;

Odpowiedzialny biznes

Uścisnąć rękę i powiedzieć, że będzie dobrze (1)

Wojtek Jabczyński

19 maja 2022

Uścisnąć rękę i powiedzieć, że będzie dobrze
1

Trzeci miesiąc jeździ na warszawskie dworce rozdawać i rejestrować startery. Miał łzy w oczach, kiedy małżeństwo 80-latków po dwóch tygodniach podróży z Charkowa do Polski, wysłało przy nim wiadomość do rodziny, że żyją.

Na rozmowę namawiałem go dłużej niż innych. Woli pomagać bez rozgłosu. Skromny i zaangażowany.

– Zgoda, ale napiszesz, że jeśli ktoś waha się, czy rozpocząć wolontariat, to naprawdę warto. Nie bójmy się kontaktu z ludźmi, którzy potrzebują pomocy. To 100 razy lepsze niż jakikolwiek dzień w normalnej pracy.

Starter to początek

Cezariusz Banaszek, który w Orange zajmuje się środowiskiem pracy, nie liczy, ile starterów rozdał i pomógł włączyć. Pewnie setki, jak nie tysiące.

– Wszystko dopiero zaczyna się od karty SIM – tłumaczy. – Uchodźcy przychodzą po wszelką pomoc. Najbardziej jednak potrzebują rozmowy i zrozumienia. Są zamknięci w skorupach, pod którymi kryją się ich osobiste dramaty. Jak się otworzą dowiadujemy się, czym naprawdę jest wojna.

Dzięki temu, że Cezariusz zna trochę język rosyjski poznał wiele historii. – Najtrudniej słucha się starszych osób, które często pierwszy raz są za granicą. Brutalnie wyrwani ze swojego świata i domów. Przerażeni i zagubieni – opowiada. – Od razu oczami wyobraźni widzę moich rodziców w takiej sytuacji.

Tydzień temu na wolontariackim dyżurze na Dworcu Centralnym podbiegła do niego Ukrainka z trójką dzieci. – Miała pociąg do Gliwic za 15 minut. Na styk zdążyłem jej dać kartę i zarejestrować. Dowiedziałem się, że jedzie tam trochę w ciemno. Nie miała nic zarezerwowanego, to był po prostu kolejny przystanek w ucieczce od wojny. Kiedy jechała, my znaleźliśmy jej hostel i zorganizowaliśmy pomoc na miejscu. Wysłałem jej wiadomość, była zaskoczona i ogromnie wdzięczna. W takich chwilach nasza praca ma największy sens i chce się chcieć.

Wolontariat daje szczęście

Dla Cezariusza pomaganie zaczęło się długo przed wojną w Ukrainie. Malował sale w przedszkolach i remontował klasy w szkołach. Wiele różnych akcji, ale teraz woli opowiadać tylko o wsparciu dla uchodźców. Nie tylko rejestruje karty, ale pomaga w zbiórkach darów w Miasteczku Orange i wozi je na granicę w Krościenku.

Najczęściej spotkacie go jednak na Dworcu Centralnym i Wschodnim. Dostaje telefon od koordynatora, że jest potrzebny i jedzie po pracy. Dyżur trwa kilka godzin i kończy się późnym wieczorem.

Kiedy w pierwszych tygodniach wojny przyjeżdżały pociągi z Kijowa, imigranci od razu podchodzili po karty telefoniczne. – Nie miało znaczenia, jaki operator, stali w kolejkach tam gdzie się krócej czekało na starter. Oby tylko mieć jak najszybszy kontakt z bliskimi – mówi. – Teraz ruch jest już mniejszy. 

Pytam jak znajduje na to wszystko czas i siłę. – Jestem szczęśliwy, jak wracam z wolontariatu. Mogłem pomóc, to się liczy – odpowiada. – Doceniam, że nasza firma mocno zaangażowała się w pomoc dla Ukraińców i pomaga nam wolontariuszom.

***

Od początku wojny do 15 maja Orange Polska dostarczył ponad pół miliona darmowych starterów dla obywateli Ukrainy i pomaga w ich rejestracji. Uruchomiliśmy 473,5 tys. pakietów z bezpłatnymi usługami. Było to możliwe m.in. dzięki pracy setek wolontariuszy na granicy, na dworcach i w punktach recepcyjnych.

***

Spotkanie z Cezariuszem Banaszkiem jest kolejnym odcinkiem cyklu, w którym przybliżamy wolontariuszki i wolontariuszy Orange Polska zaangażowanych w pomoc naszym przyjaciołom z Ukrainy. Prawie 1 000 pracowników wspiera ponad 130 różnych inicjatyw m.in. dzięki grantom ufundowanym przez Fundację Orange. Dodatkowo Fundacja przeznaczyła 75 grantów dla pracowników goszczących w swoich domach uchodźców z Ukrainy.

