I stało się coś, co jeszcze niedawno nie mieściło się niektórym w głowach. Internet zarabia więcej niż tv. Póki co w Anglii i Szwecji. W Polsce wydatki wzrastają z roku na rok szybciej niż w innych mediach. I choć szala jeszcze dość długo nie przeważy coraz wiecej firm zamierza zwiększać swoje inwestycje w to medium. Udział internetu w torcie reklamowym w Anglii (1H 2009) wyniósł 24%, na tv 22%. U nas póki co stosunek odpowiednio 49% do 14%, ale przynajmniej wydatki na internet wyprzedzają już inne media! „To co najbardziej rośnie w samym internecie to reklamy w wyszukiwarkach, programy afiliacyjne, e-PR oraz nowe platformy komunikacji jak microblogging czy social media. Można spodziewać się też coraz szerszego wykorzystania mobile marketingu. Wzrost penetracji internetu, obecnie ok. 52% to również ważny czynnik – dzięki niemu możemy zwiększać zasięg w istotnych dla nas grupach celowych” – twierdzi Iwona Chrzanowska – Wójcik kierownik Wydziału Mediów w Grupie TP.
Szczerze mówiąc czekam aż u nas też nadejdą te piękne czasy. Ostatnio ktoś ze znajomych stwierdził, że był bardzo zdziwiony, że w trakcie reklam na Polsacie puścili film 🙂