Sieć

Wieczorny spacer ze smartfonem 5G po Warszawie

Piotr Domański Piotr Domański
23 września 2019
Wieczorny spacer ze smartfonem 5G po Warszawie

Ruszyłem na spacer po warszawskiej Ochocie by przetestować sieć 5G, którą Orange uruchomiło wspólnie z Ericssonem. Wieczory już chłodne, jednak taka okazja nie trafia się często - przetestować sieć mobilną kolejnej generacji. Specjalnie nie brałem ze sobą mapy zasięgu, miałem ją wyłącznie w (nie najlepszej) pamięci. Chciałem po prostu pokonać trasę wzdłuż dzielnicy i zobaczyć jak sieć będzie działać. Korzystałem oczywiście z Orange Neva Jet.

Ruszamy na Ochotę w poszukiwaniu 5G

Na Ochotę wjechałem od strony Al. Krakowskiej, ulicą Grójecką. Zasięg sieci 5G złapałem nieco za stacją Warszawa Rakowiec. Pierwszy speedtest, który zrobiłem będąc na skraju zasięgu pokazał nieco ponad 190 Mb/s.

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest

Tutaj pierwsza dygresja. Jeżeli spojrzycie na smartfon dostrzeżecie, że telefon pokazuje 4 na pięć kresek zasięgu. Mimo to nadal byłem na skraju zasięgu. Dlaczego? Jak pewnie wiecie z wcześniejszych wpisów o 5G i komunikatu prasowego o testach wspólnie z Ericsson testujemy 5G w jedynej obecnie dostępnej wersji – Non-Stand Alone. Oznacza to, że telefon najpierw łączy się z siecią 4G LTE (dokładnie 5 MHz wydzielonymi z pasma 2100 MHz), a następnie przełącza się na 5G, gdy wejdzie w zasięg pasma 3400-3480 MHz. Jak pewnie wiecie (a jeżeli nie wiecie przeczytajcie wpis: „Częstotliwość częstotliwości nierówna – pasma <<pokryciowe>> i <<pojemnościowe>>”) im wyższe pasmo, tym mniejszy zasięg. Telefon sygnalizuje, że jest w zasięgu 5G już wtedy, gdy złapie 5 MHz w paśmie 2100, fachowo nazwane anchorem, czyli kotwicą. A to co widać jako „kreski na telefonie” to właśnie zasięg  kotwicy.

700 Mb/s z wąsem, lecz nieco za węgłem szybko spada

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest 705 Mb/s

Koniec z dygresjami, idźmy dalej. Dalej podążyłem na północ, ulicą Grójecką, aż w okolice Hali Banacha. Pamiętałem, że gdzieś tam znajduje się stacja bazowa, obsługująca 5G, co oczywiście poskutkowało zacnymi 700+ Mb/s na ekranie smartfona. Jednak to by było zbyt proste. Dlatego ruszyłem w ramach testów w boczne uliczki, gdzie prędkość transferu danych dość szybko spadła, do okolic 400-500 Mb/s, chociaż od samej stacji nie odszedłem w linii prostej zbyt daleko.

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest blisko 400 Mb/s

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest ponad 500Mb/s

Tutaj pozwolę sobie na kolejną dygresję. Oba te testy, wykonane w bardzo podobnej odległości od stacji bazowej, jednak w drugim przypadku jest ona zasłonięta przez budynki i drzewa. To pokazuje jak ważna jest odpowiednia gęstość rozmieszczenia stacji bazowych, szczególnie w miastach, gdzie będą korzystać (i już korzystają) z nich nasi klienci. Ograniczeniem ich gęstszego upakowania są jednak normy PEM. Tutaj już kieruję Was do tekstu o „Białej Księdze” Ministerstwa Cyfryzacji.

Jak to wygląda na granicy zasięgu?

Idźmy zatem dalej. Postanowiłem ruszyć w prawo, w stronę Pola Mokotowskiego. Dotarłem aż pod cmentarz żołnierzy radzieckich, gdzie zaobserwowałem z pełną mocą to o czym pisałem nieco – telefon był na granicy zasięgu 5G. W pierwszym momencie nie złapał „nośnej” 5G, dlatego speedtest pokazał niską wartość, a potem wskoczyło już 5G i transfer od razu przyśpieszył.

Ruszyłem dalej, w stronę Placu Zawiszy. Po drodze zrobiłem jeszcze kilka speedtestów, by w końcu dotrzeć  do ciągu biurowców przy Al. Jerozolimskich. Gdzie zrobiłem jeszcze dwa testy prędkości – pierwszy na początku tego ciągu, drugi tuż obok Dworca Zachodniego.

Wieczorny spacer ze smartfonem do 5G po Warszawie - zdjęcie speedtest

To dopiero początek testów 5G na blogu

To nasz pierwszy blogowy spacer z 5G, wykonałem łącznie 14 speedtestów, co spowodowało pobranie łącznie ponad 11 GB danych ;-) Kolejny chciałbym zrobić sprawdzając nie speedtesty, lecz konkretne usługi/aplikacje. Pierwszy pomysł to oczywiście na YouTube w wysokiej jakości (1080p50 mówiąc wprost), a także Orange TV Go i Netflix. Jednak nadal szukam innych pomysłów, dlatego będziemy wdzięczni za każdą propozycję.

O swoich wrażeniach z badań napisał też GSMonline, iMagazine i TECHNOsenior.

Komentarze

P
P 08:06 23-09-2019

Woda na młyn dla przeciwników 5G. Po tym wpisie powstanie masa filmików na yt, że orange testuje i ukrywa to przed ludźmi (bo jak wiemy najlepsze ukrycie to oficjalny blog biura prasowego) xd

Odpowiedz
Tomek
Tomek 08:52 23-09-2019

Inne pomysły to zrobić test pobierania plików pod http i ftp, np pobieranie 10 GB i pobieranie kilku plików na raz. A także upload na serwer, a może upload wideo 4K ważącego kilka GB na YouTube? Chociaż na upload jeszcze za wcześnie bo z tego co się orientuję to upload leci jeszcze po LTE?
I zacnie wyglądałoby użycie różnych aplikacji to pomiaru sieci, czyli użycie np nPerf, PRO Speed Test, RFBenchmark, Speed Test (od speedtest.pl).

Odpowiedz
    Efekt
    Efekt 16:00 23-09-2019

    Prawda jest taka że LTE też miało być szybkie a już nie jest, i ta sieć 5g też się nasyci i też będzie słaba

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:12 23-09-2019

      Prawda jest taka, że gdy spojrzysz na wykres wzrostu transferu danych, przyrostu pojemności sieci 4G i weźmiesz pod uwagę jej maksymalne możliwości, to wyciągniesz z tego wniosek, że bez uruchomienia dodatkowej warstwy w postaci 5G niedługo 2 Mb/s będą szczytem możliwości w centrach dużych miast.

      Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:13 23-09-2019

      Lubię i szanuję dialog oraz dyskusję. Nie lubię straszenia, przeinaczania i fejków. A także argumentów pt.: „wielu naukowców uważa, że…” (tylko nie wiadomo o jakich chodzi) oraz „przecież każdy wie, że…”. Tyle w temacie.

      Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 16:14 23-09-2019

      Dzięki!

      Odpowiedz
P
P 10:06 23-09-2019

Woda na młyn dla przeciwników 5G. Po tym wpisie powstanie masa filmików na yt, że orange testuje i ukrywa to przed ludźmi (bo jak wiemy najlepsze ukrycie to oficjalny blog biura prasowego) xd

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:13 23-09-2019

    Lubię i szanuję dialog oraz dyskusję. Nie lubię straszenia, przeinaczania i fejków. A także argumentów pt.: „wielu naukowców uważa, że…” (tylko nie wiadomo o jakich chodzi) oraz „przecież każdy wie, że…”. Tyle w temacie.

    Odpowiedz
Tomek
Tomek 10:52 23-09-2019

Inne pomysły to zrobić test pobierania plików pod http i ftp, np pobieranie 10 GB i pobieranie kilku plików na raz. A także upload na serwer, a może upload wideo 4K ważącego kilka GB na YouTube? Chociaż na upload jeszcze za wcześnie bo z tego co się orientuję to upload leci jeszcze po LTE?
I zacnie wyglądałoby użycie różnych aplikacji to pomiaru sieci, czyli użycie np nPerf, PRO Speed Test, RFBenchmark, Speed Test (od speedtest.pl).

Odpowiedz
    Efekt
    Efekt 18:00 23-09-2019

    Prawda jest taka że LTE też miało być szybkie a już nie jest, i ta sieć 5g też się nasyci i też będzie słaba

    Odpowiedz
      Piotr Domański
      Piotr Domański 18:12 23-09-2019

      Prawda jest taka, że gdy spojrzysz na wykres wzrostu transferu danych, przyrostu pojemności sieci 4G i weźmiesz pod uwagę jej maksymalne możliwości, to wyciągniesz z tego wniosek, że bez uruchomienia dodatkowej warstwy w postaci 5G niedługo 2 Mb/s będą szczytem możliwości w centrach dużych miast.

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 18:14 23-09-2019

    Dzięki!

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:24 24-09-2019

    I upload i download idą po 5G. Różna jest proporcja czasu przeznaczona na oba te kierunki (w 5G nie przydziela się jak w przypadku 4G zasobów pasma, lecz czas). Dlaczego? Bo tak właśnie korzystacie z sieci – głównie pobierając dane.

    Odpowiedz
      Adam
      Adam 20:43 01-04-2020

      3500 MHz to jest pasmo n48 czy n78?

      Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 16:21 23-09-2019

Są plany na większy upload?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:26 24-09-2019

    Jeżeli będzie miało to sens i będzie wynikać z potrzeb klientów to oczywiście.

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 17:40 23-09-2019

Trzeba przyznać,że wyniki speedtest robią wrażenie,ciekawe tylko jak zachowa się sieć w przypadku wdrożenia komercyjnego,bo w przypadku LTE miała być odporna na dużą liczbę użytkowników a w praktyce działa w niektórych miejscach tak jak ADSL. Piotrze czekam z niecierpliwością na odpowiedź dotyczącą usługi VoIP podpinanej do Funboxa.Poinformowałeś,że zaczniesz od tego przy którymś wpisie na blogu. Pozdrawiam

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 19:36 23-09-2019

    Stabilność video w jakości 4k w ruchu :p ?

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:24 24-09-2019

    I upload i download idą po 5G. Różna jest proporcja czasu przeznaczona na oba te kierunki (w 5G nie przydziela się jak w przypadku 4G zasobów pasma, lecz czas). Dlaczego? Bo tak właśnie korzystacie z sieci – głównie pobierając dane.

    Odpowiedz
      Adam
      Adam 18:43 01-04-2020

      3500 MHz to jest pasmo n48 czy n78?

      Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 06:30 24-09-2019

    Żadna sieć radiowa nie jest odporna na zbyt dużą liczbę klientów. 5G ma mieć tę granicę przesuniętą wyżej.

    Odpowiedz
Piotrekk85
Piotrekk85 18:21 23-09-2019

Są plany na większy upload?

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:26 24-09-2019

    Jeżeli będzie miało to sens i będzie wynikać z potrzeb klientów to oczywiście.

    Odpowiedz
Krzysiek87
Krzysiek87 19:40 23-09-2019

Trzeba przyznać,że wyniki speedtest robią wrażenie,ciekawe tylko jak zachowa się sieć w przypadku wdrożenia komercyjnego,bo w przypadku LTE miała być odporna na dużą liczbę użytkowników a w praktyce działa w niektórych miejscach tak jak ADSL. Piotrze czekam z niecierpliwością na odpowiedź dotyczącą usługi VoIP podpinanej do Funboxa.Poinformowałeś,że zaczniesz od tego przy którymś wpisie na blogu. Pozdrawiam

Odpowiedz
    pablo_ck
    pablo_ck 21:36 23-09-2019

    Stabilność video w jakości 4k w ruchu :p ?

    Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 08:30 24-09-2019

    Żadna sieć radiowa nie jest odporna na zbyt dużą liczbę klientów. 5G ma mieć tę granicę przesuniętą wyżej.

    Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 11:02 24-09-2019

W końcu coś sie dzieje i u Was.Dzialajcie byle do przodu ??

Odpowiedz
Łukasz
Łukasz 13:02 24-09-2019

W końcu coś sie dzieje i u Was.Dzialajcie byle do przodu ??

Odpowiedz
Tomek
Tomek 15:06 24-09-2019

5G nie jest dla ludzi tylko dla przemysłu oraz rządu prawda? Po co przedstawić to w ten sposób? LTE wystarcza kompletnie. Nikt nie pobiera sezonów seriali podczas spaceru na mieście. Co to za przykład? W domu ludzie mają WIFI i szybkie łącza Internetowe. Tam się takie rzeczy pobiera i ogląda. Streaming w 4k lub 8k na ekranach telefonów lub tabletów? Naprawdę? W takim celu zainwestuje Orange miliardy? Wątpię.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 07:55 25-09-2019

    5G jest Ci potrzebne, byś za kilka lat mógł nadal korzystać ze swojego smartfona. „Ludzie” jak ich nazwałeś chcą korzystać ze swoich smartfonów, tam gdzie chcą, a nie tam gdzie mają WiFi. Gdyby było inaczej, transfer danych w sieci mobilnej nie rósłby o kilkadziesiąt procent każdego roku. Biznesowi, też jest potrzebne, lecz do zupełnie innych celów.

    Odpowiedz
    Patryk
    Patryk 07:35 03-10-2019

    Tak zakilka lat braknie na samym lte bo coraz wiecej urzadzen ludzie maja i coraz wiecej uzywa i nternetu. technologia sie rozwija. autobusy beda same jezdzic i wgl. I tak ludzie wysylaja rozne zdjecia filmy z telefonow a moze i nikt nie pobiera sezonow w dokladnym trego znaczeniu. Ale samo ogladanie pamietajmy ze to tez pobieranie tylko tymczasowo sie zapisuje w telefonie a potem kasuje ale nadal to pobieranie. Więc jak ktos na miescie (czyt. poza domem ) odpali yt netflixa iple czy cos tam innego i sb cos obejrzy to tez pobiera. A co do tg ze glownie w domu sie pobiera i cie testy na miescie nie interesuja? Kolega zapewne do uzywania w domu nie korzysta z anteny podłączonej do routera bo by wiedział ze to samo z 5g wiec to co lapie na miescie z domu tez mozesz zlapac. A i nie zapomnij ze nie kazdy ma superszybki internet(światłowodowy). Polecam się wybrać chocby na wies gdzie masz isp dajacych neta max 10Mb gdzie szybszy transfer tylko lte poprawia a jakby wskoczylo 5G . Szybciej wejdzie np na wsie 5g niz Swiatlowod bo latwiej. Kable trza by kopac rozciagac i wgl a 5g wystarczy zmienic oprogramowanie na bazie, zmienic antene podpiac swiatlowod. Nie zapomnijmy że linki na wifi w niektorych miejscach przy odpowiedniej konfiguracji wyciagaja prawie 1Gb wiec to zaden wyczyn

    Odpowiedz
Tomek
Tomek 17:06 24-09-2019

5G nie jest dla ludzi tylko dla przemysłu oraz rządu prawda? Po co przedstawić to w ten sposób? LTE wystarcza kompletnie. Nikt nie pobiera sezonów seriali podczas spaceru na mieście. Co to za przykład? W domu ludzie mają WIFI i szybkie łącza Internetowe. Tam się takie rzeczy pobiera i ogląda. Streaming w 4k lub 8k na ekranach telefonów lub tabletów? Naprawdę? W takim celu zainwestuje Orange miliardy? Wątpię.

Odpowiedz
    Piotr Domański
    Piotr Domański 09:55 25-09-2019

    5G jest Ci potrzebne, byś za kilka lat mógł nadal korzystać ze swojego smartfona. „Ludzie” jak ich nazwałeś chcą korzystać ze swoich smartfonów, tam gdzie chcą, a nie tam gdzie mają WiFi. Gdyby było inaczej, transfer danych w sieci mobilnej nie rósłby o kilkadziesiąt procent każdego roku. Biznesowi, też jest potrzebne, lecz do zupełnie innych celów.

    Odpowiedz
    Patryk
    Patryk 09:35 03-10-2019

    Tak zakilka lat braknie na samym lte bo coraz wiecej urzadzen ludzie maja i coraz wiecej uzywa i nternetu. technologia sie rozwija. autobusy beda same jezdzic i wgl. I tak ludzie wysylaja rozne zdjecia filmy z telefonow a moze i nikt nie pobiera sezonow w dokladnym trego znaczeniu. Ale samo ogladanie pamietajmy ze to tez pobieranie tylko tymczasowo sie zapisuje w telefonie a potem kasuje ale nadal to pobieranie. Więc jak ktos na miescie (czyt. poza domem ) odpali yt netflixa iple czy cos tam innego i sb cos obejrzy to tez pobiera. A co do tg ze glownie w domu sie pobiera i cie testy na miescie nie interesuja? Kolega zapewne do uzywania w domu nie korzysta z anteny podłączonej do routera bo by wiedział ze to samo z 5g wiec to co lapie na miescie z domu tez mozesz zlapac. A i nie zapomnij ze nie kazdy ma superszybki internet(światłowodowy). Polecam się wybrać chocby na wies gdzie masz isp dajacych neta max 10Mb gdzie szybszy transfer tylko lte poprawia a jakby wskoczylo 5G . Szybciej wejdzie np na wsie 5g niz Swiatlowod bo latwiej. Kable trza by kopac rozciagac i wgl a 5g wystarczy zmienic oprogramowanie na bazie, zmienic antene podpiac swiatlowod. Nie zapomnijmy że linki na wifi w niektorych miejscach przy odpowiedniej konfiguracji wyciagaja prawie 1Gb wiec to zaden wyczyn

    Odpowiedz
Marek
Marek 08:55 26-09-2019

Nie bój, nie bój – też się zapcha

Odpowiedz
Marek
Marek 10:55 26-09-2019

Nie bój, nie bój – też się zapcha

Odpowiedz
Rozmo
Rozmo 15:05 29-09-2019

Ja bym raczej poprawił zasięg LTE w Polsce szczególnie po mniejszych miejscowościach (także wsiach), a 5G to do dużych aglomeracji 🙂

Odpowiedz
Rozmo
Rozmo 17:05 29-09-2019

Ja bym raczej poprawił zasięg LTE w Polsce szczególnie po mniejszych miejscowościach (także wsiach), a 5G to do dużych aglomeracji 🙂

Odpowiedz
Ktos5G
Ktos5G 19:49 06-10-2019

A ja zapytam z jaką dokładnością będzie można w 5G lokalizować urządzenie korzystające z 5G, tym samym ustalać położenie użytkownika ? Jako, że liczba stacja BTS będzie musiała być dużo większa niż przy 4G to i zapewne dokładność namierzania się znacznie zwiększy.

Odpowiedz
Ktos5G
Ktos5G 21:49 06-10-2019

A ja zapytam z jaką dokładnością będzie można w 5G lokalizować urządzenie korzystające z 5G, tym samym ustalać położenie użytkownika ? Jako, że liczba stacja BTS będzie musiała być dużo większa niż przy 4G to i zapewne dokładność namierzania się znacznie zwiększy.

Odpowiedz
Robert z Chojnic
Robert z Chojnic 14:41 13-11-2019

Nie rozumiem tych komentarzy…za x lat bedzie 8..9 g i nikt nie bedzie pamiętał tych wywodów…świat idzie do przodu ..technologia też ..ziemia nie jest płaska…ja osobiście używam inernetu na kartę..takie prędkości i większe sa wskazane i nieuniknione

Odpowiedz
Robert z Chojnic
Robert z Chojnic 15:41 13-11-2019

Nie rozumiem tych komentarzy…za x lat bedzie 8..9 g i nikt nie bedzie pamiętał tych wywodów…świat idzie do przodu ..technologia też ..ziemia nie jest płaska…ja osobiście używam inernetu na kartę..takie prędkości i większe sa wskazane i nieuniknione

Odpowiedz
Mirek
Mirek 03:54 30-05-2020

Moim cena łącza stałego jest za wysoka u pomarańczowego i dlatego wielu klientów szuka alternatywy w postaci internetu bezprzewodowego za pomocą komórki. Jeśli łącze stałe kosztowałoby 20-30 zł miesięcznie to większość miłośników pakietów internetowych kupiłaby światłowód!

Odpowiedz
Mirek
Mirek 05:54 30-05-2020

Moim cena łącza stałego jest za wysoka u pomarańczowego i dlatego wielu klientów szuka alternatywy w postaci internetu bezprzewodowego za pomocą komórki. Jeśli łącze stałe kosztowałoby 20-30 zł miesięcznie to większość miłośników pakietów internetowych kupiłaby światłowód!

Odpowiedz

Oferta

Nagraliśmy teledysk Samsungiem Galaxy Note 10+

Marta Krajewska Marta Krajewska
20 września 2019
Nagraliśmy teledysk Samsungiem Galaxy Note 10+

Od premiery Samsunga Galaxy Note 10+ minął już prawie miesiąc. W tym czasie sprawdziliśmy, co potrafi nowy flagowiec koreańskiej marki. Okazuje się, że poczwórny aparat ze stabilizacją obrazu i funkcją life focus robi nie tylko fenomenalne zdjęcia. Potrafi także nakręcić  teledysk!

Bartek z kanału Bart_Check, który recenzuje telefony z naszej oferty, postanowił sprawdzić, jak Note10+ sprawdzi się w roli profesjonalnego sprzętu do tworzenia video. Zaprosił do współpracy zespół Sexy Suicide, który przy współpracy z Orange Polska i Samsungiem stworzył teledysk do coveru piosenki Lady Pank, pt. "Sztuka latania". Pewnie jesteście ciekawi, jak wyszło? Zobaczcie.

Jeśli jesteście ciekawi, co jeszcze potrafi Samsung Galaxy Note 10+, zerknijcie na recenzję Bartka, w której opowiada m.in., jak powstawał teledysk.

Jeśli recenzja Was przekonała, to Samsung Galaxy Note 10 możecie mieć już od 160,99 zł/mc w Planie Mobilnym 75 (0 zł na start). Sprawdź: Samsung Galaxy Note 10.

Komentarze

Pasjonat
Pasjonat 12:28 09-10-2025

Czy w związku z uruchmianiem 5G w paśmie 700 będziecie wygaszali 5G2100DSS? Czy można liczyć na udostępnienie warstwy 5G700 na mapce zasięgu lub choćby bardziej szczegółową mapkę z wpisu? Chciałoby się przetestować nową warstwę 5G, ale jak na razie nie wiadomo gdzie jechać, aby złapać. 🙂

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Tak, są miejsca w których wyłączamy 5G DSS, zwłaszcza jeśli dostępne jest 5G Cband. Co do mapy, mamy to w planach, ale na razie za wcześnie by mówić o terminach.

    Odpowiedz
Pijo
Pijo 12:30 09-10-2025

Pani Kingo, a na ilu stacjach dolożyliscie LTE700?

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:10 09-10-2025

    Na kilkudziesięciu.

    Odpowiedz
Użytkownik
Użytkownik 13:15 09-10-2025

Pozwolenia na częstotliwość 700MHz dostaliście także przy granicy, tam gdzie 800MHz jest niedostępne. Czy to oznacza że zasięgowego oprócz 5MHz z 900 będzie teraz też 10MHz z 700 ?? Jeśli tak to suuuuper, jakość na wsiach będzie o niebo lepsza.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 12:30 13-10-2025

    Tak, pasmo 700 ma znacząco wzmocnić sieć przy granicach. Choć zaznaczam, że ma ono pewne ograniczenia koordynacyjne.

    Odpowiedz
yaroo
yaroo 14:04 09-10-2025

Można prosić gdzieś o dokładny spis miejscowości? Po mapce ciężko cokolwiek zobaczyć i mieć 100% pewność, gdzie jest 5G700

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 15:03 09-10-2025

    Na stronie Orange dostępna jest mapa zasięgu, mamy w planach dodanie podglądu dla zasięgu 5G 700 i wtedy będzie można to sprawdzić.

    Odpowiedz
mx
mx 15:17 09-10-2025

Jak to w Grupie Orange, wiadomo co, nie wiadomo kiedy.

Odpowiedz
Damian
Damian 16:19 09-10-2025

Proszę zróbcie porządek z tą mapką bo nie idzie nic z niej wyczytać.bardzo przydatny byłby spis miejsc gdzie powstały nowe nadajniki

Odpowiedz
Jackson
Jackson 19:34 09-10-2025

Witam. Czy i kiedy planujecie odpalenie 5 g w pasmie c na nadajniku Orange (26003) ID: T-55283 (N!)
Warszówek – gm. Pawłów, Warszówek 31 – wieża T-Mobile? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:48 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy tej lokalizacji w planach. Również pozdrawiam

    Odpowiedz
Janek
Janek 21:01 09-10-2025

W lublinie cos cienko z tym internet na ulicach nalkowskich metalurgiczna radości Czechowska zanka zasieg internetu

Odpowiedz
Robert
Robert 22:19 09-10-2025

Barwice 78-460 Zachodniopomorskie przeszło modernizację i brak 5G nawet tego DSS2100, wszędzie dookoła dołożono 5G 700 a tam gdzie nie ma to działa DSS2100. Co my gorsi jesteśmy jako mieszkańcy masteczka ? Przy podpisaniu umowy obiecanki wciskają konsultańci ale jak zapytam na infolinii to brak wiedzy na temat 5G

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:57 14-10-2025

    To jakie częstotliwości i technologie wykorzystywane są na konkretnej stacji zależy m.in. od potrzeb sieciowych, możliwości technicznych i biznesowych, ukształtowania terenu, typu zabudowy. Każde uruchomienie poprzedza analiza radiowa, która określa czy i z jakich technologii warto w tej lokalizacji korzystać.

    Odpowiedz
GrajekOnline
GrajekOnline 22:29 09-10-2025

A wiadomo kiedy konkretnie nastąpi wyłączenie 3G i włączenie LTE900 w byłym województwie Wałbrzyskim? Oficjalne informacje są ogólne i że będzie to w październiku.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:26 13-10-2025

    Planowo w przyszłym tygodniu i wszystko wskazuje na to, że tak będzie.

    Odpowiedz
Danuta Rzymanek
Danuta Rzymanek 22:52 09-10-2025

My w Kosobudz,lubuskie chcielibyśmy jakikolwiek G .Nie ma wcale zasięgu, internet też oczywiście 0 .Jak tu żyć?

Odpowiedz
Goosc
Goosc 22:55 09-10-2025

To całe 5G700 to pic na wodę fotomontaż, nie radzę się tym jarać, zresztą operatorzy sami to przyznali. Na moim nadajniku jest, zero wzrostu prędkości pobierania, nie wzrósł zasięg, jedyne to wzrósł upload, ogólnie porażka.

Odpowiedz
Jarociniak
Jarociniak 23:17 09-10-2025

Kiedy odpalicie lte 700 mhz w mniejszych miejscowościach miasteczkach wsiach? Bo na moim nadajniku Tarce Jarocin brak

Odpowiedz
TeamPurple
TeamPurple 23:29 09-10-2025

Czy jest planowana jakąś nowa stacja w okolicach Iwli, Teodorówki 38-450? Zasięg tam od dawna jest bardzo słaby, najbliższe nadajniki w Zboiskach i Nowym Żmigrodzie są poprzyslaniane przez góry. Przydałoby się coś zrobić bo konkurencja działa.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 11:59 14-10-2025

    Na ten moment nie mamy w planach nowej stacji.

    Odpowiedz
Jackson
Jackson 09:15 10-10-2025

Dodam że T mobile już odpalił 5 g w pasmie c na tym nadajniku

Odpowiedz
mx
mx 18:29 10-10-2025

Okazało się, że na moim bts uruchomiono 5G w paśmie 700. W stosunku do LTE z agregacją 4 pasm zauważalnej poprawy nie widzę. Wręcz bywa gorzej – jak w LTE+ pobieranie max w nocy/min w szczycie było 240/100, tak w „5G” jest 340/40. A kosztuje mnie 9,90 więcej (5G dla firm). Może upload jest nieco lepszy – w okresie luzu w sieci dobija 100 Mbit/s. Latencja tak samo kiepska – nie spada poniżej 30 ms, bywa ponad 100.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 22:17 10-10-2025

Pani Kingo czy Wasza firma planuje poprawić zasięg w tym rejonie?

Ponieważ na Zewnątrz budynków występuje 2G lub bardzo rzadko pojawi się LTE które i tak jest bardzo słabe.

Jedlnia -Kolonia, Kieszek, Jedlnia gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4406

Słupica, Maryno,Cudnow gmina Pionki Wasza konkurencja posiada wtym rejonie nadajnik RAD4407

Proszę o zamontowanie anten na początek 700 800 900

Z pewnością poprawiło by to zasięg w okolicy.

Odpowiedz
Patryk
Patryk 12:56 11-10-2025

Mam pytanie co do konkretnej miejscowości czy Orange rozbudowuje sieć do 5g 700 w miejscowości gradzanowo zbęskie gm. Radzanów ponieważ pojawia mi się symbol 5g chodź na razie tylko miga ale przy tym od razu się włącza pasmo o częstotliwości 700mhz.

Odpowiedz
asdf24
asdf24 09:31 12-10-2025

Tradycyjnie zapytam się jak tam idzie modernizacja w lubartowie (woj Lubelskie)? Pozdrawiam

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 10:46 14-10-2025

    Wszystkie stacje w Lubartowie są już po modernizacji.

    Odpowiedz
Mackul
Mackul 23:39 12-10-2025

A kiedy 5G 700 MHz Wetlina, Smerek i Cisna?

