Odpowiedzialny biznes

W czasach pandemii szyją, uczą i gotują dla innych. Nasi bohaterowie-wolontariusze Orange.

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
14 maja 2020
W czasach pandemii szyją, uczą i gotują dla innych. Nasi bohaterowie-wolontariusze Orange.

Organizują sprzęt do zdalnej nauki dla dzieci, obiady dla medyków i dzieci z ubogich rodzin, produkują przyłbice i szyją maseczki, wspierają domy pomocy społecznej. Wolontariusze Orange Polska pracują w całej Polsce. Epidemia tylko dodała im energii żeby pomagać innym.

Jak się chce, zawsze można pomagać

Kasia Bodora, jest menedżerem sosnowieckiego dystryktu Orange i wolontariuszką. - Kiedy musieliśmy zamknąć 10 z 15 naszych salonów w Centrach Handlowych, najgorsze co mogliśmy zrobić to siedzieć bezczynnie - mówi. - Na telekonferencji rzuciłam pytanie, jak możemy działać i pomóc? Wśród pomysłów pojawiło się szycie maseczek. Wbrew pozorom to nie było takie łatwe, jak się teraz wydaje. Sprawdziliśmy wśród pracowników, ile mamy maszyn do szycia i kto ma smykałkę do krawiectwa. Przeszukaliśmy internet, żeby wiedzieć jak szyć maseczki. Potem znaleźliśmy hurtownię, aby mieć z czego je robić. Wsparła nas Fundacja Orange. Szycie ruszyło z kopyta.

Wspólnymi siłami zespół uszył ponad 1000 maseczek. Trafiły do ośrodków opieki dla  seniorów, szpitali i pogotowia. W tym tygodniu część z nich wysłano do prowadzonej przez polskich duchownych misji w Peru.

- Jestem dumna, że wspólnie potrafiliśmy zmobilizować się do pracy dla innych. Co więcej, do akcji szycia przyłączyły się osoby spoza zespołu. Zaangażowaliśmy rodziny i sąsiadów. Usłyszeliśmy wiele podziękowań i to jest najlepszy dowód, że warto - przekonuje Kasia Bodora.

Pandemia nie zmieniła wolontariuszy Orange

Wolontariat w Orange jest jednym z liczniejszych w Polsce. W działania społeczne z Fundacją Orange angażuje się ok. 3,5 tys. pracowników rocznie. Kiedy nie było pandemii prowadzili zajęcia w szkołach, remontowali placówki i wspierali dzieci w trudnej sytuacji. Tylko w 2019 roku zrealizowali 380 inicjatyw dla 40 tys. potrzebujących. Od marca, w jednej chwili, sytuacja się zmieniła.

- Z podziwem i wzruszeniem patrzyłam, jak nasi wolontariusze ekspresowo wyczuli, co jest teraz najważniejsze i od razu zaczęli działać - przekonuje Magda Mierzwińska, Koordynatorka Wolontariatu Pracowniczego, Fundacja Orange. - Epidemia wpłynęła na kształt wolontariatu pracowniczego. Działania, które opierały się na interakcji, pracy zespołowej, spotkaniu z odbiorcami pomocy, nagle przestały być możliwe. Ale duch pomagania pozostał i wolontariusze przy wsparciu Fundacji przyłączyli się do walki z koronawirusem. Pomaganie wygląda inaczej, ale żyjemy w czasach, kiedy wszystko jest…inaczej. Oby na chwilę.

Realizujemy 50 akcji, przybywa kolejnych

To niezwykłe, że chociaż epidemia wpłynęła na życie nas wszystkich, to w ogóle nie zmieniła wolontariuszy i ich zaangażowania. Działania, które opierały się wcześniej na interakcji, pracy zespołowej, fizycznym spotkaniu z odbiorcami pomocy, po prostu dostosowali do sytuacji. Zaczęli tylko dostrzegać nowe potrzeby w swoich społecznościach powodowane epidemią. Ich zaangażowanie i pomysły wsparła Fundacja Orange.

Aktualnie wolontariusze działają na rzecz dzieci z domów dziecka, zapewniając im sprzęt do zdalnej nauki, organizują obiady dla medyków i dzieci z ubogich rodzin, produkują przyłbice i szyją maseczki, wspierają jadłodajnie i domy pomocy społecznej, przekazując m.in. środki do dezynfekcji. W całej Polsce realizowanych jest teraz blisko 50 różnych akcji, w które włączyło się oko. 240 pracowników Orange. Każdego dnia pomysłów na pomoc przybywa, będą się zmieniały i dostosowywały do tego, jak będzie wyglądać „postcovidowy” świat. Fundacja Orange będzie wspierać wolontariuszy organizacyjnie i finansowo - poprzez minigranty.

Warto pokazywać bohaterów

Szczerze podziwiam naszych bohaterów-wolontariuszy. Dlatego przez najbliższe tygodnie będę na blogu opisywał ich historie i pracę. Każda, nawet mała pomoc czyniona z potrzeby serca, jest warta zauważenia i pokazania.

 

 

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 12:36 14-05-2020

Gratulacje i jako medyk bardzo dziękuję za każdy gest pomocy. Gdyby nie podmioty prywatne, to……byloby ciężko pracować w nowej rzeczywistości. A na pewno sprzętu pierwszej potrzeby byłoby o wiele mniej.

Odpowiedz

Oferta

OPPO A91 chodź, pomaluj mój świat

Marta Krajewska Marta Krajewska
13 maja 2020
OPPO A91 chodź, pomaluj mój świat

Specjalnie dla Was sprawdziłam, co potrafi debiutujący w ofercie Orange smartfon OPPO A91. To był szybki test, więc skupiłam się na tym, co dla wielu z Was jest najważniejsze – możliwościach aparatu, baterii i ogólnych wrażeniach z korzystania.

Jeśli spodoba Wam się ten smartfon, to jeszcze do jutra, do końca dnia możecie zawalczyć o niego w blogowym konkursie. Zajrzyjcie TUTAJ

Odkąd trwa lockdown, najwdzięczniejszym polem do testowania fotograficznych możliwości aparatu są miejskie parki, skwerki i położne na uboczu tereny zielone. Dlatego w weekend zabrałam Manię i OPPO na majowy spacerek, żeby sprawdzić, jak aparat poradzi sobie z wiosenną zielenią w bardzo słoneczny dzień.

Sprawdźcie, jak podczas zdjęć w pochmurny dzień sprawdził się iPhone SE

Tryb ultraszerokokątny

W OPPO A91 jest do dyspozycji poczwórny aparat: główny 48 Mpix, ultraszerokokątny 119 st. z trybem makro - 8 Mpix i dwa 2 Mpix przeznaczone do portretów. W aplikacji aparatu mamy trzy opcje – wideo, zdjęcie, portret. Zaczęłam od zdjęć, wybierając tryb ultraszerokokątny – na górze zwykłe zdjęcie, na dole – tryb ultraszerokątny/makro.

Olśniewający kolor

Dodatkowo, na górze ekranu możemy wybrać opcję „olśniewający kolor”, czyli filtr podbijający kolory. Zobaczcie porównanie – na górze kolory w wersji zwykłej, na dole - olśniewającej. Zdjęcia robiłam w słoneczny dzień, ale w parku było sporo zacienionych miejsc pod drzewami, dlatego dodatkowo miałam przez cały czas włączony tryb HDR.

Robiąc zdjęcia można dodatkowo włączyć inne filtry – nie skorzystałam z tego, bo HDR i olśniewający kolor dały optymalny efekt.

AI rozpoznaje fotografowane obiekty

Aparat w OPPO ma opcję inteligentnego rozpoznawania fotografowanych obiektów i dostosowywania do nich ustawień. Radzi sobie z tym zupełnie nieźle. Zobaczcie – zdjęcia robione z pomocą AI. Opcję można wyłączyć w ustawieniach.

Portrety z (mniej lub bardziej) rozmytym tłem

Na koniec crème de la crème możliwości fotograficznych OPPO, czyli portrety. W A91 przeznaczono na ten cel aż dwa 2 Mpix aparaty. I teraz uwaga – zobaczcie, co dzieje się z tłem. Tak, to znany efekt bokeh, czyli rozmycie tła. Patrząc na te zdjęcia przecierałam oczy ze zdumienia – efekt jest intensywny, może nawet nieco za bardzo. Na szczęście, intensywność rozmycia można regulować - przed zrobieniem zdjęcia oraz po, w trybie edycji. Na tych zdjęciach bokeh był ustawiony na 60%. Nawet z mocno rozmytym tłem portrety wyglądają pięknie, bo pierwszy plan jest ostry, a twarz wygładzona :-)

Upiększone selfie

Przedni aparat do selfie ma 16 Mpix i radzi sobie całkiem nieźle. W trybie upiększania można wygładzić cerę, wyszczuplić twarz, powiększyć oczy, zmniejszyć nos i in. Można też zastosować przycisk automatycznego upiększania, jeśli nie chcemy przesadzić. Rezultaty przed i po zobaczycie poniżej. A selfie w masce na dowód, że nie uchylam się od obowiązku. 

Cała reszta: bateria, ogólne wrażenia

Bateria w A91 (4025 mAh) wystarczyła na jeden dzień intensywnego i jeden – umiarkowanego korzystania ze smartfonu. Nie ładowałam jej przez weekend. Jeśli chodzi o ogólne wrażenia z korzystania ze smartfonu – znowu bardzo przyjemne. Potwierdziło się moje dobre zdanie o produktach tej marki. Interfejs działa płynnie. Podobnie - rozpoznawanie twarzy i skanowanie odcisku palca.

Jeszcze jedna ważna kwestia – spacerując z moim kochanym, ale nieco nadaktywnym psem, muszę być przygotowana na niespodziewane szarpnięcia smyczy, kiedy zobaczy coś, co akurat w danej chwili musi powąchać, obejrzeć z bliska itd. Bałam się, czy robiąc jedną ręką zdjęcia, a drugą trzymając smycz, nie upuszczę smartfonu w momencie niespodziewanego szarpnięcia. Na szczęście A91 dobrze leży w dłoni – zawdzięcza to proporcjom 20:9 i niewielkiej grubości - 7.9 mm.

Mam nadzieję, że przekonałam Was do tego udanego średniopółkowca marki OPPO. Sprawdźcie, ile kosztuje w planach mobilnych oraz bez abonamentu w sklepie Orange: OPPO A91 w sklepie Orange

Komentarze


Inne

BlueSoft świętuje 18 urodziny. Samych sukcesów!  

Wojtek Jabczyński Wojtek Jabczyński
12 maja 2020
BlueSoft świętuje 18 urodziny. Samych sukcesów!  

BlueSoft stworzyło 15 inżynierów. Mieli pomysł, aby zrobić firmę, która będzie pracować opierając się na dobrych relacjach z klientami i współpracownikami. Szukali ludzi, którzy tak jak oni lubili dzielić się wiedzą, mieli pomysły i ciągle chcieli się rozwijać. Wypaliło! Rok temu BlueSoft trafił pod skrzydła Grupy Orange.

Dzisiaj pracuje w niej ponad 800 niesamowitych specjalistów, którzy codziennie mają swój udział w cyfryzacji świata, a dzięki wymyślanym rozwiązaniom wpływają na życie milionów ludzi. Wspólnie z pracownikami Orange, tworzą kompleksowe rozwiązania dla biznesu.

BlueSoft rocznie realizuje ok. 60 projektów głównie dla branż: bankowej, finansowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, logistycznej i transportowej. Współpracują z wieloma, znanymi firmami np. Azure, AWS, Google Cloud, Chmura Krajowa, SAP, Cloudera, IBM, RedHat, ScanSource, SER Group, czy Veracomp.

Z okazji urodzin koledzy i koleżanki z BlueSoft nie tylko przyjmują gratulacje, ale też zapraszają do odwiedzenia firmowej strony w nowej odsłonie.

 

Komentarze

Astis
Astis 18:10 05-11-2024

Kasiu, pomóż… Ja w innej sprawie. Ta subskrypca w Nju to ma prawdopodobnie pewne niedociągnięcia ? Czy jest Ktoś Kto mógłby pomóc znajomemu w przywróceniu subskrypcji, a bardziej w numerze, który po wybraniu „Zrezygnuj z usługi” przepadł bez powrotnie … numer kontakt do wszystkiego, jednym kliknięciem 🙁 AŁC

Odpowiedz
Artur
Artur 18:37 05-11-2024

Jeżeli z subskrypcji zrezygnuje się przed upływem 14 dni od rozpoczęcia świadczenia usługi lub subskrypcja nie zostanie odnowiona do 6 miesięcy, to numer przepada bezpowrotnie. Jeszcze w przypadku ofert na kartę jest szansa odzyskania, z subskrypcji już niestety nie. Nawet podjąłem próbę przeniesienia do innego operatora po wyłączeniu numeru w subskrypcji, nastąpiła odmowa, numer już niedostępny.

Odpowiedz
Astis
Astis 10:29 07-11-2024

no to nieźle … a we wszystkich podobnych sytuacjach potrzeba 30 dni na wypowiedzenie usługi:) prawdopodobnie znalazłem ” furtkę” jak szybko wyłączyć swój numer z sieci…. 🙂

Odpowiedz
Astis
Astis 10:33 07-11-2024

Kto teraz chodzi do Kina ? 🙂

Odpowiedz
Astis
Astis 10:43 07-11-2024

Tak też to rozumiem, ale nie wierzę, że nic się nie da zrobić?!

Odpowiedz
Scroll to Top