Oferta

Testujemy Huawei Mate 10 Lite

Michał Rosiak Michał Rosiak
14 września 2018
Testujemy Huawei Mate 10 Lite

Nie macie wrażenia, że żyjemy w czasach pędu ku najnowszym gadżetom? Chociaż nie, to w sumie oczywista oczywistość - źle się wyraziłem. Nie macie wrażenia, że w szale premier kolejnych iteracji gadżetów szybko zapominamy o starych? W zalewie marketingowych haseł szybko zapominamy o urządzeniach, które jeszcze nie zdążyły się zestarzeć. Dlatego przyjrzałem się ile wart jest smartfon sprzed 10 miesięcy, Huawei Mate 10 Lite.

Starszy, ale jary

Muszę się Wam do czegoś przyznać. Mam przyjemność być właścicielem smartfonu, który testowałem, choć z racji na wpadające co jakiś czas "testówki" Huawei Mate 10 Lite służy mi raczej jako urządzenie rezerwowe. Co jakiś czas jednak wrzucam do niego służbową kartę i tak naprawdę brakuje mi w nim jednej rzeczy - chipu NFC. Zawsze byłem early adopterem, używam Android Pay, gdy tylko mogę, ale... cóż, nie z tym urządzeniem.

Cała reszta jednak absolutnie nie generuje u mnie negatywnych uwag. Bardzo przyjemny spory (w końcu Mate to taki Note od Huawei :) ) ekran, aluminiowa obudowa... Dobra, reszty nie będę Wam spoilerował :) Kluczowe jest przede wszystkim to, że 10 miesięcy po premierze Huawei Mate 10 Lite działa płynnie i gdybym miał dziś wybrać średniopółkowca w jego zastępstwie... Cóż - po co zastępować coś, co dobrze działa?

Komentarze

mike278
mike278 09:27 15-09-2018

A mi nie brakuje NFC Michale :). Ale mam niestety uraz do Huawei/Honor za ich politykę aktualizacyjną/informacyjną. Niby pracują nad tym ale na wyniki to trzeba będzie czekać latami, w szczególności u użytkowników Honora8/Huawei P9. A na marginesie wiecie że Oreo 8 na Honorze 8 ma problem z Waszymi kartami? I trzeba zmieniać w ustawieniach ipv6 na ipv4? Mając w slotach Orange/Nju to problem jest dla kogoś kto jest nieobeznany. 🙂

Odpowiedz
mike278
mike278 11:27 15-09-2018

A mi nie brakuje NFC Michale :). Ale mam niestety uraz do Huawei/Honor za ich politykę aktualizacyjną/informacyjną. Niby pracują nad tym ale na wyniki to trzeba będzie czekać latami, w szczególności u użytkowników Honora8/Huawei P9. A na marginesie wiecie że Oreo 8 na Honorze 8 ma problem z Waszymi kartami? I trzeba zmieniać w ustawieniach ipv6 na ipv4? Mając w slotach Orange/Nju to problem jest dla kogoś kto jest nieobeznany. 🙂

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 21:15 18-09-2018

Test jak zawsze super. Co do smartfonu to……jest bardzo dobry. Chociaż ja osobiście cały czas choruję na P20 Pro.

Odpowiedz
pablo_ck
pablo_ck 23:15 18-09-2018

Test jak zawsze super. Co do smartfonu to……jest bardzo dobry. Chociaż ja osobiście cały czas choruję na P20 Pro.

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 15:08 22-04-2019

Fajny test 🙂

Odpowiedz
MAURYCY
MAURYCY 17:08 22-04-2019

Fajny test 🙂

Odpowiedz

Sieć

Jak to działa #7 – pierwszy test 5G

Piotr Domański Piotr Domański
12 września 2018
Jak to działa #7 – pierwszy test 5G

Orange i Huawei po raz pierwszy w Polsce uruchomiły testową stację bazową 5G poza murami laboratorium. Jestem niesamowicie szczęśliwy, że mogliśmy pokazać Wam te testy okiem blogowej kamery. A jest co, bo gdy rzuciłem przy jednym z kolegów, który brał udział w testach „W sumie to tworzymy tu historię” to odpowiedź była krótka: „wiem”.

Zapraszam do oglądania, zobaczcie jak się „robi” 5G, o testach możecie przeczytać także w komunikacie prasowym.

Testowaliśmy przede wszystkim to, w jaki sposób wysokie częstotliwości – 3,4 GHz, zbliżone do tych, na których pracować będzie w przyszłości sieć 5G w Polsce zachowują się w warunkach miejskich. Warunkach, gdzie sygnał stacji bazowej może być zakłócany przez inne urządzenia elektroniczne i gdzie liczne budynki nie ułatwiają zadania.

Im wyższa częstotliwość, tym to tłumienie, jak się fachowo nazywa jest większe. Zresztą pisałem już o tym kiedyś na blogu w tekście Częstotliwość częstotliwości nierówna. Obecnie najwyższą częstotliwością, którą wykorzystuje sieć mobilna jest 2600 MHz, czyli 2,6 GHz. Więcej – 5 GHz wykorzystuje obecnie na przykład domowe WiFi. Jednak sieć mobilna to nie domowy modem, lecz rozwiązanie, które musi obsłużyć tysiące urządzeń czasem na sporej powierzchni. Dlatego tak ważne jest przetestowanie jak to wszystko zadziała właśnie w mieście. Zresztą ten wątek pojawiał się nam także przy okazji testów, które prowadziliśmy z innogy.

Antena, którą wykorzystaliśmy w teście, dostarczona wraz z resztą sprzętu przez Huawei obsługuje tak zwane massive MIMO. Jeżeli pamiętacie tekst o MIMO 4x4 to massive MIMO to w zasadzie „prawie” to samo, tylko dużo, dużo bardziej. W środku takiej anteny znajdują się dziesiątki małych… antenek (nie ma lepszego słowa). Każda może nadawać do innego urządzenia w tym samym czasie.

P.S. Cieszę się, że odwiedziliśmy Gliwice jeszcze z jednego powodu. Po raz pierwszy mogłem zobaczyć słynną Radiostację Gliwicką. To kawał historii bądź co bądź telekomunikacji, a przy okazji najwyższa w Europie, a być może na świecie drewniana konstrukcja, wykonana z drewna modrzewiowego. Ma 111 metrów wysokości i robi wrażenie. Nie mogło jej zabraknąć w nagraniu ;-)

Radiostacja w Gliwicach - blog Orange Polska

Mediateka

Komentarze


Sieć

„Wyciskamy” sieć mobilną – część 2

Piotr Domański Piotr Domański
10 września 2018
„Wyciskamy” sieć mobilną – część 2

Tak jak zapowiadałem w ubiegłym tygodniu - czas na kolejny tekst o naszej sieci mobilnej. W środę było o częstotliwościach i refarmingu. Dzisiaj czas na drugą część układanki czyli optymalizację konfiguracji sieci. Często niewielkie zmiany  w ustawieniach mogą dać bardzo dobre rezultaty. Zmiany, za które się zabraliśmy polegają na tym, by sieć lepiej zarządzała dostępnymi pasmami i technologiami i sprawniej przerzucała Was na te, które zapewnią najlepszą jakość i szybkość.

Wybierzemy Ci wolny pas na autostradzie

Lubię porównanie agregacji 4G LTE do pasów na drodze – im więcej pasów, tym większy ruch jest potrzebny, by zrobił się korek. Samochody jadą płynniej, warunki są bardziej komfortowe dla kierowców. Co więcej Ferrari - czyli smartfon z wysokim CAT - będzie mogło się bardziej rozpędzić na 4-pasmowej drodze niż na osiedlowej z jednym pasem.

Chcesz przeczytać więcej o agregacji pasma? Zajrzyj do tekstu 40 MHz transferu, czyli o agregacji pasma 4G LTE.

Teraz wyobraźcie sobie, że ktoś mówi Wam „prawy pas jest mocno zapchany, na środkowym autobus wyprzedza TIR-a, ale lewy puściutki, jedź po nim”. I odpowiedni komunikat dostaje każdy samochód, który jedzie po drodze, którą dzięki temu można optymalnie zagospodarować. Właśnie tę robotę robi Mobility Load Balancing. To algorytm, którego zadaniem jest odpowiednie rozłożenie użytkowników pomiędzy czterema warstwami częstotliwości 4G LTE. Uwzględnia obciążenie stacji bazowej, a także każdej z warstw osobna.

Po co korzystać z 3G jak obok masz 4G LTE?

Sieć musi pracować tak, by nasz smartfon zawsze korzystał z najlepszej dostępnej w danym miejscu technologii. Dlatego odpaliliśmy mechanizm Redirection, który przekierowuje aktywnych użytkowników sieci 3G na sieć 4G, nawet w trakcie transmisji danych. Wcześniej to także działało, ale tylko po zakończeniu transmisji. Niby niewielka różnica, ale także tutaj - na blogu - było sporo pytań od kierowców, korzystających z GPS na telefonie. Przy włączonym na potrzeby nawigacji transferze danych ich telefony, nawet po wjechaniu w zasięg sieci 4G LTE, nadal korzystały z 3G. Jakiś czas temu te pytania się skończyły, już wiecie czemu ;-)

Podobne rozwiązanie zastosowaliśmy do przerzucania ruchu między siecią 2G, a 3G. Tutaj ma to znaczenie głównie dla rozmów. Wiecie – HD Voice lepsze ;-). Nazywa się to Network Traffic Steering i pozwoliło od początku roku, gdy je wdrożyliśmy, przerzucić ponad 30% ruchu z sieci 2G do sieci 3G.

Migracja ruchu głosowego między siecią 2G, a 3G

Informacyjnie – erlang to moja ulubiona jednostka w telekomunikacji. Oznacza ona jedną „godzinorozmowę” ;-) Czyli jedną rozmowę trwającą godzinę lub dziesięć rozmów trwających po sześć minut lub trzy rozmowy trwające po dwadzieścia minut… i tak można (prawie) w nieskończoność. Choć dla przeciętnego odbiorcy dość abstrakcyjna, to dla kolegów zajmujących się obsługą sieci ma kluczowe znacznie, bo pozwala pokazać w prosty sposób obciążenie sieci. Dlatego jest bardzo powszechna. Nieco inna definicja jest na Wikipedii.

Smartfoniku powiedz przecie…

Zasada każdego dobrego turysty mówi – gdy nie wiesz co zrobić, zapytaj „lokalsa”. Wyszliśmy z tego samego założenia wdrażając Closed loop MIMO. To funkcja, dzięki której smartfon lub modem może raportować sieci jakość wykorzystywanego kanału. Bo w sumie to taka stacja bazowa (a dokładnie eNodeB, bo mówimy przecież o sieci 4G) nie wie jaka jest jakość sygnału, który ostatecznie dociera do smartfona.

W sumie to nie wiedziała. Teraz już wie.

Testy tego rozwiązania pokazały zwiększenie prędkości o ponad 10% w łączu do klienta, a po włączeniu w całej sieci odnotowaliśmy wzrosty rzędu 7-9% dla przeciętnego użytkownika.

Niby nie mówimy o porażających wzrostach prędkości. Z 40 Mb/s nie zrobi się nagle 120. Ale poprawa pojemności sieci, kilkuprocentowe wzrosty prędkości i cały proces refarmingu przekłada się poprawę średniej prędkości także na tych stacjach, które są najbardziej obciążone ruchem – w dużych miastach, czy na węzłach komunikacyjnych – wszędzie tam, gdzie rodacy w trudzie i znoju najczęściej pochylają się nad smartfonem ;-)

A jeżeli chcecie przeczytać tekst więcej o refarmingu zajrzyjcie do tekstu „Wyciskamy” sieć mobilną oraz do komunikatu prasowego Orange Polska przeznaczy więcej pasma na LTE 4G.

Komentarze

Pasjonat
Pasjonat 12:28 09-10-2025

Czy w związku z uruchmianiem 5G w paśmie 700 będziecie wygaszali 5G2100DSS? Czy można liczyć na udostępnienie warstwy 5G700 na mapce zasięgu lub choćby bardziej szczegółową mapkę z wpisu? Chciałoby się przetestować nową warstwę 5G, ale jak na razie nie wiadomo gdzie jechać, aby złapać. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Tak, są miejsca w których wyłączamy 5G DSS, zwłaszcza jeśli dostępne jest 5G Cband. Co do mapy, mamy to w planach, ale na razie za wcześnie by mówić o terminach.

    Odpowiedz
Pijo
Pijo 12:30 09-10-2025

Pani Kingo, a na ilu stacjach dolożyliscie LTE700?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Na kilkudziesięciu.

    Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 13:15 09-10-2025

Pozwolenia na częstotliwość 700MHz dostaliście także przy granicy, tam gdzie 800MHz jest niedostępne. Czy to oznacza że zasięgowego oprócz 5MHz z 900 będzie teraz też 10MHz z 700 ?? Jeśli tak to suuuuper, jakość na wsiach będzie o niebo lepsza.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:30 13-10-2025

    Tak, pasmo 700 ma znacząco wzmocnić sieć przy granicach. Choć zaznaczam, że ma ono pewne ograniczenia koordynacyjne.

    Odpowiedz
yaroo
yaroo 14:04 09-10-2025

Można prosić gdzieś o dokładny spis miejscowości? Po mapce ciężko cokolwiek zobaczyć i mieć 100% pewność, gdzie jest 5G700

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:03 09-10-2025

    Na stronie Orange dostępna jest mapa zasięgu, mamy w planach dodanie podglądu dla zasięgu 5G 700 i wtedy będzie można to sprawdzić.

    Odpowiedz
mx
mx 15:17 09-10-2025

Jak to w Grupie Orange, wiadomo co, nie wiadomo kiedy.

Odpowiedz
Damian
Damian 16:19 09-10-2025

Proszę zróbcie porządek z tą mapką bo nie idzie nic z niej wyczytać.bardzo przydatny byłby spis miejsc gdzie powstały nowe nadajniki

Odpowiedz
Jackson
Jackson 19:34 09-10-2025

Witam. Czy i kiedy planujecie odpalenie 5 g w pasmie c na nadajniku Orange (26003) ID: T-55283 (N!)
Warszówek – gm. Pawłów, Warszówek 31 – wieża T-Mobile? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:48 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy tej lokalizacji w planach. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Janek
Janek 21:01 09-10-2025

W lublinie cos cienko z tym internet na ulicach nalkowskich metalurgiczna radości Czechowska zanka zasieg internetu

Odpowiedz
Robert
Robert 22:19 09-10-2025

Barwice 78-460 Zachodniopomorskie przeszło modernizację i brak 5G nawet tego DSS2100, wszędzie dookoła dołożono 5G 700 a tam gdzie nie ma to działa DSS2100. Co my gorsi jesteśmy jako mieszkańcy masteczka ? Przy podpisaniu umowy obiecanki wciskają konsultańci ale jak zapytam na infolinii to brak wiedzy na temat 5G

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:57 14-10-2025

    To jakie częstotliwości i technologie wykorzystywane są na konkretnej stacji zależy m.in. od potrzeb sieciowych, możliwości technicznych i biznesowych, ukształtowania terenu, typu zabudowy. Każde uruchomienie poprzedza analiza radiowa, która określa czy i z jakich technologii warto w tej lokalizacji korzystać.

    Odpowiedz
GrajekOnline
GrajekOnline 22:29 09-10-2025

A wiadomo kiedy konkretnie nastąpi wyłączenie 3G i włączenie LTE900 w byłym województwie Wałbrzyskim? Oficjalne informacje są ogólne i że będzie to w październiku.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 13-10-2025

    Planowo w przyszłym tygodniu i wszystko wskazuje na to, że tak będzie.

    Odpowiedz
Danuta Rzymanek
Danuta Rzymanek 22:52 09-10-2025

My w Kosobudz,lubuskie chcielibyśmy jakikolwiek G .Nie ma wcale zasięgu, internet też oczywiście 0 .Jak tu żyć?

Odpowiedz
Goosc
Goosc 22:55 09-10-2025

To całe 5G700 to pic na wodę fotomontaż, nie radzę się tym jarać, zresztą operatorzy sami to przyznali. Na moim nadajniku jest, zero wzrostu prędkości pobierania, nie wzrósł zasięg, jedyne to wzrósł upload, ogólnie porażka.

Odpowiedz
Jarociniak
Jarociniak 23:17 09-10-2025

Kiedy odpalicie lte 700 mhz w mniejszych miejscowościach miasteczkach wsiach? Bo na moim nadajniku Tarce Jarocin brak

Odpowiedz
TeamPurple
TeamPurple 23:29 09-10-2025

Czy jest planowana jakąś nowa stacja w okolicach Iwli, Teodorówki 38-450? Zasięg tam od dawna jest bardzo słaby, najbliższe nadajniki w Zboiskach i Nowym Żmigrodzie są poprzyslaniane przez góry. Przydałoby się coś zrobić bo konkurencja działa.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:59 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy w planach nowej stacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 09:15 10-10-2025

Dodam że T mobile już odpalił 5 g w pasmie c na tym nadajniku

Odpowiedz
mx
mx 18:29 10-10-2025

Okazało się, że na moim bts uruchomiono 5G w paśmie 700. W stosunku do LTE z agregacją 4 pasm zauważalnej poprawy nie widzę. Wręcz bywa gorzej – jak w LTE+ pobieranie max w nocy/min w szczycie było 240/100, tak w „5G” jest 340/40. A kosztuje mnie 9,90 więcej (5G dla firm). Może upload jest nieco lepszy – w okresie luzu w sieci dobija 100 Mbit/s. Latencja tak samo kiepska – nie spada poniżej 30 ms, bywa ponad 100.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 22:17 10-10-2025

Pani Kingo czy Wasza firma planuje poprawić zasięg w tym rejonie?

Ponieważ na Zewnątrz budynków występuje 2G lub bardzo rzadko pojawi się LTE które i tak jest bardzo słabe.

Jedlnia -Kolonia, Kieszek, Jedlnia gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4406

Słupica, Maryno,Cudnow gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4407

Proszę o zamontowanie anten na początek 700 800 900

Z pewnością poprawiło by to zasięg w okolicy.

Odpowiedz
Patryk
Patryk 12:56 11-10-2025

Mam pytanie co do konkretnej miejscowości czy Orange rozbudowuje sieć do 5g 700 w miejscowości gradzanowo zbęskie gm. Radzanów ponieważ pojawia mi się symbol 5g chodź na razie tylko miga ale przy tym od razu się włącza pasmo o częstotliwości 700mhz.

Odpowiedz
asdf24
asdf24 09:31 12-10-2025

Tradycyjnie zapytam się jak tam idzie modernizacja w lubartowie (woj Lubelskie)? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:46 14-10-2025

    Wszystkie stacje w Lubartowie są już po modernizacji.

    Odpowiedz
Mackul
Mackul 23:39 12-10-2025

A kiedy 5G 700 MHz Wetlina, Smerek i Cisna?

Odpowiedz
kahun22
kahun22 06:06 13-10-2025

śmieszne to 5G ludzie zgłaszają i dzwonią do operatora Orange że nie ma zasięgu a zadzwonić i złapać jedną lub dwie kreski to trzeba latać po dworzu i szukać zasięgu ale u nich jak zawsze wszystko jest okey tak samo jak w innych sieciach niestety u mnie łapka 👎

Odpowiedz
Adrian
Adrian 16:40 13-10-2025

a w Nowy Tomyśl (woj. wielkopolskie) zasięgu 5G jak nie było tak nie ma…

Odpowiedz
Tres
Tres 19:34 14-10-2025

Pani Kingo, chciałbym zapytać o C band na stacji bazowej o ID: 28930. Kilka dni temu działało a obecnie nie działa. Na mapie ta stacja nie ma C band (ale mapa chyba nie jest aktualna). Czy C band zostało na tej stacji uruchomione na dobre? Czy jest tam kilka anten skierowanych w różnych kierunkach? Chciałbym też zapytać czy przy uruchamianiu C band jest modernizowane przyłącze internetowe? Pytam ponieważ na tej stacji na LTE od dłuższego czasu występuje problem z nieudaną retransmisją pakietów TCP.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:15 15-10-2025

    A jaki to adres?

    Odpowiedz
asdf24
asdf24 08:45 15-10-2025

Na nowy nadajnik w okolicy ul. Gazowej nie ma co liczyć ?

Odpowiedz
Tres
Tres 09:30 15-10-2025

Modlniczka, ul. Różańskiego 32 – pylon reklamowy CH Futura Park

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:12 15-10-2025

    Na tej stacji nie nadajemy sygnału sieci 5G w paśmie C. Być może „złapał” Pani/Pan zasięg 5G (Cband lub DSS) z innej, dalszej lokalizacji. Przyłącze jest modernizowane, ale nie powinno mieć to wpływu na jakość transmisji. Być może przyczyną jest połączenie się z odległą stacją. Jeśli problem by się utrzymywał to polecam kontakt już z infolinią, będą mogli sprawdzić dokładniej sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Tres
Tres 14:53 15-10-2025

To bardzo dziwne, byłem dzisiaj z telefonem pod stacją bazową i telefon łapał pasmo N78:
5G NSA
TAC 52889
PCI 230
ARFCN 640704
SS RSRP -104dBm
SS RSRQ -11dB

A dla LTE 2600:
CI 58606111
eNb 228930
CID 31
TAC 52889
PCI 230
BW 15MHz
EARFCN 3025
RSSI -51dBm
RSRP -79dBm
RSRQ -10dB
SNR 10dB
TA 0 (0m)

Czy to oznacza, że LTE jest z innej stacji a 5G z innej?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 15:56 15-10-2025

Witam,
czy są przewidziane jakieś działania przy nadajnikach w Dębem Wielkim powiat Mińsk Mazowiecki, pytam bo obecny zasięg jest masakra, swobodnie z domach oddalony około 2km od nadajnika nie można w sposób normalny korzystać z telefonu, aby normalnie rozmawiać dość często trzeba wyjść na taras, z tego co wiem jest to problem występujący u znacznej ilości osób korzystających z usług Orange.

Odpowiedz
AdamMK
AdamMK 16:05 15-10-2025

Kiedy można liczyć na modernizację stacji Orange ID: T-35723? Czy jest przewidziane 5G? Lub jakaś modernizacja?

Odpowiedz
goosc
goosc 14:02 16-10-2025

Nic to nie zmienia, nie licz na poprawę.

Odpowiedz
Kicaj
Kicaj 17:02 16-10-2025

W Łomnicy na Zaciszu, pod Karpaczem, chyba jako jeden z niewielu szczęściarzy łapałem n78 przez równo 3 miesiące bez żadnych problemów. 600-800 mbit w.standardzie na dl i 80-100 w standardzie na upload, ping 15. Nadajnik Pochulanka Karpacz 9km, za to wprost na mnie i dobry modem. Od killu dni n78 jakby wyparowało, za to pojawiło się ubogie n28, nawet blokada pasma nic nie daje – po prostu n78 przestało docierać,… no nic – szczęście mnie opuściło, nadajnik zaczął dzielić moc z n28 i przez to n78 już nie dociera? 🙁 a było tak pięknie (teraz tylko 65-85mbit z agreagacja, za to play w rejonie stabilne 200-250mbit)

Odpowiedz
Hubert
Hubert 21:33 16-10-2025

Czy macie w planach jakąś modernizacje na stacjach w Zręcinie 38-457 i Kopytowej 38-459? W Zręcinie brak 5G, jest tylko LTE+, a w Kopytowej wyłącznie LTE800, a większość okolicznych stacji ma już 5G.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 10:15 17-10-2025

Czy Orange ma w planach budowę nowego nadajnika w rejonie pow. zduńskowolskiego, gm. Szadek? Odkąd tylko pamiętam zasięg zarówno Orange jak i T-Mobile to istna tragedia. Moglibyście coś zrobić w ramach wspólnej spółki NetWorks odpowiadającej za nadajniki. Kiedy Play uruchomił w 2019 roku nadajnik w miejscowości Pratków (również gm. Szadek) w końcu dało się normalnie korzystać z sieci zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Orange ma zero kresek zasięgu na 5G i tylko na zewnątrz budynku, a T-Mobile słabe LTE również na zewnątrz budynku (wewnątrz nic nie działa). Telefony łączą się z nadajnikiem w Rossoszycy w gm. Warta ponieważ jest on najbliżej.

Odpowiedz
Mysior
Mysior 20:31 19-10-2025

Kiedy możemy liczyć na uruchomienie 5G na stacjach bazowych (ID: 2509, 28920 oraz 28627) w Krzeszowicach woj. małopolskie?

Odpowiedz
LTE
LTE 09:40 23-10-2025

Nie, z tej samej.

Odpowiedz
Rozi
Rozi 15:55 23-10-2025

Witam,

Pani Kingo w gminie Ogrodzieniec, stacja !N w Ryczowie działa ponad rok i dlaczego nie było brane pod uwagę pasmo zasięgowe tzn. 700 MHz. Anteny tej częstotliwości nie obsługują, a LTE 800 jest ok w w/w miejscowości, a obok wsie mają szczątki tego sygnału … Jakaś pilna modernizacja by się przydała lub zwiększenie np. mocy nadawania bo jest mniejsza niż na bts w powiecie 😉
Pozdrawiam

Odpowiedz
PW
PW 10:40 31-10-2025

5G w paśmie 700 MHz nie daje klientowi zbyt wiele w wydajności w stosunku do 4G – dostępna szerokość pasma jest podobna, a tylko nieco większa gęstość widmowa 5G nie przełoży się znacząco na realną szybkość transmisji. Do tego, trzeba za to dodatkowo zapłacić – za urządzenie z 5G. Po stronie operatora korzyści są zdecydowanie większe.

Odpowiedz
GOSC1
GOSC1 11:01 08-11-2025

WITAM. Pytanko kiedy uruchomicie pasmo C na stacji Wólka, gmina Wartkowice 99-220. Bo 5g 2100 tu działa średnio

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 19:10 12-11-2025

Przydałby się upgrade nadajnika w Nowym Sączu Ziołowa 14 (ID: 26262). Brak 5G 700 MHz, brak pasma C, prędkości słabe, szczególnie w południe. A nadajnik zapewnia internet dużemu obszarowi

Odpowiedz
Rafał
Rafał 14:20 24-11-2025

Czy w Gminie Brzesko, małopolskie, północna jej część, nie w mieście, planujecie uruchomienie 5G w najbliższym czasie? Widzę, że zgody UKE są. Po wyłączeniu 3G, zasięg w budynkach się pogorszył na LTE.

Odpowiedz
Jarek
Jarek 20:49 24-11-2025

Pani Kingo. Po wyłączeniu 3G w 19-222 Wąsosz nadal słaby zasięg (1kreska Lte) na zewnątrz budynków (wewnątrz budynków brak zasięgu). Macie tam światłowód orange. Dlaczego aż tyle lat trzeba prosić o nadajnik w tej miejscowości? Wifi calling nie zawsze jest rozwiązaniem. Proszę o informację, czy jest planowany nadajnik w m.Wąsosz (nadajnik Play stoi tam od kilku lat). Pozdrawiam.

Odpowiedz
Scroll to Top