Odpowiedz
kahun22
kahun22 06:06 13-10-2025

śmieszne to 5G ludzie zgłaszają i dzwonią do operatora Orange że nie ma zasięgu a zadzwonić i złapać jedną lub dwie kreski to trzeba latać po dworzu i szukać zasięgu ale u nich jak zawsze wszystko jest okey tak samo jak w innych sieciach niestety u mnie łapka 👎

Odpowiedz
Adrian
Adrian 16:40 13-10-2025

a w Nowy Tomyśl (woj. wielkopolskie) zasięgu 5G jak nie było tak nie ma…

Odpowiedz
Tres
Tres 19:34 14-10-2025

Pani Kingo, chciałbym zapytać o C band na stacji bazowej o ID: 28930. Kilka dni temu działało a obecnie nie działa. Na mapie ta stacja nie ma C band (ale mapa chyba nie jest aktualna). Czy C band zostało na tej stacji uruchomione na dobre? Czy jest tam kilka anten skierowanych w różnych kierunkach? Chciałbym też zapytać czy przy uruchamianiu C band jest modernizowane przyłącze internetowe? Pytam ponieważ na tej stacji na LTE od dłuższego czasu występuje problem z nieudaną retransmisją pakietów TCP.

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 09:15 15-10-2025

    A jaki to adres?

    Odpowiedz
asdf24
asdf24 08:45 15-10-2025

Na nowy nadajnik w okolicy ul. Gazowej nie ma co liczyć ?

Odpowiedz
Tres
Tres 09:30 15-10-2025

Modlniczka, ul. Różańskiego 32 – pylon reklamowy CH Futura Park

Odpowiedz
    Kinga Galon
    Kinga Galon 14:12 15-10-2025

    Na tej stacji nie nadajemy sygnału sieci 5G w paśmie C. Być może „złapał” Pani/Pan zasięg 5G (Cband lub DSS) z innej, dalszej lokalizacji. Przyłącze jest modernizowane, ale nie powinno mieć to wpływu na jakość transmisji. Być może przyczyną jest połączenie się z odległą stacją. Jeśli problem by się utrzymywał to polecam kontakt już z infolinią, będą mogli sprawdzić dokładniej sytuację dla konkretnego numeru telefonu.

    Odpowiedz
Tres
Tres 14:53 15-10-2025

To bardzo dziwne, byłem dzisiaj z telefonem pod stacją bazową i telefon łapał pasmo N78:
5G NSA
TAC 52889
PCI 230
ARFCN 640704
SS RSRP -104dBm
SS RSRQ -11dB

A dla LTE 2600:
CI 58606111
eNb 228930
CID 31
TAC 52889
PCI 230
BW 15MHz
EARFCN 3025
RSSI -51dBm
RSRP -79dBm
RSRQ -10dB
SNR 10dB
TA 0 (0m)

Czy to oznacza, że LTE jest z innej stacji a 5G z innej?

Odpowiedz
Dorota
Dorota 15:56 15-10-2025

Witam,
czy są przewidziane jakieś działania przy nadajnikach w Dębem Wielkim powiat Mińsk Mazowiecki, pytam bo obecny zasięg jest masakra, swobodnie z domach oddalony około 2km od nadajnika nie można w sposób normalny korzystać z telefonu, aby normalnie rozmawiać dość często trzeba wyjść na taras, z tego co wiem jest to problem występujący u znacznej ilości osób korzystających z usług Orange.

Odpowiedz
AdamMK
AdamMK 16:05 15-10-2025

Kiedy można liczyć na modernizację stacji Orange ID: T-35723? Czy jest przewidziane 5G? Lub jakaś modernizacja?

Odpowiedz
goosc
goosc 14:02 16-10-2025

Nic to nie zmienia, nie licz na poprawę.

Odpowiedz
Kicaj
Kicaj 17:02 16-10-2025

W Łomnicy na Zaciszu, pod Karpaczem, chyba jako jeden z niewielu szczęściarzy łapałem n78 przez równo 3 miesiące bez żadnych problemów. 600-800 mbit w.standardzie na dl i 80-100 w standardzie na upload, ping 15. Nadajnik Pochulanka Karpacz 9km, za to wprost na mnie i dobry modem. Od killu dni n78 jakby wyparowało, za to pojawiło się ubogie n28, nawet blokada pasma nic nie daje – po prostu n78 przestało docierać,… no nic – szczęście mnie opuściło, nadajnik zaczął dzielić moc z n28 i przez to n78 już nie dociera? 🙁 a było tak pięknie (teraz tylko 65-85mbit z agreagacja, za to play w rejonie stabilne 200-250mbit)

Odpowiedz
Hubert
Hubert 21:33 16-10-2025

Czy macie w planach jakąś modernizacje na stacjach w Zręcinie 38-457 i Kopytowej 38-459? W Zręcinie brak 5G, jest tylko LTE+, a w Kopytowej wyłącznie LTE800, a większość okolicznych stacji ma już 5G.

Odpowiedz
Paweł
Paweł 10:15 17-10-2025

Czy Orange ma w planach budowę nowego nadajnika w rejonie pow. zduńskowolskiego, gm. Szadek? Odkąd tylko pamiętam zasięg zarówno Orange jak i T-Mobile to istna tragedia. Moglibyście coś zrobić w ramach wspólnej spółki NetWorks odpowiadającej za nadajniki. Kiedy Play uruchomił w 2019 roku nadajnik w miejscowości Pratków (również gm. Szadek) w końcu dało się normalnie korzystać z sieci zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz budynku. Orange ma zero kresek zasięgu na 5G i tylko na zewnątrz budynku, a T-Mobile słabe LTE również na zewnątrz budynku (wewnątrz nic nie działa). Telefony łączą się z nadajnikiem w Rossoszycy w gm. Warta ponieważ jest on najbliżej.

Odpowiedz
Mysior
Mysior 20:31 19-10-2025

Kiedy możemy liczyć na uruchomienie 5G na stacjach bazowych (ID: 2509, 28920 oraz 28627) w Krzeszowicach woj. małopolskie?

Odpowiedz
LTE
LTE 09:40 23-10-2025

Nie, z tej samej.

Odpowiedz
Rozi
Rozi 15:55 23-10-2025

Witam,

Pani Kingo w gminie Ogrodzieniec, stacja !N w Ryczowie działa ponad rok i dlaczego nie było brane pod uwagę pasmo zasięgowe tzn. 700 MHz. Anteny tej częstotliwości nie obsługują, a LTE 800 jest ok w w/w miejscowości, a obok wsie mają szczątki tego sygnału … Jakaś pilna modernizacja by się przydała lub zwiększenie np. mocy nadawania bo jest mniejsza niż na bts w powiecie 😉
Pozdrawiam

Odpowiedz
PW
PW 10:40 31-10-2025

5G w paśmie 700 MHz nie daje klientowi zbyt wiele w wydajności w stosunku do 4G – dostępna szerokość pasma jest podobna, a tylko nieco większa gęstość widmowa 5G nie przełoży się znacząco na realną szybkość transmisji. Do tego, trzeba za to dodatkowo zapłacić – za urządzenie z 5G. Po stronie operatora korzyści są zdecydowanie większe.

Odpowiedz
GOSC1
GOSC1 11:01 08-11-2025

WITAM. Pytanko kiedy uruchomicie pasmo C na stacji Wólka, gmina Wartkowice 99-220. Bo 5g 2100 tu działa średnio

Odpowiedz
Mariusz
Mariusz 19:10 12-11-2025

Przydałby się upgrade nadajnika w Nowym Sączu Ziołowa 14 (ID: 26262). Brak 5G 700 MHz, brak pasma C, prędkości słabe, szczególnie w południe. A nadajnik zapewnia internet dużemu obszarowi

Odpowiedz
Rafał
Rafał 14:20 24-11-2025

Czy w Gminie Brzesko, małopolskie, północna jej część, nie w mieście, planujecie uruchomienie 5G w najbliższym czasie? Widzę, że zgody UKE są. Po wyłączeniu 3G, zasięg w budynkach się pogorszył na LTE.

Odpowiedz
Jarek
Jarek 20:49 24-11-2025

Pani Kingo. Po wyłączeniu 3G w 19-222 Wąsosz nadal słaby zasięg (1kreska Lte) na zewnątrz budynków (wewnątrz budynków brak zasięgu). Macie tam światłowód orange. Dlaczego aż tyle lat trzeba prosić o nadajnik w tej miejscowości? Wifi calling nie zawsze jest rozwiązaniem. Proszę o informację, czy jest planowany nadajnik w m.Wąsosz (nadajnik Play stoi tam od kilku lat). Pozdrawiam.

Odpowiedz
Silent
Silent 15:02 03-12-2025

Dzień dobry.
Czy jest jakiś roadmap włączenia 700MHz na wieżach „Majdan Sobieszczański – gm. Niedrzwica Duża, Majdan Sobieszczański” i „Wilkołaz Pierwszy – gm. Wilkołaz, Wilkołaz Pierwszy” w Lubelskim?
Lasy w okolicy dają dużo miejsc gdzie 1800MHz są na granicy połączenia, kilka procent poprawy przenikania na niskich częstotliwościach dałoby stabilny zasięg, więc upgrade bardzo oczekiwany.

Odpowiedz

Oferta

iPhone 11 i iPhone 11 Pro trafiły do sprzedaży w Orange

Marta Krajewska Marta Krajewska
20 września 2019
iPhone 11 i iPhone 11 Pro trafiły do sprzedaży w Orange

Od dzisiaj w Orange możecie kupić najnowsze smartfony kultowej marki Apple: iPhone 11 i iPhone 11 Pro. Dzisiaj rozpoczynamy również wysyłkę smartfonów zamówionych w przedsprzedaży.

Do sprzedaży trafiły: iPhone 11 w trzech wersjach - 64GB, 128GB, i 256GB oraz iPhone 11 Pro równiez w trzech wersjach - 64GB, 128GB i 512GB, a także iPhone 11 Pro Max 512GB.

Wszystkie modele znajdziecie w naszym sklepie online oraz w salonach stacjonarnych. Cena iPhone 11 64GB zaczyna się od 121 zł/mc (399 zł na start) w Planie Mobilnym 75. Za model iPhone 11 Pro Max 512GB zapłacicie 273 zł/mc i 599 zł na start w tym samym planie mobilnym. Ceny poszczególnych modeli sprawdzicie na stronie.

Sprawdź: iPhone 11 i iPhone 11 Pro w sklepie Orange

Dzisiaj zabieram się do testów nowego iPhone 11 Pro.  Niedługo wrócę do Was z recenzją.

Komentarze

Scroll to Top