Tutaj znajdziecie sylwetki: Ani Grodeckiej, Renaty Niezabitowskiej – Gerard, Janusza Osiadły i Kasi Barys.

Udostępnij: Uścisnąć rękę i powiedzieć, że będzie dobrze
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 20:03 24-05-2022
    Gratulacje. Uważam że dobro zawsze wraca z podwojoną siłą. Brawo dla tego prawdziwego Orangowego Bohatera. Super!
    Odpowiedz

;

Oferta

Testujemy nju światłowód (16)

Wojtek Jabczyński

19 maja 2022

Testujemy nju światłowód
16

Ofertę nju pewnie kojarzycie z tanimi usługami mobilnymi. Teraz sprawdzamy, jak taki model może sprawdzić się dla światłowodu. Od dziś, jeśli jesteście klientami nju, możecie skorzystać z najnowocześniejszego internetu za 39,99 zł miesięcznie.

Kto używa wie, że światłowód robi różnicę. Teraz wymyśliliśmy, aby zaproponować go w wygodnym modelu subskrypcyjnym, który znacie choćby z Netflixa. Za usługę zapłacicie z góry na początku miesiąca. Możecie to zrobić za pomocą podpiętej karty płatniczej, płatności online lub BLIK-a. Wygodnie i bezpiecznie.

Za ile i dla kogo

Nju to zawsze niskie ceny i tak również jest ze światłowodem. W naszych testach możecie wybrać dwa warianty: promocyjny i podstawowy. Jak Wam pasuje.

W ofercie promocyjnej za nju światłowód zapłacicie jedynie 39,99 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 50 zł, jeśli zdecydujecie się korzystać z usługi przez 2 lata.

W ofercie podstawowej kosztuje 59,99 zł miesięcznie + jednorazowa opłata instalacyjna 499 zł, ale za to macie usługę na czas nieokreślony.

Szybki internet i bonusowe GB

Wybierając testowy nju światłowód dostajecie dostęp do internetu – bez limitu danych, o prędkości do 200 Mb/s (pobieranie) i 30 Mb/s (wysyłanie). W ramach opłat korzystacie z  modemu FunBox 3.0 z Wi-Fi, obsługującego pasma 2,4 GHz oraz 5 GHz. Taka prędkość w zupełności wystarcza na potrzeby gospodarstwa domowego.

Dodatkowo Ci z Was, którzy zdecydują się przetestować światłowód otrzymają 200 GB do wykorzystania na numerze nju na abonament lub na kartę, do wykorzystania w 6 miesięcy.

Jak kupić nju światłowód

Jeszcze raz podkreślam, że to testy dlatego nie będzie żadnych reklam czy promocji oferty w mediach. Sam proces kupienia oferty jest bardzo prosty i w pełni cyfrowy.

Jeśli jesteście zainteresowani zapraszam na stronę www.nju.pl/swiatlowod lub zachęcam do pobrania aplikacji mobilnej nju światłowód: iOS i Android.

Ofertę testową kierujemy do obecnych i nowych klientów nju na abonament i nju na kartę, którzy znajdują się w zasięgu światłowodu w sieci własnej Orange Polska, mieszkają w budynkach wielorodzinnych na obszarach, gdzie rynek jest zderegulowany przez UKE i nie mają zainstalowanego Orange Światłowodu.

Sami zarządzacie usługą

Usługą zarządzacie poprzez bezpłatną aplikację nju światłowód na telefonie lub po zalogowaniu się na swoje konto na www.nju.pl/zaloguj. Macie dostęp do m.in. informacji o statusie zamówienia, rachunkach, możecie porozmawiać na czacie z naszym konsultantem, zmienić metodę płatności itp.

Udostępnij: Testujemy nju światłowód
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    G 11:42 19-05-2022
    Fajny pomysł. Niestety adres, który jest w zasięgu wg strony Orange (No i widzę okablowanie na klatce :)), nie jest w zasięgu wg strony nju.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Rumcajs 20:50 12-10-2023
      Mam dokładnie to samo. Co to ma znaczyć Państwo z Orange????
      Odpowiedz
  • komentarz
    Mikado 16:05 19-05-2022
    Posiadam NJU praktycznie od początku i właśnie wszedłem w światłowód u konkurencji. Jak skończy mi się umowa fajnie było by to połączyć (skrzynkę Orange mam pod domem). Tylko pytanie co z zabudową jednorodzinną? Bo jak pozostanie dodatkowe 20zł/miesiąc to oferta kompletnie traci sens i konkurencyjność.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Krakus 16:43 19-05-2022
    U mnie to samo, w bloku są usługi Orange i światłowód. A nju nie mogę mieć, mimo ze mam tam dwa numery
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ktoś 20:27 20-05-2022
    Na pewnym branżowym portalu napisali o tej promocji - Orange zależy na pozyskaniu nowych abonentów tam, gdzie zbudowali sieć światłowodową, a konkurencja jest na tyle duża, że trudno o klientów i sieć pozostaje nieużywana. Oznacza to, że "celowane" będą głównie duże miasta, gdzie konkurencja jest duża i trzeba zejść z ceny, a Orange nie chce robić to pod swoją "główną" marką, żeby nie schodzić z ceny w 'głównym" cenniku (w sumie taka sama logika jak w samym nju). Jeśli chodzi o zabudowę jednorodzinną, to raczej marne szanse, no chyba że akurat trafi się duża konkurencja innych ISP.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Nowy klient 03:35 04-12-2022
      Nieprawda że tylko w dużych miastach. Mieszkam Kutnie, w niedużym mieście , w bloku które ma 40tys mieszkańców . 02 grudnia zainstalowałem nju światłowód i śmiga jak powinien. Świetna sprawa za nieduże pieniądze .
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 18:08 24-05-2022
    Fajna promocja. A nie łatwiej obniżyć byłoby ceny w Orange?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ktoś 00:34 25-05-2022
      Z punktu widzenia klienta oczywiście tak, ale z punktu widzenia operatora niekoniecznie (po co zarabiać mniej, jeśli można zarobić więcej). Pamiętaj, że celem tej promocji nie jest obniżenie cen światłowodu w Orange, tylko "podebranie" klientów konkurencji przez zaproponowanie niższej ceny, dlatego będzie oferowana tylko tam, gdzie wybudowana za spore pieniądze sieć światłowodowa jest nieużywana, a nie można konkurować jakością (inni tez mają w tej lokalizacji FTTH/FTTB) i trzeba konkurować ceną. Oczywiście można zaoferować specjalną promocję/cennik dla tych lokalizacji, ale nieuchronnie "niekwalifikujący się" klienci będą marudzić, dlaczego ta promocja nie jest dostępna dla nich, tylko akurat tam gdzie i tak jest tańsza konkurencja. Dlatego zamiast takich promocji użyto submarki nju - z jednej strony można przyciągnąć "wrażliwych na cenę" konsumentów (lepszy klient, który płaci mniej, niż taki który w ogóle nie płaci, bo utrzymanie/amortyzacja sieci i tak kosztuje), a z drugiej nie obniżać cen w standardowym cenniku.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Artur 17:02 01-06-2022
    Chciałem skorzystać z oferty. Niestety mimo światłowodu Orange, nie mogę skorzystać, bo Orange wypięta się swojej własności. Cóż, idę do konkurencji.
    Odpowiedz
  • komentarz
    sosen 17:48 08-06-2022
    Wszystko fajnie tylko kilka dni temu światłowód dostępny był pod danym adresem a dziś już nie jest.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Mateusz 13:26 20-07-2022
    Czy ktoś może potwierdzić czy w przypadku nju można otrzymać do Funboxa dodatkowo osobne urządzenie ONT tak by nie musieć korzystać z Funboxa? Przy światłowodzie Orange jest taka możliwość, a jak jest w przypadku nju?
    Odpowiedz
  • komentarz
    tm12 21:34 14-11-2022
    Yyy, no więc uwaga na tzw "płatności online". NIE zapłacimy przelewem konto - konto. Firma winszuje sobie zainstalować ich aplikację i doładowywać wirtualny portfel. Dla mnie to porażka. Już zawierałem umowę ale przy pytaniu o formę płatności odpuściłem. Czemu w dzisiejszych czasach do każdej czynności jest potrzebna "apka"... Czemu zwyczajnie nie może przyjść instalator, podpiąć "pudełko" i zostawić "papiery". Płacę przelewem i tyle. Nie płacę to odcinają usługę.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Zxcv 07:40 23-09-2023
      Dzięki za opinie, ze względu na to i publiczny adres IP który nie jest za CG-NAT nawet nie będę myślał o nju światłowód. Ruch przychodzący do odfiltrowania jest uciążliwy…
      Odpowiedz
  • komentarz
    Zorro 20:21 27-01-2023
    Może ktoś napisać, w którym mieście korzysta z Nju światłowód. Pytam bo z dostępnością jakaś lipa. Mieszkam w bloku w Wlkp , do bloku dociera światłowód z tzw programu Polska cyfrowa a nju jak nie było tak nie ma. Orange jest, inea jest...nju brak.
    Odpowiedz
  • komentarz
    ABOS 13:13 19-03-2023
    Witam, Chciałbym skorzystać z tej oferty, mimo że mam instalacje FTTH/POPC w ramach Szczecinecko-Pyrzyckiego na stronie NJU pokazuje że nie jestem w zasięgu a już na stronach Orange 300/600/1000 jest dostępne Dotyczy osiedla waryńskiego 74-400 Dębno Zachodiopomorskie Proszę o zweryfikowanie, chętnie podpiszę umowę natychmiast na tą oferte. Obecnie mobilna sieć Orange na tym terenie jest tak obciążona w godzinach szczytu że nawet router CAT 12 nic nie pomoże.
    Odpowiedz
  • komentarz
    zzz 19:38 26-04-2023
    Generalnie bardzo fajna i tańsza (bez pakietów) oferta niż Orange, ale ma jednak jeden spory minus. Przy rozwiazaniu umowy wcześniej trzeba zapłacić pełen koszt opłaty aktywacyjnej, chyba 450 zł, co jest mega absurdem, szczególnie, ze (jak rozumiem) ten koszt nie jest proporcjonalnie pomniejszany z upływającymi miesiącami (jak normalne rabaty na abonament). W sumie ciekawe czy UKE takie coś akceptuje - całkowicie arbitralna wysokość kary. bez tego bym brał
    Odpowiedz

;

Innowacje

Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości (1)

Marta Krajewska

18 maja 2022

Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości
1

Nie czytam instrukcji obsługi. Wciskam guziki, aż zadziała – wielu z nas mogłoby się podpisać po tymi słowami. Żyjemy w pośpiechu, a o naszą uwagę walczą tysiące spraw.  Wnikliwe czytanie instrukcji to luksus, na który rzadko możemy sobie pozwolić. A gdyby tak przełożyć ją na trójwymiarowy obraz i wrzucić do telefonu?

– Rozszerzona rzeczywistość, czyli Augmented Reality (AR) łączy świat rzeczywisty z tym generowanym komputerowo. Postanowiliśmy wykorzystać możliwości tej technologii, żeby ułatwić naszym klientom proces podłączenia FunBoxa i konfigurację internetu, bez konieczności czekania na wizytę technika – tłumaczy Ania Wójcicka, kierownik Wydziału Customer Journey w Orange.

Zasada jest bardzo prosta – wystarczy ściągnąć ze sklepu Orange bezpłatną aplikację mobilną, zainstalować ją, uruchomić i skierować aparat na urządzenie. Aplikacja rozpozna FunBox i krok po kroku przeprowadzi nas przez proces jego uruchamiania.

Aplikacja jest bardzo intuicyjna i przyjazna. Zanim udostępniliśmy ją naszym klientom, poprosiliśmy o opinię grupę testerów. Ponad 90 proc. z powodzeniem podłączyło urządzenie, postępując zgodnie z wytycznymi w aplikacji. 91 proc. oceniło aplikację jako intuicyjną i prostą w nawigacji, a 89 proc. uznało, że jest pomocna dla osób, które mają problemy z podłączeniem urządzenia lub nie wiedzą, jak to zrobić – wyjaśnia Michał Prusak, główny specjalista Customer Journey w Orange.

Zobaczcie, jak działa aplikacja.

Z aplikacji mogli skorzystać klienci, którzy samodzielnie instalowali model FunBox 3.0 przy zakupie nowej usługi dostępu do internetu oraz ofercie Orange Love Mini.

– Aplikacja była oddana do użytku naszych klientów testowo, na parę miesięcy. Obecnie nie jest dostępna. Jednak widzimy jej potencjał i pracujemy nad komercyjnym wdrożeniem – dodaje Ania Wójcicka.

Aplikacja jest efektem współpracy Orange Polska i firmy Augmented Vision w ramach programu Orange Fab.

***

To kolejny wpis zainspirowany Innovation Day, którego podsumowanie przeczytacie tutaj: Wyjdź z pudełka, spójrz inaczej

Przeczytajcie także o usługach dronowych od Orange: Drony, nowe usługi od Orange

Udostępnij: Zrób to sam, w rozszerzonej rzeczywistości
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Star. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 22:35 18-05-2022
    O proszę ? Ja pomimo ciągłego braku czasu uwielbiam czytać instrukcje i regulaminy ? Witamy Marto w pracy ?
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej