;

Film

Trwa lato z Orange (0)

Ryszard Kamiński

18 sierpnia 2010

Trwa lato z Orange
0

Sprawdziłem, że o letnich akcjach Orange pisaliśmy na blogu już 4 razy. Trochę dużo, to dlatego, że bardzo się nam one podobają. W ostatni weekend postanowiliśmy sami dotknąć atmosfery, która panuje w Sopocie na ekstremalnych weekendach i w letnim kinie pod gwiazdami. Zabraliśmy kamerę by podzielić się z Wami naszymi wrażeniami.

Zanim zobaczycie film ogłaszam konkurs na znajomość wartości, którymi kieruje się marka Orange. A dlaczego taki? Bo nasze letnie akcje idealnie je wyrażają. Dla tych, którzy najciekawiej je opiszą czekają nagrody. No dobrze, już nie przedłużam bo pewnie jesteście ciekawi co działo się nad morzem. Zobaczcie sami.

I jeszcze jeden szybki konkurs dla spostrzegawczych. Specjalna nagroda czeka na tego, kto pierwszy rozszyfruje skrót „ost”, który pojawia się w opisie części bohaterów reportażu.

Udostępnij: Trwa lato z Orange
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

17 sierpnia 1991 (0)

Ryszard Kamiński

17 sierpnia 2010

17 sierpnia 1991
0

Co to za data? Pewnie wiecie, ale i tak powiem – magiczna. Wtedy zaczęła się era poczty elektronicznej w Polsce. Nie wiem jak Wy, ale ja nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez – „masz wiadomość”. A zaczęło sie przecież niewinnie. Polski naukowiec Rafał Pietrak z Uniwersytetu Warszawskiego połączył się ze swoim kolegą z uniwersytetu w Kopenhadze.

Piertak przyznał w wywiadzie dla PCWorld, że data jest nieco umowna. – To może być plus minus tydzień. Pierwszy e-mail z Polski po protokole TCP/IP wysłałem ok. 17 sierpnia 1991 r. Odbiorcą był Duńczyk, Jan Sorensen, szef Ośrodka Komputerowego Uniwersytetu Kopenhaskiego. Jan Sorensen bardzo pomógł uruchomić łącze IP pomiędzy Warszawą a Kopenhagą – opowiadał po latach.

No a potem to już poleciało lawiną. I w dużej mierze dzięki TP :o) Jako pierwszy operator telekomunikacyjny w Europie i jednen z pierwszych na świecie TP uruchomiła powszechny, wdzwaniany dostęp do Internetu (dial-up) pod numerem 0202122. Dziś archiwalny dzwięk tego typu łączenie z netem możecie przypomnieć sobie w filmie „Masz wiadomość”. Kolejnym milowym krokiem było odpalenie neostrady w 2002 r. Od tej pory wiele się pozmieniało, ale stałe łącze i mail to podstawa bycia i komunikowania się w necie.

Dajcie znać jak wspominacie te czasy i swojego pierwszego maila. Ja do dziś jedno z kont mam u swojego pierwszego dostawcy poczty – sentyment.

Udostępnij: 17 sierpnia 1991
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Serce. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

Świat kodów QR (0)

Marek Marek

16 sierpnia 2010

Świat kodów QR
0

Czy wiesz, co to są kody QR? To innowacyjny sposób zapisywania dowolnych informacji, wymyślony przez japońską firmę Denso Corporation w 1994 roku. Odnajdziesz je w wizytówce elektronicznej, URL, telefonie, zwykłym tekście… Zatem znasz? No pewnie, że tak!

 

Wspaniała byłaby rzeczywistość, gdybyśmy podchodzili do towaru na półce i po zeskanowaniu telefonem kodu mieli dostęp do wszystkich informacji na temat wybranego produktu. Mogłoby się okazać, że lepiej jest kupić ten produkt w innym, tańszym sklepie. Jednak na razie, niestety, to tylko marzenie.

Warto wiedzieć, że wszystkie inteligentne urządzenia mogą obecnie czytać kody QR dzięki wbudowanym (np. w przypadku Nokii N82) lub doinstalowanym aplikacjom (Symbian, WM, Android, iOS ). Zatem ogłoszenie na słupie, czy też informacja na plakacie, mogłyby ograniczać się tylko do kodu – po jego odczytaniu uzyskiwalibyśmy od razu dostęp do wszystkich potrzebnych informacji. Mocno dziwi tak powolne wdrażanie kodów QR – zwłaszcza w branży reklamowej, w której kody (głównie z powodu swojej innowacyjności) są nośnikiem o wiele bardziej angażującym Odbiorcę i przez to o wiele bardziej efektywnym – zwłaszcza w porównaniu do tradycyjnych haseł.

Pomimo prób wylansowania kodów przez operatorów (pod nazwą fotokodów), nie można mówić o opanowaniu naszej przestrzeni przez kody 2D. Fotokody używane są raczej rzadko – ostatnim eventem, którego promocja przebiegała z wykorzystaniem fotokodów był festiwal Chopina w Warszawie (multimedialne / fotokodowe ławki na Krakowskim Przedmieściu). Natomiast Wrocław wprowadził fotokody w 2009 roku na przystanki tramwajowe. Także w reklamie jest podobnie – kody zdecydowanie są bardziej popularne za granicą niż w Polsce. Czemu na przykład w polskiej wersji Iron Man nie nosił kodu w zbroi? Niestety, raczej nie powinniśmy oczekiwać od telewizji, że wprowadzi kody na antenę, takie jak na przykład te tutaj.  Kody QR powszechniejsze są w przemyśle i firmach kurierskich, niż dookoła nas. Szkoda…

Przykładów na wdrożenie kodów jest więcej: przycinacz linków od Google  generuje kody QR; można oznaczać nimi ciekawe miejsca, jak też radzi Google; pomijając zastosowania w przemyśle, jak np identyfikacja produktów i monitoring przesyłek, same kody są coraz częściej spotykane w wizytówkach. Warto wiedzieć, że od 2008 roku kody QR obecne są na fakturach i korespondencji Orange. Pojawił się także specjalny dział na naszej stronie:  sprawdźcie sami 🙂

Choć mija już 16 lat od wymyślenia kodów QR (fotokodów, kodów 2D) to pomimo rozpowszechnienia się czytników, ich wdrażanie następuje na razie dosyć powoli. Czemu kody są tak mało popularne w Polsce? Może Wy macie pomysł?

PS: Więcej przykładów kodów reklamowych znajdziecie tutaj i tutaj. Warto także pamiętać, że kody możemy robić sami 🙂

Udostępnij: Świat kodów QR
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Samolot. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej