W ubiegłym roku przesłaliście prawie 680 tys. SMS-ów na numery charytatywne. Dzięki Waszej pomocy do organizacji społecznych przekazaliśmy ponad 3 mln zł. Dziękujemy, że macie tak wielkie serca.
Charytatywne numery SMS są nieodpłatnie przyznawane przez operatorów organizacjom pożytku publicznego (OPP), by wspierać ważne społecznie inicjatywy. Cały uzyskany z nich dochód przekazywany jest do organizacji, która go posiada. Przydają się również w sytuacjach wyjątkowych jak np. klęski żywiołowe, katastrofy czy konflikty zbrojne, by zbierać fundusze dla ludzi znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej.
Prosta i szybka pomoc
Klient każdego z operatorów może wysłać SMS-a pod podany przez fundację numer, z określoną treścią np. „pomagam”, „wspieram”, „pomoc” itd. Zarówno numer SMS, treść jak i kwota przekazywana za jego pośrednictwem, są komunikowane przez organizacje społeczne na banerach, w reklamach czy spotach radiowych lub telewizyjnych.
Wysyłając SMS-a wspieracie organizację jednorazową kwotą od 2 do 5 zł netto. Jest ona pobierana z waszego konta - jeśli macie numer na kartę lub dopisywana do faktury za abonament. Po wysłaniu SMS-a każdorazowo otrzymujecie zwrotną wiadomość z podziękowaniem za udział w akcji.
SMS-y charytatywne działają, dzięki wielkim sercom klientów sieci komórkowych i współpracy operatorów, którzy mimo tego, że na co dzień ze sobą konkurują, na tym polu chętnie współpracują.
Kto może dostać numer charytatywny
Charytatywne numery SMS operatorzy przyznają nieodpłatnie i świadczą je „po kosztach”, dlatego fundacje czy OPP ubiegające się o nie muszą spełnić kilka warunków:
- środki z akcji mogą być przekazane wyłącznie na szczytny cel,
- akcja musi mieć zaplanowaną dużą kampanię promocyjną w różnych kanałach komunikacji (tv, radio, internet, outdoor i inne).
- obowiązkiem fundacji/OPP jest zadbanie, aby przyznany numer został wpisany do rejestru numerów wykorzystywanych do świadczenia usługi z dodatkowym świadczeniem,
- obowiązkiem fundacji/OPP jest też zapewnienie wsparcia integratora.
Wymogi dotyczące skali akcji pomocowej są konieczne, by zebrane pieniądze, były na tyle znaczące, aby przyniosły pożytek potrzebującym i pokryły koszty utrzymania numerów.
Jednej organizacji przyznajemy maksymalnie jeden charytatywny numer SMS, najczęściej na czas trwania danej akcji. Zgodę muszą wyrazić wszyscy znaczący operatorzy telefonii komórkowej działający w Polsce (Orange, Play, Plus i T-Mobile).
Obecnie, charytatywne numery SMS przyznane są 18 organizacjom.