;

Odpowiedzialny biznes

Zero szacunku (0)

Jarosław Konczak

3 października 2013

Zero szacunku
0

Respect – w języku UEFA znaczy szacunek. Szacun to skrót od szacunek to wyrażenie, które funkcjonuje nie tylko wśród kibiców. Na tym podobieństwa między znaczeniami słów się kończą. Dalej są tylko różnice, w dodatku coraz większe, a efektem puste stadiony w Warszawie i Charkowie, bez kibiców i odpraw, do których się przyzwyczailiśmy.

Respect według UEFA oznacza, że spiker na stadionie ma być obiektywny i nie zachecać do dopingu. Czyli co klaskać w dłonie jak goście wygrywają? Dlatego Wojciech Hadaj, spiker na Legii został zawieszony na mecze LE. Bo był nieobiektywny. Kibice byli też „nie obiektywni” i dlatego dzisiejszy mecz z Apollonem odbędzie się bez ich udziału. Ich brak obiektywizmu to według FARE (walczącego z rasizmem) i UEFA „faszystowskie” flagi i pewnie „faszystowskie” hasła typu „Bóg, Honor, Ojczyzna”.  Równie dobrze można Żyletę nazwać ukrytą opcją niemiecką, bo w ostatniej oprawie ze Śląskiem kibice użyli kolorów czarnego, czerwonego i żółtego, z których przecież składa się flaga Niemiec.

Respect miało być szacunkiem dla odmienności, różnorodności. Stało się tu jednak karykaturą. Bo kibice nie tylko na Legii składają się z zarówno z komunistów, jak i nacjonalistów, wierzących i nie wierzących, homofobów i homoseksualistów, biednych i bogatych, kobiet i meżczyzn, i wymieniać tak można dalej i dalej. Wszędzie jest promil tych, którzy chcą załatwiać na ulicach, czy na stadionach swoje sprawy polityczne czy inne, ale 99 proc. przychodzi dla piłki nożnej i drużyny. Jedni przychodzą pokazać widowisko dzieciom, inni chcą siedzieć i obserwować mecz na krzesełkach, inni załatwiać biznesy, jeszcze inni cały mecz skakać i dopingować. Dla każdego jest miejsce, dla każdego jest odpowiedni sektor. Dziś w Warszawie, za 9 dni w Charkowie wszystkim tą radość odebrała UEFA … w imię szacunku.

 

Udostępnij: Zero szacunku
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Flag. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Oferta

Latasz po mieście? Serce i Rozum mają dla Ciebie WiFi (0)

Tomasz Owsianko

2 października 2013

Latasz po mieście? Serce i Rozum mają dla Ciebie WiFi
0

Wojtek pisał Wam jakiś czas temu o Orange FunSpotach. Jeśli nie znacie jeszcze usługi, to musicie nadrobić zaległości, bo jest to bardzo fajna oferta, dostępna za darmo dla każdego użytkownika Neostrady. W uproszczeniu można korzystać z gigantycznej sieci WiFi z innych liveboxów.

Za jakiś czas będziemy startowali z kampanią promującą tą usługę, jednak już dzisiaj superprapremierowo spot z Sercem i Rozum promującym nową usługę dla lubiących latać po mieście.

 

Udostępnij: Latasz po mieście? Serce i Rozum mają dla Ciebie WiFi
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Key. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

;

Odpowiedzialny biznes

Kreatywny marketing polskich klubów (0)

Marcin Dąbrowski

2 października 2013

Kreatywny marketing polskich klubów
0

Legia, Lech i Wisła – swoją drogą kluby, które mają najwięcej fanów na Facebooku spośród klubów ekstraklasy – zaskoczyły ostatnio marketingową kreatywnością.

Legia sprzedaje pamiątkowe bilety z meczu Ligi Europy z Apollonem za 20 zł. Bilety nie uprawniają do wejścia na stadion, za to dają okazję kibicom do zadośćuczynienia – w końcu ich zachowanie naraziło klub na ogromne straty finansowe. UEFA zamknęła stadion i nałożyła karę pieniężną, nie pierwszą zresztą. Wcześniej kibice sami proponowali, by każdy mógł dobrowolnie płacić za bilet wstępu na mecz dodatkowe 5 zł. Można się zatem spodziewać, że pamiątkowe bilety będą się cieszyć powodzeniem. Portal legionisci.com informował dziś (około 14:00), że kupiono już 1200 biletów. Niby niewiele, ale wpływów z tego meczu miało nie być wcale. Sprzedaż potrwa do 6 października.

b14b88099994a07fbd74edf1fbb5069a78c

Na koszulkach Lecha Poznań kibice będą mogli umieścić swoje zdjęcia. Klub dołączył do światowego projektu „Playing2”. Fani zespołu wchodząc na stronę lechpoznan.pl/playing2 mogą wykupić miejsce na fotografie, które później utworzą numery na meczowych koszulkach piłkarzy. To pozytywny przejaw marketingowej działalności Lecha, bo Internet szepcze, że niedawno klub zanotował wpadkę. Podobno na facebookowym profilu Lecha pojawił się filmik promocyjny, nakręcony w kościele, który został błyskawicznie zdjęty wobec krytycznych komentarzy.

a8f487bf2d05efbdfee4220018fc126c364

Polskie kluby przyćmiła jednak Wisła Kraków, wypuszczając świetny film promujący wiele sekcji sportowych, nie tylko tę piłkarską. Dobry montaż i odpowiednia muzyka rzeczywiście pozwalają poczuć tytułową siłę Białej Gwiazdy.

Udostępnij: Kreatywny marketing polskich klubów
podaj nick
komentarz jest wymagany
Please prove you are human by selecting the Plane. wybierz ikonę
proszę zaznaczyć zgodę

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej