Oferta

Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap

Piotr Domański Piotr Domański
18 lipca 2017
Wakacyjny konkurs z HTC U11 – zaczynamy II Etap

Już pewnie wiecie, kto będzie brał udział w drugim etapie konkursu, ale dla przypomnienia – to Mateusz Pięta, mike278, pablo_ck. Całej trójce gratulujemy - zarówno ja, jak i jury, które dzisiaj od rana oceniało prace. Rywalizacja była, z tego co widziałem ostra, odpowiedzi blisko czterdzieści. Ale i nagrody fajne. Zadbamy, by telefony trafiły do Was możliwie najszybciej, byście mogli zacząć się już mierzyć z  zadaniami z drugiego etapu:

  1. Przygotowaniem wideo z rozpakowania otrzymanego smartfona, czyli klasyczny unboxing.
  2. „Just squeeze!” Zademonstrowanie jak działa ‘squeeze’ (funkcja Edge Sense), w postaci krótkiego filmu, animacji lub grafiki.
  3. „Squeeze for summer –  „Uchwyć uścisk lata!”. Pokazanie, w jaki sposób działa funkcja Edge Sense w letnim kontekście.
  4. Nagranie krótkiego tutorialu Edge Sense, demonstrującego nowy sposób interakcji z telefonem. Prostymi słowami: jak najprościej opowiedzieć, czym jest „squeeze” i jak działa?

W drugim etapie równie ważna co meteorytyka będzie forma, a jedynie nieco mniej – poprawność językowa. Znacznie będzie miała także poprawność językowa ;-) Na realizację zadań uczestnicy drugiego etapu mają 14 dni od momentu otrzymania smartfona, później wszyscy będziemy czekać na efekty. Materiał przygotowany przez zwycięzcę trafi też na bloga.

Wszystkie szczegóły znajdziecie w regulaminie.

Odpowiadając na pytania pierwszego etapu wielokrotnie proponowaliście, by umożliwić włączanie aplikacji przy pomocy funkcji Edge Sense w HTC U11. Tyle, że taka możliwość już teraz istnieje ;-) Kilka innych zaproponowanych rozwiązań jest na etapie testów i wdrożeń.

Komentarze

pablo_ck
pablo_ck 19:09 18-07-2017

Trzymajcie kciuki, chociaż z kolegą Mateuszem będzie ciężko, ale…..

Odpowiedz
    robert
    robert 09:46 19-07-2017

    Gratulacje! Ciesz się Pablo, bo już jesteś na pudle… a jak uruchomisz swoją i rodzinną wyobraźnię, to masz duże szanse na wygraną. Trzymam kciuki! 🙂

    Odpowiedz
      pablo_ck
      pablo_ck 10:47 22-07-2017

      Telefon dotarł, jest mega. Dzisiaj zaczynam nagrywać video bo czas goni 🙂 Jak wszystko dobrze pójdzie to w poniedziałek zostanę tatą, a wtedy czasu będzie już mało na przygody z HTC, ale sprawdzę jego możliwości fotograficzne 🙂

      Odpowiedz
        robert
        robert 11:34 24-07-2017

        Gratulacje Pablo! Widzisz ile Cię szczęścia spotkało? Ojcostwo i HTC, i to w jednym czasie – oby tak dalej 🙂
        Trzymam kciuki za szczęśliwe narodziny!!

        Odpowiedz
          pablo_ck
          pablo_ck 15:20 24-07-2017

          Dzięki @robert za miłe słowa 🙂 Ksawery jest już z nami a HTC U11 utrwala te niezapomniane chwile, zdjęcia robi lepsze niż moja stara Lumia i cyfrówka razem 🙂 Pozdrawiam 🙂

          Odpowiedz
emitelek
emitelek 11:20 19-07-2017

Jednak wyłączyliście Piotrze RWK dla pakietów bonusowych po doładowaniach w OFnK? Tego się obawiałem; szkoda, że ZEPSULIŚCIE tak fajną taryfę… 😛
https://www.pepper.pl/promocje/promocja-internet-za-darmo-w-orange-48718?page=2#thread-comments

Odpowiedz
PAWEŁ
PAWEŁ 19:21 19-07-2017

Orange czy pakiet 1410 GB da się wydłużyć po doładowaniu ❓❓❓❓❓❓ Czy zniknie po 155 dniach ❔❔❔❔❔❔ Proszę o oficjalną i wiarygodną informacje w tej sprawie .

Odpowiedz
    emitelek
    emitelek 22:18 19-07-2017

    Zgodnie z nowymi regulaminami już niestety NIE!!! Jedyny wyjątek, jak pakiet został wykupiony przed 18 lipca i został włączony RWK – to MAKSYMALNA ważność tego i kolejnych (już teraz) pakietów. Szkoda, że orange sper…lił tak fajną taryfę, gdzie pakiet bonusowy można było przedłużać!… 🙁

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 10:36 20-07-2017

      Panowie, faktycznie wprowadziliśmy zmiany w Orange Free na Kartę. Nie można już przedłużyć długości bonusowego pakietu danych za doładowanie przy pomocy usługi Rok Ważności Konta. Jednocześnie, mam prośbę o wyrażanie swoich opinii (nawet tych niepochlebnych) na temat naszych usług tak by mieścić się w granicach przyzwoitości. Niecenzuralne słowa, które zostaną wykropkowane nadal pozostają niecenzuralne.

      Odpowiedz
        PAWEŁ
        PAWEŁ 10:50 20-07-2017

        Ale czy da się wydłużyć 1410 GB doładowaniem ???????? Np . 50zł na 93 dni itd… A może po 155 dniach skasujecie ten transfer ??????????

        Odpowiedz
          Piotr Domański
          Piotr Domański 11:53 20-07-2017

          Ważność bonusu jest zawsze ustawiana na korzyść klienta, a środki z kolejnych bonusów się sumują. Czyli doładowaniami możesz przedłużać ważność środków. Przykład: jeżeli teraz doładujesz konto za 200 zł to dostaniesz 1410 GB na 155 dni. Za 154 dni może doładować dowolnym nominałem (np. znowu 200 zł, ale również na przykład 30 zł). Jeżeli doładujesz wtedy za 200 zł, co prawda na promocję już się nie załapiesz i otrzymasz bonus nie jak teraz 1410 GB, tylko 100 GB, ale to w przykładzie bez znaczenia. Bonus 100 GB zostanie dodany do środków, który pozostał z poprzedniego bonusu, a ważność całej przegródki (czyli wszystkich GB w ramach bonusu za doładowanie) zostanie ustawiona na 155 dni. Tyle ile wynika z nominału kolejnego doładowania.

          Odpowiedz
          robert
          robert 12:07 20-07-2017

          To faktycznie dobra oferta, zapewne to wyjaśnienie skróci 'wykropkowania’

          Odpowiedz
          PAWEŁ
          PAWEŁ 12:47 20-07-2017

          To teraz mam wszystko wyjaśnione , że nic mi nie przepadnie gdy doładuje konto w terminie . Warto by zmienić termin do roku przy doładowaniu za 100 i 200 zł

          Odpowiedz
          Kajka
          Kajka 22:05 20-07-2017

          Skoro z korzyścią dla Klienta jest długość to czas pomyśleć o sumowaniu się ważności, bo ładując parę razy konto to i tak ważność jest jedna.

          Odpowiedz
        PAWEŁ
        PAWEŁ 11:46 20-07-2017

        Orange wycofajcie się z tych niekorzystnych zmian dla abonentów pre-paid i pozostaniecie nadal SIECIĄ #1

        Odpowiedz
        emitelek
        emitelek 23:19 20-07-2017

        Piotrze!!! Ja swoje zdanie wyrażałem WIELOKROTNIE z pytaniami prosto DO CIEBIE!, ale niestety brak Twoich odpowiedzi powoduje swego rodzaju frustrację!
        Tu:
        http://biuroprasowe.orange.pl/blog/samodzielna-wymiana-sim-w-orange-i-nju/
        i tu:
        http://biuroprasowe.orange.pl/blog/jagiello-i-1410-gb/
        To, co teraz wprowadziliście we free pisałem z wyprzedzeniem z obawą, że to się stanie; TY nic o tym nie wiedziałeś??? Miałem nadzieję, że ten blog jest na zasadach „partnerskich” i informacje tu zamieszczane „dadzą wcześniej znać” o takowych zmianach!… Niestety przeliczyłem się…
        Ps. Nie dawajcie więcej powodów do „wykropkowań”, wtedy ich nie będzie 😛

        Odpowiedz
          PAWEŁ
          PAWEŁ 11:14 21-07-2017

          O zmianach w promocjach i usługach operator powinien informować abonentów 30 dni wcześniej . A tak wszyscy są wyrolowani ???

          Odpowiedz
manyaky
manyaky 20:17 22-07-2017

Dlaczego Piotrze pisałeś, że można przedłużać Grunwald RWK, skoro zostało to szybko (i bez żadnego uprzedzenia) uwalone? Osoby, które poładowały setki złotych na podstawie (co jak co) oficjalnej informacji mogą teraz czuć się pokrzywdzone.

Teraz z kolei piszesz, że będzie można dalej przedłużać doładowaniami – a skąd taka pewność, że jednak za miesiąc znów się coś nie zmieni, raz dwa edytujecie regulaminy, puścicie skrypt usuwający Grunwald po 155 dniach i nawet nie usłyszymy przepraszam?

Odpowiedz
    emitelek
    emitelek 20:22 24-07-2017

    Słowo „przepraszam” ani inne wyjaśnienie, jakoś nie może wyjść z ust Piotra Domańskiego! Tylko czemu się tak zamotał??? Z czasem mu zaczynam współczuć, że dał się wciągnąć w tak HANIEBNĄ grę!…

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 22:14 24-07-2017

      Gdy piszemy teksty na blogu, a także wtedy, gdy odpowiadamy na Wasze pytania robimy wszystko co możemy, by były one zgodne z prawdą. Nie inaczej było w tym przypadku.

      Odpowiedz
        Koolo
        Koolo 10:57 25-07-2017

        OFnK z RWK było idealną opcją dla prywatnego numeru weekendowo-wakacyjnego.
        Oczywiste że stan taki nie kalkulował się operatorowi, jestem w OFnK od prawie początku dostępności tej taryfy …

        Odpowiedz
          Koolo
          Koolo 13:53 26-07-2017

          ale dla użytkowników z naprawdę dużym stażem powinniście coś istotnego zaoferować, minimum to zrównać ceny pakietów „nolimit” z cenami dla nowych klientów.
          Oferta zaczyna się robić słaba na tle konkurencji …

          Odpowiedz

Sieć

Sieć #1 po pierwszym półroczu

Piotr Domański Piotr Domański
14 lipca 2017
Sieć #1 po pierwszym półroczu

Ostatnie sześć miesięcy to nie tylko inwestycje w sieć światłowodową. Bardzo mocno pracowaliśmy także nad rozbudową naszej sieci mobilnej. Tak jak zapowiadaliśmy w zeszłym roku, szczególnie duży nacisk położyliśmy na rozbudowę liczby stacji obsługujących agregację częstotliwości 4G LTE. Efekty widać. Na początku roku takich stacji mieliśmy 467, a na koniec czerwca już prawie 2,3 tys., a w sumie stacji z 4G LTE mamy już ponad 9,8 tys.

stacje bazowe z których mogą korzystać kliecni Sieci #1

Agregacja częstotliwości 4G LTE ma sens ;-)

Dlaczego tak się skupiam na stacjach z agregacją pasma? Odpowiedź jest bardzo prosta – zapewnia ona szybszy transfer, lepszą jakość połączenia i większą pojemność komórki (czyli obszaru obsługiwanego przez jedną stację bazową). O ile dwie pierwsze kategorie są dość oczywiste, ostatnia oznacza, że nawet, jeżeli znajdziecie się w miejscu, gdzie do sieci podłączonych jest wiele urządzeń, korzystający z nich klienci Orange będą mogli surfować po necie sprawnie, oglądać wideo bez zacinania się, czy stremować muzykę bez konieczności czekania na buforowanie. Czyli cud, miód i orzeszki. Fioletowi znaleźli na to nieco szumną nazwę „4G ULTRA”, ale ja będę się trzymał po prostu „agregacja pasma”, lub „agregacja częstotliwości 4G LTE” ;-)

Czytaj więcej: 40 MHz transferu, czyli o agregacji pasm 4G LTE

Jeżeli zajrzeliście do powyższego tekstu wiecie już pewnie, że agregacja agregacji nie równa. Im więcej pasm jest zagregowane, tym więcej korzyści. Dlatego zwiększamy też liczbę stacji bazowych, na których agregujemy trzy pasma nośne. Jest ich już 439. Powstają w miejscach, gdzie ruch jest największy i najchętniej korzystacie z naszej sieci. W wielu z nich stosujemy także w jednym paśmie – 2600 MHz technologię MIMO 4x4. Pozwala to na dodatkową poprawę szybkości internetu  i pojemności komórki.

Stacje bazowe z agregacją dwóch i trzech częstotliwości 4G LTE w Orange Polska

Dość już o nas… porozmawiajmy o Was!

Z naszej sieci Wy – klienci Orange i nju korzystacie coraz aktywniej. Szczególnie widać to po transferze danych – w ciągu pierwszego półrocza 2017 r. przesłaliście w sumie 188,55 PB danych. Dla porównania w drugiej połowie 2016 transfer wyniósł 129,85 PB, czyli używając poprzedniego przelicznika o 3 lata oglądania wideo mniej. Oczywiście nie wszystkie te GB to wideo, ale choć stanowi ono już ponad połowę ruchu w naszej sieci.

Za wzrost transferu danych odpowiadają korzystający z sieci 4G LTE Orange Polska. W czerwcu przebiliśmy wspólnie poziom – 25 tys. TB Skalę wzrostu można zobaczyć na wykresie. Co ciekawe równocześnie transfer w sieciach 3G i 2G pozostaje praktycznie niezmieniony, a nawet delikatnie się zmniejsza.

Ruch w sieci 4G LTE odpowiada już za nieco ponad 70% całego ruchu w sieci mobilnej Orange Polska. Jeżeli przeczytaliście pierwszą cześć tekstu domyślacie się zapewne, że ten rezultat to wynik coraz większej liczby masztów, a także coraz większej przepustowości sieci. Trzeba jednak pamiętać, że sam internet także się „powiększa”. Strony „ważą” coraz więcej – lubimy gdy teksty poprzetykane są zdjęciami, a całość wygląda świeżo i nowocześnie. W mediach społecznościowych coraz większe znaczenie ma wideo i zdjęcia – to podstawa Instagrama i Snapchata, a także coraz większy fragment Facebooka i Twittera. Zajmują one jednak dużo więcej miejsca niż tekst.

Przeczytaj także: Rok w Sieci #1, czyli tekst o tym co działo się u nas w roku 2016 ;-)

Niedługo powinno się pojawić kilka ciekawych tekstów dotyczących sieci i technologii, na które już teraz Was serdecznie zapraszam!

Komentarze


Rozrywka

Luc Besson w Polsce, „Valerian i Miasto Tysiąca Planet” w kinach – konkurs

Kasia Barys Kasia Barys
13 lipca 2017
Luc Besson w Polsce, „Valerian i Miasto Tysiąca Planet” w kinach – konkurs

„Valerian i Miasto Tysiąca Planet” to spektakularny film przygodowy, wyreżyserowany przez Luca Bessona, legendarnego reżysera filmów: Leon Zawodowiec, Piąty Element i Lucy. Film oparty jest na serii kultowych komiksów "Valerian i Laureline", stworzonych przez Pierre’a Christina i Jean-Claude’a Mézièresa, które inspirowały całe pokolenie artystów, pisarzy i filmowców. Teraz doczekały się ekranizacji. Premiera tego filmu w Polsce odbędzie się 4 sierpnia. Dlatego warto będzie w sierpniu pójść do kina na "Valeriana" w ramach Śród z Orange, gdzie drugi bilet można dostać za darmo.

Ale mam niespodziankę. W lipcu do Polski przyjeżdża sam Luc Besson na uroczystą prapremierę filmu. Zobaczcie zwiastun filmu.

Mam dla was wyjątkowy konkurs. "Valerian" to jeden z najlepszych komiksów wszechczasów. To dzieło fantastyki naukowej. Rzeczy, które zostały wykreowane w latach 60 i 70 -tych przekraczały wyobraźnię ludzi. Zresztą okazuje się, że choćby "Gwiezdne wojny" pełne są inspiracji. Krąży anegdota, że kiedy Mézières zobaczył w Paryżu premierę "Gwiezdnych wojen" miał powiedzieć: "To wygląda jak filmowa adaptacja Valeriana". 6 osób będzie miało okazję się o tym przekonać. Mam 3 podwójne zaproszenia na premierę filmu w Warszawie, w Multikino Złote Tarasy, 22 lipca (sobota) o godz. 20:00. Napiszcie w komentarzu, jaki Wasz ulubiony komiks powinien zostać zekranizowany i dlaczego. Konkurs rozwiążę w poniedziałek w południe. Piszcie. Ja chętnie poszłabym do kina na "Thorgala". Czytaliście tą serię?

Gdybyście jednak nie wygrali w moim konkursie, szczęście może wam będzie sprzyjać w konkursie na facebooku na Orange Polska. Zapraszam do udziału w konkursie, gdzie można wygrać zestaw VIPowskich zaproszeń na premierę filmu w Paryżu! Ten konkurs kończy się już 15 lipca. Powodzenia

Komentarze

Yaro
Yaro 11:59 26-08-2025

Czy 5G na częstotliwości 700 MHz pojawi się na terenach przygranicznych z obwodem królewieckim? Czy te pasmo będzie współdzielone z LTE tak jak ma to miejsce na częstotliwości 2100 MHz?

Odpowiedz
Mateusz
Mateusz 12:58 26-08-2025

Czy przewidują Państwo zwiększenie pojemności GSM (przeznaczenie większej części pasma 900MHz lub 1800MHz) w miejscach, gdzie przewidywany jest duży ruch pochodzący od terminali realizujących do tej pory połączenia głosowe w 3G?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:00 27-08-2025

    Tak, lokalnie, w zależności od potrzeb sieciowych i możliwości technicznych.

    Odpowiedz
Malech
Malech 04:27 27-08-2025

Nie. Nie.

Odpowiedz
elektrogość
elektrogość 09:24 27-08-2025

Czy jest harmonogram uruchomień sieci 5G na paśmie 700-800MHz?

Odpowiedz
Robert
Robert 10:34 27-08-2025

700 nie będzie w DSS.

Odpowiedz
Pablo
Pablo 13:52 27-08-2025

Czy wiadomo już coś może o nadajnik w miejscowości 28-220 Oleśnica woj. Świętokrzyskie. Wyłączono 3g w czerwcu a lte900 nie zostało uruchomione do tej pory. I dodatkowo jest to bardzo obciążony nadajnik bo prędkości neta są w przeważającym czasie poniżej 1mb/s.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:58 27-08-2025

    Niestety ze względów technicznych opóźniło się uruchomienie LTE. Zaplanowane jest na ostatni kwartał roku.

    Odpowiedz
OrangeCEO
OrangeCEO 15:35 27-08-2025

Zrobiliście dosyć dużo modyfikacji 5g, 3g off, pełen komplet pasm w Krotoszyn Wlkp 63-700 ale i sieć nie działa lepiej niż bez ulepszeń co jest przyczyną??? upload tragiczny

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:05 28-08-2025

    Po stronie sieci nie widzimy problemów technicznych, które mogłoby być przyczyną obniżenia jakości sieci. Najlepiej byłoby skontaktować się z obsługą klienta, która będzie mogła ocenić sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Pablo
Pablo 11:13 28-08-2025

A czy ten nadajnik zostanie zmodernizowany do innych pasm? np. 5G 700mhz czy LTE1800,2100?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:19 28-08-2025

    Tak, to będzie połączone z modernizacją. Na ten moment w planach jest LTE800, 1800 i 2100.

    Odpowiedz
Telek
Telek 19:59 28-08-2025

Zauważyłem że nie które połączenie z sieci Orange do Plus obsługują kodek evs czyli hd + czy planujecie jakieś oficjalne info w tej sprawie? Jeśli tak to kiedy? Pozdrawiam

Odpowiedz
Derrek
Derrek 10:59 09-09-2025

Pasmo 700MHz w Orange nie będzie współdzielone z LTE.

Odpowiedz
Marek
Marek 17:58 17-09-2025

Pani Kingo. Czy wyłączenie sieci 3G może odbiegać od planu?
Małopolska > pow. Myślenicki z mapy wynika wyłączenie na Listopad. Jest wrzesień a 3G już zgasło w tym powiecie. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:39 24-09-2025

    Panie Marku, mieliśmy błąd na mapie – przepraszamy. Powiat myślenicki zaplanowany był na wrzesień i w tym czasie 3G zostało wyłączone. Dziękuję za uważność!

    Odpowiedz
Moni
Moni 10:03 21-09-2025

Witam serdecznie;) Co z terenami, które mają GSM/UMTS? (Głównie te przygraniczne). Czy będą one miały modernizację do technologii LTE? Jak to będzie wyglądało?

Odpowiedz
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies

Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.

Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.

Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.

Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie

Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.