Oferta

Zmiana w Orange na kartę na którą czekaliście (74)

Piotr Domański

14 grudnia 2017

Zmiana w Orange na kartę na którą czekaliście
74

Koleżanki i koledzy, którzy zajmują się prepaid postanowili zrobić Wam wszystkim świąteczny prezent. W dół poszły ceny „najbogatszych” pakietów w Orange na kartę – składających się z nielimitowanych rozmów, SMS i paczek GB. Teraz za wersje 31 dniową – 25 zł. Zrównaliśmy także ceny pakietów dla przenoszących numer do Orange na kartę i stałych klientów.  Z tego co pamiętam, to właśnie na taką zmianę czekaliście.

Swoją drogą sprawdzaliśmy to rozwiązanie już od jakiegoś czasu, w ramach promocji z rabatami za doładowanie i najwyraźniej… zadziałało 😉

Zachowaliśmy jednak nadal dwa osobne rozwiązania – jedno dla przenoszących numer, a drugie dla osób, które są z nami dłużej.  W przypadku rozwiązania na 31 dni różniła je niegdyś cena, teraz wyłącznie zasady naliczania pakietów GB. W rozwiązaniu dla przenoszących numer ustaliliśmy ją na sztywno 35 GB w wersji na 31 dni. Z kolei liczba GB, którą otrzymują nasi stali klienci jest pochodną stażu w Orange na kartę. Ci z Was, którzy są z nami poniżej roku otrzymają 15 GB, między rokiem a trzema laty – 17 GB, a powyżej 3 lat – 20 GB. W każdym kolejnym miesiącu automatycznego odnowienia usługi otrzymacie o 1 GB większy pakiet GB niż w miesiącu poprzednim. Liczą się do tego także miesiące, z czasów, gdy usługa kosztowała 35 zł. Mogła się już Wam zatem uzbierać całkiem niezła sumka. W przypadku oferty na 7 dni zostało to ustalone na sztywno – 15 GB.

Usługi możecie aktywować Orange YES, Orange POP, Orange ONE, Orange SMART na kartę, Nowe Orange GO, Orange Free na kartę. Usługę możecie aktywować kodem, SMS lub poprzez Mój Orange.

Regulaminy:

Podoba się?

Udostępnij: Zmiana w Orange na kartę na którą czekaliście
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 12:06 14-12-2017
    Podoba, tylko nie przesadzajcie aby nie zrobić lepszej oferty niż mamy w nju ;-)
    Odpowiedz
    • komentarz
      ja 18:14 14-12-2017
      już powoli wszędzie jest lepiej niż w nju
      Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 12:07 14-12-2017
    Staż w sieci czyli? Konkretny przykład. Syn ma staz tak z 7-8 lat. W mixie. Przejdzie na kartę czyli staż 0? Czy 8 lat?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:18 14-12-2017
      zaktualizowałem już wpis ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        piotr 14:06 14-12-2017
        na zmiany w mms-ach nie ma co liczyc?
        Odpowiedz
        • komentarz
          Katarynka 14:47 14-12-2017
          No właśnie! kiedy MMSy dodacie do no limit? czy tak ciężko rozliczać mms tak samo jak sms i dać do pakietów?! Totalne dno!
          Odpowiedz
          • komentarz
            htz 01:51 25-12-2017
            racja! kiedys mms byl liczony np zabierał 2-3 smsy. a teraz kombinuj. albo kasa na koncie na mmsy albo pisz tylko smsy. żal
            Odpowiedz
            • komentarz
              kasztan 09:04 28-12-2017
              Jeśli wysyłasz MMS-y do sieci, to przejdź do Nowe Orange GO, doładowuj za 100 zł lub więcej i będziesz mieć MMS-y po 2 gr.
              Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 12:17 14-12-2017
    Dobra zmiana,posiadam no limit za 30 zl wiec w najbliższym czasie zmienie na ofertę za 25 zl stara cena 35 zl brawo dobry ruch dla stałych klientów -brawo Orange 🙂
    Odpowiedz
  • komentarz
    jhg 12:23 14-12-2017
    Czyli dla przenoszących będzie na stałe 35GB i w wersji cyklicznej nie będzie rosnąć po 1GB co miesiąc? Oczywiście klienci mający włączoną wersję cykliczną od nowego okresu zapłacą już 25zł zamiast 28zł? A czy została ta opcja, że po okresie roku po przeniesieniu, klient mający pakiet w wersji cyklicznej będzie nadal dostawał pakiet jak dla osób po przeniesieniu, a nie dla stałego klienta?
    Odpowiedz
    • komentarz
      Patrax 14:01 19-12-2017
      1. dla przenoszących numer jest 35 GB na stałe i 1 GB co miesiąc w wersji cyklicznej jak i jednorazowej 2. Tak. Wszyscy klienci mają teraz 25 zł. Cena jest taka sama jak dla przenoszących numer i stałych klientów tylko że przenoszący numer dostają więcej GB bo aż 35 i to na stałe i niezależnie od stażu a z kolei stali klienci od 15 GB do 20 GB zależy od stażu ile są w sieci 3. Tak. jak mówiłem wcześniej dla przenoszących numer jest 35 GB internetu i + 1GB każdego miesiąca
      Odpowiedz
  • komentarz
    rotsap 12:32 14-12-2017
    Jak ten pakiet przelicza się na sieć w roamingu?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Jose 12:33 14-12-2017
    Ja bym się cieszył, gdybyście jeszcze obniżyli cenę pakietów internetowych na kartę, bo 12 zł za 2 GB to trochę za dużo ;/
    Odpowiedz
    • komentarz
      PAWEŁ 13:05 14-12-2017
      Przydały by się dwa nowe pakiety internetowe , 2 GB za 5 zł i 15 GB za 15zł na 31 dni . Stare pakiety wycofać .
      Odpowiedz
  • komentarz
    bartsimpson 12:54 14-12-2017
    no nareszczie duży plus za tę ofertę, teraz jeszcze pakiet danych którzy potrzebują tylko internet np. 10gb za 10zł na 30 dni i wszystko będzie w porządku.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 13:04 14-12-2017
    Piotrze,czekamy teraz na zmiany w pakiecie za 30 zl 🙂
    Odpowiedz
  • komentarz
    Dominika 13:15 14-12-2017
    A czy w ofercie Orange Free te GB będą się kumulować z bonusem za doładowanie? Czyli dla przenoszących 35 GB + bonus 15 GB za doładowanie?
    Odpowiedz
  • komentarz
    jhgf 13:31 14-12-2017
    Ale na Mój Orange jak zmieniliście cenę na tą co trzeba tak opis jest sprzed kilku miesięcy: "Zależy to od Twojego stażu w Orange na kartę: - 2 GB - poniżej 1 roku - 3 GB - 1 rok - 3 lata - 5 GB - powyżej 3 lat A jeśli przeniosłeś numer do Orange na kartę z innej sieci a Twój staż wynosi poniżej 12 miesięcy to otrzymasz 8GB."
    Odpowiedz
  • komentarz
    QWERTY 13:36 14-12-2017
    WRESZCIE ! Trochę czasu Wam to zajęło :) No ale doczekaliśmy się. Choć mały niesmak zostaje, gdy się widzi, że klient będący w Orange 9 lat dostaje 20 GB a ten z ulicy 35 GB. Tutaj dokładnie Orange pokazało, że lojalność się nie liczy już.
    Odpowiedz
    • komentarz
      PAWEŁ 14:06 14-12-2017
      Ja mam staż 17 lat i dostaje to co '' trzy latek '' :-(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 14:34 14-12-2017
        A korzystałeś do tej pory z tego pakietu? Jeżeli tak dostajesz po 1 GB za każdy miesiąc korzystania z usługi. Np.: jeżeli jesteś u nas dłużej niż 3 lata, a usługę w wersji cyklicznej aktywowałeś przez ostatnie 12 miesięcy to otrzymasz 36 GB.
        Odpowiedz
        • komentarz
          PAWEŁ 15:00 14-12-2017
          Jeszcze nie korzystałem z tego pakietu bo dla mnie był za drogi . Jestem socjalnym rencistom . Dla mnie lepsze by było rozwiązanie takie jak w A2mobile .
          Odpowiedz
        • komentarz
          QWERTY 15:41 14-12-2017
          Co nie zmienia faktu, że WIELOLETNI klient ORANGE 35 GB dostanie po roku korzystania z tej usługi, a NOWY od razu ? Czy Wy tego nie widzicie ?
          Odpowiedz
        • komentarz
          wwwwww 18:51 14-12-2017
          W sumie nie rozumiem tych 2 zdań: 1)"W rozwiązaniu dla przenoszących numer ustaliliśmy ją na sztywno 35 GB w wersji na 31 dni." i 2)" W każdym kolejnym miesiącu automatycznego odnowienia usługi otrzymacie o 1 GB większy pakiet GB niż w miesiącu poprzednim." Czyli jeśli dobrze to zrozumiałem to nowy klient który przenosi numer dostaje na dzień dobry 35 GB netu (a OFnK 50GB przy doładowaniu za 30 zł na miesiąc) i na drugi miesiąc ma tych GB 31 (lub 51) przy 3 miesiącu 32 (52) itd?? Czy źle zrozumiałem i 35 GB zarówno w jednych taryfach jak i w OFnK jest max 35 GB netu i nic więcej i net się nie powiększa przez minimum 12-36 miesięcy? Która wersja jest prawdziwa?
          Odpowiedz
        • komentarz
          Pan Tadeusz 20:49 14-12-2017
          witam orange'mogli byście zmienić bonus100gb z 5miesięcy na 8miesięcy a 200zł na 12miesięcy i już
          Odpowiedz
          • komentarz
            wgw828 14:58 15-12-2017
            Witam! A dlaczego nie można by poprosić o zupełnie inne docelowe Rozwiązanie: Od kwoty doładowania 50 zł oraz 100 zł, a także 200 zł w taryfie Orange Free na Kartę na przykład dla Klientów, którzy korzystają tylko z netu w OFnK prosimy szanowny Orange o rok ważności bonusowych gb! I tak: za doładowanie kwotą 50 zł - 50 gb ważne przez 365 dni za doładowanie kwotą 100 zł - 100 gb ważne przez 365 dni za max. doładowanie kwotą 200 zł - 200 gb ważne przez 365 dni. Zyczeniowo myślę Drogi Orange oraz Forumowicze, ale czyż nie byłoby to fajne rozwiązanie dla Klientów, którzy kartę Prepaid wsadzają do Routerów, Tabletów itp. Myślę, że Orange miałby wpływy i mniej operacji na Kontach! Pozdrawiam serdecznie Orange, Forumowiczów - Forowiczów :) i dzięki za ewentualne wszelkie przyszłe, korzystne Zmiany w OFnK związane z ważnością bonusowych GB!
            Odpowiedz
    • komentarz
      miki 10:30 21-01-2018
      wystarczy ruszyć makówą to nie boli , przejdź na tydzień do innej sieci , wróć do orange i będziesz miał 35GB
      Odpowiedz
  • komentarz
    pablo_ck 13:48 14-12-2017
    Zmiana na duży plus :) Uff :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:31 14-12-2017
      Plusa w to nie mieszajmy ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        pablo_ck 10:49 16-12-2017
        Dokładnie, ale pablo_ck już dawno pisał żeby "dogonić" konkurencję cenowo, a gdybyście jeszcze tak dodali darmowe mmsy to plus by leżał i kwiczał :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 14:24 14-12-2017
    Powiem Wam Piotrze szalejecie. Dobrze czytać takie wpisy. Ile można dziennie wysyłać SMSów i ile połączeń dziennie, aby mieściło się to w zakresie nie generowania ruchu ?? Jak zdarzy się dzień do 200SMSów?? Czy połączeń do 4h ?? Ps. Piotr pytam już w ten sposób, bo nie odpisujesz :) A nawiązuję do tego, że T-Mobile wprowadził konkretne limity 500SMS dziennie i do 8h rozmów w RŚU :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 14:31 14-12-2017
      @Ron, gwarantuje Ci, że musisz się postarać, by wygenerować ruch, który spowodowałby jakąkolwiek reakcję.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 14:42 14-12-2017
        :) To o takim ruchu nawet nie mówię. Kiedyś na forum czytałem, że wykonywane były połączenia w ramach usługi Numer bez limitu i 4h dziennie wystarczyło do zablokowania numeru, stąd moje pytania. To był rok 2014 na dawnym forum i inne na Facebooku. Dlatego jestem ciekawy jak to wygląda dzisiaj przy całkowitym braku limitów.
        Odpowiedz
      • komentarz
        Łukasz 17:24 14-12-2017
        Piotrze,mój przykład jest idealny korzystam z no-limit naprawdę bardzo dużo na razie bez blokad ;)
        Odpowiedz
        • komentarz
          Ron 17:40 14-12-2017
          Ile zdarza się SMS dziennie, a ile połączeń jeśli można oczywiście spytać:)??
          Odpowiedz
          • komentarz
            PAWEŁ 18:29 14-12-2017
            Jeśli jeat no-limit to bez blokady możemy wykorzystać 744 h przez 31 dni ? Tak ?
            Odpowiedz
            • komentarz
              Ron 19:11 14-12-2017
              Nie, w praktyce nie można:)
              Odpowiedz
              • komentarz
                PAWEŁ 19:34 14-12-2017
                To w takim razie nie nazywać no-limit . Powinno być jasne ile na dobę można dzwonić i wysyłać sms-ów bez blokady numeru .
                Odpowiedz
          • komentarz
            Łukasz 19:34 14-12-2017
            3000 dziennie SMS-ów oraz 3000 minut internetu full ;) SMS-Y nie piszę bo palce byłby by chore ;)
            Odpowiedz
            • komentarz
              PAWEŁ 12:51 15-12-2017
              Na dobę można wykorzystać 1440 minut , 3000 min . nie da się wykorzystać . Chyba , że piszesz o 31 dniach ?
              Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 15:03 14-12-2017
    Oferta bardzo dobra, ale nie ukrywam, że abonament który ma wszystko czyli pełny no-limit kosztuje 39,99zł w Orange. Ten abo za 29,99 nie obejmuje SMSów. Można pomyśleć o zmianie w Post-Paid, aby zachęcić do abonamentów :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      dddd 19:26 14-12-2017
      po co? też znajdą idiotów na abonamenty!!!!
      Odpowiedz
  • komentarz
    P 16:58 14-12-2017
    To teraz uporajcie się z pakietami za 25 i 35zł same rozmowy bo jeszcze ktoś je włączy :p
    Odpowiedz
  • komentarz
    manyaky 19:02 14-12-2017
    Czyli za mój pakiet dla przenoszących no-limit i 35GB (a w praktyce już mam 50GB) kosztuje teraz 25zł? :D:D:D Super info. Zróbcie z tego wreszcie jakąś kampanię, bo to oferta masakrycznie zabójcza dla pozostałych sieci.
    Odpowiedz
    • komentarz
      zgredek 19:24 14-12-2017
      No nie powiedziałbym, że ta oferta jest jakaś super. Raczej pogoń za konkurencją. Moglibyście dodać chociaż ze 20MMS miesięcznie i byłoby znacznie lepiej.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Gonzo 03:49 15-12-2017
        Też liczę na MMSy poza tym powinno obniżyć pozostała pakiety, ja nie korzystam z neta w telefonie, więc czekam na normalniejszą cenę rozmowy, sms, mms
        Odpowiedz
        • komentarz
          Koolo 14:27 15-12-2017
          Do malkontentów oferta w przypadku OFnK jest ciekawa, znam kilka osób którym wystarcza jako jedyna metoda kontaktu ze światem (tethering). Na wirtualnych operatorów szkoda nerwów chyba że ktoś tylko odbiera lub z przymusu materialnego to Freemium
          Odpowiedz
  • komentarz
    Karol 19:28 14-12-2017
    Kiedy doczekamy się wydłużenia ważności bonusu 100 GB za doładowanie 200zł z 5 miesięcy do 10 miesięcy??? To ma szczególne znaczenie przy wartości pakietu za 25zł!!!
    Odpowiedz
    • komentarz
      Koolo 08:09 15-12-2017
      Pozytywna zmiana, istotne też że jest wersja jednorazowa, ale ważność konta po doładowaniu za 100 zł jest znacznie za krótka ...
      Odpowiedz
      • komentarz
        Patrax 15:47 21-12-2017
        co to znaczy ważność jest za krótka? Przecież możesz sobie włączyć rok ważności konta
        Odpowiedz
  • komentarz
    Piotrek 22:32 14-12-2017
    To dobra informacja, bo do tej pory byliście w tyle z no limit - aktualnie jest to już dobra oferta, brak tylko mmsów w pakiecie. No i liczba GB też jest całkiem przyzwoita. Teraz prośba o poprawienie pakietów internetowych w taryfach na kartę, bo 500 MB za 5 zł to nie jest interesująca oferta, a nie każdy z różnych powodów chce się przenosić do Orange Free - zwłaszcza, że "popsuliście" tam promocyjne GB podczas ostatnich wakacji.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Łukasz 08:53 15-12-2017
    Właśnie działam na nowej ofercie od wczoraj :) Brawo Orange :) Teraz czekamy na konkurencję ;)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 09:55 15-12-2017
      Konkurencja leży...i robi pod siebie :-D
      Odpowiedz
  • komentarz
    Adam 09:58 15-12-2017
    Czy to znaczy, że usługa, za którą płacę teraz 35 zł, automatycznie zmieni mi się na 25 zł? Czy muszę anulować tę usługę i uruchomić ją jeszcze raz?
    Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 11:31 15-12-2017
    Można podyskutować także na forum na temat tej moim zdaniem świetnej promocji :) https://nasz.orange.pl/t5/Na-kart%C4%99/Rozmowy-i-SMSy-bez-limitu-GB/m-p/60762#M5441
    Odpowiedz
  • komentarz
    Kamil 13:13 15-12-2017
    Dziś Play zniosło lejek transmisji w roamingu krajowym, ale tylko w sieci Orange. Playowcy mogą ciągnąc w roamingu Orange ile fabryka dała. Chyba oszaleliście, wpuszczając do siebie fioletowych na takich warunkach. Zwłaszcza, że lejek 3/1 w roamingu T-mobile oraz Plus nadal utrzymany. Roamingowcy zatem przerzucą się na Orange. Brawo Wasza decyzja. W rankingach prędkości sieci mobilnej już spadacie od paru miesięcy. A teraz po wpuszczeniu Play może być tylko gorzej. Trzeba od Was uciekać do konkurencji najszybciej jak się da.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Patrax 11:34 21-12-2017
      Kiedy znieśli? Jak ostatnio sprawdzałem to faktycznie LTE na roamingu orange było ale tylko do 9Mb/s więc jakieś organicznie jest
      Odpowiedz
  • komentarz
    Gissele 13:48 15-12-2017
    Czy obniżycie ceny pakietów samych rozmów i SMS? czekamy na jakąś ludzką cenę, bo konkurencja ma dużo tańsze te pakiety. Proszę włączyć do darmówek mmsy. /Gissele
    Odpowiedz
  • komentarz
    Alex2605 20:27 15-12-2017
    Jestem waszym klientem od ponad 3 lat Mobilnego internetu na kartę. I powiem że teraz to się zawiodłem, bo w dalszym ciągu nic się nie zmieniło jakie pakiety były takie są np 50 GB za 100 zł. Szkoda bo w abonamencie wychodzi znacznie taniej np 250 GB za 69.99 zł. Jednak nie każdy może mieć ten abonament. Dlaczego nie zrobicie także w ofercie na kartę 250 GB w doładowaniu za 100 zł. Niech będzie drożej kapkę ale przynajmniej sprawiedliwie by było :( A tak to osoby na kartę przepłacają.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Koolo 08:07 19-12-2017
      W OFnK internet masz jako bonus za free, w abonamencie płacisz. Szkoda tylko że nie ma sensownych pakietów danych w OFnK tak żeby kartę trzymać w modemie
      Odpowiedz
      • komentarz
        wgw828 13:32 03-01-2018
        Za 100 zł - 100 gb Za 200 zł - 200 gb. Dla Klientow OFnK. Wazne 365 dni. Pozdrawiam!
        Odpowiedz
  • komentarz
    emitelek 18:59 16-12-2017
    Zmiana zawsze na lepsze! Ale wsadzę kijek w szprychę; to po kiego zostawiacie "Rozmowy i SMSy bez limitu" za 30zł??? To pewnie dla tych "idiotów", co nie mają dostępu do neta i nie mają się skąd dowiedzieć o takowych zmianach - czyli starszej części społeczeństwa, które nie wie co to smartfon, komputer, tablet etc.? :P
    Odpowiedz
    • komentarz
      Gissele 12:46 18-12-2017
      Masz racje w zupełności, już od dawna podejrzewam, że często promocje obniżające ceny czy lepsze warunki wymagają aktywowania kodem, aby włączali je tylko wtajemniczeni a nieświadomi nadal niech przepłacają. Powinni proporcjonalnie odświeżyć wszystkie pakiety i zmniejszyć ich ceny.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Kuba 19:36 16-12-2017
    Play to samo ma za 25zł od maja 2016r. Opłacało się Wam przetrzymać swoich klientów ze stawką 35zł do teraz czyli 19 miesięcy względem Play? Czy wręcz odwrotnie? Zastanawia mnie czy liczycie na to, że klienci się nie zorientują, że u konkurencji jest taniej i póki płacą i nie przenoszą numerów to trzymacie swoich klientów z tak wysoką stawką czyli 35zł? Jeśli tak to jak byście pluli im w twarz. Podejrzewał, że czekacie i zwlekacie ze zmianą opłaty tak długo jak to tylko możliwie aby wydrenować portfele klientów:)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Patrax 11:24 20-12-2017
      U Play jest za 25 zł ale tam zauważ że jest tylko 6GB i nie ma nielimitowanych rozmów na stacjonarne. Żaden operator nie daje 50 GB za 25 zł i do tego no limit do wszystkich komórki i stacjonarne, no limit sms do wszystkich i do tego rok ważności konta brakuje w pakiecie MMS-ów ale kto tego dzisiaj używa? Odpowiadając na twoje pytanie. Nie. Orange nie oferuje tego samego bo u orange dostajemy więcej i za taką samą cenę. "Zastanawia mnie czy liczycie na to, że klienci się nie zorientują, że u konkurencji jest taniej i póki płacą i nie przenoszą numerów to trzymacie swoich klientów z tak wysoką stawką czyli 35zł?" - no przecież zmienili na 25 zł dla wszystkich więc o co tobie chodzi?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Dariusz 15:19 18-12-2017
    Wszystko fajnie tylko brak MMS Pomyślcie nad dodaniem mmsów do tej oferty ewentualnie jakiś maly pakiet mms Z tego co widzę nie ma dostępnych pakietów z MMS a koszt wysłania 1 wiadomości to koszt 40gr :/
    Odpowiedz
    • komentarz
      Gissele 11:46 19-12-2017
      Masz racje Kolego, cena z kosmosu. Nie każdy ma komunikatory i smartfony, a też chce przesłać MMSem coś miłego do najbliższych. Paradoks to mają na orange on-line, zakładka z pakietami nazywa się SMS/MMS a w niej żadnego pakietu MMS haha
      Odpowiedz
    • komentarz
      koń 09:13 28-12-2017
      Zmień taryfę na "Nowe Orange GO" i doładowuj za 100 zł lub więcej, a do sieci będziesz mieć MMS-y za 2 gr.
      Odpowiedz
      • komentarz
        emitelek 20:32 12-01-2018
        Niestety nie można już przejść do tej taryfy...
        Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 23:53 19-12-2017
    I kolejny raz moich krytycznych wpisów nie ma. Brawo Piotrku 🥇
    Odpowiedz
  • komentarz
    Damian 12:57 20-12-2017
    Mam takie pytanie, czy zawsze musicie wysyłać listem każdą błahostkę? Na kopercie dajecie prośbę o oszczędzanie papieru, a ma się to nijak do Waszego postępowania. Czasami zgłaszam jakąś nieprawidłowość na czacie Orange i podczas sesji jest to wyjaśnione a i tak za parę dni widzę w skrzynce list np. Dziękujemy za zgłoszenie, na nr XXXXXXXXX przyznaliśmy 30 minut do Orange, itp. Czy nie można tego zamienić na mailową odpowiedź jak już? na czacie napisano mi, że to automat wysyła zawsze.
    Odpowiedz
  • komentarz
    bsi 07:49 24-12-2017
    W orange zawsze była drożyzna!!! za 5pln w areo2 jast 3gb na miesiąc(jak ktoś ma tel na 2 karty oczywiście)
    Odpowiedz
  • komentarz
    trytytek 20:31 28-12-2017
    A gdzie odnośnik do strony produktu tej usługi? Podpowiem - tutaj: https://www.orange.pl/kid,4002009309,id,4004954035,article.html?_requestid=253800#rozmowy_i_smsy_bez_limitu_plus_gb A gdzie strona produktu dla wersji "dla przenoszących numer"? Podpowiem: nie ma jej. Bo w sumie kody są te same. Tylko czemu na powyższej stronie nie ma żadnych informacji (ani regulaminu) dla przenoszących numer? Czy może oferta opiera się wyłącznie na blogu?!? I jeszcze jedna sprawa: Po jakiego grzyba trzymacie stronę: http://www.orange.pl/esupport_b2c_services.phtml ... na której są usługi, których często nie ma. Albo są usługi, których regulaminów (i treści) nie aktualizujecie, tak jak właśnie "Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich", w wersji dla starych klientów: http://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4004250263,title,Rozmowy-i-SMSy-bez-limitu-do-wszystkich-,article.html (bez internetu) http://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4004250537,title,Rozmowy-i-SMSy-bez-limitu-do-wszystkich-oraz-GB-,article.html (z internetem) jak i dla przenoszących numer: http://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4004652554,title,Rozmowy-i-SMSy-bez-limitu-do-wszystkich-dla-przenoszacych-numer-,article.html (bez internetu) http://www.orange.pl/kid,4000377334,id,4004652815,title,Rozmowy-i-SMSy-bez-limitu-do-wszystkich-oraz-8-GB-dla-przenoszacych-numer-,article.html (z internetem) Macie bałagan. Nie róbcie tak, że zdejmujecie stronę z mapy witryny, ale ona dalej wisi na serwerze. Google to indeksuje, ludzie wchodzą, gubią się i zajmują czas Waszym infoliniom.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Justyna 14:58 19-01-2018
    numer który przeszedł do orange przeszło rok temu zalicza się do oferty: Rozmowy i SMSy bez limitu do wszystkich
    Odpowiedz

Oferta

500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem! (18)

Zbyszek Drohobycki

14 grudnia 2017

500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem!
18

Pamiętam zamieszanie jakie wywołało pojawienie się na rynku marki nju mobile. Nawet Play musiał niechętnie wyciągnąć z piwnicy jedną ze swoich kserokopiarek, które swego czasu hojnie rozdawał innym, by spróbować dostosować swoją ofertę do… No właśnie – najbardziej innowacyjnej oferty dla klientów indywidualnych jaka pojawiła się na rynku. Kopiarki jednak nie wszystko skopiowały, choć niektórzy próbowali dwa razy. Mimo to nju nadal może szczycić się unikalną ofertą.

 Od pierwszego do 500 000 klienta

Wystartowaliśmy z dwiema ofertami – na kartę i z rachunkiem. W obu zaproponowaliśmy prawdziwy „no limit” na rozmowy do wszystkich sieci za maksimum 29 zł miesięcznie – w nju z rachunkiem, dodatkowo – w ofercie na kartę można było rozmawiać za nie więcej niż 2 zł dziennie. O ile oferta na kartę działała jak każdy prepaid – jednak z maksymalnym limitem dziennym, o tyle oferta z rachunkiem – nazywana czasem błędnie „abonamentową” była całkowitą nowością. Najlepiej określała ją zasada – „Wchodzisz i wychodzisz kiedy chcesz”. Niektórym klientom wręcz trudno było to zrozumieć. „Ale jak to? Bez umowy na określony czas? To tak można?” Trzeba było tłumaczyć i potwierdzać po dwa razy, bo na prawdę niektórzy nie wierzyli.

Pojawienie się nju było bardzo pozytywnym szokiem. Nic więc dziwnego, że nowa marka szybko zaczęła zyskiwać na popularności i to mimo nieporównywalnie mniejszych środków promocję w stosunku do budżetów dużych marek. W ciągu zaledwie roku nju zyskało blisko 480 tys. klientów, w tym około 110 tysięcy klientów oferty z rachunkiem.

Tak świętowaliśmy pierwsze urodziny – w barze, do którego można wejść i wyjść kiedy się chce… W tym samym, w którym ogłaszaliśmy start oferty

nju mobile 1 rok

500 000 nju z rachunkiem

Dziś, stuknęło nam 500 000 aktywnych klientów nju z rachunkiem. Można się zastanawiać, czy to dużo czy mało – wychodzi średnio po 100 tys. na rok rozwoju, ale wiecie jak to jest ze statystyką. Idąc na spacer z psem, statystycznie macie po trzy nogi. Trzeba się więc przyjrzeć tej liczbie, a mamy powody do zadowolenia. Na tak wymagającym i konkurencyjnym rynku jaki mamy w Polsce, pół miliona klientów oferty z rachunkiem jest naprawdę niezłym wynikiem. Do tej liczby możemy dodać także klientów, którzy wybrali nju na kartę i okazuje się, że z żółto niebieskiej marki korzysta już prawie 800 tysięcy klientów.  Co ciekawe, okazuje się, że wśród nich zauważalną większość stanowią mężczyźni, których jest 62%. Być może zaskakujące będzie to, że ponad 80 proc. klientów nju to osoby powyżej 25 roku życia. Jak widać, nie tylko młodzież łapie, gdzie jest naprawdę dobrze i tanio, a młodzieżowy styl komunikacji nie jest dla nich przeszkodą.

Sporo się zmieniło

Od startu – w kwietniu 2013 minęło już 4,5 roku. W tym czasie rynek się zmienił i poszedł do przodu. Bez fałszywej skromności możemy powiedzieć, że niektóre zmiany jakie na nim zaszły są bezpośrednim następstwem pojawienia się nju mobile. Rozwiązania zaproponowane przez nju w dalszym ciągu pozostają unikalne – bo jednak nie wszyscy mieli odwagę wdrożyć je u siebie. Mam na myśli na przykład zasadę – „jak nie używasz to nie płacisz”, z której nadal można skorzystać tylko w nju. Oznacza ona, że za usługi płaci się po ich wykorzystaniu, a nie z góry jak w przypadku abonamentu czy prepaida. Jeśli w miesiącu korzystasz mniej – płacisz mniej, a jeśli korzystasz na całego – wiesz, że nie zapłacisz więcej niż wynosi maksymalna kwota za cały miesiąc. Podobnie jest w nju na kartę też płacisz tylko wtedy kiedy faktycznie dzwonisz – do wysokości dziennego lub miesięcznego maksimum i ani grosza więcej.

