Rozpoczęliśmy kampanie wizerunkową, w której pokazujemy to, za co nas lubicie. Numerem jeden jest największy wakacyjny festiwal filmowy Orange Kino Letnie Sopot-Zakopane 2014. Projekcje odbywają się pod gołym niebem i są całkowicie za darmo. W czasie wakacji wyświetlone zostanie ponad 40 filmowych hitów. Pracownie Orange to z kolei program angażujący mieszkańców niewielkich miejscowości, dzięki, któremu mogą oni korzystać z nowoczesnych technologii, realizować swoje pasje, uczyć się i organizować życie w swojej miejscowości. Natomiast nasza obsługa klienta na Facebooku została uznana za jedną z najlepszych na świecie. Ułatwia samodzielne rozwiązanie problemu, a także daje możliwość skorzystania z wiedzy Orange Ekspertów, którzy pomagają, odpowiadając na bieżąco na wasze pytania dotyczące usług i ofert.
Zakończył się Tour de France - najbardziej prestiżowy wyścig kolarski na świecie, który w Polsce oglądaliśmy z wypiekami na twarzy, bo Rafał Majka wygrał dwa etapy i został zwycięzcą klasyfikacji górskiej. Ale nie o sukcesach Polaka dziś będzie, lecz o kłopotach legendy i oszusta w jednym - Lance'a Armstronga - który tour co prawda wygrał 7-krotnie, ale za każdym razem brał doping i wszystkie tytuły stracił.
Był rok 2005. Lance Armstrong był już sześciokrotnym zwycięzcą Tour de France. Mimo że na światło dzienne wychodziły kolejne dowody jego oszustw, świat nie dawał im wiary.
Nabrać nie chciał się jednak Bob Hamman, szef firmy ubezpieczeniowej SCA. Jego firma działała w prosty sposób. Organizator nietypowych konkursów, np. na trafienie do dołka golfowego po pierwszym uderzeniu albo rzucenie piłki do kosza z połowy boiska, oferował uczestnikom ogromną nagrodę. Szansa na to, że ktoś po nią sięgnie, była niewielka. Taki organizator wpłacał zatem niewielkie kwoty do SCA, która brała na siebie obowiązek wypłacenia nagrody, gdyby komuś udało się wykonać niezwykle trudne zadanie. Innymi słowy - organizatorzy ubezpieczali się w SCA na wypadek, gdyby ktoś wygrał w ich konkursie, co wiązało by się z koniecznością wypłaty potężnej nagrody.
W SCA ubezpieczyła się też firma Tailwind Sports, jeden ze sponsorów ekipy Armstronga - gdyby kolarz wygrał swój czwarty, piąty i szósty Tour de France, SCA miała mu wypłacić odpowiednio 1,5 mln, 3 mln i 5 mln $. Przed wypłatą tej ostatniej kwoty Hamman, wątpiąc w uczciwość Armstronga, skierował sprawę do sądu. Zeznawali kolarze, dziennikarze, ich informatorzy, a tłumaczenia Armstronga podczas zeznań były momentami wręcz żenujące. A jednak nie udało się udowodnić kolarzowi oszustwa - zawarto ugodę i SCA musiała mu zapłacić 7,5 mln $. Łącznie z poprzednimi nagrodami SCA wypłaciła zatem kolarzowi 12 mln $.
9 lat później przyszła sprawiedliwość. Sąd Najwyższy w Teksasie odrzucił wniosek prawników Armstronga, którzy żądali wycofania pozwu o zwrot nagrody 12 mln $. Tę kwotę kolarz będzie musiał zatem oddać. Można przypuszczać, że jego majątek nadal jest spory i utrata kilkunastu milionów dolarów tego nie zmieni. W perspektywie Armstronga czeka jednak zwrot kwoty diametralnie większej. Oskarżył go bowiem były kolega z zespołu, Floyd Landis, a że obaj jeździli w zespole sponsorowanym przez US Postal - amerykańską pocztę - rząd USA dołączył do pozwu. Mówi się nawet o 120 milionach dolarów.
A co dziś robi Lance Armstrong, dożywotnio zdyskwalifikowany za dopingowe oszustwa, oprócz wizyt w sądach? Chyba stara się ocieplić swój wizerunek, jeśli można w ogóle mówić w takich kategoriach o kimś, kto przez kilkanaście lat kłamał, zastraszał i obwiniał, by wygrać za wszelką cenę. Jeden z efektów możecie zobaczyć na filmie. Lance, jak gdyby nigdy nic, uczy, jak zmienić dętkę w rowerze…
Tydzień temu mogliście przeczytać, co robią u nas w dziale social mediowym. Dziś przedstawie Wam kolejny z obszarów, który dotyczy komunikacji do firm (B2B). Aby mieć dobre efekty w komunikacji biznesowej i zdobyć dla Orange firmowego klienta nie wystarczą standardowe narzędzia i kampanie. W końcu przedsiębiorca to partner świadomy i zorientowany, który sam na co dzień stosuje rozwinięte strategie marketingowe. Dlatego pracownicy marketingu dla biznesu codziennie określają docelowe grupy klientów, analizują specyfikę i potrzeby branż niezagospodarowanych obszarów oraz mierzą efekty tych działań, a charakterystykę SME (small and medium enterprises) SOHO (small offices/home offices) i LA (large account) znają od podszewki. Do ich zadań należy dopasowywanie ofert do klientów biznesowych tak, by chcieli zostać z firmą na dłużej. Generują dane, rozwijają komunikację skoncentrowaną na języku korzyści i innowacji, a wszystkie zanalizowane informacje przekazują w atrakcyjny sposób sprzedawcom, by mogli nimi zainteresować przedsiębiorców. Ich praca to także wpatrywanie się w tabelki, w których widzą pajęczyny informacji – liczby, oferty, dane klientów – które po umiejętnym dopasowaniu trafiają na miejsce niczym elementy kostki Rubika. To właśnie dzięki ich pracy przez odpowiedni system i wybranego handlowca oferta dociera do klienta. Marketingowcy B2B (business to business) przygotowują też koncepcje działań on-line. Prowadzą portale (np. www.mojtelefon.info) i przygotowują ich niestandardowy content – zamieszczają kreatywne scenki z życia codziennego pokazujące jak używając telefonu można ułatwić sobie pracę, kontaktować się ze znajomymi czy wybrnąć z problematycznej sytuacji. Cały czas pracują nad tym, by portale były coraz lepsze, responsywne, zoptymalizowane i opatrzone przyjemnym dla oka interfejsem.
Odpowiedź:
(anulować)
Scroll to Top
Komunikat dotyczący plików cookies
Ta witryna używa plików cookies (małych plików tekstowych, przechowywanych na Twoim urządzeniu). Są one stosowane dla zapewnienia prawidłowego działania strony oraz do zbierania informacji o Twoich preferencjach i nawykach użytkowania witryny.
Pliki cookies niezbędne do działania strony używamy do zapewnienia podstawowych funkcji, takich jak logowanie oraz zapewnienie bezpieczeństwa witrynie. Ich wykorzystanie nie wymaga Twojej zgody.
Pliki cookies funkcyjne. Pozwalają nam zbierać informacje na temat zalogowanych sesji oraz przechowywać dane wpisane przez Ciebie w formularzach znajdujących się na stronie takich jak: czas trwania zalogowanej sesji , nazwę użytkownika.
Pozostałe kategorie wykorzystywania plików cookies, które wymagają Twojej zgody na używanie
Pliki cookies statystyczne/analityczne. Pozwalają nam zbierać anonimowe informacje o ruchu na stronie (liczba odwiedzin, źródło ruchu i czas spędzony na witrynie). Te dane pomagają nam zrozumieć, jak nasi użytkownicy korzystają z witryny i poprawiają jej działanie.
Możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w każdej chwili. W celu zarządzania plikami cookies lub wycofania zgody na ich używanie, prosimy skorzystać z ustawień przeglądarki internetowej.