrzymujemy w moim przypadku 23 GB internetu w tym 1,64 Gigabyte w roamingu będąc cały miesiąc w roamingu przepada nam cały dostępny limit w Polsce a za ten który przysługuje za granicą musimy dopłacić około 50 zł wiadomo że taka ilość internetu nie jest wystarczająca więc musimy dokupić jeszcze dwa pakiety co najmniej za 25 zł i dopłacić również do każdego kolejne 25 zł W rezultacie oszczędzając dane i ograniczając się tylko do trzech gigabajtów w miesiącu Musimy za to zapłacić około 150 zł nie licząc dodatkowych połączeń odebranych wybieranych czy wysyłania esemesów.

        Odpowiedz
Jarek
Jarek 18:17 17-05-2018

W całości popieram. Cieszę się, że wprowadzacie dopłaty – może dzięki temu, nie będziecie dalej psuli oferty na kartę 🙂

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 19:19 17-05-2018

A w postpaid są długofalowe plany wprowadzenia dodatkowej opłaty czy możemy spać spokojnie?

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 21:04 17-05-2018

    Popieram takie zmiany, bo myślę że sporo na tym interesie traciliście. Nie podoba mi się natomiast to że klientów prepaid traktuje się gorzej od postpaid. Albo wszyscy tworzymy sieć, albo sieć Orange tworzą tylko klienci „na abonament”. Sam posiadam ofertę przedpłacaną i abonamentową, ale….zawsze staram się być fair play i dlatego uważam że klienci na kartę powinni troszkę się „postawić”.

    Odpowiedz
    Wojtek Jabczyński
    Wojtek Jabczyński 07:47 18-05-2018

    Jeśli chodzi o postpaid to na dzisiaj nie mamy planów stosowania dopłat. Pozdrawiam

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 09:46 18-05-2018

      Dziękuję Wojtku za komentarz. Chociaż osobiście wprowadziłbym podobne dopłaty dla postpaid. Nie można traktować jednych klientów lepiej innych gorzej. No ale…..pozdrawiam.

      Odpowiedz
        MAURYCY
        MAURYCY 09:55 18-05-2018

        Zawsze inaczej traktowano abo i prepaid. Na szczęście nikt nie każe brać abo albo siedzieć w ofercie na kartę, wolność wyboru, co dla kogo lepsze i wygodniejsze. Pablo przejdź z prepaida do nju (abo w nju nie jest straszne) i po kłopocie 🙂

        Odpowiedz
          Free
          Free 11:01 18-05-2018

          Zawsze prepaid miał bardziej wypasioną, z dużo większym pakietem internetu, tańszą ofertę. Klient prepaid jest wolnym człowiekiem i w każdej chwili może wybrać korzystniejszą ofertę, abonamentowiec jest przywiązany jak chłop pańszczyźniany do operatora bo jak nie to gruba kara umowna i komornik na koncie.

          Odpowiedz
        Astis
        Astis 11:13 20-05-2018

        Pablo nie rozumiem Twojego entuzjazmu ai tego lukrowania . . .

        Odpowiedz
          pablo_ck
          pablo_ck 00:39 25-05-2018

          Bo wakacje są po to by odpoczywać a nie siedzieć z telefonem w ręce 🙂 Więc tak naprawdę z jakiego powodu mam się smucić ;p ?

          Odpowiedz
        Edi
        Edi 12:31 09-07-2018

        Wprowadzenie opłat byłoby zmiana cennika czyli podstawą do wypowiedzenia umów z winy operatora.

        Odpowiedz
      MAURYCY
      MAURYCY 09:50 18-05-2018

      No i to mnie cieszy 🙂 Pozdrawiam

      Odpowiedz
      pf
      pf 11:35 18-05-2018

      chwila, ale jak brałem początkiem roku abonament (orange love + 2komórki) to, czy czasem jak wprowadzicie te dopłaty w roamingu, czyli zmienicie warunki umowy, to wtedy będę mógł wypowiedzieć te umowy?

      Odpowiedz
        mike278
        mike278 20:24 19-05-2018

        Zawsze można wypowiedzieć umowę ( o ile zgadzasz się zapłacić „karę umowną”) i nie potrzeba do tego żadnego powodu. Wystarczy wola.

        Odpowiedz
          Edi
          Edi 12:36 09-07-2018

          Nie ma kar umownych w sytuacji odstąpienia od umowy gdy operator zmienia cennik na niekorzyść abonenta.

          Odpowiedz
Teofil
Teofil 21:06 17-05-2018

W końcu! Ale i tak odbije wam się to czkawka 🙂 odpływ klientów będzie większy, nawet francuzik nie zatrzyma generowania strat. Przyszedł popsuł co miał popsuć i zadowolony. Szkoda tylko ze najpierw sami obnizyliscie tak koszty w roamingu ze było wiadome od samego początku ze będzie w plecy, a jelenie wam uwierzyły ze można tanio i dużo mieć poza polska.

Odpowiedz
Pan Pikuś
Pan Pikuś 21:11 17-05-2018

Skończyła się laba. Opłaty rzeczywiście symboliczne ale „jak w domu” już nie będzie.

Odpowiedz
manyaky
manyaky 22:37 17-05-2018

Eh ta przewidywalność Orange. „Dajemy jako pierwsi roaming za free” – rok później: „zabieramy roaming za free”. „Dajemy Grunwald bez limitu ważności” – trzy miesiące później „zabieramy Grunwald bez limitu ważności”. A naliczanie opłat już od pierwszego MB: ż-e-n-a-d-a. Nawet biedo-plej daje skromne, ale wciąż paczki.

Odpowiedz
Zdzisław Dyrman
Zdzisław Dyrman 23:41 17-05-2018

No to niestety się pożegnamy bo trzymał mnie przy was tylko fajny roaming. Kupuję pakiet no limit za 25 zł chociaż w Polsce prawie wogóle nie dzwonię i nie korzystam z internetu ale za to w roamingu wykorzystuję darmowy pakiet 1,6 GB i wykonuję 120 minut połączeń do kraju w miesiącu. Dotychczas miałem to w ramach pakietu, a teraz będę musiał dopłacić 24 zł. Z jakiej racji? Przecież nie nadużywam roamingu, a wy mnie karzecie. Lepiej byście się wzięli za tych co mają u was karty, a mieszkają za granicą.

Odpowiedz
    Gemami
    Gemami 10:25 18-05-2018

    Odpowiedzialność zbiorowa 🙂 i super. Skończyło się januszowanie. Zarabiasz w euro? Płac w euro 🙂

    Odpowiedz
      Adam
      Adam 12:29 18-05-2018

      Owszem ale da zarobić zagranicznemu operatorowi , problem Orange jest taki że NIE POTRAFI zrobić drugiej taryfy dla tych co wyjeżdżają za granicę , powiedzmy 30zł i daję np 500minut , 1gb neta i smsy powiedzmy 500 i sprawa załatwiona a tu podszczypuje , miesza , kombinuje I PO CO TO KOMU?

      Odpowiedz
    tata
    tata 22:29 18-05-2018

    @Zdzisław Dyrman Jeden siedzi ciągle za granicą i za nolimit zakupiony za 25zł wydzwoni 120 minut (ciekawe ile min./godz. odbiera, bo to przecież też jest istotne!), ale inny dzwoni prawie non stop, a jak go dopada FUP to zmienia kartę i jedzie od nowa – właśnie przez takich użytkowników są dopłaty w prepaid (abonamentem nie można tak żonglować). I powiem szczerze, że dobrze, że są, bo jest nadzieja, że usługi „lokalne” nie będą drożeć.

    Odpowiedz
      Adam
      Adam 12:17 19-05-2018

      W Orange jest zawsze winny pre-paidowiec i nie dziwi fakt że ludzie odchodzą od tego operatora jeśli natomiast ja mam płacić za takich cwaniaczków to ja dziękuję za takie traktowanie.Orange systematycznie psuje ofertę na kartę,zabrali rok ważności bonusa za doładowanie co najbardziej zdenerwowało klientów.Nawet nie dadzą wykupić powiedzmy za 10zł aby bonus nie stracił ważności i się odnawiał.Niech całkowicie zlikwidują ofertę na kartę i będzie spokój bo mnie zaczynają już poważnie denerwować.Zamiast zrobić jakiś pakiet minut dla wyjeżdżających za granicę to jeszcze dokładają innym użytkownikom podwyżki to niesprawiedliwe ale co się dziwić abonamentowcom musieliby zmienić regulamin i wiedzą że mieliby odpływ bo wielu by się nie zgadzało z dodatkową opłatą to najlepiej i najbezpieczniej uderzyć w kartowców w końcu i tak jest spadek więc podejrzewam że jest to im obojętna ta grupa chociaż to spora siła bo kilka milionów ludzi

      Odpowiedz
iooo
iooo 13:47 18-05-2018

Czy w ofercie nju jak będę korzystał z roamingu i dotrę do ceny maksymalnej to nadal będą naliczanie opłaty symboliczne?

Odpowiedz
    MAURYCY
    MAURYCY 18:10 18-05-2018

    W nju abo nie ma i miejmy nadzieję nie będzie opłat dodatkowych.

    Odpowiedz
    Pan Pikuś
    Pan Pikuś 18:11 18-05-2018

    Jeśli masz abonament nic Ci się nie zmienia. Gadasz opór ☺️

    Odpowiedz
emitelek
emitelek 19:13 18-05-2018

„symboliczne” – ale u operatora to miliony… Można przełknąć tę gorzką pigułkę zwłaszcza, że nie jest to dla mnie straszną podwyżką 😉

Odpowiedz
    Michał od lat w Orange
    Michał od lat w Orange 11:07 03-09-2018

    Wyszło na to że przysługujący pakiet internetu za granicą Pozostał niezmieniony 1, 64 GB do tego trzeba będzie dopłacić w zależności Jak długo przebywać będziesz w roamingu to znaczy że od 15 zł do 50 zł za powyższy limit. początkowo jeśli w roamingu będziesz przebywać krótko dopłata będzie niecały groźną megabajta jeśli będziesz dłużej dopłata będzie już 3 grosze za Megabajt. Oczywiście wszystkie limity danych przepadną ci w momencie gdy będziesz korzystał z telefonu w roamingu przez miesiąc. z jednej strony wszystko ci przepadnie A z drugiej strony będziesz musiał dopłacać do opłaty dodatkowej.

    Odpowiedz
Klient LU
Klient LU 13:22 19-05-2018

Czy w związku z tymi zmianami z oferty na kartę dla przenoszących numer za 25 zł zniknie dostępny w cenie pakiet internetu w UE 1.61 GB, czy po prostu do każdego z tym megabajtów w ramach pakietu będzie doliczony 1 gr (co oznaczałoby, że będzie de facto kosztować 16 zł)???

