;

Urządzenia

Zanim oddasz telefon do serwisu (0)

Marek Marek

15 września 2010

Zanim oddasz telefon do serwisu
0

Telefony to urządzenia elektroniczne które potrafią w najmniej oczekiwanej sytuacji przestać prawidłowo funkcjonować. Wówczas pędzimy do serwisu i rozstajemy się z nimi na kilka dni lub nawet tygodni, ale czy zawsze jest jest to konieczne?
Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych porad jak samodzielnie spróbować rozwiązać problem z telefonem.

Kopia bezpieczeństwa – warto jest co jakiś czas zrobić kopię zawartości naszego telefonu  kontaktów, zdjęć i innych plików aby w razie utraty czy problemów z aparatem można je było szybko odzyskać. Zdecydowana większość producentów telefonów dołącza do zestawu płytę odpowiednim oprogramowaniem lub umożliwia bezpłatne pobranie aplikacji z własnej strony.

„Brak karty SIM”- Jeżeli zdarzyło się, że telefon ostatnio upadł, został uderzony lub był otwierany, należy sprawdzić czy karta jest  na właściwym miejscu i/lub przeprowadzić test krzyżowy z innym aparatem wówczas uzyskamy odpowiedź czy problem jest po stronie telefonu czy karty SIM. Jeżeli po stronie aparatu należy udać się do serwisu, jeżeli po stronie karty sim wówczas możemy ją sprawdzić w salonie Orange.

Mój telefon nie włącza się lub ciągle się wyłącza. – Wyjmij i włóż ponownie baterię. Jeżeli masz dostęp do innych egzemplarzy baterii i ładowarki takiego samego typu jak Twoja, spróbuj zamienić je i określić, czy przyczyna problemu tkwi w telefonie, baterii czy ładowarce. Jeżeli telefon był nieużywany przez dłuższy okres czasu po podłączeniu ładowarki przez około 30 do 60 minut wskaźnik ładowania baterii może być niewidoczny na wyświetlaczu.

Brak zasięgu. – Sprawdź, czy moc sygnału jest wystarczająca. Jeżeli znajdujesz się wewnątrz budynku podejdź do okna, jeżeli na zewnątrz spróbuj przełączyć tryb pracy sieci z 3G (UMTS) na 2G (GSM,DCS). Jeżeli wybrany został profil „Samolotowy” lub „Offline” telefon nie będzie również w zasięgu sieci. Zmień profil na „Ogólny” lub „Normalny”, a następnie ponownie sprawdź telefon. Sposób postępowania podczas sprawdzania lub zmiany profilu telefonu jest opisany w instrukcji obsługi.

Telefon nie dzwoni. –  Sprawdź czy profil nie jest ustawiony na „cichy”/”milczy”. Jeżeli problem dotyczy jednego numeru lub grupy numerów należy sprawdzić czy numery nie zostały dodane do tzw. czarnej listy lub do grupy numerów blokowanych, połączenia wówczas są automatycznie odrzucane, w jaki sposób możecie sprawdzić te ustawienia znajdziecie w artykule na blogu pod tym adresem.

Mój telefon nagrzewa się w trakcie używania. – Podobnie jak większość urządzeń elektronicznych telefon może się nagrzać podczas ładowania lub dłuższego używania. Nie stanowi to zazwyczaj powodu do niepokoju. Jeśli jednak uważasz, że Twój telefon nagrzewa się do zbyt wysokiej temperatury lub dzieje się tak zbyt często: możesz zaktualizować oprogramowanie telefonu. Jeżeli jednak telefon nadal nadmiernie się nagrzewa należy oddać urządzenie do autoryzowanego serwisu producenta.

Aktualizacja Oprogramowania. – W przypadku gdy system w naszym telefonie zawiesza się, działa zdecydowanie wolniej niż na początku, restartuje się  lub został zawirusowany  zalecane jest jego przeinstalowanie lub aktualizacja. Producenci telefonów Nokia, SonyEricsson, LGMotorola, BlackBerry czy HTC udostępniają na swoich stronach odpowiednie instrukcje i oprogramowanie do przeprowadzenia takiej operacji. W powyższych linkach bezpośrednie odnośniki do stron producentów poświęcone aktualizacji oprogramowania.

Jeśli nie uda Ci się skutecznie rozwiązać problemu z telefonem korzystając z powyższych wskazówek uzyskasz pomoc konsultanta dzwoniąc pod numer Biura obsługi Klienta Orange *100  (klienci indywidualni) *600 (klienci biznesowi).

Jeżeli znacie inne ciekawe rozwiązania dotyczące problemów z telefonami, proszę podzielcie się nimi w komentarzach.

Udostępnij: Zanim oddasz telefon do serwisu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Reklama

One w krainie rozmów na kartę (0)

Wojtek Jabczyński

15 września 2010

One w krainie rozmów na kartę
0

Orange One, jako nasza czwarta taryfa, dołączył do krainy rozmów Orange na kartę. Konwencja reklamy dobrze Wam znana i jak wiecie jedna z moich ulubionych. Zgodnie z ofertą minuciątek i esemesiątek na ekranie baaardzo dużo

Udostępnij: One w krainie rozmów na kartę
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Filiżanka. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Za plecami Gabonu (0)

Jarosław Konczak

15 września 2010

Za plecami Gabonu
0

Mali, Uganda, Wenezuela, Białoruś, Kostaryka  – te kraje łaczy jedno. Grają lepiej w piłkę nożną niż Polska, przynajmniej według FIFA. W rankingu międzynarodowym Polska znalazła się na 66 miejscu, czyli w najgorszym w historii. Choć sam ranking w dużej mierze jest naciągany – np. 9 miejsce Egiptu, to jednak cieszyć się nie ma z czego. I to trochę pokazuje nasze miejsce w szeregu. Nasi ostatni przeciwnicy czyli Ukraina (26) i Austalia (24) raczej nam nie ustępowali na boisku, a wręcz przeciwnie. Niemniej pamiętajmy o tym, że ranking ma wpływ na rozstawienie w eliminacjach do MŚ, więc nie jest bez znaczeni, czy będziemy później losowani z drugiego, trzeciego, czy czwartego koszyka.

Na razie jednak nie ma się co martwić – tak mówią zawodnicy, tak mówi Smuda, tak mówi Lato, który dziś tłumaczył, „trzeba cierpliwości, budujemy drużynę, i jak osiągniemy sukces na Euro wszyscy będą chcieli być ojcami sukcesu. A na razie potrzebny jest spokój i cierpliwość”.

Powiem szczerze ja jestem może nie spokojny, ale cierpliwy, jak każdy kibic piłki nożnej w tym kraju, który albo szybko schodzi na zawał, albo ćwiczy cierpliwość miesiacami, latami, dekadami. I tylko, a propos przepowiadanego przez Lato sukcesu na Euro 2012, przypomniał mi się kawał. Cytuję.

Spaniel poprosił właściciela żeby wypuścił go w gonitwie chartów. Właściciel puknął się w czoło, ale spaniel mówi, zobaczysz będzie dobrze, stawiaj pieniędze w ciemno. Pies długo przekonywał aż w końcu przekonał właściciela. 

Zaczyna się wyścig. Charty ruszyły, spaniel daleko za nimi. Drugie okrążenie  – spaniel całą prostą za stawką. Właściciel krzyczy „co jest”. Z daleka słysz odpowiedź „spoko spoko”. Czwarte okrążenie  – spaniel zdublowany. I znów wymiana zdań  – „Co jest” – „Spoko, cierpliwości”

Ostatnie okrążenie, charty wpadają na metę, spaniel podwójnie zdublowany kończy wyścig ostatni. „No i co, co się stało” pyta sfrustrowany właściciel. „Prawdę mówiąc, nie wiem” odpowiada spaniel.

Udostępnij: Za plecami Gabonu
podaj nick
komentarz jest wymagany
Zweryfikuj czy jesteś człowiekiem wybierając Gwiazda. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej