Po raz 10. przyznano Listki CSR dla firm, które strategicznie podchodzą do zarządzania swoim wpływem na otoczenie i społeczna odpowiedzialnością. Wśród nagrodzonych zalał się też Orange Polska. Otrzymaliśmy Złoty Listek CSR oraz Diamentowy Listek CSR – za wieloletnie miejsce wśród laureatów złotych listów. Nagrodzona została też nasza dobra praktyka #jesteśmy z wami. Nagrody przyznawane są przez tygodnik Polityka wspólnie z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu.
Trochę historii
Listki CSR po raz pierwszy pojawiły się przy liście 500 POLITYKI w 2012 roku. Jak pisali organizatorzy – ankieta na temat społecznej odpowiedzialności i zrównoważonego rozwoju miała „uporządkować wiedzę o skali, zakresie i kierunkach związanych z CSR w największych organizacjach”. Na ankietę wysłaną do ponad 1200 firm otrzymano 287 odpowiedzi. 67% firm wskazało wtedy, że ma swoje cele CSR a w 88% stanowiły one element dokumentów strategicznych w rożnych obszarach. Strategię CSR posiadało 39% badanych. W ponad 50% firm były osoby zajmujące się CSR-rem, choć pracowały one najczęściej w obszarze PR i komunikacji (55%).
Wtedy też po raz pierwszy pojawiliśmy się na liście – jeszcze jako Telekomunikacja Polska. Otrzymaliśmy najwyższą nagrodę - Złoty Listek. Mieliśmy już wtedy strategię CSR, określone cele i mierniki ich realizacji, osoby odpowiedzialne za ten obszar firmie, wydawaliśmy raporty społecznej odpowiedzialności wg. międzynarodowych standardów i audytowaliśmy ich treść.
Listki CSR dziś
Po 10 latach widać zmiany w podejściu do społecznej odpowiedzialności. 90% ankietowanych firm ma sformalizowane podejście do społecznej odpowiedzialności, 87% ma przyjęte cele CSR i mierniki ich realizacji, choć nadal 30% nie ma samodzielnego stanowiska osoby zajmującej się zrównoważonym rozwojem. Coraz więcej firm raportuje jednak swój wpływ społeczny – 93% , a część z nich w oparciu o standardy raportowania zintegrowanego. To między innymi wynik regulacji w zakresie ujawniania danych niefinansowych. To także dostosowanie do oczekiwań inwestorów, którzy coraz częściej pytają spółki o wskaźniki ESG (E-environmental, S-social, G-corporate governance). To także zmiany w naszym otoczeniu społecznym, które ma coraz większe oczekiwania wobec biznesu.
Co zmieniło się u nas? Mamy już kolejną strategię społecznej odpowiedzialności, która stanowi element strategii biznesowej. Cele i wskaźniki CSR stanowią stały element zarządzania. Od kilku lat raportujemy też dane niefinansowe w sposób zintegrowany, pokazując jak taki sposób zarządzania wpływa na nasz model biznesowy i łańcuch wartości. I nadal się rozwijam w obszarze zrównoważonego rozwoju – wyznaczając sobie coraz bardziej ambitne cele na np. w odniesieniu do naszego wpływu na klimat.
Dlatego także w tym roku otrzymaliśmy Złoty Listek CSR. To już 10. Listek CSR w naszej historii (1 dla Telekomunikacji Polskiej i 9 pod marką Orange).
Dobre praktyki
Dodatkowym elementem Listków od kilku lat są nagrody za dobre praktyki w zakresie realizacji Celów Zrównoważonego Rozwoju. W tym roku organizatorzy pytali o realizacje Celu 13. dotyczącego klimatu oraz działania przeciwdziałające skutkom pandemii. Wśród 16 nagrodzonych dobrych praktyk znalazł się nasz projekt #jesteśmy z wami nakierowany na pomoc służbie zdrowia, wsparcie systemu edukacji w pandemii, angażujący pracowników jako wolontariuszy.
Dziękujemy za docenienie.

Monika Kulik
Kasia Barys
Wojtek Jabczyński
Komentarze
Redakcjo, czemu nie pochwalicie się nową promocją bonusa 10GB za każde dowolne doładowanie Apką lub przez doladowania.orange.pl ??
OdpowiedzOd 7 czerwca wisi regulamin, a w mediach nic sie nie mówi oficjalnie o tym 😉
Tutaj pisaliśmy i o tym 🙂 https://biuroprasowe.orange.pl/blog/rusza-zielony-tydzien-z-orange/
OdpowiedzGratulacje Monika ?
Odpowiedz