Odpowiedz
    Michał od lat w Orange
    Michał od lat w Orange 11:04 03-09-2018

    Wyszło na to że przysługujący pakiet internetu za granicą Pozostał niezmieniony 1, 64 GB do tego trzeba będzie dopłacić w zależności Jak długo przebywać będziesz w roamingu to znaczy że od 15 zł do 50 zł za powyższy limit. początkowo jeśli w roamingu będziesz przebywać krótko dopłata będzie niecały groźną megabajta jeśli będziesz dłużej dopłata będzie już 3 grosze za Megabajt. Oczywiście wszystkie limity danych przepadną ci w momencie gdy będziesz korzystał z telefonu w roamingu przez miesiąc. z jednej strony wszystko ci przepadnie A z drugiej strony będziesz musiał dopłacać do opłaty dodatkowej.

    Odpowiedz
Astis
Astis 11:12 20-05-2018

Z czego Wy się tu cieszycie ? Dopłacają klienci a miało być za free. A dwa straciliście tylew stosunku do czego ? Do tego jak Wszyscy operatorzy zarabiali na roamingu? Te czasy poszły w dal. Wiem, że nie jesteście firmą charytatywną i macie zarabiać, ale bez przesady. Ja jak mam straty w firmie w stosunku co było kiedyś to do kogo mam zgłosić się po rekompensatę ? Tetaz Operatorzy płaczą a za chwil parę Prezesi będą mieli premie … I nie tylko.

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 00:41 25-05-2018

    @Astis ja jak mam straty to idę do Prezesa lub Ojca ;p

    Odpowiedz
Balot
Balot 11:17 20-05-2018

Witajcie.

Jeśli mam „Rozmowy i SMS-y bez limitu do wszystkich oraz GB na 31 dni” to od 18 czerwca po przekroczeniu granicy od razu płacę 1 grosz za 1 megabajt czy najpierw w ramach pakietu zużywam 1.61 GB, a pozniej place… no i wlasnie 1 gr czy 3 gr za 1 megabajt?

Z góry dziękuje za odpowiedzi
Pozdrawiam

Odpowiedz
Koolo
Koolo 10:11 21-05-2018

Rozumiem że chodzi o zaradnych cwaniaków naciągaczy i bezmyślnych uzależnionych od internetu ale czemu normalnych użytkowników którym wystarczyłoby np. 100 min i 1gb na miesiąc w Roam Like at Home też się „opodatkowuje” ?

Odpowiedz
    Pan Pikuś
    Pan Pikuś 21:59 21-05-2018

    Otóż to. Jesteś na wakacjach, to wypoczywaj a nie trzy godziny z firmą gadasz. Dwie minutki, żeby co słychać i dziękuję. Trochę neta, żeby na portal focię wrzucić i wszystko by było ok. Zresztą… Mnie dopłaty jeszcze nie obowiązują ?

    Odpowiedz
    tata
    tata 00:37 25-05-2018

    @Koolo No ale dopłata za 100 min i 1GB to ok 15zł, więc chyba da się przeżyć 🙂 Mam wrażenie, że najwięcej hałasu robią Ci, którzy nadużywali RLAH (nie kieruję tego do Ciebie!).

    Odpowiedz
      Zawisza
      Zawisza 12:05 08-06-2018

      Hahaha! 10 gr do litra paliwa to tez niewiele. Cieszysz się, ze niedługo będziesz placil? Do pizzy w dostawie tez dolicza 10 gr, ale przecież to niewiele, bo w końcu ile ich zjesz w ciągu miesiąca :).

      Odpowiedz
      Edi
      Edi 12:40 09-07-2018

      Ale po co dopłacać 15 zł kiedy w T-Mobile nie ma dopłat.

      Odpowiedz
        Michał od lat w Orange
        Michał od lat w Orange 23:19 14-07-2018

        Edi Nie bardzo rozumiem o co pytasz… Pakiet 25 zł i wykupuje po to by poza internetem rozmawiać i esemesować natomiast pakiet za 12 zł kupowałem dlatego że z 25 GB internetu w miesiącu za granicą mogłem wykorzystać tylko 1,74 GB. w tym momencie polska część pakietu przepadał a a ja zmuszony byłem kupować kilka kolejnych pakietów za 12 zł żeby móc wykorzystać 0, 74 GB i reszta również z każdego pakietu przypadała. Teraz nie dość że internet wciąż jest ograniczony w ten sam sposób co poprzednio to trzeba jeszcze dodatkowo dopłacać do każdego megabajta. Jeżeli już dopłacać to Orange powinno pobierać dopłaty do przysługujących ogólnie gigabajtów czyli na przykład 25 GB w miesiącu plus dopłata pomijając już wcześniejsze ograniczenie do używania internetu za granicą. Orange podwójnie do kręciło kranik jest to bardzo nieuczciwe zagranie. Reasumując nawet jeśli będę dopłaca to po wykorzystaniu mocno ograniczonego limitu za granicą będę zmuszony dokupywać kolejne pakiety również ograniczone i jeszcze Ponadto dopłacać do każdego zużytego Megabajta.

        Odpowiedz
Zawisza
Zawisza 22:06 29-05-2018

Jak rozumiem włączycie VoWiFi w zamian? Jeśli nie to sprawą powinien się zająć UOKiK. 5 groszy za minutę to dość drogo, tak samo jak 1 grosz za MB, skoro na rynku można mieć 1GB za 4 PLN. Wracacie do czasów reklamy „Nie daj się doić francuskiej dojarce” :).

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:48 30-05-2018

    WiFi Calling i roaming to dwie zupełnie niepowiązane z sobą rozwiązania technologiczne. To nie jest kwestia „włączenia” WiFi Calling w prepaid, tylko dużych zmian w konfiguracji sieci, nad którymi cały czas pracujemy.

    Odpowiedz
      Zawisza
      Zawisza 00:54 31-05-2018

      obie rzeczy sa jak najbardziej powiazane. Za polaczenia przez VoWiFi uzytkownik placi jak za polaczenia krajowe. zablokowanie VoWiFi pozwala na krojenie za każdą minutę wykonanego i odebranego połączenia. dla operatora jest to taka sama strata jak w przypadku RLAH.

      Odpowiedz
        Maaciek
        Maaciek 17:55 02-06-2018

        Też uważam, że roaming i vowifi idą razem w parze. Nie rozumiem, dlaczego użytkownicy na kartę nie mogą korzystać z vowifi poza granicami kraju. W sieci Play użytkownicy na kartę mogą korzystać z vowifi za granicą, więc to nie jest jakiś skomplikowany problem techniczny tylko zwykła złośliwość operatora – wprowadźmy opłaty w roamingu i nie jednocześnie nie dajmy vowifi poza granicami dla karciarzy. Niech płacą owieczki.

        Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 13:27 04-06-2018

          Tak jak już wielokrotnie pisałem na tym blogu – to, że nie zapewniamy WiFi Calling w roamingu prepaid to efekt konieczności dostosowania platform usługowych, które działają na zupełnie innych zasadach niż w przypadku postpaid. To kwestia techniczna, niełatwa, nad którą pracujemy. Każda sieć działa na innych zasadach. Fioletowi wdrożyli VoLTE jakieś 1,5 roku po nas idąc analogią.

          Odpowiedz
          Zawisza
          Zawisza 11:54 08-06-2018

          Piotr, jak rozumiem inaczej działa internet w PL, a inaczej poza PL? W PL oferujecie VoWiFi ale jak się połączę z IP spoza puli przypisanej do PL to przestaje działać. To podobnie jak z niektórymi serwisami VOD oferowanymi przez kablówki. Jeszcze niedawno można było oglądać jakiś program spoza sieci operatora, ale po zmianie przepisów, które dają możliwość korzystania z VOD na terenie całej UE, okazało się że licencje nagle się zmieniły i można oglądać program tylko w sieci operatora ;).
          Zdradzę Ci, że taki Play od lat umożliwia dzwonienie zza granicy przez przeglądarkę i daje możliwość korzystania w taryfach prepaid, a nawet wysyłać SMS.
          Z szacunku do klientów proszę nie wciskaj marketingowego kitu. Zróbcie, też coś z tym aby przy połączeniach krajowych był wyświetlany prefix, bo informacje o naciągaczach może fajnie wyglądają marketingowo, ale na pewno nie dają bezpieczeństwa klientom.

          Odpowiedz
klient123
klient123 18:30 06-06-2018

Mam taryfę Smart Plan LTE MNP tylko SIM 75,98. Umowa została zawarta 29-08-2016.
24 maja dostałem SMS informujący, że zgodnie z FUP włączą mi dodatkowe opłaty za dwa tygodnie, czyli 7 czerwca.
To się nie zgadza z wpisem na blogu – przy abonamencie chyba nie miał być włączony? Poza tym miało to nastąpić później – od 18 czerwca? Czy plany Orange się zmieniły?

Zdaję sobie sprawę, że wszystko jest zgodne z prawem, jednak czuję pewien dyskomfort bo:
– zawierając umowę prawie dwa lata temu nie było mowy ani o darmowym roamingu, ani o FUP, a jak te zmiany nastąpiły to nie miałem możliwości wypowiedzenia umowy;
– akurat w moim przypadku układ miesięcy kiedy jestem w kraju, a kiedy jestem za granicą wypada tak pechowo, że będę płacił podwyższone opłaty przez 8 miesięcy, chociaż za granicą spędzę 7 miesięcy.
Chciałbym wierzyć, że tego SMSa dostałem przez pomyłkę, ale wiele wskazuje że chyba jednak nie.

Odpowiedz
Erwin
Erwin 23:13 09-06-2018

No nic, zmieniłem operatora na Orange ze względu na roaming, i dużo GB, ale po tych zmianach znowu chyba mnie czeka zmiana operatora :((

A lubilem ta ofertę. 16zl za 1.6gb w uni to trochę za dużo względem konkurencji.

Odpowiedz
    Edi
    Edi 12:42 09-07-2018

    Na szczęście jest konkurencja

    Odpowiedz
      Michał od lat w Orange
      Michał od lat w Orange 23:21 14-07-2018

      Edi twoje wypowiedzi są przerażające przemawia przez ciebie sarkazm i nic nie wnosisz do rozmowy. Poza tym Zacznij czytać ze zrozumieniem I nie komentuj innych Wypowiedz się oczywiście jeśli masz jakieś zdanie w taki sposób żeby pomóc innym.

      Odpowiedz
    Gregoty
    Gregoty 15:50 12-08-2018

    Jaki jest kod na te 1.6 gb w uni. Dzieki

    Odpowiedz
FRED
FRED 11:27 01-07-2018

Symboliczna? Symboliczne to byłby 1 gr do wszystkiego.
Całe szczęście że pazerność zatrzymała się tylko na prepaid.

Odpowiedz
tehmal
tehmal 21:05 09-07-2018

Cóż…dalej będą siedział na swojej chorwackiej karcie z TM na Kartę…
za +/-30zł mam 6gb internetu w całej eu…
dodatkowo 20zł – rozmowy i SMS są rozliczane z pakietów (1000min/sms)…nie ważne czy dzwonię na komórkę do polski, czech, niemiec, chorwacji…

Orange kartę w PL używam jako rwk + 5zł doładowanie żeby mi 2gb neta dało ważne rok (ponoć już tak niema, a jednak 2gb ważny jezcze 200 dni ponad )

Odpowiedz
Michał od lat w Orange
Michał od lat w Orange 23:31 14-07-2018

Dopowiem jeszcze że przed korzystnymi zmianami roamingowymi pakiet za 25 zł a wy kupowałem tylko na czas pobytu w Polsce a w pozostałym czasie z telefonu poza granicami w ogóle nie korzystałem nie doładowywać też karty bo nie było takiej potrzeby. Korzystałem z internetu w mobilnych na przykład Vodafone 10 € na miesiąc 20 GB internetu LTE albo z darmowych hotspotów dostępnych na parkingach autostradach restauracjach. W momencie gdy pojawiły się korzystne zmiany zacząłem częściej korzystać z internetu we własnym telefonie Co przyczyniło się do wzrostu doładowań mojej karty zmiany w kupowania pakietu za 25 zł w wersji cyklicznej więc co najmniej 12 razy w roku i dodatkowe doładowanie różnymi kwotami po to by dokupić pakiet wykorzystanego Internetu każdy pakiet po 12 zł w miesiącu nawet 5 takich pakietów A na chwilę obecną zrezygnowałem już z do kupowania pakietów wracam do korzystania z internetu tak jak wcześniej i za chwilę zrezygnuje również z cyklicznego odnowienia pakietu bo więcej mi z niego przepada niż wykorzystuje. W mojej sytuacji Na pewno wzrosły doładowania i ruch na karcie aniżeli Ma to miejsce w tej chwili.

Odpowiedz
Zawiedzionyklient90
Zawiedzionyklient90 19:51 26-09-2018

Zero informacji o pobieraniu dodatkowych oplat dla ogolu, zeby sie dowiedziec, ze cos zmieniliscie sam musze dzwonic i szukac.. uwazam, ze przesadzacie i niestety zmuszony jestem do szukania innego dostawcy uslug (w innych krajach wcale nie jest jak mówicie przynajmniej nie wszyscy operatorzy) zawiedziony klient

Odpowiedz
Karol
Karol 12:56 10-10-2018

Teraz rozumiem czemu coraz więcej osób przenosi numery do innych sieci.
Zamiast ulepszać ofertę i znosić ograniczenia z oferty na kartę są dodawane kolejne niekorzystne rozwiązania.
Co najlepsze to od prepaid-ów Orange otrzymuje pieniądze płacone z góry:)
Ciekawe kiedy zarząd zrozumienie, że nie warto traktować gorzej klientów prepaid.
Choćby taka usługa jak rozmowy przychodzące w ofercie na kartę nie jest dostępna. Wprowadzenie tej usługi w ofercie na kartę nic by nie kosztowało, a poprawiło by mi samopoczucie:)

Odpowiedz
Jarosław Szor
Jarosław Szor 12:34 11-02-2019

Jest luty 2019 a nadal Orange oferuje pakiety internetowe z limitem w UE bez jawnej informacji o opłatach dodatkowych więc przeżywa się zaskoczenie po przekroczeniu granicy – tym bardziej, że pierwszy pakiet zużywa się na próby wyjaśnienia o co chodzi. To jest ten korporacyjny „Kodeks Dobrych Praktyk”. Ciekawe, czy ci menedżerowie po MBA zastanawiają się kiedykolwiek, dlaczego korporacje mają taką złą opinię u swoich klientów czy też obracają się tylko w kółkach wzajemnej adoracji – z moich doświadczeń z korporacjami to jest to drugie.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:21 13-02-2019

    Trudno odnieść się do sprawy, bo nie wiem o jakim pakiecie dokładnie piszesz, nie znamy też szczegółów sprawy.

    Odpowiedz
majka
majka 20:33 03-03-2019

oszustwo, za tydzien w roamingu drobne doplaty za internet wyniosly 40zl !!!!!!!! drobne…

Odpowiedz
Tomek
Tomek 15:42 02-05-2019

Karta prepaid Orange Free, wyjazd wakacyjny za granicę do UE – roaming w 5 dni zjada 140+ zł, całkowite zużycie internetu na poziomie nie przekraczającym 1.7GB danych (suma z całego kwietnia plus 2 dni maja). Na koncie był limit z doładowań i innych okazji 51GB – oczywiście nie ruszony w roamingu.
Rok temu podobny wyjazd w marcu wszystko leciało z limitu (zużyłem troszkę ponad 1GB). Także Orange ewoluuje.

Pozdrawiam i przestrzegam.

Odpowiedz

Sieć

Wybieramy największych twardzieli – jak to działa #2

Piotr Domański Piotr Domański
16 maja 2018
Wybieramy największych twardzieli – jak to działa #2

Wytrzymały na zgniatanie, na mróz i upał, przyjmujący ciosy niczym bokser wagi ciężkiej muśnięcia nadmorskiego wiatru – taki jest światłowód i inne elementy naszej sieci, którymi dostarczamy do Was internet. Może nieco przekoloryzowałem, ale dużą uwagę, przykładamy do tego, by w naszej sieci wykorzystywać tylko te materiały, które zagwarantują niezawodność i stabilność świadczonych usług, a przy tym trwałość i estetykę wykonania. Dlatego testujemy wszystkie te elementy - skrzynki, szafy, mufy. Eliminujemy te, które są złej jakości. Jest takie miejsce w Orange, które zajmuje się właśnie tym. Dzisiaj Was tam zabiorę.

Swoją drogą, to praca w takim miejscu wydaje się spełnieniem marzeń każdego faceta (i pewnie niejednej kobiety) – systematyczne i sumienne zgniatanie, łamanie, rozciąganie, zrzucanie ciężarów, podgrzewanie i wymrażanie. Ba, panowie kiedyś nawet testowali światłowody, które stosujemy w mieszkaniach przyklejając je do ściany, a następnie zrywając. Po to, by mieć pewność, że gdy Wy zrobicie to samo, światłowód nadal będzie cały, a co więcej – nadal będzie dobrze spełniał swoje zadanie. Jednak roboty przy tym co nie miara, bo samo niszczenie nie jest tutaj celem, lecz ocena wytrzymałości urządzeń na nie. Więc po części pierwszej przychodzi druga, znacznie żmudniejsza przygotowanie dokładnego kilkudziesięciu stronicowego raportu, w którym opisywane są kolejne etapy testów i uszkodzenia jakie zaszły w ich wyniku.

A takich testów jest bardzo dużo, bo i bardzo dużo nowych instalacji powstaje. Gdyby połączyć wszystkie włókna światłowodowe w naszej sieci w jedno, można by nim opasać największą planetę naszego układu słonecznego – Jowisza 10 razy po jego równiku, albo 12 razy połączyć Księżyc z Ziemią. W końcu 4,5 mln km to nie w kij dmuchał. Piszę tu o wszystkich naszych światłowodach – zarówno tych z sieci szkieletowej, jak i dystrybucyjnej. W nagraniu pokazujemy głównie urządzenia, które służą do podłączania mieszkań i domów, czyli budowy naszej sieci FTTH. I właśnie do tej wartości odnosi się owe mniej-więcej 50 tys. km światłowodów, o których mówię o nagraniu. Precyzując –to 50 tys. km kabli światłowodowych i budynkowych, kładzionych zarówno w kanalizacji jak i w ramach linii napowietrznych – (które mogliście obejrzeć w poprzednim filmie) począwszy od 2013 do dzisiaj. Owe 50 tys. km bez problemu wystarczy do opasania Ziemi. Do tego dołóżcie choćby blisko 60 tys. muf światłowodowych. Przy takiej skali działania pracy jest zapewne sporo.

Było o sieci stacjonarnej, teraz bierzemy się za mobilną. Kolejny odcinek będzie nieco szybciej, niż za miesiąc! A jeżeli chcecie światłowód, zostawcie nam tutaj swój adres.

Komentarze


Bezpieczeństwo

RODO za 10 dni, czyli apogeum szaleństwa

Michał Rosiak Michał Rosiak
15 maja 2018
RODO za 10 dni, czyli apogeum szaleństwa

RODO, czyli Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych. Jeśli jesteście przedsiębiorcami, ta nazwa najprawdopobniej spędza Wam sen z powiek. Cyberprzestępcy dobrze o tym wiedzą i zamierzają uszczknąć z Waszego niepokoju duże co nieco dla siebie.

"Certyfikat LTE"

Socjotechniczne sztuczki używane podczas phishingowych ataków w sieci grają na naszych podstawowych emocjach. Opierają się w znacznej większości na naszym strachu i/lub niewiedzy. Ja jestem - hmmm, inny niż większość społeczeństwa, ale jestem w stanie zrozumieć ludzi, którzy otrzymując SMSa o konieczności "zainstalowania certyfikatu LTE 5+" po prostu to zrobią. Media zarzucają nas mnóstwem nierzadko kompletnie niezrozumiałych informacji o RODO. Przedsiębiorców straszą, a zwykłych użytkowników uspokajają, że "ich dane będą teraz bezpieczniejsze". W sumie przestępcom należą się brawa za spryt. W końcu jeśli coś ma być bezpieczniejsze, to certyfikat na pewno się przyda, prawda?

Będzie zalew phishingu "na RODO"?

Obawiam się, że ten sprytny atak, kierowany w użytkowników telefonów z systemem Android, to dopiero początek. Dlatego pamiętajcie, że jeśli jesteście zwykłymi użytkownikami internetu, jedyne do czego większość z Was zmusi RODO to ponowne potwierdzenie, że zgadzacie się na przetwarzanie Waszych danych we wszystkich miejscach, gdzie je kiedyś specjalnie lub nieopatrznie zostawiliście (ja np. traktuję to jako świetny pomysł na wypisanie się z niechcianych mailingów ;) ).

Na pewno ze względu na RODO nie będziemy Wam wysyłać próśb o instalację mobilnej aplikacji, nie będziemy blokować Waszych połączeń i transmisji danych, nie będziemy limitować internetu, czy blokować kont mailowych. Pamiętajcie, by absolutnie nie instalować niczego z podejrzanych linków (a w przypadku Androida nie ruszać aplikacji spoza Sklepu Play), nie wchodzić na dziwne strony, nie podawać swoich danych wrażliwych jeśli nie jesteście pewni, że korzystacie z witryny operatora, nie odpowiadać na podejrzane maile (bo nie wszystko musi być tym, czym się wydaje), a jeśli macie wątpliwości co do prawdziwości treści - wyślijcie mail (jako załącznik) do CERT Orange Polska. Wtedy pomożecie też innym potencjalnym ofiarom.

Jak zawsze - nie dajcie się oszukać.

Komentarze

Zygmut
Zygmut 16:35 27-06-2024

KIedy naprawicie EVS dla iPhone w połączeniach między T-mobile a Orange? Odkąd go uruchomiliście działa wadliwie. Gdy iPhone z T-mobile dzwoni do Orange to kodek EVS działa w okrojonym, gorszym trybie WB z gorszą jakością zwykłego HD. A gdy z Orange dzwonimy na iPhone w T-mobile to jakość jest bdb, a EVS działa w trybie SWB czyli prawdziwe HDVoice+. Czy zamierzacie coś z tym kulawym działaniem zrobić?

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 12:58 28-06-2024

    Obecnie połączenie zestawia się w jakości HDVoice. Pracujemy nad tym, żeby był SWB i HDVoice+, także proszę o jeszcze chwilę cierpliwości.

    Odpowiedz
sebmag
sebmag 19:11 27-06-2024

Dobry artykuł 😊
Życzę udanego wypoczynku i dalszej motywacji w rozwijaniu umiejętności i poszerzaniu wiedzy z dziedziny działania sieci „od kuchni” 😊 Pani artykuły są pomocne i bez przerwy czekam na nie z niecierpliwością

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 11:50 28-06-2024

    Bardzo dziękuję i cieszę się, że moje teksty służą. 🙂

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 21:15 27-06-2024

Pani Kingo ponownie zapytam o nadajnik Orange (26003) ID: 1923
Starachowice, Martenowska, 280/1, dostaliście już pozwolenie UKE na uruchomienie na nim 5g w pasmie C jeżeli można zapytać ile będzie trzeba teraz czekać na zamontowanie nadajnikow? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 11:08 28-06-2024

    Nie mam niestety konkretnej daty, którą mogłabym podać. Kilka czynników determinuje włączenie serwisu, a pozwolenie nie jest jedynym kryterium. Jeszcze chwilę cierpliwości i z pewnością niedługo będzie śmigać.

    Odpowiedz
NMen
NMen 00:20 28-06-2024

Kingo, jak zawsze treściwy i dobrze skomponowany materiał z praktyczną mapką 🙂 Mam tylko pewien niedosyt, bo wiem że ekipy z NetWorkS nad tym siedziały. Chodzi o tempa w Jastarni przy ul. Rybackiej w porcie, który już od kilku dni pracuje dla klientów. W tym roku ten mobilny site miał zostać wykonany na nowej konstrukcji i wyposażony również w anteny AQQQ NSN do N78, niestety pomiary zostały przeprowadzone i widzę, że wszystko po staremu i będzie tylko szybkie ale LTE 🙁 Co prawda stacjonarny site przy Sychty 99 ma CBand acz to tylko jedna stacja na tyle turystów w całej Jastarni 🙃
Druga kwestia to temp w miejscowości Karwia (też nad morzem) co się stało, że w tym roku go zabrakło? Wiem, że tam też notowaliśmy duży ruch.
P.S. mam nadzieję, że pojawi się stosowny materiał o stacjach dodatkowych na Open’er Festival i podobnie jak na OWF będzie na nich również 5G w paśmie C i tym samym będzie się czym chwalić.
Pozdrawiam serdecznie 🙂

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 22:38 29-06-2024

    Rzeczywiście w Karwi nie ma dodatkowej stacji bazowej, mamy ją w planach na przyszły rok. Na Open’erze będzie oczywiście mobilna stacja i w strefie Orange będzie dostępne 5G.

    Odpowiedz
Rafał
Rafał 10:45 28-06-2024

Tak w tamtym roku internet w Jastarni to był dramat można go było używać max do 9-tej rano lub w nocy. Nie wiem czy była wtedy ta stacja mobilna,za tydzień sprawdzę czy jest lepiej.

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 11:46 28-06-2024

    W zeszłym roku nie było też 5G w paśmie C, to na pewno będzie miało wpływ na korzystanie z sieci w tegoroczne lato.

    Odpowiedz
Miszkurka2000
Miszkurka2000 14:14 28-06-2024

Poprawcie zasięg w Elblągu na osiedlu Zawada szczególnie wewnątrz budynków przy ulicy Generała Andersa.

Odpowiedz
Nok
Nok 16:30 28-06-2024

Jak w zachodniopomorskim nic nie było tak nie ma tragedia

Odpowiedz
Kasia
Kasia 17:55 28-06-2024

A kiedy poprawi się zasięg na Pojezierzu Łęczyńsko- Włodawskim jezioro Krasne .? Internet w zasadzie nie ma 

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 09:57 03-07-2024

    Mam dobre wieści. Będzie nowa stacja bazowa w pobliżu jeziora Krasne, planowo ma być uruchomiona w ciągu najbliższych tygodni.

    Odpowiedz
niters
niters 20:34 28-06-2024

Fajnie się chwalić technologią 5G, a w Gubinie woj. Lubuskie nawet dobrego zasięgu LTE nie ma. Play rządzi

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 12:17 29-06-2024

Ciekawe czy coś dacie karcarzom na wakacje jak jesteście przygotowani na wakacje odnośnie czestotliwości w zasiegu może wiecej GB no czekamy czekamy

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 15:27 02-07-2024

    W tym momencie w Orange na kartę obowiązują m.in. promocje, takie jak: 5600GB przez rok do usługi bez limitu za min. 35 zł (12 x 450 GB + 200 GB za zgody marketingowe). Do tego dokładamy dodatkowo 100GB w prezencie do każdej paczki. Zachęcam do śledzenia na bieżąco bloga, bo już w środę czeka w aplikacji kolejna oferta na pierwszą środę miesiąca. 😉 Niebawem pojawi się też nowa promocja dla przenoszących numer do OnK.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 11:38 30-06-2024

Dziękuję za odpowiedź. Niestety wyczytałem na różnych forach internetowych że pozwolenia UKE nie raz wiszą kilka lat.. oby w tym przypadku tak nie było..

Odpowiedz
Zachar z Jagodna
Zachar z Jagodna 09:03 01-07-2024

Dzień dobry,

Kiedy można się spodziewać poprawy jakości sieci na Jagodnie we Wrocławiu?

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 09:59 03-07-2024

    Mamy na tym obszarze rozpoczęte nowe procesy inwestycyjne. Niestety nie mogę jeszcze podać konkretniejszego terminu.

    Odpowiedz
NMen
NMen 09:29 01-07-2024

Hahaah o Boziu. Jak skończy się gwarancja deweloperska i będzie można założyć stację na dachu budynków. To jeden z problemów obecnych.

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 02:20 03-07-2024

Czy ta czarna kropka (nowa stacja bazowa) na granicy państwa w Dolnośląskim to Zgorzelec czy inne miasto? Obecnie w Zgorzelcu jest jeden nadajnik i jest bardzo słaby zasięg przy granicy. Czy to się zmieni?

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 14:51 05-07-2024

    To nie Zgorzelec, a Łagów. Są to tereny przygraniczne i niestety obowiązują na nich ograniczenia dla sieci telekomunikacyjnej. W samym Zgorzelcu w dłuższej perspektywie czasowej mamy zaplanowaną modernizację nadajnika i to powinno poprawić sytuację, niestety konkretnego terminu nie mogę podać.

    Odpowiedz
PawełB
PawełB 17:40 03-07-2024

Fajnie że zwiększacie zasięg na wakacje ale co z zasięgiem w miastach ? Poprawcie zasięg na osiedlu Chomiczówka w Warszawie bo jest dramat po prostu..zwłaszcza w okolicy ulicy Osikowej 3 !

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 11:20 04-07-2024

    Z puntu widzenia sieci radiowej wszystko jest w porządku, nie odnotowaliśmy ostatnio dla tej lokalizacji żadnych przeciążeń ani incydentów. Jest tam pełna konfiguracja częstotliwości, w tym LTE i 5G w technologii DSS oraz w paśmie C. Jeśli jest jakiś problem, to warto byłyby przeprowadzić indywidualną diagnostykę dla konkretnego numeru/usługi.

    Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 20:16 07-07-2024

Dziękuję za odpowiedź. Proszę o wyjaśnienie dlaczego na terenach przygranicznych obowiązują ograniczenia? Mieszkam po niemieckiej stronie 1.5 km od granicy i 3 km od nadajnika. Czy po modernizacji będzie szansa na złapanie zasięgu sieci Orange?

Odpowiedz
    Kinga Gora
    Kinga Gora 15:38 10-07-2024

    Ograniczenia wynikają z warunków koordynacji międzynarodowej – operatorzy na terenach przy granicy państwa nie mogą stosować pełnej mocy nadajników, a czasem w ogóle nie można korzystać z niektórych częstotliwości. Możliwości są więc ograniczone. Nie potrafię niestety powiedzieć w tym momencie, czy będzie u Pana zasięg po modernizacji.

    Odpowiedz
Dariusz Wałęka
Dariusz Wałęka 10:28 16-07-2024

Taaaa, poprawiliście jak cholera 😑 do tego stopnia, że zasięg GSM obecny w domu gdzieś wywiało, a internet mobilny LTE z routera spadł transfer o ponad połowe. Jak było 25-30 Mbps tak teraz jest 10-12 przy dobrych wiatrach.

Odpowiedz
Waldek
Waldek 21:43 24-07-2024

Miło by było gdyby Orange wreszcie zaczął modernizację starych sieci NEOSTRADY na światłowód na wsiach, bo ciężko to idzie. Brakuje około 200 metrów by do bloku w Zbiersku Cukrowni 235 doprowadzić światłowód. Wystarczy zamienić stare miedziane instalacje na nowy światłowód. Infrastruktura istnieje studzienki są wasze, po TP.SA, w których jest już światłowód – magistrala Kalisz – Konin 30m od blok.

Odpowiedz
Scroll to Top