Wczoraj TVN CNBC zrobił materiał, jakie dodatkowe koszty dla firm przyniesie podwyżka VAT-u o jeden procent od 2011 roku. Prawo telekomunikacyjne nakłada na wszystkich operatorów obowiązek informacyjny, by każdy abonent dowiedział się o zmianie cennika. Muszą pójść w ruch maszyny drukarskie, a listonosze będą mieli pełne torby przesyłek. Jak wstępnie obliczyliśmy, koszt produkcji + wysyłki wyniesie dla TP i Orange ok. 30-35 mln zł. Marcin Gruszka z Playa poinformował, że w ich przypadku będzie to ok. 10 mln zł. Razem cała branża pewnie wyda ponad 100 mln zł. To mega kasa, którą moim zdaniem można dużo lepiej wykorzystać z myślą o klientach. Nie licząc już wyciętych drzew. Ale cóż robić dura lex sed lex i wydatki pójdą w koszty operacyjne. A większość abonentów i tak otrzymanej informacji nawet nie przeczyta. Na koniec przypomnę, że w związku z podwyżką VAT i zmianą regulaminu, klienci nie będą mogli zerwać umowy na świadczenie usług bez konsekwencji finansowych. Taką interprepację prawa potwierdził UKE