Oferta

Tańsze smartfony dla wszystkich

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
22 kwietnia 2015
Tańsze smartfony dla wszystkich

Żeby było sprawiedliwie, jednego dnia wystartowaliśmy z dwoma promocjami, dzięki którym kupicie smartfony tańsze nawet o kilkaset złotych. Mam na myśli „Szalone Dni” dla klientów indywidualnych i „Tniemy Ceny” dla biznesu. Wyliczanka telefonów jest długa, dlatego odpuszczam szczegółowe wypisywanie kolejnych modeli. Wystarczy, że klikniecie na podane linki i wszystko zobaczycie. Promocje są dostępne dla Was od dziś do 28 kwietnia lub do wyczerpania zapasów. Mogą skorzystać nowi klienci, przedłużający umowy i przechodzący do Orange od innych operatorów.

7efe2ee3f26edfa5825cb0a9fa27e8d073a

Smartfony dla klientów indywidualnych

f0f8e90c9b9de85b4eee115af9f916ae826

... i biznesu.


Odpowiedzialny biznes

Ranking Odpowiedzialnych

Monika Kulik Monika Kulik
22 kwietnia 2015
Ranking Odpowiedzialnych

Ranking Odpowiedzialnych Firm odbył się już po raz 9. Cieszy fakt, że jest nas coraz więcej, smuci, że ciągle tak mało. A mówimy o liderach społecznej odpowiedzialności.

Myślę, że każda firma, która zgłasza się do tego Rankingu jest wyjątkowa.  I nie chodzi tu o odwagę porównywania się z innymi ani gotowość do sprawdzenia wiarygodności przekazanych informacji  przez zewnętrznego audytora, ale raczej o ciągłe podnoszenie sobie poprzeczki. Każdego roku ankieta  konkursu jest inna, wymagania wyższe, zgodne z trendami z Polski i ze świata. Każda firma oceniana jest po kątem odpowiedzialnego przywództwa, społecznego zaangażowania, komunikacji z interesariuszami, innowacyjności społecznej oraz odpowiedzialnego  zarządzania.

W tym roku wyjątkowe było miejsce - wręczenie nagród odbyło się podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach. To dla mnie znak, że o CSR powoli przestajemy mówić w zamkniętym gronie specjalistów, a podczas rozmów o gospodarce jest również miejsce na dyskuję o odpowiedzialnym i zrównoważonym rozwoju biznesu.

Jesteśmy dumni, że znaleźliśmy się w gronie liderów społecznej odpowiedzialności. W zestawieniu ogólnym Rankingu zajęliśmy drugie miejsce, a w kategorii branżowej – telekomunikacja, technologia, media i rozrywka jesteśmy najlepsi.

c45cfbf66062aeca29d19ef700fc7592c89


Odpowiedzialny biznes

Eko – trend – oszczędzanie

Monika Kulik Monika Kulik
20 kwietnia 2015
Eko – trend – oszczędzanie

Tegoroczny Światowy Dzień Ziemi (22 kwietnia) obchodzony będzie pod hasłem „Z energią zmieńmy źródła”.

To dobra okazja do przyjrzenia się tematowi energii z punktu widzenia firmy telekomunikacyjnej i naszego wpływu na środowisko.

Z jednej strony to wpływ pozytywny. Rozwój technologii komunikacyjnych stwarza szansę połączenie ze sobą dwóch dotąd niezbieżnych celów tj. szybkiego wzrostu gospodarczego i zmniejszenia obciążenia ekosystemu. Bez telekomunikacji, niemożliwa byłaby optymalizacja procesów produkcyjnych i zapotrzebowania na energię, rozwój inteligentnych systemów transportu miejskiego, ograniczenie czasu podróży dzięki nawigacji, telepraca, telekonferencje, e-handel, dematerializacja gospodarki, digitalizacja zasobów – jednym słowem, wszystkie te procesy, którym przypisuje się potencjał ograniczenia emisji CO2 do 2030 roku o od 1,2 do 8,7 Mt CO2 (WWF).

Zarazem jednak gwałtowny rozwój tych technologii sam w sobie powoduje wzrost zapotrzebowania na energię. W 2013 roku na całym świecie na rynek trafiło po raz pierwszy ponad miliard smartfonów i liczba ta stale rośnie (1,2 mld w 2014r.). W 2013 roku na polski rynek trafiło 8,6 miliona nowych smartfonów i tabletów. Każde z wykorzystywanych urządzeń tego typu musi być regularnie ładowane (w przypadku smartfonów, które według badań Mobile Life prowadzonych przez TNS Polska posiada już 44% Polaków, „regularnie” oznacza praktycznie „codziennie”).

Specjaliści z Centre for Energy-Efficient Telecommunications (CEET) i Bell Labs szacują, że usługi telekomunikacyjne przekładają się w skali globalnej na emisję ponad 830 milionów ton CO2 rocznie, co stanowi około 2% całkowitej emisji tego gazu do atmosfery. To mniej więcej tyle samo, ile emituje na całym świecie przemysł lotniczy. Co więcej, symulacje związane z dynamicznym rozwojem tych usług wskazują, że do roku 2020 udział sektora telekomunikacyjnego w światowej produkcji dwutlenku węgla ulegnie podwojeniu!

Również w przypadku Orange zużycie energii od kilku lat rośnie. W 2013 roku sięgnęło 622 GWh. Od 2006 roku, Orange Polska zużyło (zakupiło od dostawców energii) 4840 GWh energii elektrycznej.

Aby zmniejszać nasze zapotrzebowanie na energię uruchomiliśmy program oszczędzania energii elektrycznej. Do tej pory udało nam się  rozpocząć 44 projekty, które w latach 2014-2016 przyniosą nam oszczędności na poziomie 43 GWh.

Konsolidacja i wirtualizacja serwerów, modyfikacja ustawień systemu klimatyzacji i wentylacji, zmiana oświetlenia na energooszczędne, stosowanie efektywnych energetycznie urządzeń, chłodzeniu serwerów z wykorzystaniem zimnego powietrza z zewnątrz, zdalne wyłączanie niepracujących nocą komputerów, system sterowania włączaniem i wyłączaniem modułów stacji bazowych a także program wyłączający nieużywane porty w naszej sieci - to tylko niektóre przykłady ekoefektywnych usprawnień, jakie już wprowadziliśmy. Nasz cel to zmniejszenie zużycia energii o 15% do 2020 roku.

Choć w związku z ciągłym rozwojem usług zużycie energii przez Orange Polska rośnie, to mimo to udaje się znacząco ograniczać emisję dwutlenku węgla do atmosfery. Od 2006 do 2014 roku nasz „ślad węglowy” zmniejszył się o ponad 25% (162 tys. ton), z ponad 650 tys. ton CO2 na początku tego okresu do ok. 490 tys. ton w roku 2014.

af8cab774cb3dd224bf39b827cad37525ac

Wszystkich, którzy oprócz oszczędania energii, oszczędzają też pieniądze - zapraszamy do programu Orange Energia.

Scroll to Top