Telefony to urządzenia elektroniczne które potrafią w najmniej oczekiwanej sytuacji przestać prawidłowo funkcjonować. Wówczas pędzimy do serwisu i rozstajemy się z nimi na kilka dni lub nawet tygodni, ale czy zawsze jest jest to konieczne?
Poniżej przedstawiamy kilka praktycznych porad jak samodzielnie spróbować rozwiązać problem z telefonem.
Kopia bezpieczeństwa – warto jest co jakiś czas zrobić kopię zawartości naszego telefonu kontaktów, zdjęć i innych plików aby w razie utraty czy problemów z aparatem można je było szybko odzyskać. Zdecydowana większość producentów telefonów dołącza do zestawu płytę odpowiednim oprogramowaniem lub umożliwia bezpłatne pobranie aplikacji z własnej strony.
„Brak karty SIM”- Jeżeli zdarzyło się, że telefon ostatnio upadł, został uderzony lub był otwierany, należy sprawdzić czy karta jest na właściwym miejscu i/lub przeprowadzić test krzyżowy z innym aparatem wówczas uzyskamy odpowiedź czy problem jest po stronie telefonu czy karty SIM. Jeżeli po stronie aparatu należy udać się do serwisu, jeżeli po stronie karty sim wówczas możemy ją sprawdzić w salonie Orange.
Mój telefon nie włącza się lub ciągle się wyłącza. - Wyjmij i włóż ponownie baterię. Jeżeli masz dostęp do innych egzemplarzy baterii i ładowarki takiego samego typu jak Twoja, spróbuj zamienić je i określić, czy przyczyna problemu tkwi w telefonie, baterii czy ładowarce. Jeżeli telefon był nieużywany przez dłuższy okres czasu po podłączeniu ładowarki przez około 30 do 60 minut wskaźnik ładowania baterii może być niewidoczny na wyświetlaczu.
Brak zasięgu. - Sprawdź, czy moc sygnału jest wystarczająca. Jeżeli znajdujesz się wewnątrz budynku podejdź do okna, jeżeli na zewnątrz spróbuj przełączyć tryb pracy sieci z 3G (UMTS) na 2G (GSM,DCS). Jeżeli wybrany został profil „Samolotowy” lub „Offline” telefon nie będzie również w zasięgu sieci. Zmień profil na „Ogólny” lub „Normalny”, a następnie ponownie sprawdź telefon. Sposób postępowania podczas sprawdzania lub zmiany profilu telefonu jest opisany w instrukcji obsługi.
Telefon nie dzwoni. - Sprawdź czy profil nie jest ustawiony na „cichy”/”milczy”. Jeżeli problem dotyczy jednego numeru lub grupy numerów należy sprawdzić czy numery nie zostały dodane do tzw. czarnej listy lub do grupy numerów blokowanych, połączenia wówczas są automatycznie odrzucane, w jaki sposób możecie sprawdzić te ustawienia znajdziecie w artykule na blogu pod tym adresem.
Mój telefon nagrzewa się w trakcie używania. - Podobnie jak większość urządzeń elektronicznych telefon może się nagrzać podczas ładowania lub dłuższego używania. Nie stanowi to zazwyczaj powodu do niepokoju. Jeśli jednak uważasz, że Twój telefon nagrzewa się do zbyt wysokiej temperatury lub dzieje się tak zbyt często: możesz zaktualizować oprogramowanie telefonu. Jeżeli jednak telefon nadal nadmiernie się nagrzewa należy oddać urządzenie do autoryzowanego serwisu producenta.
Aktualizacja Oprogramowania. - W przypadku gdy system w naszym telefonie zawiesza się, działa zdecydowanie wolniej niż na początku, restartuje się lub został zawirusowany zalecane jest jego przeinstalowanie lub aktualizacja. Producenci telefonów Nokia, SonyEricsson, LG, Motorola, BlackBerry czy HTC udostępniają na swoich stronach odpowiednie instrukcje i oprogramowanie do przeprowadzenia takiej operacji. W powyższych linkach bezpośrednie odnośniki do stron producentów poświęcone aktualizacji oprogramowania.
Jeśli nie uda Ci się skutecznie rozwiązać problemu z telefonem korzystając z powyższych wskazówek uzyskasz pomoc konsultanta dzwoniąc pod numer Biura obsługi Klienta Orange *100 (klienci indywidualni) *600 (klienci biznesowi).
Jeżeli znacie inne ciekawe rozwiązania dotyczące problemów z telefonami, proszę podzielcie się nimi w komentarzach.