Oczywiście oferta nju też mocno się zmieniła – nie tylko cenowo. I na kartę i z rachunkiem – w cenie maksymalnej są już wszystkie połączenia, SMS-y, MMS-y w kraju i w roamingu na terenie UE. Mamy poza tym bardzo fajną ofertę na dodatkowy numer, dzięki czemu w parze miesięczny koszt za nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y oraz 10 GB do podziału wynosi tylko 19 zł na głowę.

Do ceny jaką płacicie – jeśli korzystacie, wliczamy też znacznie większe pakiety na internet w kraju i w UE. Dodatkowo, po pół roku stażu podwajamy pakiet na internet w kraju, a po dwóch latach nawet potrajamy. To oznacza, że w zależności od oferty, klienci z większym stażem dostają 30 a nawet 60 GB miesięcznie. Takich klientów, którzy mogą korzystać z potrojonych pakietów jest już 213 tysięcy. Uruchomiliśmy też sklep z telefonami. Można w nim zapłacić punktami PAYBACK, które dostaniecie… na przykład za zakup oferty nju. I możecie być pewni, że to nie jest nasze ostatnie słowo.

Jednak nie wszystko się zmienia. Są rzeczy, które są stałe. Do nich zaliczamy na przykład to, że nasza oferta nadal jest bardzo konkurencyjna, a ze stale prowadzonych badań wynika, że nju mobile jest niezmiennie siecią najbardziej zadowolonych klientów.

Udostępnij: 500 000 najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem!
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    Pan Pikuś 09:47 14-12-2017
    I ja się zaliczam do tych najbardziej zadowolonych klientów nju z rachunkiem. Serdecznie pozdrawiam :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 10:01 14-12-2017
    Zaliczam się do tych najbardziej zadowolonych klientów. I moi teściowie również, bo ich nie musiałem długo namawiać na przejście do nju :-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 10:25 14-12-2017
    Wypada pogratulować. I gratuluję. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 11:06 14-12-2017
    Dopowiem że w tej chwili jestem użytkownikiem nju na kartę. I uwaga: ciekawe czy jak szanowny Pablo przyjdzie nie zapyta o jakiś okazyjny konkurs. ;) :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 10:50 16-12-2017
      To może jakiś konkursik ;p
      Odpowiedz
  • komentarz
    Dzonny 11:41 14-12-2017
    pies ma łapy a nie nogi
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 12:03 14-12-2017
      No niby łapy, ale mówi się "...pies z kulawą nogą..." ;-)
      Odpowiedz
    • komentarz
      dnax 19:30 14-12-2017
      Łapa u psa to jak stopa u człowieka, tak więc pies ma nogi.
      Odpowiedz
  • komentarz
    jv 11:49 14-12-2017
    Tanieje pakiet nolimit+GB w orange na kartę z 28zł do 25zł. Czy dotyczy to też klientów, którzy mają ten pakiet w wersji cyklicznej? Przy przedłużeniu będzie już za 25zł? :)
    Odpowiedz
    • komentarz
      TMツ 12:37 14-12-2017
      Tanieją inne pakiety a cykliczne ?
      Odpowiedz
  • komentarz
    Ron 14:26 14-12-2017
    Sam w rodzinie zamówiłem dla teściowej, dla babci i znajomemu. Wszyscy korzystają z NJU z Rachunkiem już od ok 2 lat :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    barMan 17:01 14-12-2017
    To może zadam takie dziwne pytanie: skoro to jest taka dobra oferta to dlaczego miałem wczoraj telefon z Orange z propozycją przejścia z Nju do "prawdziwego" Orange? Pani starała się przekonać mnie, że jej oferta jest znacznie lepsza i na pewno znacznie tańsza.
    Odpowiedz
  • komentarz
    P 17:01 14-12-2017
    Da się otrzymywać punkty payback za terminowe płacenie w nju? Tak jak w orange?
    Odpowiedz
    • komentarz
      MAURYCY 07:56 15-12-2017
      Przyłączam się do pytania i rozszerzam o polecenie zapłaty.
      Odpowiedz
  • komentarz
    Karol 19:30 14-12-2017
    Kiedy doczekamy się wydłużenia ważności bonusu 100 GB za doładowanie 200zł z 5 miesięcy do 10 miesięcy??? To ma szczególne znaczenie przy wartości pakietu za 25zł!!!
    Odpowiedz
  • komentarz
    Matt55 00:03 15-12-2017
    Gratulacje! Liczba klientów robi wrażenie i jest najlepszym potwierdzeniem doskonałości oferty. To wielki sukces, przy tak mocno zagospodarowanym rynku przyciągnąć tak wielu nowych użytkowników nju mobile. Brawo! ;) Jak widać świetna oferta nie potrzebuje wielkiej kampanii reklamowej, ponieważ polecają ją sami klienci, którzy są zarazem najlepszymi ambasadorami marki. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    feodor 09:07 15-12-2017
    Uderzcie do seniorów. Ludzie 60+ płacą najwięcej. Przydałyby się nju stacjonarny!
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 09:33 17-12-2017
    No to Nju i już. Od samego początku kibicuje tej marce. Wszystkim polecam 😁😁😁 ale mogłoby być taniej . . . Czekamy na więcej 😉😉😉
    Odpowiedz

Sieć

Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć? (11)

Piotr Domański

13 grudnia 2017

Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć?
11

Jakiś czas temu przy Miasteczku Orange zaczęły pojawiać się dziwne konstrukcje. Nieco później zawieszono na nich kilka urządzeń – czujników i kamer. Zwróciły moją uwagę, lecz chwilę zajęło mi sprawdzenie do czego będą służyć. Okazało się, że to…. element testu. Tym razem nie chodzi o 5G czy IoT, lecz o projekt „Polska Winieta”.

Jeżeli jeździcie po krajowych autostradach znacie doskonale to uczucie, kiedy po bardzo sympatycznej, płynnej jeździe grzęźniecie na bramkach. Powstają tam korki zapewniające kilkanaście, a czasem nawet kilkadziesiąt minut wkurzającego podziwiania tablic rejestracyjnych samochodów stojących przed nami. Później już tylko przejazd przez bramkę, paniczne myśli „gdzie są moje drobne” i możemy ruszać. Oczywiście całość można załatwić szybciej, prościej i taniej. Wystarczy zamontować zestaw czujników, który będzie analizował każdy samochód, a następnie samodzielnie oceniał ile ma zapłacić kierowca. Najlepiej by było, gdyby po wszystkim wystawiał jeszcze rachunek.

Właśnie takim rozwiązaniem jest wspomniana „Polska Winieta”, która bierze udział w przetargu rozpisanym przez GDDKiA. To także nazwa konsorcjum składającego się z Comarch Polska, Orange Polska, Integrated Solutions oraz  BT Signaal.

Techniczna strona „Polskiej Winiety”

Całość będzie działać w oparciu o kilka współgrających ze sobą elementów. Z jednej strony będzie specjalna kamera ANPR (Automatic Number Plate Recognition), która odczytuje numery tablic rejestracyjnych i przesyła je do centralnego systemu. Z drugiej technologia GSM i GPS. Do tego dojdzie aplikacja mobilna, która pozwala kierowcom na sprawdzenie informacji o tym jak wygląda stan ich konta i wysokość opłat, które powinny być wniesione. Czyli wszystko szybko, sprawnie i mobilne.

Każdy użytkownik systemu będzie mógł zarejestrować się z wykorzystaniem aplikacji mobilnej. Wystarczy, że wprowadzi dane rejestracyjne swojego samochodu oraz skorzysta z bezpiecznego systemu płatności elektronicznej, przelewając środki na swoje konto lub wprowadzając dane karty kredytowej.

