;

Odpowiedzialny biznes

Z nową nawigacją na Orange Cup (0)

Wojtek Jabczyński

17 września 2010

Z nową nawigacją na Orange Cup
0

Przepraszam za wczorajszą małą aktywność, ale współprowadziłem ciekawą konferencję „Innovation Days”, którą przygotował nasz Orange Labs. Wkrótce na blogu technologicznym znajdziecie relację wideo z imprezy. Zachęcam do obejrzenia. A jeszcze dziś wybieram się do Gdańska na finał Orange Cup , czyli turnieju piłki nożnej dla dzieciaków, który od wielu lat sponsorujemy. W tym roku główną nagrodą jest wyjazd na obóz szkoleniowy do szkockiego klubu Glasgow Rangers. A skoro o podróży mowa to wspomnę, że nawigacja Orange właśnie dostała update i ma nowe funkcjonalności. Prócz opcji omijania korków (technologia Community Traffic Online), umożliwia kierowcom m.in. szacowanie zużycia paliwa (fukcja ECO), a niezmotoryzowanym planowanie przejazdów komunikacją miejską lub nawigację pieszą. Jak zdążę ją wgrać do BlackBerry to podzielę się wrażeniami z testu. Szczegóły o liftingu nawigacji tutaj.

Udostępnij: Z nową nawigacją na Orange Cup
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Tree. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Odkryj e-wolontariat (0)

Monika Kulik

16 września 2010

Odkryj e-wolontariat
0

W sierpniu pisałam o tym, jak społeczności internetowe włączają się w działania społeczne. Idea Web 2.0 służy też dobrze e-wolontariatowi. Coraz więcej fajnych przykładów bezinteresownego wspierania innych znajdujemy w wirtualnym świecie.

Jeśli znasz organizacje, które realizują projekty angażujące wolontariuszy przez internet zaproś ich do naszego konkursu „Odkryj e-wolontariat” na portalu www.e-wolontariat.pl. Właśnie uruchomiliśmy wspólnie z Fundacją „Moje Stypendium” i Polsko Amerykańską Fundacją Wolności II edycję. Wziąć udział może każdy – organizacje pozarządowe, grupy nieformalne, instytucje publiczne i firmy, współpracujące z e-wolontariuszami. Czekamy też na projekty wykorzystujące naszą aplikację People Projects. Laureatów wyłoni jury oraz internauci w głosowaniu online. Poznamy ich na uroczystej Gali Finałowej w styczniu 2011 r.

W ubiegłym roku główną nagrodę wygrała grupa „wirtualnych amazonek”.  Pomyślcie ilu kobietom pomogli wolontariusze z portalu www.amazonki.net tylko w ciągu tego jednego roku?

Udostępnij: Odkryj e-wolontariat
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Heart. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Urządzenia

Zanim oddasz telefon do serwisu (0)

Marek Marek

15 września 2010

Zanim oddasz telefon do serwisu
0

Telefony to urządzenia elektroniczne które potrafią w najmniej oczekiwanej sytuacji przestać prawidłowo funkcjonować. Wówczas pędzimy do serwisu i rozstajemy się z nimi na kilka dni lub nawet tygodni, ale czy zawsze jest jest to konieczne?
Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych porad jak samodzielnie spróbować rozwiązać problem z telefonem.

Kopia bezpieczeństwa – warto jest co jakiś czas zrobić kopię zawartości naszego telefonu  kontaktów, zdjęć i innych plików aby w razie utraty czy problemów z aparatem można je było szybko odzyskać. Zdecydowana większość producentów telefonów dołącza do zestawu płytę odpowiednim oprogramowaniem lub umożliwia bezpłatne pobranie aplikacji z własnej strony.

„Brak karty SIM”- Jeżeli zdarzyło się, że telefon ostatnio upadł, został uderzony lub był otwierany, należy sprawdzić czy karta jest  na właściwym miejscu i/lub przeprowadzić test krzyżowy z innym aparatem wówczas uzyskamy odpowiedź czy problem jest po stronie telefonu czy karty SIM. Jeżeli po stronie aparatu należy udać się do serwisu, jeżeli po stronie karty sim wówczas możemy ją sprawdzić w salonie Orange.

Mój telefon nie włącza się lub ciągle się wyłącza. – Wyjmij i włóż ponownie baterię. Jeżeli masz dostęp do innych egzemplarzy baterii i ładowarki takiego samego typu jak Twoja, spróbuj zamienić je i określić, czy przyczyna problemu tkwi w telefonie, baterii czy ładowarce. Jeżeli telefon był nieużywany przez dłuższy okres czasu po podłączeniu ładowarki przez około 30 do 60 minut wskaźnik ładowania baterii może być niewidoczny na wyświetlaczu.

Brak zasięgu. – Sprawdź, czy moc sygnału jest wystarczająca. Jeżeli znajdujesz się wewnątrz budynku podejdź do okna, jeżeli na zewnątrz spróbuj przełączyć tryb pracy sieci z 3G (UMTS) na 2G (GSM,DCS). Jeżeli wybrany został profil „Samolotowy” lub „Offline” telefon nie będzie również w zasięgu sieci. Zmień profil na „Ogólny” lub „Normalny”, a następnie ponownie sprawdź telefon. Sposób postępowania podczas sprawdzania lub zmiany profilu telefonu jest opisany w instrukcji obsługi.

Telefon nie dzwoni. –  Sprawdź czy profil nie jest ustawiony na „cichy”/”milczy”. Jeżeli problem dotyczy jednego numeru lub grupy numerów należy sprawdzić czy numery nie zostały dodane do tzw. czarnej listy lub do grupy numerów blokowanych, połączenia wówczas są automatycznie odrzucane, w jaki sposób możecie sprawdzić te ustawienia znajdziecie w artykule na blogu pod tym adresem.

Mój telefon nagrzewa się w trakcie używania. – Podobnie jak większość urządzeń elektronicznych telefon może się nagrzać podczas ładowania lub dłuższego używania. Nie stanowi to zazwyczaj powodu do niepokoju. Jeśli jednak uważasz, że Twój telefon nagrzewa się do zbyt wysokiej temperatury lub dzieje się tak zbyt często: możesz zaktualizować oprogramowanie telefonu. Jeżeli jednak telefon nadal nadmiernie się nagrzewa należy oddać urządzenie do autoryzowanego serwisu producenta.

Aktualizacja Oprogramowania. – W przypadku gdy system w naszym telefonie zawiesza się, działa zdecydowanie wolniej niż na początku, restartuje się  lub został zawirusowany  zalecane jest jego przeinstalowanie lub aktualizacja. Producenci telefonów Nokia, SonyEricsson, LGMotorola, BlackBerry czy HTC udostępniają na swoich stronach odpowiednie instrukcje i oprogramowanie do przeprowadzenia takiej operacji. W powyższych linkach bezpośrednie odnośniki do stron producentów poświęcone aktualizacji oprogramowania.

Jeśli nie uda Ci się skutecznie rozwiązać problemu z telefonem korzystając z powyższych wskazówek uzyskasz pomoc konsultanta dzwoniąc pod numer Biura obsługi Klienta Orange *100  (klienci indywidualni) *600 (klienci biznesowi).

Jeżeli znacie inne ciekawe rozwiązania dotyczące problemów z telefonami, proszę podzielcie się nimi w komentarzach.

Udostępnij: Zanim oddasz telefon do serwisu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the House. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej