Sieć

Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Tak pracowaliśmy i naprawialiśmy skutki nawałnicy

Przez ostatnie dni na bieżąco dostawałem raporty, jak przywracaliśmy usługi klientom i usuwaliśmy skutki nawałnicy z 12 sierpnia. Chociaż minęło już prawie dwa tygodnie, to dopiero wczoraj do ostatnich 4 stacji bazowych poszkodowanych podczas burzy dotarł prąd z sieci energetycznej. Wcześniej pracowały na naszych agregatach. Łącznie nawałnica spowodowała, że 179 naszych stacji nie miało dostępu do prądu przez krótszą lub dłuższą chwilę. Żadna stacja nie zawaliła się, ani nie zostały uszkodzone nadajniki. Mobilne agregaty pracowały przy 135 stacjach.

Większe szkody nawałnica wyrządziła naszej sieci stacjonarnej. Bezpośrednio jej skutki odczuło ponad 25 tys. klientów. Mam na myśli połamane słupy, zerwane kable i uszkodzenia innych urządzeń telekomunikacyjnych, w tym także bezpośrednio znajdujących się w domach klientów (dekodery, rutery). Większość uszkodzeń naprawiliśmy w ciągu kilku dni. W tej chwili zostało nam ok. 100 trudnych przypadków, w których aby w 100 proc. przywrócić usługi klientom musimy odbudować dużą część infrastruktury, co niestety wydłuża czas naprawy.

W okresie nawałnic i po nich nasze centra obsługi miały kilkakrotnie więcej zgłoszeń niż zazwyczaj. W usuwanie skutków nawałnicy było zaangażowanych łącznie ponad 1,4 tys. pracowników Orange Polska i firm współpracujących z nami. Technicy pracowali po 12 godzin dziennie, w weekendy, a część z nich ściągnęliśmy z urlopów. Przejechali samochodami technicznymi ponad 70 tys. kilometrów.

Korzystając z okazji, WIELKIE dzięki dla wszystkich, którzy byli zaangażowani w pomoc i usuwanie skutków nawałnic.

Ps. Dane, które przedstawiłem dotyczą województwa kujawsko-pomorskiego, które najbardziej ucierpiało podczas burz.

Komentarze

Buka
Buka 13:25 25-08-2017

Panie Wojtku,
Czy są już może jakieś plany względem ffth w Łomiankach? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Wojciech Jabczyński
    Wojciech Jabczyński 08:34 30-08-2017

    Rozważamy inwestycje światłowodowe w Łomiankach, ale to jeszcze nie jest przesądzone. Pozdrawiam

    Odpowiedz
161
161 23:07 28-08-2017

Pisałem że nie potrzeba nawałnicy aby słupy łamały się jak zapalki a kable zwisaly do samej ziemi.
Widzę że prawdy cudne korpo nie przelknie! !! Stop propagandzie

Odpowiedz
manyaky
manyaky 00:15 29-08-2017

Ciekawe, czy klienci pozbawieni zasięgu – jeszcze zanim pojawiły się agregaty – mieli okazję skorzystać z roamingu krajowego w Pewnej innej sieci?

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 09:53 29-08-2017

A gdyby takie drewniane słupy zastąpić stalowymi?? Może wówczas byłoby mniej szkód???

Odpowiedz
    hjg
    hjg 17:41 29-08-2017

    Jak dopłacisz drugie tyle co płacą za drewniany słup to mogą budować.

    Odpowiedz
      Wojciech Jabczyński
      Wojciech Jabczyński 08:36 30-08-2017

      Najlepszym rozwiązaniem jest „schowanie” kabli do ziemi, co staramy się sukcesywnie robić. Pozdrawiam

      Odpowiedz
        mjnn
        mjnn 19:59 30-08-2017

        Ale wtedy częściej występuje słynne połączenie kabla z rozszalałą koparką.

        Odpowiedz
          Frank
          Frank 11:43 06-09-2017

          @Mjnn -> A to to akurat prawda, do tego stopnia że to już klasyka
          U nas na bielanach już kilka razy się zdarzało że pan „kieroffca” koparki zaczepił o kable
          no ale przecież „nie zrobiłem tego specjalnie” – A łączności przez 2 dni nie było

          Odpowiedz

Oferta

Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
25 sierpnia 2017
Ruszyliśmy z przedsprzedażą Galaxy Note 8

Wczoraj w Nowym Jorku Samsung pokazał światu model Galaxy Note 8. Dziś w Orange Polska ruszyliśmy z jego przedsprzedażą, która potrwa do 14 września. Zamawiający otrzymają urządzenie w zestawie ze stacją dokującą Samsung DeX. Mamy przygotowanych 350 kompletów. Dostępne kolory w przedsprzedaży to czarny i złoty. Pod tym linkiem znajdziecie oficjalny komunikat Samsunga opisujący Note 8. Dzięki uprzejmości Wojtka Piechockiego z GSMonline poniżej zamieszczam zdjęcia z nowojorskiego wydarzenia.

Komentarze

mx
mx 21:14 02-10-2025

Jeszcze żeby była jakakolwiek logika tych inwestycji. Według jakiego algorytmu wybieracie punkty adresowe, które raczycie omijać przy doprowadzaniu światłowodu? Jakaś bardzo sztuczna inteligencja was w tym wspiera czy sami wymyślacie te kryteria?

Odpowiedz
sebmag
sebmag 07:50 03-10-2025

Dzień dobry! Bardzo cieszę się, że temat 5G SA powoli, ale jednak rusza w Polsce. Oczywiście tekst świetny, bardzo polecam autorkę 😊 Ja sam mam w mieszkaniu światłowód 8 Gb/s, ale irytuje mnie fakt, że gdy do pasma Wi-Fi 6 GHz nie jest podłączone żadne urządzenie, Funbox 10 (z WIFi 6E) wyłącza to pasmo i trudno ponownie je włączyć. Pod koniec 2024 roku korespondowałem z pomocą techniczną w tym temacie i nic w tej sprawie nie zostało zrobione. Aktualnie mam podłączony jeden komputer pod to pasmo (mimo że jest nieużywany przez większość doby) tylko po to, by pasmo 6 GHz było cały czas włączone.

Jakie pasma będą wchodziły w agregację podczas testów 5G SA? Czy na niższych pasmach (700 MHz) bez udziału pasma C, też będzie możliwe osiągnięcie opóźnienia około 1 ms? Czy testowana technologia opiera się na specyfikacji 3GPP Rel. 16, 17 czy 18?

Odpowiedz
a
a 23:33 04-10-2025

Głównie pewnie zapotrzebowanie na internet i czy są fundusze unijne do wzięcia.

Odpowiedz

Rozrywka

Orange LOVE – nowa kampania

Stella Widomska Stella Widomska
25 sierpnia 2017
Orange LOVE – nowa kampania

Dziś wystartowaliśmy z kampanią pakietu Orange LOVE. Macie w nim telewizję, światłowód i nielimitowane rozmowy, a teraz jeszcze smartfony Samsung w niespotykanych cenach. O tym wszystkim jest nasz nowy spot, za którego kreację odpowiada agencja Publicis (adaptacja kreacji agencji Comunica). Produkcją zajęła się Film Produkcja, a postprodukcją Orka. Spot wyreżyserował Michał Gazda, którego możecie kojarzyć głównie z seriali np. Belle Epoque, Wataha, Druga Szansa czy Usta Usta.

Komentarze

Scroll to Top