Po uzupełnieniu tych informacji i uruchomieniu aplikacji, system automatycznie rozpozna auto wjeżdżające na autostradę, parking lub do centrum miasta i zweryfikuje w systemie wszystkie dane. Przy wyjeździe system ponownie rozpozna numer tablicy rejestracyjnej i na tej podstawie obciąży konto odpowiednią opłatą lub ściągnie należność z zarejestrowanej karty kredytowej. Użytkownik za każdym razem otrzyma w aplikacji wiadomość o czasie przejazdu,  postoju oraz naliczonych opłatach. Oprócz tego, z poziomu aplikacji może przeglądać historię swoich opłat.

Co zamontowaliśmy przy Miasteczku Orange?

Teorię już znacie. Teraz czas na praktykę – czyli nasze testy. Ich podstawą w najbardziej fizycznym sensie są dwie bramownice, wyższe niż zwykłe, a także ograniczone do jednej strony drogi. Dzięki temu bez problemów przejadą pod nimi pojazdy wielkogabarytowe.

Może nie wyda się to Wam niczym ciekawym, ale to bardzo ważny szczegół. Pierwsza z bramownic znalazła się przy Miasteczku Orange, druga nieco w głębi, za budynkiem obok głównego wjazdu do parkingu podziemnego.

Do tej podstawy mocowane są kolejne urządzenia. Na bramownicy wjazdowej zamontowaliśmy kamerę ANPR. To dwuobiektywowa kamera pracująca w bardzo wysokiej rozdzielczości. Działa także w podczerwieni. Jej celem jest zapisanie danych samochodu, który właśnie przejechał przez bramkę. Potrafi ona także sklasyfikować rodzaj pojazdu. Kamera połączona jest poprzez sieć LAN i WAN z systemem centralnym, który zarządza „Polską Winietą”. Transmisja jest w pełni bezpieczna, bo szyfrowana.

Kamera systemu Polska Winieta

Do drugiej z kratownic – wyjazdowej, przymocowaliśmy nieco więcej sprzętu. Listę również rozpoczynają kamery ANPR. Kolejnym elementem jest Moduł DSRC (Dedicated Short Range Communication). Dzięki niemu możliwa jest obsługa dotychczasowej technologii pobierania opłat na polskich drogach. Umożliwia to szybkie,  sprawne i bezbolesne przejście na technologię zaproponowaną przez nas. Na bramownicy wyjazdowej zawiśnie także SICK. To moduł, który umożliwi klasyfikację pojazdów, biorąc pod uwagę jego rozmiar, liczbę osi, oznaczenia oraz to czy posiada przyczepę. Wykorzystujemy do tego radar i technologię laserową. W efekcie dostajemy trójwymiarowy model pojazdu. Oczywiście wszystko łączy się z siecią poprzez sieć LAN i WAN.

Kamera systemu Polska Winieta

Cały system ma także dwa nieco mniej widoczne elementy – system pozycjonowania GNSS (Global Navigation Satellite System) oraz system centralny. Pozycjonowanie GNSS to aplikacja, która umożliwia pobieranie opłat za zdefiniowane wirtualne odcinki płatne. Wykorzystujemy systemy lokalizacji satelitarnej (GPS, Glonass czy też Galileo). Z kolei system centralny odpowiada za zbieranie, przechwytywanie danych z modułów ANPR oraz GNSS, a następnie naliczanie opłat.

Poszukamy Wam parkingu

Uzupełnieniem wspomnianego rozwiązania jest również technologia nawigacji na wolne miejsca parkingowe, oczywiście w czasie rzeczywistym. Zmniejsza to ryzyko powstania korków na drodze, wspiera „inteligentną” komunikację poprzez przekierowanie ruchu tak, byśmy nie szukali miejsc parkingowych w nieskończoność, podczas gdy 2-3 przecznice dalej są miejsca, które od kilku godzin nie widziały samochodu. To także szansa by dodatkowo wesprzeć system parkingów P+R, czy odkorkować najbardziej zatłoczone miejscowości, choćby turystyczne.

Dygresja

Orange to przede wszystkim operator komunikacyjny. Bez dwóch zdań. Ale telekomunikacja coraz częściej wychodzi poza ramy obsługi połączeń między dwoma telefonami. Mamy sprawną sieć – zarówno mobilną jak i stacjonarną, więc korzystamy z niej na wiele innych sposobów. W końcu do obsługi systemu poboru opłat na autostradach, lamp ulicznych, czy liczników wody wykorzystywana jest ta sama sieć, dzięki której korzystacie z internetu i dzwonicie. Dlatego spodziewajcie się, że na blogu w kategoriach „oferta”, „innowacje” czy „sieć” coraz częściej będziemy pisać właśnie o takich rozwiązaniach.

Udostępnij: Dziwne konstrukcje przy Miasteczku Orange. Do czego będą służyć?
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    MAURYCY 11:56 13-12-2017
    Napewno lepsze to niż Kapsch ze swoim manualnym poborem opłat na A4. Najlepiej dawać mi tu winiety jak w większości cywilizowanych krajów a nie bramki tworzące korki giganty.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Pan Pikuś 12:43 13-12-2017
      Ale jak są korki giganty to rząd podnosi bramki i jeździ się za darmo :-D
      Odpowiedz
      • komentarz
        MAURYCY 13:14 13-12-2017
        Na A4 to niezmiernie rzadkie, chyba raz czy 2 im się zdarzyło otworzyć. Częściej otwierali dla biednych warszawiaków podróżujących A1 nad taniutkie polskie wybrzeże ;-) Ale nie wiadomo co to będzie po rekonstrukcji :-D
        Odpowiedz
        • komentarz
          Pan Pikuś 13:32 13-12-2017
          Nieeee. Przy tym bankierze to nie ma szans na takie promocje :-)
          Odpowiedz
          • komentarz
            pablo_ck 21:06 13-12-2017
            Dokładnie ;p
            Odpowiedz
  • komentarz
    i 14:33 13-12-2017
    A kiedy jakaś aktualizacja strony o VoLTE? Chyba jakieś nowe telefony z obsługą tej usługi się pojawiły? Może przydałby się też wpis na blogu?
    Odpowiedz
  • komentarz
    MAURYCY 23:04 13-12-2017
    Piotrek, Twoje selfie na iphonie i ipadzie wyświetla się do góry nogami 😉 Na kompie w firefoxie jest normalnie.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:18 17-12-2017
      Tak to jest jak się nie wyczyści w pełni formatowania zdjęcia ;-)
      Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 09:41 17-12-2017
    Zakladma, że te kamery ... z bardzo dobrą rozdzielczością podłączone do odpowiedniego komputera i oprogramowania mogą więcej... dużo więcej i to bez naszej wiedzy i pozwolenia... inwigilacja to fakt. Matrix to przeszłość... masakra :/
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:16 17-12-2017
      Jasne, inwigilujemy na maksa! Zawsze i wszędzie ;-) a pisząc bardziej serio - mamy w Polsce porządne przepisy dotyczące ochrony danych osobowych.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Astis 23:57 19-12-2017
        Nie piszę, że ty czy Orange. Piszę o możliwościach takich kamer podłączonych do odpowiedniego komputera. Natomiast co do przepisów to jakoś ciężko mi uwierzyć w ich przestrzeganie jak ktoś coś chce i ma interes. Dziękuję za odpowiedź.
        Odpowiedz

Odpowiedzialny biznes

Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy? (2)

Monika Kulik

12 grudnia 2017

Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?
2

Jakiś czas temu Michał Rosiak pisał na blogu o stalkingu i technicznych sposobach radzenia sobie z nękaniem. Dziś w wywiadzie z Martą  Wojtas, psycholożką, ekspertką ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online z Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę rozmawiam o innych aspektach tego zjawiska.

psycholożka, ekspertka ds. bezpieczeństwa dzieci i młodzieży online, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

* Czym jest stalking? Czy wiemy jaka jest skala tego zjawiska?

Stalking to uporczywe nękanie, którego dopuszcza się określona osoba bądź osoby, naruszając cudzą prywatność oraz wywołując u ofiary poczucie zagrożenia oraz inne szkody osobiste. Stalking może mieć różne formy zaczynając od uporczywych prób kontaktu za pomocą internetu, telefonu ale też może mieć wymiar nachodzenia czy śledzenia danej osoby. Nie znamy dokładnej skali tego zjawiska. Możemy przypuszczać, że popularność takiego medium jak internet dała sprawcom nowe możliwości podążania i naprzykrzania się swoim ofiarom.

* Kiedy możemy uznać, że jesteśmy ofiarami stalkingu?

Ofiarą stalkingu staje się osoba, która pomimo iż wyraźnie zaznaczyła, że nie życzy sobie kontaktu, nadal otrzymuje od kogoś niechciane wpisy, połączenia online czy telefoniczne, sms’y, wie o tym że ktoś obserwuje ją w rzeczywistości w formie jawnej lub ukrytej, nachodzi ją i narzuca swoją obecność. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę fakt, że aby zakwalifikować zachowanie jako stalking musi mieć ono uporczywy charakter, czy pojawiać się regularnie i często przez określony czas. Stalkingiem nigdy nie są pojedyncze formy kontaktu z daną osobą, nawet jeśli zawierają znamiona przestępstwa np. groźby karalne. Stalking może się też wiązać z przemocą fizyczną i stanowić zagrożenie dla zdrowia i życia ofiary.

* Jak się zachować w takiej sytuacji? Jak reagować? Kiedy?

Kiedy zdarza się sytuacja, w której mamy poczucie, że ktoś nas nęka warto przede wszystkim wyraźnie zakomunikować tej osobie, że nie życzymy sobie z nią kontaktu. Jeśli zachowanie tej osoby się nie zmieni ważne jest, aby zabezpieczyć dowody tego, co się zdarza czyli np. nie kasować sms’ów, zrobić zrzuty ekranu wpisów, które pojawiają się online, wydrukować billing połączeń telefonu komórkowego, zapisywać w jaki sposób i kiedy osoba próbowała się z nami kontaktować osobiście. Warto też pomyśleć o tym, czy są inni świadkowie nękania, gdyż zeznania takich osób mogą być istotne dla organów ścigania.

* Czy sami możemy coś zrobić i czy powinniśmy?

Jeśli stalking przydarza się nam warto zadbać o to, abyśmy jak najczęściej przebywali w towarzystwie innych osób. To może pozytywnie wpływać na nasze poczucie bezpieczeństwa. Ponadto obecność świadków w chwilach prób nawiązania kontaktu przez sprawcę może być istotna z punktu widzenia późniejszej interwencji prawnej. Warto pamiętać, że w sytuacji, kiedy czujemy niepokój w relacji z osobą, która nam się narzuca pomimo iż sobie tego nie życzymy, mamy prawo reagować i możemy liczyć na wsparcie telefoniczne, online i bezpośrednie.

* Jaki skutki psychologiczne wywołuje stalking?

Ofiara nękania zazwyczaj znajduje się w trudnej sytuacji psychologicznej. Może przeżywać poczucie zagrożenia, które może się utrzymywać przez dłuższy czas i zaburzać codzienne funkcjonowanie. Może mieć poczucie bezradności i braku kontroli nas sytuacją. Takie okoliczności wpływają na poczucie bezpieczeństwa i samoocenę osoby, która doświadcza nękania. Zdarza się, że trudności emocjonalne ofiary prowadzą do myśli lub prób samobójczych i mogą zakończyć się tragicznie, jeśli zjawiska w porę nie uda się przerwać i nie zostanie udzielona odpowiednia pomoc.

* Gdzie możemy szukać pomocy? Także psychologicznej ?

Ofiary stalkingu mogą potrzebować pomocy specjalisty, który będzie w stanie udzielić im wsparcia, ale także będzie im towarzyszył w procesie wyrażania i radzenia sobie z trudnymi emocjami oraz budowaniu poczucia bezpieczeństwa. Osoby dorosłe mogą poszukiwać pomocy w różnych placówkach np. Ośrodkach Interwencji Kryzysowej oraz poradniach specjalizujących się w pomocy terapeutycznej. Kiedy ofiarą stalkingu staje się dziecko ważne jest aby w oddziaływania włączona była np. szkoła oraz poradnia psychologiczno-pedagogiczna. Warto dodać, że w każdej sytuacji tego typu ważne jest aby ofiara odbyła przynajmniej jedno spotkanie z psychologiem, który oceni stopień wpływu tego co się zdarzyło na jej emocje i funkcjonowanie w życiu.

Dzieci i młodzież mogą otrzymać pomoc w bezpłatnym Telefonie Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, czynnym codziennie od 12-22, a od stycznia 2018 od 12.00-2.00. Rodzice, których dziecko doświadcza podobnej sytuacji uzyskają wsparcie pod bezpłatnym numerem 800 100 100, w Telefonie dla rodziców i nauczycieli w sprawie bezpieczeństwa dzieci (czynny pn-pt w godzinach 12-15). Jeśli stalking dotyczy internetu i nowych technologii dzieci i młodzież z Warszawy oraz okolic mogą uzyskać pomoc bezpośrednią w Poradni Dziecko w Sieci, którą prowadzi Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę. Więcej szczegółów oraz kontakt dostępny jest pod linkiem: http://fdds.pl/oferta/pomoc-bezposrednia/. Osoby dorosłe mogą skontaktować się z telefonem zaufania dla osób dorosłych 116 123.

* Co na to prawo?

Stalking jest przestępstwem, zagrożonym karą pozbawienia wolności do lat 3, a w przypadku doprowadzenia ofiary do śmierci samobójczej – do lat 10. W kodeksie postępowania karnego dotyczy artykułu 190a. Jest to przestępstwo ścigane na wniosek poszkodowanego, więc każdą taką sytuację możemy zgłosić organom ścigania. Dokonując zgłoszenia policji warto przedłożyć wszystkie dowody, które udało nam się zgromadzić, gdyż mogą one potwierdzić uporczywy i ciągły charakter tego zjawiska. Szkody osobiste w postaci trudności i zaburzeń emocjonalnych można udokumentować odpowiednią opinią psychologiczną po konsultacjach ze specjalistą.

Dziękuję za rozmowę.

Orange Polska jest partnerem technologicznym i finansowym Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 oraz infolinii 800 100 100.

Udostępnij: Stalking – kiedy i gdzie szukać pomocy?
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    robert 14:37 12-12-2017
    Bardzo dobra inicjatywa, gratulacje!!
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 23:58 19-12-2017
    Brawo za promowanie 👍👍👍
    Odpowiedz

Obsługa i Relacje z Klientami

Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange (24)

Wojtek Jabczyński

11 grudnia 2017

Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange
24

Przychodzicie do salonu, wybieracie ofertę, umowę podpisujecie na tablecie i zanim wrócicie do domu jest już w formie pliku w formacie pdf na skrzynce e-mail. Szybko i wygodnie. Da się? Oczywiście. Dokładnie tak to wygląda w naszym salonie przy ul. Okrzei 34 w Warszawie, przy skrzyżowaniu z ulicą Targową. Dzisiaj rozpoczęliśmy w nim testy rozwiązania, w którym „pozbyliśmy się” papieru. Jak dobrze się orientuję, to pierwsze takie rozwiązanie wśród operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Taka możliwość dotyczy na razie zawierania umów abonamentowych na usługi mobilne (postpaid), zarówno dla klientów indywidualnych jak i biznesowych, a także internet mobilny oraz  domowy 4G.

Zespół salonu Orange przy ulicy Okrzei 34.

Jeśli pilot pójdzie dobrze, taka możliwość pojawi się w innych salonach i na większą ilość usług. Przetestowałem jak wygląda taki proces w realu. Wspólnie z doradcą wybrałem ofertę, ustaliłem warunki i wszystko zostało wpisane do systemu. Na tablecie złożyłem podpis. To wszystko. Oczywiście, jeśli klient tego chce w każdej chwili na jego żądanie możemy umowę dodatkowo wydrukować. Testy testami, ale postanowiliśmy też nagrodzić pierwszych klientów, którzy dziś zdecydowali się podpisać umowy w formie „bezpapierowej”. Trzy pierwsze osoby dostały pół roku abonamentu za darmo, a kolejne siedem 3 miesiące gratis. Osobiście jest wielkim zwolennikiem elektronicznych umów. Technologia poszła do przodu. Po co przetrzymywać w domu segregatory dokumentów, instrukcji, regulaminów i umów. Skoro można wysłać do Urzędu Skarbowego swoje zeznanie podatkowe w formie elektronicznej, to czemu nie zawierać tak umów.

Udostępnij: Nie trzeba papieru, żeby podpisać umowę z Orange
podaj nick
podaj poprawny adres e-mail
komentarz jest wymagany

Komentarze

  • komentarz
    pablo_ck 11:07 11-12-2017
    O super, mam już autograf Wojtka ;p
    Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 11:11 11-12-2017
    A ja będąc technologicznym nawiedzencem mówię nie. Przynajmniej dopóki nie dowiem jakie są zabezpieczenia przeciwko możliwości zmiany w zapisie. I zanim Piotrze napiszesz cokolwiek, miałem nawet na papierze przekręt z nieuczciwym sprzedawcą. Wtedy pomógł mi Wojtek (powtórnie dziękuję) i fakt że miałem papier na którym dało się udowodnić zmiany.
    Odpowiedz
    • komentarz
      pablo_ck 11:16 11-12-2017
      Jakiś bug na blogach jest, przed chwilą były że artykuł opublikował Piotruś, teraz już Wojtuś :) Wpis konkursowy w II odsłonie konkursu Huawei oddałem, teraz znikł, ech :(
      Odpowiedz
      • komentarz
        Piotr Domański 11:26 11-12-2017
        pablo_ck, żadnego buga nie ma. Wpis Wojtka, nawet przez niego podpisany ;-). A jak podpisujesz jako "kamikaze" przy komentarzach na blogu, to nie dziw się, że moderujący może czuć się zdziwiony.
        Odpowiedz
        • komentarz
          pablo_ck 11:33 11-12-2017
          To czemu nawet mike278 zwraca się w komentarzu do Ciebie ;p Ja widziałem Ciebie jako autora wpisu, no ale.....może zmęczenie bierze już górę. Czytam regulamin...część osób mnie zna i zidentyfikuje mnie po nicku, więc zmieniłem swój nick ;p
          Odpowiedz
          • komentarz
            Piotr Domański 11:46 11-12-2017
            No pewnie, że było mnie widać ;-) Ale to nie był bug na stronie, tylko błąd przy wrzucaniu wpisu ;-)
            Odpowiedz
            • komentarz
              pablo_ck 11:57 11-12-2017
              Czyli nie muszę jeszcze iść do okulisty, ale....coś ostatnio gorzej widzę, więc...też się czasem mogę pomylić ;p
              Odpowiedz
            • komentarz
              mike278 12:12 11-12-2017
              Panowie Wy mi tu nie sprzeczac się kto jest kto ;) Tylko pisać mi na temat jakie zabezpieczenia przeciwko zmianom są wprowadzone :) bo moja paranoja ma pożywkę. :) Piotrze a wiadomo coś z moimi mailami (czas na odrobinę prywaty ;) )
              Odpowiedz
  • komentarz
    mike278 12:28 11-12-2017
    A przy okazji tematu autorów. Kto jest autorem wpisu o 4k i konkursu netflixowego bo nie wiem kogo poprosić o rozwiazanie. :) (Stella,Zbyszek?)
    Odpowiedz
    • komentarz
      Piotr Domański 12:54 11-12-2017
      Nie trafiłeś. Kasia Barys ;-)
      Odpowiedz
      • komentarz
        mike278 13:15 11-12-2017
        Me zdziwienie wielkim jest. ;) Klasycznym Yodą mówiąc. :)
        Odpowiedz
  • komentarz
    Piotrekk85 13:20 11-12-2017
    Czy od umowy podpisanej elektronicznie można odstąpić? Bo ciężko ją przeczytać.
    Odpowiedz
    • komentarz
      Ron 20:19 11-12-2017
      Jak ktoś w ogóle czyta umowę w salonie, to jak najbardziej jakieś rozwiązanie można wypracować. Jestem zwolennikiem załatwiania wszystkiego przez internet i polecam wszystkim. Nie ma odwrotu od zmian i nikt się nie obroni przed CyberTechniką.
      Odpowiedz
      • komentarz
        Ron 20:38 11-12-2017
        Oszczędzamy papier i co za tym idzie - środowisko.
        Odpowiedz
        • komentarz
          Piotrekk85 17:56 12-12-2017
          Czyli sugerujesz, że większość osób podpisuje umowę w ciemno?
          Odpowiedz
          • komentarz
            Ron 17:24 13-12-2017
            Nie oszukujmy się, bo tak jest.
            Odpowiedz
    • komentarz
      Piotrekk85 10:50 13-12-2017
      Chyba się nie doczekam odpowiedzi...
      Odpowiedz
  • komentarz
    JarKen 15:53 11-12-2017
    Dobry ruch. Robiłem to w UK. Kto chce ma papier, kto chce plik. Tam nawet bez podpisu klient sam zaznaczał wszelkie zgody.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Gosia 22:44 11-12-2017
    No no brzmi ciekawie i tak nowocześnie. Jak to się zwykło mówić "papier wszystko przyjmie" zobaczymy jak z tabletami ;-)
    Odpowiedz
  • komentarz
    sokolowiak 23:41 12-12-2017
    W Holandii także w taki sposób podpisuje się umowy w salonie, czy u kuriera. Co ciekawe, oferty tylko SIM można zakupić podpisując umowę przelewem na kwotę 1 centa. Wtedy karta SIM przychodzi zwykłą pocztą w ciągu 2-3 dni. Potem sami ją aktywujemy przez internet. Myślę, że Orange i nad tym powinien się zastanowić. Gratuluję pomysłu!
    Odpowiedz
  • komentarz
    SaCik 12:15 14-12-2017
    ORANGE NA KARTĘ Pakiet: Rozmowy i SMSy bez limitu + GB kosztuje 25 zł / 31 dni Pakiet: Rozmowy i SMSy bez limitu kosztuje 30 zł / 31 dni Czy będzie obniżka pakietu bez GB do 20 zł? Z góry dzięki za odpowiedź.
    Odpowiedz
  • komentarz
    Matt55 00:10 15-12-2017
    To bardzo dobry pomysł! Znów Orange pionierem nowatorskich rozwiązań, a to niewątpliwie na miarę 2017 roku. Oby w praktyce sprawdziło się, na pewno godne uwagi oraz uznania. :)
    Odpowiedz
  • komentarz
    Astis 09:46 17-12-2017
    No ! Nareszcie xD wprowadzacie to chyba jako ostatni :p ;) ale lepiej później niż później xD Dobry ruch . . . W Orange !
    Odpowiedz
  • komentarz
    bez prawa głosu 12:25 22-02-2018
    Nie trzeba papieru, potrzeba dostępu do konta online, tylko, że nie dajecie takiej możliwości - każecie podać numer telefonu i oddzwonicie i załatwicie przedłużenie umowy. ale jest PROBLEM: jestem osobą niemą i nie mogę rozmawiać! utrudniacie dostęp niepełnosprawnym do Waszych usług! wkurzony na wasze innowacje - klient bez prawa głosu.
    Odpowiedz

Dodano do koszyka.

zamknij
informacje o cookies - Na naszej stronie stosujemy pliki cookies. Korzystanie z orange.pl bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza,
że pliki cookies będą zamieszczane w Twoim urządzeniu. dowiedz się więcej