;

Innowacje

Sztuczna inteligencja w Orange (1)

Marta Cieślak-Krajewska

9 listopada 2016

Sztuczna inteligencja w Orange
1

Pogawędka z botem na firmowym messengerze, partia szachów z komputerem, diagnostyka medyczna, a nawet robot opiekujący się seniorami – sztuczna inteligencja stopniowo wkracza do naszego życia. Uczące się maszyny wiedzą o nas coraz więcej, rozumieją nasze zachowania i coraz lepiej potrafią się z nami komunikować. Jak to zmienia nasze codziennie życie? Czy nadal mamy kontrolę, czy stajemy sie zależni od coraz lepiej znających nas maszyn? Czy w przyszłości czeka nas bunt robotów?

Jak twierdzi ekspert dr Aleksandra Przegalińska (doktoryzowała się w dziedzinie filozofii sztucznej inteligencji) pracująca dla MIT Boston, obecnie prace nad sztuczną inteligencją idą w kierunku humanoidalnym i rewolucji robotów, jaką znamy choćby z filmu „Ja, Robot” raczej nie zobaczymy w rzeczywistości.

Jednak uczące się maszyny to obecnie silny trend w naszym życiu, wykorzystywany także w marketingu i obsłudze klienta. Na fejsbukowym fanpage Orange możecie porozmawiać z botem, który uczy się i z każdą rozmową wie coraz więcej i może udzielić dokładniejszej informacji.

Na rynku pojawiają się także fimy oferujące algorytmy, które zbierają dane o klientach, uczą się ich zachowań i komunikacji z nimi. Wiedzą, że zimą jeździmy na narty do Czech, w weekendy przeglądamy sklepy on-line w poszukiwaniu komiksów, a w czwartki zamawiamy pizzę z dowozem do domu, wzruszają nas filmiki z kotami i nie oprzemy się promocji -25% na buty.

Jak to wszystko zmienia nasze życie? Odpowiedzi na to pytanie szukali uczestnicy Digital MeetUp, wydarzenia cyklicznie organizowanego w Orange Polska. Wsród prelegentów była m.in. wspomiania światowej klasy ekspertka Aleksandra Przegalińska. Zobaczcie, co nam powiedzieli.

 

 

Udostępnij: Sztuczna inteligencja w Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    N.Douger 14:48 03-08-2018
    "Klienci Orange, których numery kończą się na 82, są pierwszymi, którzy podczas próby połączenia się z centrum obsługi klienta, będą mogli zamienić kilka słów z botem o imieniu Max." Na nieszczęście, akurat mam numer kończący się na 82. Dziś miałem wyjaśnić pewną sprawę. Bez względu na który numer Orange dzwoniłem zawsze trafiałem na tego Maxa. Jestem po prostu wkurzony. Nie ma sposobu załatwić moją sprawę. Ten Max nie może czegoś tam zrobić - odsyła do doradcy. Ale z doradcą można połączyć się też tylko przez tego durnego Maxa. I też nie łączy.
    Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania (0)

Marta Cieślak-Krajewska

8 listopada 2016

Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania
0

Kobiety stanowią połowę z 7,3 miliarda ludzi zamieszkujących Ziemię (dane ONZ, 2015). Choć lubimy określać tę grupę mianem lepszej połowy (przynajmniej w skali mikro 🙂 ), to jest ona w pewnych kwestiach ciągle gorszą połową ludzkości.

Jak wynika z raportu „The Global Gender Gap 2016” przygotowanego przez World Economic Forum, większość krajów na świecie nadal walczy z nierównością pomiędzy kobietami i mężczyznami. I dotyczy to nie tylko wynagrodzeń, ale także zdrowia, dostępu do edukacji i uczestnictwa w polityce. Na razie z problemem poradziły sobie kraje skandynawskie: Islandia, Finlandia, Norwegia i Szwecja. Tam nie ma różnic w zarobkach między kobietami i mężczyznami. Dla porównania, Polska w 2016 r. znalazła się w rankingu na 38 miejscu (na 144 kraje), za takimi krajami jak Argentyna, Kanada, czy Bahamy. To znaczy, że nie jest źle, ale ciągle coś można zrobić. Pełen raport

Problem nierówności nie omija także Stanów Zjednoczonych (45. miejsce) i gwiazd wielkiego ekranu. W sieci ostatnio głośno było o wypowiedzi hollywoodzkiej aktorki Mili Kunis.

– W mojej karierze zdarzały się sytuacje, w których byłam znieważana, inaczej traktowana, gorzej opłacana, ignorowana i na różne inne sposoby poniżana z powodu płci – wyznała aktorka w liście otwartym opublikowanym w serwisie aplus. Treść listu

Jak wynika z raportu „The Global Gender Gap 2016” wyrównanie szans kobiet i mężczyzn (nie tylko w kwestii wynagrodzeń) nastąpi najwcześniej za 170 lat, czyli w 2186 roku!

Jest jednak coś, co możemy zrobić wcześniej. Nawet dzisiaj.

Na platformie społecznościowej „Imagine with Orange” do jutra trwa kampania „Kobiety w sercu nowych modeli biznesowych”. Do wygrania udział w hackathonie „Kobiety w sercu nowych modeli biznesowych” w Paryżu, w dn. 17-18 listopada, coaching, szkolenia, a także udział Forum Kobiet 2016 w Deauville. ZGŁOŚ POMYSŁ

Jeśli chcesz stworzyć świat bezpieczny dla kobiet zgłoś pomysł w kampanii o tym samym tytule. Tutaj masz czas do 25 listopada br. Do wygrania udział w hackathonie w Paryżu w dn. 28 – 29 listopada. ZGŁOŚ POMYSŁ

To, jak włączamy wyobraźnię w słusznej sprawie?

Udostępnij: Włącz wyobraźnię: kobieta w centrum zainteresowania
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Praca: życie w micie, czy mit życia? (0)

Piotr Domański

8 listopada 2016

Praca: życie w micie, czy mit życia?
0

Rynek pracy to temat  trudny ale równocześnie niezwykle ciekawy. Od tych słów zaczynam relację z kolejnej edycji Miasteczka Myśli, w czasie której skupialiśmy się na pracy. Dyskusja dotyczyła przede wszystkim zmieniających się relacji miedzy pracodawcą a pracownikiem, cyfryzacji środowiska pracy, a także różnorodności. Otarliśmy się również o temat… spółdzielni. Generalnie było ciekawie.

Swoją drogę, czy wiecie, ale 95% wszystkich procesów HR-owych w Orange Polska  zostało zdygitalizowane, a z komunikatora Lync korzystamy w Orange 170 000 razy miesięcznie?

Więcej w filmie. Zapraszam do oglądania!

Udostępnij: Praca: życie w micie, czy mit życia?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samochód. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej