;

Odpowiedzialny biznes

Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować? (1)

Monika Kulik

11 maja 2020

Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować?
1

Niedawno zapraszaliśmy osoby, które udzielają pomocy psychologicznej na webinarium o pomocy zdalnej. Wzięło w nim udział 649 osób. Z ankiety, którą uczestniczy wypełnili przed i po webinarium wynika, że o 30% zwiększyli oni swoją wiedzę i kompetencje w zakresie pomocy zdalnej, a szkolenie oceniają bardzo dobrze.

Bardzo cieszy nas tak liczna frekwencja. W imieniu Polskiego Towarzystwa Suicydologicznego dziękujemy za wszystkie komentarze i refleksje. To bardzo ważne, że udało się spełnić Państwa oczekiwania. Jednocześnie widzimy, że zapotrzebowanie na wiedzę z tematów związanych z pomocą psychologiczną i wsparciem dla osób w kryzysie w obecnym czasie jest bardzo duże. Dlatego dziś zapraszamy na kolejny webinar – o interwencji kryzysowej i procedurze Niebieskiej Karty.

Szkolenie poprowadzi Justyna Podlewska – prawnik, koordynatorka programu prawnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. Autorka artykułów i publikacji nt. prawnej ochrony dziecka krzywdzonego, interwencji i przeciwdziałania przemocy.

Bezpłatne webinarium Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować? –  już dziś 11.05. godz. 17.00. Szczegóły zapisów na www.suicydologia.org.

Na stronie PTS znajdują się także tematy kolejnych webinariów. Dzięki wsparciu Orange Polska cykl 10 spotkań on-line jest bezpłatny dla uczestników.

Udostępnij: Webinarium: Procedura Niebieskiej Karty – jak interweniować?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 17:29 11-05-2020
    Orange fajnie ze wspieracie takie projekty, brawo.
    Odpowiedz

;

Oferta

Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD (2)

Marta Krajewska

7 maja 2020

Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD
2

Jak co czwartek, w ofercie tygodnia mamy dla Was sprzęt w promocyjnych cenach. Tym razem przeceniliśmy 43- calowy telewizor marki LG, z opcją Full HD Dynamic Color. Promocja potrwa do środy 13 maja br, do końca dnia.

Sprawdźcie okazję w sklepie Orange: Telewizor LG 43LK5100

Zasady są proste – jeśli nie chcecie podpisywać umowy na usługi telekomunikacyjne, telewizor możecie kupić z 200 zł obniżką, w 20 ratach 0%. Wysokość raty wyniesie 49,95 zł/mc.

Jeśli wybierzecie Plan Mobilny 55 lub 75, pakiet Orange Love w wersji Standard, Extra lub Premium, za telewizor zapłacicie ratę wysokości 35 zł miesięcznie. We wszystkich przypadkach zaoszczędzicie 120 zł, w porównaniu do ceny sprzed promocji. Obniżka dotyczy nowych i lojalnych klientów, którzy podpiszą umowę na 24 miesiące.

Sprawdźcie poprzednie oferty tygodnia

 

Udostępnij: Oferta tygodnia: telewizor LG 43″ Full HD
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 15:19 07-05-2020
    Ja poproszę hulajnogę ;p
    Odpowiedz
    • komentarz
      Marta Krajewska 15:58 07-05-2020
      Kto wie, co tydzień mamy coś nowego :-)
      Odpowiedz

;

Odpowiedzialny biznes

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19 (3)

Monika Kulik

6 maja 2020

0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19
3

Niedawno pisaliśmy o tym, że w sytuacji zagrożenia koronawirusem wielu ludzi potrzebuje pomocy psychologicznej i o tym, jak można pomagać przez telefon. Dziś praktyczny przykład – linia 0 800 220 280 Fundacji „Znajdź Pomoc”, w której uruchomieniu pomogliśmy.

 

Na nasze pytania odpowiada Agnieszka Nitka, Koordynator ds. Marketingu i Komunikacji w Fundacji „Znajdź Pomoc”.

1. Dlaczego zdecydowaliście się na uruchomienie linii 0 800?

Telefon Zaufania Fundacji powstał w odpowiedzi na realne zapotrzebowanie, które odnotowaliśmy na przestrzeni ostatnich tygodni. Fundacja od lat prowadzi bezpłatny telefon dla osób chorych onkologicznie i ich bliskich, jednak od jakiegoś czasu zaczęliśmy otrzymywać dużą liczbę telefonów niedotyczących pacjentów onkologicznych, a bardziej sytuacji bieżącej, stresu związanego z koronawirusem – stąd, aby zapewnić chorym możliwość stałego dostępu do wsparcia, zdecydowaliśmy się na stworzenie osobnego numeru dla osób przeżywających negatywne emocje związane z sytuacją pandemii. Rolą telefonu jest interwencyjne wsparcie psychologiczne jak największej liczby potrzebujących osób.

2. Jak działa infolinia?

Telefon działa od poniedziałku do piątku, w godzinach 17:00-20:00. Odbierają go psycholodzy, osoby z dużym doświadczeniem w niesieniu zdalnej pomocy oraz interwencji kryzysowej.

3. Z jakimi problemami ludzie dzwonią do Was?

Najczęściej są to telefony związane z bieżącym nagromadzeniem się napięcia, stresu, różnych emocji. Osoby, które nie chcą obarczać swoimi zmartwieniami swoich bliskich, lub nie mają po prostu z kim o nich porozmawiać. Młodzi ludzie, pozbawieni kontaktu z rówieśnikami, często intensywnie analizujący swoje emocje i stan. Ludzie samotni, którzy potrzebują porozmawiać z kimś życzliwym. Rodzice pracujący zdalnie, którzy nagle muszą radzić sobie równolegle z całodobową opieką nad dziećmi. Rodziny pracowników służby zdrowia, które martwią się o swoich bliskich. Czasem są to również nagłe sytuacje, wymagające szybkiej interwencji psychologicznej (typu przemoc domowa). Rozmowa, nawet na odległość, potrafi w takich sytuacjach zaowocować złagodzeniem napięcia, kryzysu i stworzeniem przestrzeni do określenia możliwych rozwiązań w danej sytuacji.

4. Gdzie można szukać pomocy w ww. sytuacjach?

Oczywiście jest to uzależnione od każdego indywidualnego przypadku. W sytuacji nagłej przemocy zawsze polecamy kontakt z policją (997) lub niebieską linią (0 800 120 002) , gdzie mają doświadczenie w procedurach przemocy w rodzinie. Czasem sugerujemy rozważenie pracy indywidualnej ze specjalistą – w czasie pandemii część psychologów pracuje zdalnie, rozpoczął działalność również dedykowany projekt Psychologowie Dla Społeczeństwa. To, czy potrzebna jest stała praca ze specjalistą, zależy od wielu czynników, niestety często osoby w dużym stresie i emocjach mają zaburzoną autopercepcję i trudno jest im się obiektywnie diagnozować – dlatego warto skonsultować swoją sytuację z kimś z zewnątrz, np. właśnie z psychologiem z Telefonu Zaufania. Często również już sam telefon do nas pomaga danej osobie na tyle, że nie jest jej na ten moment potrzebna dalsza rekomendacja.

5. Co powinno nas zaniepokoić w naszych emocjach?

Na pewno warto pracować nad świadomością własnego stanu emocjonalnego. Jesteśmy społeczeństwem, które nie ma wypracowanych tradycyjnie metod radzenia sobie z emocjami i raczej przyzwyczajeni jesteśmy do ich „zamiatania pod dywan”, co niestety owocuje gromadzeniem się napięcia, a w efekcie zwiększeniem poziomu stresu i emocji, z którymi danej osobie jest już trudno radzić sobie samodzielnie. Warto komunikować swoje emocje, potrzeby i stan, być otwartym na taką komunikację u innych. Wielu problemów, z którymi dzwonią do nas osoby potrzebujące wsparcia, można by uniknąć, gdyby wcześniej zaistniała w ich otoczeniu bardziej empatyczna komunikacja.

 

Udostępnij: 0 800 220 280 – telefon zaufania dla osób dotkniętych skutkami pandemii COVID-19
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 07:46 07-05-2020
    Super inicjatywa, brawo.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Agnieszka Nitka 13:07 07-05-2020
      Bardzo dziękujemy! :)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 14:51 07-05-2020
        Mile widziana byłaby kampania reklamowa tego projektu w postaci plakatów w ośrodkach zdrowia na terenie Polski.
        Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej