;

Oferta

Wojna cenowa, klienci zawsze wygrywają (0)

Wojtek Jabczyński

16 marca 2009

Wojna cenowa, klienci zawsze wygrywają
0

Dziś rozpoczęła się wojna cenowa i licytacja, kto da taniej połączenia poza swoją sieć. Play i Plus równocześnie wytoczyły działa kalibru 0,29 gr/min. Heyah przebiła w pakiecie na 0,25 gr/min. Klienci korzystający z prepaidów są zachwyceni, księgowi dużo mniej. Nasi marketingowcy byli przygotowani na taki scenariusz, analizowali rynek, zderzając pomysły z ekonomią i zdrowym rozsądkiem. Orange na pewno odpowie na ofertę konkurencji, ale wybór strategii nie jest łatwy. Co zrobić, aby dać klientom atrakcyjną ofertę, utrzymać ich w sieci i nie dopłacać do interesu? Matematyka jest prosta. Stawka MTR to niecałe 22 gr, jeśli dodamy VAT, to za każdą minutę połączenia Play i Plus zarabiają 2 gr. Działania Playa są dla mnie racjonalne. Dzięki regulatorowi mają wyższy MTR – 57 gr/min (taka asymetria to chyba rekord świata). Im więcej zdobędą klientów, do których będą dzwonić z innych sieci, tym więcej zarobią i staną się cenniejsi dla inwestorów. Opłaca się im windować ceny w dół, licząc na przejęcie klientów wielkiej trójki i rosnący ruch do ich sieci. Plus zdecydował się nie popuścić i od razu zaproponował 0,29 gr na (prócz Play), aczkolwiek nie bez marketingowych pułapek, jak zbadali to już wnikliwi internauci. Jeszcze dalej poszła Era. Zobaczymy, jak potoczy się walka. Zwłaszcza, że to dopiero jej pierwszy akt, bo od lipca 2009 stawki MTR spadną do niecałych 17 gr. Jednak bez względu na wynik rywalizacji, na wojnie cenowej zawsze wygrywają klienci.

Udostępnij: Wojna cenowa, klienci zawsze wygrywają
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Klucz. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Sieć

Alternatywa do podziału TP trafi w marcu do UKE (0)

Wojtek Jabczyński

11 marca 2009

Alternatywa do podziału TP trafi w marcu do UKE
0

Telekomunikacja Polska kończy pracę nad pakietem równoważności dostępu. Dokument, który jest alternatywą dla forsowanego przez UKE podziału funkcjonalnego firmy, będzie liczył ponad 300 stron i powinien trafić do urzędu do końca marca br. Przekażemy regulatorowi konkretne propozycje działań, które wykażą brak dyskryminacji operatorów alternatywnych. Prace nad ich przygotowaniem trwały kilka miesięcy, a zespoły z TP i UKE spotykały się w tej sprawie wielokrotnie. Równoważność dostępu pozwoli szybciej osiągnąć porównywalne korzyści jak podział, jednak przy zdecydowanie niższych kosztach. Przypomnę, że hipotetyczne zyski z podziału TP szacowane przez konsorcjum, które przygotowało raport dla UKE, wynosiły 704 mln zł, natomiast koszty 754 mln zł.

Udostępnij: Alternatywa do podziału TP trafi w marcu do UKE
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Innowacje

DVB-H bliżej, czy dalej? (0)

Wojtek Jabczyński

9 marca 2009

DVB-H bliżej, czy dalej?
0

W piątek po południu regulator ogłosił, że zwycięzcą przetargu na DVB-H została zamojska spółka Info-TV-FM. Dla większości Polaków firma całkowicie anonimowa, w branży jednak znana. Od razu odebrałem kilkanaście telefonów od dziennikarzy z prośbą o komentarz, a na forach internetowych zaroiło się od newsów. Polecam felieton Witka Tomaszewskiego na Telepolis.pl, w którym rozsądnie kreśli możliwe, dalsze scenariusze http://www.telepolis.pl/artykuly.php?id=273

Uważam, że przy wyborze Mobile TV, jako operatora DVB-H nie mielibyśmy  żadnej dyskusji, bo firma dawała pełną gwarancję uruchomienia usługi. Inne rozstrzygnięcie powinno budzić wątpliwość, wszak więcej firm musi się ze sobą dogadać i podpisać umowy, co nie zawsze jest łatwe. Ponadto trzeba będzie sprzedać klientowi telefon z DVB-H, najlepiej go dotując, bo normalnie kosztuje kilkaset euro. Niestety nie mogę dziś powiedzieć, jakie będą dalsze kroki Orange. Wszyscy udziałowcy spółki Mobile TV niebawem powinni razem wypowiedzieć się na ten temat.

Udostępnij: DVB-H bliżej, czy dalej?
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Drzewo. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej