Polska Izba Informatyki i Telekomunikacji, jako pierwsza organizacja branżowa w Polsce, przygotowała wspólną deklarację na rzecz ochrony klimatu. Orange Polska jest jej inicjatorem i sygnatariuszem. Teraz za słowami muszą pójść działania.
Branża ICT ma ważną rolę do odegrania w walce o czystszą planetę. Nie tylko sama, ale jako inspirator dla innych gałęzi gospodarki. Niektóre z firm z tego sektora, tak jak Orange Polska, już wcześniej zaczęły działać, ale PIIT chciał połączyć wysiłki wszystkich swoich członków.
Łączy wspólny cel
I choć na co dzień firmy rywalizują biznesowo to w kwestiach klimatu i ochrony środowiska powinny wzajemnie się inspirować i inicjować „zielone” zmiany. Dla nas to uzupełnienie podejścia #OrangeGoesGreen i dopinguje nas do szybszego osiągnięcia neutralności klimatycznej, wdrażania rozwiązań w zakresie GOZ oraz rozwijania usług pozwalających na dekarbonizację innych sektorów.
Deklaracja na rzecz ochrony środowiska to jedno z pierwszych działań Komitetu Klimatu i Środowiska PIIT (wcześniej Komitetu Ochrony Środowiska), która powstała przy naszym udziale – informuje Jacek Hutyra, doradca ds. strategii klimatycznej OPL, który jest także wiceprzewodniczącym Komitetu Klimatu i Środowiska PIIT.
Neutralność klimatyczna
Dziesięciopunktowa deklaracja rekomenduje członkom PIIT m.in. dojście do neutralności klimatycznej w całym łańcuchu wartości najpóźniej do 2050 roku, wskazanie kluczowych obszarów wpływu przedsiębiorstwa na klimat czy wspólne działania legislacyjne, edukacyjne i komunikacyjne. Dokument nawiązuje do strategii klimatycznej realizowanej przez Unię Europejską (tzw. Zielony Ład) oraz Porozumienia Paryskiego z 2015 r.
Deklaracja PIIT została przyjęta jednogłośnie. Przedstawiciele Izby podkreślają, że teraz za deklaracją muszą pójść konkretne działania firm. Ich efektywność będzie monitorowana przez KoKiŚ. Całość deklaracji możecie przeczytać tutaj.
Zielony Raport
Właśnie pojawiła się kolejna edycja „Zielonego Raportu”, przygotowanego przez dotlenieni.org., nad którym patronat ma PIIT. Dokument to kompendium wiedzy o ekologii i społecznej odpowiedzialności biznesu. Znajdziecie w nim opisane również o działania naszej firmy.
17 Celów w trasie
Przy okazji dodam jeszcze, że ,, Kampania 17. Celów na rzecz zrównoważonego rozwoju” ruszyła w Polskę. W tym tygodniu zawitała do Łodzi. Podczas wydarzenia nasz przedstawiciel opowiadał m.in. o tym, dlaczego warto przechodzić na odnawialne źródła energii, jak wydłużać cykl życia urządzeń oraz jak włączać klientów i pracowników w działania na rzecz klimatu i środowiska. Takie spotkania to szansa na zapoznanie się z dobrymi praktykami oraz inicjatywami na rzecz Agendy 2030. Kolejne miasta na trasie inspirujących spotkań w maju to Poznań i Wrocław. Więcej informacji znajdziecie tu.
Komentarze
Ciekawy jestem jak radzi sobie ciśnieniomierz w smartwatchu od Samsunga. Czytałem wiele testów i…. Jak kalibruje się zegarek zgodnie z zaleceniem to…pomiary są bardzo zbliżone do pomiarów że standardowego ciśnieniomierza naramiennego.
Odpowiedz