Pogawędka z botem na firmowym messengerze, partia szachów z komputerem, diagnostyka medyczna, a nawet robot opiekujący się seniorami – sztuczna inteligencja stopniowo wkracza do naszego życia. Uczące się maszyny wiedzą o nas coraz więcej, rozumieją nasze zachowania i coraz lepiej potrafią się z nami komunikować. Jak to zmienia nasze codziennie życie? Czy nadal mamy kontrolę, czy stajemy sie zależni od coraz lepiej znających nas maszyn? Czy w przyszłości czeka nas bunt robotów?
Jak twierdzi ekspert dr Aleksandra Przegalińska (doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji) pracująca dla MIT Boston, obecnie prace nad sztuczną inteligencją idą w kierunku humanoidalnym i rewolucji robotów, jaką znamy choćby z filmu „Ja, Robot” raczej nie zobaczymy w rzeczywistości.
Jednak uczące się maszyny to obecnie silny trend w naszym życiu, wykorzystywany także w marketingu i obsłudze klienta. Na fejsbukowym fanpage Orange możecie porozmawiać z botem, który uczy się i z każdą rozmową wie coraz więcej i może udzielić dokładniejszej informacji.
Na rynku pojawiają się także fimy oferujące algorytmy, które zbierają dane o klientach, uczą się ich zachowań i komunikacji z nimi. Wiedzą, że zimą jeździmy na narty do Czech, w weekendy przeglądamy sklepy on-line w poszukiwaniu komiksów, a w czwartki zamawiamy pizzę z dowozem do domu, wzruszają nas filmiki z kotami i nie oprzemy się promocji -25% na buty.
Jak to wszystko zmienia nasze życie? Odpowiedzi na to pytanie szukali uczestnicy Digital MeetUp, wydarzenia cyklicznie organizowanego w Orange Polska. Wsród prelegentów była m.in. wspomiania światowej klasy ekspertka Aleksandra Przegalińska. Zobaczcie, co nam powiedzieli.
Komentarze
-
"Klienci Orange, których numery kończą się na 82, są pierwszymi, którzy podczas próby połączenia się z centrum obsługi klienta, będą mogli zamienić kilka słów z botem o imieniu Max." Na nieszczęście, akurat mam numer kończący się na 82. Dziś miałem wyjaśnić pewną sprawę. Bez względu na który numer Orange dzwoniłem zawsze trafiałem na tego Maxa. Jestem po prostu wkurzony. Nie ma sposobu załatwić moją sprawę. Ten Max nie może czegoś tam zrobić - odsyła do doradcy. Ale z doradcą można połączyć się też tylko przez tego durnego Maxa. I też nie łączy.